• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest: BMW 135i Coupé

Auteur: Wouter, gepost 7 januari 2008 om 16:00 – 142 Reacties

BMW 135i Coupé
Een hevige strijd speelt zich af in mijn hoofd: een deel van mij kan de 135i Coupé niet leuk vinden. De proporties kloppen niet, maar toch heeft BMW’s kleinste coupé iets. Tijd om wat de diepte in te duiken.

Daar zaten we op te wachten: nog een 1-serie variant. Na de driedeurs en de vijfdeurs leek het de mannen uit Beieren wel een guitig idee om ook nog een coupe variant in het leven te blazen. In mijn beleving was de optelsom als volgt: 1-serie + een kont = 3-serie. Volgens de marketingmeesters bij BMW blijkt dat echter niet zo te zijn. Een 3-serie coupé wordt nadrukkelijk boven de 1-serie coupe gepositioneerd. Onlogisch? Niet echt, de 1-serie coupé is allereerst voor de Amerikaanse markt ontwikkeld, want die blijven bij hun aloude standpunt: “We don’t want no stinking hatches.”

BMW 135i Coupé

Voor de Nederlandse markt is het verhaal wat onlogischer en zeker als de 135i met de 335i wordt vergeleken. De 135i Coupe is slechts iets kleiner en (in de basisversie) slechts 6000 euro goedkoper. Vergelijk je de beide diesel 1-serie Coupés met een vergelijkbare 3-serie equivalent, dan is het relatieve verschil een stuk groter. Op de prijslijst van de 1-serie Coupé prijken dan ook twee potente diesels: de 177 pk sterke 120d en de 204 pk sterke 123d. De 120d Coupé is 37.050 euro en daarmee 2,5 mille duurder dan de driedeurs 120d. Zou je een maatje groter willen en een 320d sedan of coupé willen dan vermindert het saldo van je bankrekening respectievelijk met 43.450 of 47.150 euro.

BMW 135i Coupé

Enfin, zo’n fantastische rijdersmachine als een BMW beoordeel je natuurlijk niet op de prijs, maar op het uiterlijk. De voorkant van de 1-serie Coupé lijkt verrassend genoeg bijzonder veel op de 1-serie en daarmee kan deze mijn goedkeuring wel wegdragen. Dan die achterkant: mooi is niet de juiste omschrijving. De eerste ontmoeting met de 1-serie Coupé was niet geslaagd: lelijk was het eerste woord wat in me opkwam. Gelukkig is dat gevoel wel weg, maar echt fraai is de 1-serie Coupé en profil zeker niet te noemen. De 135i Coupé is wel lekker dik, want af fabriek is deze al uitgerust met een M-sport pakket. Behalve een strakker (M) sport onderstel krijgt de 135i ook een M aerodynamica exterieur pakket en sportstoelen. Zoals het bij een potente achtewielaandrijver hoort zijn de achterwielen groter (245/35R18) dan de voorwielen (215/40R18).

BMW 135i Coupé

Laten we dan eens kijken naar het rijden. Van de 1-serie werden sommige “hardcore” autoliefhebbers enorm enthousiast, zelfs de 120d werd al bestempeld als de ultieme rijdersauto. De BMW 1-serie heeft zeker zijn charme; relatief klein, niet al te zwaar, achterwielaandrijving en fijne motoren. Wat kan een mens zich nog meer wensen.

BMW 135i Coupé

De x35i motor is (verwarrend genoeg) slechts 3.0 liter groot, maar als pleister op de wonde krijg je er dan wel gratis twee turbo’s bij. De 3.0 liter twinturbo is dan ook weer een stukje sterker dan zijn atmosferische broer, totaal levert de zes-in-lijn 306 pk en 400 nm koppel. Moeiteloos levert dit blok zijn kracht, in vrijwel iedere versnelling staan een heleboel nm’s voor je paraat. Niet voor niets won BMW met de 3.0 twinturbo de prijs voor het beste nieuwe motorblok van 2007. Enig kritiekpunt: je voelt hoeveel moeite de ingenieurs van BMW hebben moeten doen om de turbomotor hoge toerentallen te laten draaien. Dat is bijna gelukt, maar na 6000 toeren is het toch beter om te schakelen. Bij een echte toerenmotor (zoals de V8 uit de M3) kun je nog wel eens verkering krijgen met de toerenbegrenzer, maar met de x35i lijkt dat niet tot de mogelijkheden te behoren.

BMW 135i Coupé

BMW heeft gelukkig iets gedaan aan de tractieproblemen die de 1-serie kent. Je zou verwachten dat de achterwielaangedreven 1-serie zich makkelijk tot overstuur zou laten verleiden (mits de elektronica wordt uitgeschakeld). Tijdens onze test van de 120d bleek dat toch tegen te vallen: de 120d verloor relatief snel tractie op zijn binnenste achterwiel. Dat geeft wel een hoop rook, maar niet het gewenste uitbreken van de achterkant noch kun je snelheid maken/ behouden in de bocht. Voor de potentere 1-serie is nu een elektronische sperdifferentieel beschikbaar waarbij het binnenste wiel net genoeg wordt afgeremd om het tractie verlies te pareren. Voor de 135i werkt dat systeem meer dan goed genoeg.

BMW 135i Coupé

Ondanks het M sportonderstel en electronische diff is de 135i geen messcherp rijdende automobiel. Vering en demping bieden zowaar een hoop comfort en in die zin heeft de 135i Coupé meer het karakter van een GT. Een echte hardcore sportieveling op basis van de 1-serie (Coupé) zit er volgens BMW niet in, de 1-serie concept tii was slechts een teaser. Met de prestaties van de 135i is overigens niets mis: de sprint naar de 100 kan worden afgelegd in 5,3 seconden. Tot aan de op 250 km/u begrensde topsnelheid blijft de dubbelgeblazen zescilinder er lekker aan sleuren. De ene 250 km/u is overigens de andere niet, bij de M3 bleek dat 273 km/u zijn terwijl de 135i Coupé 258 km/u genoeg vond.

BMW 135i Coupé

Het interieur is herkenbaar BMW: netjes maar niet flamboyant. De zwart lederen bekleding en aluminium sierlijsten van de geteste 135i zijn misschien zelfs een tikkie saai. Voorin is er zat ruimte en zit je heerlijk op de goddelijke sportstoelen. Achterin zit je prima zolang de mensen voorin hun stoel naar voren schuiven. Daarmee wordt een 135i met mij achter het stuur een driezitter of de vierde passagier moet geen benen hebben. Heel ruim is de 1-serie Coupé niet, maar dat zal de toekomstige kopers (terecht) een worst zijn.

BMW 135i Coupé

Een conclusie trekken over de 135i Coupé is moeilijk: rationeel gezien is het prijsverschil met de 335i klein en het verschil in gewicht is ook beperkt: de 135i is 40 kg lichter. De 135i is ook iets kleiner, maar vooral heel anders dan de 335i Coupé. Wilder, onpraktischer en niet doorsnee. Leuk dus.

BMW 135i Coupé

In de BMW 135i Coupé gallery staan nog een selectie van de foto’s.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 135i, BMW, Rijtest, Video

Vorig bericht: « Rinspeed “X-treme” op basis van Porsche 957 Cayenne
Volgend bericht: Cadillac komt met concept-car zonder benzine »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    7 januari 2008 om 16:06

    Ik vind dit echt een hele mooie auto, wel een beetje prijzig.

    Login om te reageren
  2. Hylke zegt

    7 januari 2008 om 16:09

    Heerlijke auto! :-)

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    7 januari 2008 om 16:11

    Ik vind het een leuk bakkie. Ik zou m best willen hebben.

    Login om te reageren
  4. VonStroke zegt

    7 januari 2008 om 16:15

    Filmpje viel mij een beetje tegen vind ik. En de auto… ja die ook. Wel leuk geschreven stuk. Ik zou zonder nadenken meteen voor de 335i coupé in plaats van voor dit gedrocht. Dan maar met wat minder opties eventueel maar veel mooier dan de E92 3 coupé vind je niet.

    Login om te reageren
  5. autospotter zegt

    7 januari 2008 om 16:16

    echt een hele mooie auto, mijn ouders hebben er pas een besteld :D

    Login om te reageren
  6. Ahura zegt

    7 januari 2008 om 16:16

    Leuke test om te lezen. Jammer dat ie van de zijkant zo mislukt is. De rest is nog wel te pruimen

    Login om te reageren
  7. Kevski Style zegt

    7 januari 2008 om 16:17

    En toch zou ik deze motor best eens onder handen willen nemen. Ok, het is geen toerenmonster, maar de potentie om een m3 met gemak te kunnen killen is er zeker wel….

    Login om te reageren
  8. jort zegt

    7 januari 2008 om 16:17

    leuk bakie maar al kijk je naar de prijsen en al zou ik ooit het geld hebbe zou ik idd vakantie minder maar een 3 seruie rijker zijn net iets mooier

    Login om te reageren
  9. jonas zegt

    7 januari 2008 om 16:18

    Zoals Wouter zegt in tijd leer je hem meer aprecieren maar hij is nog altijd niet mooi, geef mij maar de gewone einser met dikke motor in!

    Login om te reageren
  10. Ejay zegt

    7 januari 2008 om 16:19

    Dan is de rijtest toch gekomen vandaag. Maar over de rijtest zelf. Ik ben geen fan van de 1 coupé. Ook al is de motor aardig, dan maar een iets mindere 3. Verder weer goede review en filmpje.

    Login om te reageren
  11. ward430 zegt

    7 januari 2008 om 16:20

    klein beetje saai filmpje

    Login om te reageren
  12. Tinusss zegt

    7 januari 2008 om 16:23

    Ik vind niet dat deze auto een schoonheids prijs verdient, maar hij zal zeker super rijden.

    Maar goedendag he! 45.000 eu voor een kleine auto! vind ik persoonlijk te duur.

    Login om te reageren
  13. raico racer zegt

    7 januari 2008 om 16:25

    ik hoop dat die reclame voor het filmpje eenmalig was. Want erger mij dood aan van die filmpjes

    on topic: ik begin de hangbuikzwijntjes best mooi te vinden.

    Login om te reageren
  14. Johnny S zegt

    7 januari 2008 om 16:26

    Wat gebeurd er met de Grote ‘M serie ‘ ?

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    7 januari 2008 om 16:36

    reactie bij het filmpje: die reclame is ronduit hinderlijk en het past niet bij jullie stijl. waarom denken jullie hebben jullie zoveel bezoekers en zoveel reaguurders? omdat jullie anders zijn dan de andere autosites, en waarom?
    geen goedkope brol over een of andere auto maar to the point beginnen (of moet ik zeggen ‘begonnen’) jullie met het vertonen van Ruben zijn prachtig camerawerk, Wouter’s driftkunsten enzovoort
    de reden dat we klikken op het filmpje is niet om te staan gapen naar een reclame
    als jullie hem weg doen beloof ik dat ik meer ga klikken op de banners ;)

    Login om te reageren
  16. Armada zegt

    7 januari 2008 om 16:38

    Ik begin die wagen qua uiterlijk eigenlijk steeds meer te waarderen….

    Login om te reageren
  17. Marco zegt

    7 januari 2008 om 16:39

    @Tinuss. Ik heb een A3 3.2 gereden en die kostte 65 mille….en geen elektrische stoelen bijvoorbeeld…das pas prijzig.

    Over de 1-Coupe…enige kritiek zou voor mij zijn die achterlichten. Die zien er niet uit. Verder een leuk gooi en smijt bakkie zonder je rug te mollen.

    Login om te reageren
  18. Oul@ zegt

    7 januari 2008 om 16:41

    Ik wil. Hebbe hebbe.
    Ben al tevreden met een 120d.
    Laat ze maar gewoon voor de armere onder ons, die graag BMW willen rijden, ook een 116i coupe bouwen. ;)

    Mooi merk en het design vind ik ook wel wat. Wel graag een 116i met M-pakket.
    BMW verhoor mijn gebeden.

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    7 januari 2008 om 16:42

    @all: ivm de eerste video-reclame op autojunk; we maken nu al ruim een jaar onze eigen filmpjes en deze worden gelukkig steeds beter, maar kosten ook steeds meer geld/tijd. En ondanks dat we het allemaal erg leuk vinden om te doen, moet er dus ook ergens iets verdiend worden om dit allemaal te kunnen blijven doen. We kijken ook nog naar andere mogelijkheden maar dit is volgens mij een redelijk nette manier.

    Login om te reageren
  20. dirk zegt

    7 januari 2008 om 16:42

    ik vind de voorkant wel mooi typisch BMW dus daar kan ik niks van zeggen.
    MAAR DE ACHTERKANT HELP! LELIJK HET IS NET EEN MITSUBISHI GALANT UIT 19??
    hij zal waarschijnlijk prima rijden en waarschijnlijk ook betrouwbaar zijn maar voordat geldt zo’n auto NOOIT VAN MIJ LEVEN. gaat toch weg man denken ze dat wij helemaal gek geworden zijn daar in ZUID DUITSLAND.
    –edit: rustig aan met de CAPS aub–

    Login om te reageren
  21. JW zegt

    7 januari 2008 om 16:43

    Enfin, zo’n fantastische rijdersmachine als een BMW beoordeel je natuurlijk niet op de prijs, maar op het uiterlijk.

    op weg Weggedrag natuurlijk. ik las de zin en ik verwachtte dat wouter weggedrag zou gaan zeggen…

    mooie review, volgende week nog één?

    Login om te reageren
  22. dirk zegt

    7 januari 2008 om 16:46

    p.s wat de reclame betreft voor het filmpje!!!! waarom niet het gebeurd al zoveel op de NET ,dus dat is iets wat erbij hoort tegenwoordig? als je op deze manier je boterham kan verdienen. WHY NOT!!!!!!!!!!!!!! ga zo door jongens

    Login om te reageren
  23. clijde zegt

    7 januari 2008 om 16:48

    Leuke auto om te zien, maar voor 40 kg meer (en wat meer kohle) zou ik toch voor de 335 coupe, die is veel mooier!

    Login om te reageren
  24. frasker zegt

    7 januari 2008 om 16:50

    ruig bakkie

    btw, mooie achtergrond muziek in het begin. kerstmis is al om hoor!

    Login om te reageren
  25. Frank zegt

    7 januari 2008 om 16:51

    Ik word er niet warmer van, marketingmachine/marktaandeel en geen auto met karakter…
    past echt thuis in het rijtje Mini clubman of andere auto’s puur geboren op basis van marktonderzoek ipv eigen ontwikkeling.

    Login om te reageren
  26. vla zegt

    7 januari 2008 om 16:52

    @ autoblogger
    eerst was het niets, dan een banner, nu dit, gaat dit nog verder escaleren? en alle begrip daarvoor maar er zijn toch nog andere en leukere manieren, zoals jullie jaarboek en die mok, en godwieweetwat nog allemaal! en ik zou dat allemaal met plezier kopen ipv te moeten staren op die levenloze anonieme reclame

    Login om te reageren
  27. Hugo zegt

    7 januari 2008 om 16:53

    @de vlaeminck,
    Zeur niet zo, wat denk je dat het online houden van zo’n website wel niet kost, om maar niet te spreken over de tijd die er in gaat zitten! Laat die jongens toch wat verdienen…

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    7 januari 2008 om 16:54

    klein, dik dingetje :)

    Login om te reageren
  29. phil zegt

    7 januari 2008 om 16:56

    zo lang de reclame autogerelateerd blijft stoort het mij niet, het heeft nadelen maar zal ook zijn voordelen hebben in materiaal dat we te zien gaan krijgen in de toekomst.
    ontopic:
    Zeker een leuke wagen maar als je dan toch voor de dikste motor gaat koop je voor die 6000 euro beter de mooiere verpakking erbij, de 335 dus.
    Verder vind ik het wel een leuke instapper bijvoorbeeld in combinatie met 2liter diesel

    Login om te reageren
  30. ward430 zegt

    7 januari 2008 om 16:57

    ja, een beetje reclame wil ik nog wel kijken voor jullie, maar niet te veel liefst

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    7 januari 2008 om 16:59

    @ Hugo
    je vergeet hoe deze site begonnen is! puur over auto’s! ik begrijp dat ik er weinig aan kan veranderen maar wat is er nu nog van verschil tss andere autosites? en hoe weten we of het bij dit blijft? kijk maar eens op autowereld.be
    het enige verschil is een paar maffe reporters die ooit deel uitmaakten van een maffe site, en al wat er nu nog van over blijft zijn de reporters… nouja ik overdrijf natuurlijk ;) maar nu moet ik nodig weg :)

    Login om te reageren
  32. jonas zegt

    7 januari 2008 om 17:01

    Die reclame stoort mij amper hoor, niet zagen is dus de boodschap

    Login om te reageren
  33. Alex zegt

    7 januari 2008 om 17:01

    Het is een leuk wagentje om te zien, maar ik zou zelf ook voor de 335i gaan

    Login om te reageren
  34. Silverarrow zegt

    7 januari 2008 om 17:04

    Leuke auto, maar die prijs… Dat zou voor mij een reden zijn om deze auto niet te kopen, maar gewoon iets anders diks uit te zoeken. Maar ja, dan heb je natuurlijk weer niet die dikke engine of the year… Erg moeilijk allemaal ;)

    Login om te reageren
  35. Hugo zegt

    7 januari 2008 om 17:05

    @de vlaeminck,
    Vrij logisch dat er in den beginnen nog weinig reclame was, waarom zou iemand willen adverteren op een site met relatief weinig bezoekers? Nu de site al een tijdje goed draait en het kwalitatief steeds beter wordt zien adverteerders het potentieel. Hier kan natuurlijk dankbaar gebruik van gemaakt worden waardoor wat inkomsten worden geworven waardoor de kwaliteit van AB nóg beter kan worden!
    Zie het als iets positiefs ;)

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 17:08

    @ de vlaemink; Zeiksnor. ;) Ik snap je punt, maar zoals autoblogger zegt: Met een verbetering van de kwaliteit gaat een vermeerdering van de erin gestoken tijd tesamen. En tijd is geld, dat dan maar zo verdiend moet worden. Daarbij: Het is nog een autoreclame ook! Zeur niet. Het kon veel erger. :P

    @ autoblogger; Je leest het, zo lang die reclame maar over auto’s gaat. ;) (dat heeft voor de adverteerders ook het meeste nut, op een autosite)

    Login om te reageren
  37. looneytune zegt

    7 januari 2008 om 17:09

    40-XV-LT
    Datum aanvang tenaamstelling : 17-10-2007

    Heeft iemand enig idee hoeveel kentekens ze nog uitschrijven tot we het nieuwe type kenteken ( 11-AAA-1 , ? ) op personen auto’s krijgen?
    en hoelang het ongeveer duurt voor het nieuwe kenteken voor personenauto’s word ingevoerd?

    Login om te reageren
  38. thom zegt

    7 januari 2008 om 17:09

    “Enig kritiekpunt: je voelt hoeveel moeite de ingenieurs van BMW hebben moeten doen om de turbomotor hoge toerentallen te laten draaien. Dat is bijna gelukt, maar na 6000 toeren is het toch beter om te schakelen.”

    max. vermogen 225 kW (306 pk)
    5800tpm
    max. koppel 400 Nm
    1300tpm

    Volgens mij is deze motor juist gericht op lage toeren en hebben ze juist niet geprobeerd om hem hoge toeren te laten lopen

    Dit is volgens mij een hoogtoerige turbo motor

    max. vermogen 280 kW (380 pk)
    7000rpm
    max. koppel 440 Nm
    2500rpm

    Ja je leest het goed 380 pk bij 7000 RPM,

    ok even vergelijken met andere hoogtoerige machines

    m3 420 pk 8250 RPM
    RS4 b7 420pk, 7800 RPM
    RS4 b5 380 pk, 7000 RPM
    C63 AMG 457pk, 6800 RPM

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 17:09

    @ autoblogger (of moet ik daarvoor bij Sacha zijn?); Trouwens, ik las er hier opeens weer over: En wanneer komt hij nou, die Autoblog-mok! :D

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 17:11

    @ looneytune; Dat is slechts gissen, want de overheid wil die zonder vooraankondiging invoeren, gewoon plotsklaps. Dat is om te zorgen dat mensen niet wachten met het kopen van een auto zodat ze een nieuw kenteken krijgen of zo.

    Login om te reageren
  41. Solstice zegt

    7 januari 2008 om 17:13

    Eigenlijk niks gehoord over hoe ’t nou qua dynamiek zit, kan me voorstellen dat de 1 toch wat dynamischer is dan de 3 coupé. Hoewel hij bijna evenveel weegt als de 3. Hij is waarschijnlijk dan toch niet zo kwiek als je op grond van het uiterlijk verwacht.
    Het feit dat niet iedereen de 1 mooi vind is voor mij al reden er ééntje te willen. Weg met de middelmaat ;-)

    Login om te reageren
  42. looneytune zegt

    7 januari 2008 om 17:17

    @ citrofiel , ja dat snap ik maar er zijn toch bepaalde reeksen nog beschikbaar?
    ik zie nu dat het laatste kenteken : 32-ZF-ND is , dus na de xx – Zx – xx reeks komt het nieuwe kenteken?

    Login om te reageren
  43. SC.DNM.1995 zegt

    7 januari 2008 om 17:22

    Een lekker smijtbakkie ;)

    Login om te reageren
  44. Juppe zegt

    7 januari 2008 om 17:24

    @Looneytune,
    Per letter (dus bv xx-Zx-xx) zijn er 337.500 mogelijkheden (ga ik uit van 15 gebruikte letters, maar misschien klopt dat niet). Per maand worden ongeveer 40.000 auto’s verkocht, dus dan zou het nieuwe kenteken ergens in augustus/september komen.

    Login om te reageren
  45. Oul@ zegt

    7 januari 2008 om 17:24

    @Looneytune
    De kentekens zoals je boven omschreef worden al gevoerd.
    Ik zie ze voornamelijk op busjes. Ik heb tot nu toe nog geen personenauto kunnen betrappen op zo’n kenteken.
    Het is niet veel, maar verleden jaar heb ik iets van 4 van die kentekens gezien.

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 17:25

    @ looneytune; Om het zo onverwachts mogelijk te maken, denk ik dat ze niet alle reeksen gaan gebruiken. Maar in theorie zou het lijkt me na 99-ZZ-ZZ zijn (als die mag van de overheid). En als ze helemaal in volgorde werden gegeven.
    Maarre, als je het over betrouwbaarheid hebt, moet je niet bij mij zijn, want ik weet er verder ook niet veel van… Mss dat je hier wat vindt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken#Landelijk_systeem

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 17:27

    @ Oul@; Slimbo, je ziet ze alleen op bedrijfswagens omdat ze alleen nog op bedrijfsauto’s worden gevoerd. ;)
    “De RDW maakte op 5 oktober 2006 bekend dat het sinds maandag 2 oktober 2006 voor lichte bedrijfswagens kentekens uitgeeft met een compleet nieuwe cijfer-letter-reeks; met een combinatie van twee cijfers, drie letters, en één cijfer. De reden is dat na de V inmiddels ook de B uitgeput is in side code 6.”

    Login om te reageren
  48. Robert zegt

    7 januari 2008 om 17:30

    Mooie bak!!! Tuurlijk zou ik 3 serie boven de 1 serie nemen, maar als 2e wagen… Goed alternatief!

    Login om te reageren
  49. Christopher zegt

    7 januari 2008 om 17:30

    Ik vind hem wel lekker!

    Login om te reageren
  50. Oul@ zegt

    7 januari 2008 om 17:43

    @Citrofiel
    oh, dat wist ik niet ;) maar het verklaard wel een boel.

    @Christopher
    Heb jij deze auto geproeft?
    Viezerik jij :)

    Login om te reageren
  51. joep zegt

    7 januari 2008 om 17:43

    Ik vind die 1 coupe echt een zinloze en bovendien ook erg lelijke auto, en dna is hij voor mij eiglijk al niet interessant meer haha. Trouwens, Wouter, jij was toch altijd de alfa-man? Het begint er, vind ik, op te lijken dat je steeds meer een BMW fanboy wordt! BMW is namelijk wel erg over vertegenwoordig in je rijtesten, of is dat slechts perceptie van mijn kant? Miss wel weer eensl euk om een keer een echt ‘andere’ auto te testen, net als toen met die C6! Wie weet een keer een Jaguar ofzo, of een hyundai ;) Of miss zelfs een klassieker! Dat zou mij wel erg gaaf lijken! Verder heb ik trouwens niks te zeiken hoor haha ;)

    Login om te reageren
  52. ferdinand zegt

    7 januari 2008 om 17:44

    Geen echte mooie auto, wel een aparte auto. Leuke kleine coupe. Zo zie je ze niet. Ik heb er mijn Mini Works/Dahler 235 pk voor ingeruild. Heb de Le Mans blauwe besteld. Overigens vind ik dit de enige BMW die er wel redelijk uitziet, de rest vind ik niet mooi. Grappig ook dat iemand kan zeggen dat het prijsverschil met de 335i ‘maar’ Euro 6000,00 is. Dat is bijna 12% duurder! De 335i vind ik een ouwe mannen model, zoals alle BMW’s. De M3 is voor Rene Froger.

    Login om te reageren
  53. John zegt

    7 januari 2008 om 17:48

    Het silhouet heeft nu juist wel wat. Lekker retro met die relatief lange neus.

    Mijn vrouw is helemaal weg van de 1-serie, maar persoonlijk vindt ik de neus niet zo fantastisch. Ik rij er wel eens in en ik moet zeggen dat het qua rijden wel een te gekke bak is! Je krijgt een beetje het kartgevoel wat ik in mijn grotere bak mis.

    Hij is hard afgeveerd, zeker met een M-pakket i.c.m. die noodloop-banden, zelfs harder dan grotere wagens met een M-pakket, maar het komt de wegligging zeker ten goede in snelle bochten. Op korte richels heeft hij wat meer moeite en heb je af en toe het gevoel dat het kontje weg wil.

    Ga volgende week een proefritje maken met de nieuwe 316i sedan. Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  54. ColinZ3 zegt

    7 januari 2008 om 17:49

    ik zit sterk te twijfelen of ik de 135 of de 335 zou nemen.. okey, de 335 is mooier, maar om nou in het stof te happen van een 1 serie lijkt me ook niet wat.. ;)

    Login om te reageren
  55. RA999 zegt

    7 januari 2008 om 17:51

    Ik kan toch nog niet aan dat design wennen hoor, van voren is ie mooi, schuin van voren ook nog wel, maar daarna… Dan vind ik een 3-serie toch echt veel geslaagder.
    Er zit trouwens een edit-foutje op 1.47, daar probeert Wouter 306 pk te zeggen, maar daar is alleen een 6 van overgebleven ;)

    Login om te reageren
  56. ferdinand zegt

    7 januari 2008 om 17:56

    grappig dat iedereen de 335i mooier vindt. Vind ik helemaal niet. Dat is een conservatieve burgerbak (zet een Coupe S5 er eens naast, zoek de 10 verschillen), maar altijd nog beter dan al die vreselijke BMW modellen (waarin de 1 hatchback uitblinkt in saaiheid). De 135i blinkt ook niet uit niet schoonheid, maar goed: is wel een coupe, beetje apart, althans, er is iets van een poging gedaan en wel een vete motor! En is Euro 6.000 goekoper(!) dan een 335i. Top Gear geeft de 135i ‘5 stars’ en de best BMW of today!
    Ik vind trouwens eigenlijk alle auto’s lelijk (plastic bakken) behalve een Jaquar Y-Type uit 1960

    Login om te reageren
  57. VonStroke zegt

    7 januari 2008 om 18:12

    @Ferdinand: niet moeilijk dat de A5/S5 lijkt op de 3 coupé, Audi heeft daar copycat gespeeld.

    Over de reclame: Ik stoor mij er niet aan zolang het autogerelateerde reclame blijft. Dit kost nu eenmaal allemaal geld.

    Login om te reageren
  58. Turbopaultje zegt

    7 januari 2008 om 18:19

    Naar de USA ermee………………….

    Login om te reageren
  59. Mies zegt

    7 januari 2008 om 18:21

    Beetje wolf in schaaps-kleren

    Login om te reageren
  60. Nick zegt

    7 januari 2008 om 18:25

    Van mij mag hij toch wel zo’n 50-100 kg lichter.

    Login om te reageren
  61. Speedy zegt

    7 januari 2008 om 18:32

    Mooi filmpje en prima revieuw.

    Vraag @ Ruben is dit opgenomen rond omgeving Nunspeet en Dronten dacht stukje polder rond Dronten te herkennen.

    Login om te reageren
  62. Alwood zegt

    7 januari 2008 om 18:39

    erg zwaar voor een klein wagentje… maar het zal allemaal wel wéér in de isolatie en veiligheid enzo zitten. Knap lelijk ook maar de foto’s tonen véél beter dan de persfoto’s van BMW.
    Een grappig karretje en hoewel ik de hatch nog zou overwegen verkies ik de 3 coupé altijd boven deze, desnoods zonder de turbo’s.

    Login om te reageren
  63. AMG zegt

    7 januari 2008 om 18:44

    Er is door Sacha beloofd in zijn eindejaarsfilmpje dat het een achtcilinder met vierwielaandrijving zou zijn die op maandag als rijtest op autoblog zou komen zie http://www.autojunk.nl/clips/view/135196

    Login om te reageren
  64. poepchinees zegt

    7 januari 2008 om 18:46

    Je bent echt gay als je die extra 6000 niet neerlegt voor een 335. De 135 is als een dame waarbij net alle proportities verkeerd zijn, dan kan ze nog zo’n 3,5 liter dikke tieten hebben maar ik zou er niet wakker naast willen worden.

    Doe maar dan ook maar een Lanser Ivolution….

    Login om te reageren
  65. joep zegt

    7 januari 2008 om 18:53

    @ferdinand, Als je praktisch alle auto’s lelijk vind, mag ik dan vragen hoe je hier op autoblog terecht bent gekomen?

    Login om te reageren
  66. Mdv zegt

    7 januari 2008 om 18:54

    Dit is pas een filmpje met de Coupé..!! Zelfde wagen..

    http://www.youtube.com/watch?v=LFCB2GvKrVc

    Login om te reageren
  67. Tom# zegt

    7 januari 2008 om 18:56

    de kwaliteit van de filmpjes groeit als wietplanten, oh shit.. mocht ik niet zeggen. Dan maar als kool!
    Inhoudelijk: ‘uiterlijk = kotslelijk.. sorry. ‘geluid: OMG!! (zegt genoeg denk ik?)
    Ik zou ook geen 50K neerleggen voor een kleine bmw, als je voor 6K meer en dus een jaar niet op vakantie (!) een 335i op je stoep kan hebben staan.

    Login om te reageren
  68. Luc zegt

    7 januari 2008 om 19:00

    Ik kan de auto maar niet waarderen, vind hem gewoon niet mooi. Trouwens, wel prijzig voor zoiets.

    Login om te reageren
  69. slk zegt

    7 januari 2008 om 19:02

    Gewoon een te dure lelijke auto.Met een doorgezakte dorpel.De test is ok.

    Login om te reageren
  70. Peter zegt

    7 januari 2008 om 19:07

    Uit proportie. Lengte in verhouding met hoogte.

    Login om te reageren
  71. Benjamin1 zegt

    7 januari 2008 om 19:26

    geef mij maar een 335i coupe voor die 6000 meer, 3x zo mooi, en 3 x zo handig lijk me:p

    Login om te reageren
  72. RND zegt

    7 januari 2008 om 19:33

    voor mensen die een comfortabele sportive auto willen is dit toch een hele goede keus. maar zelf zou ik ff doorsparen voor de 3. maar met welke versie verschild het eigenlijk 4 000 euro toch niet de coupe he????

    Login om te reageren
  73. RenJie zegt

    7 januari 2008 om 19:53

    @RND

    lees:
    Zou je een maatje groter willen en een 320d sedan of coupé willen dan
    vermindert het saldo van je bankrekening respectievelijk met 43.450 of 47.150 euro.

    Dus het verschil tussen de 320d sedan en 320d coupé is 4000 euro.
    De 120d Coupé is dan weer 2500 euro duurder dan de 120d 3deurs hatch.

    Login om te reageren
  74. Mustang zegt

    7 januari 2008 om 19:54

    Super goed filmpje, wat me wle opvalt is dat hij zegt: Er mag geen M sticker op geplakt worden , en dan 2 seconden daarna zet ie 2 dikke strepen op het asfalt.

    Login om te reageren
  75. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 20:15

    Jullie lieten me even twijfelen…..

    Er werd zo makkelijk geroepen “ik neem voor €6000 extra wel de 335i coupé” dat ik dacht dat BMW uitverkoop hield of dat de slurptax al in was gegaan bij BMW….

    Om het één en ander even in perspectief te zetten….ik zat net te configureren op BMW.NL en ik kwam uit op een 135i (bijna) compleet max. €59.720….Als ik dan zie wat ik voor mijn 335i coupé, met bijna dezelfde opties, heb betaald dan zit er een gat tussen van ong. €20.000. En met zulke cijfers beginnen we wel te praten over GROTE verschillen.

    Kijk, deze auto is “standaard” al vol beladen met de meest gangbare opties. Als je het in dat licht bekijkt dan is de prijs t.o.v. de 3 serie coupé een grote.

    Waar het op neerkomt, is of je deze auto wat vind of niet. En als je het niets vind, dan moet je niet bij deze auto zijn.

    Login om te reageren
  76. m5 zegt

    7 januari 2008 om 20:24

    een paar maanden geleden was de introductie van de 1 serie coupe bij de dealer daar heb ik me “gratis” volgevreten en vol laten lopen :)
    toen ik hem voor het eerst zag dacht ik wat een raar hok maar nu je hem meer ziet begin ik hem toch wel mooi te vinden vooral z’n 135i is leuk speelgoed

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 20:32

    ff gezocht en wat denken we van het volgende lijstje?

    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 B 3 H6 2006 …. 51.940
    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 Sky Window B 3 H6 2006 …. 53.940
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI B 2 H6 2006 …. 45.625
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI B 2 A6 2006 …. 48.325
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line B 2 H6 2006 …. 48.525
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line B 2 A6 2006 …. 51.225
    BMW 135i Coupé B 2 H6 2007 …. 51.150
    BMW 123d Coupé D 2 H6 2007 …. 43.350
    BMW 123d Coupé High Executive D 2 H6 2007 …. 47.050
    BMW 325i Coupé B 2 H6 2007 …. 48.700
    BMW 325i Coupé B 2 A6 2007 …. 51.680
    BMW 325i Coupé Executive B 2 H6 2007 …. 53.200
    Chrysler Crossfire 3.2i V6 B 2 H6 2005 …. 47.250 (you’re kidding right?)
    Chrysler Crossfire 3.2i V6 Limited B 2 H6 2003 …. 52.150 (what??)
    Mazda RX-8 Renesis HP B 4 H6 2003 …. 51.265
    Mercedes-Benz C 350 Sportcoupé B 3 H6 2005 …. 46.500
    Mercedes-Benz C 350 Sportcoupé B 3 A7 2005 …. 49.603
    Nissan 350Z B 3 H6 2007 …. 53.910

    Login om te reageren
  78. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 20:38

    Voor mij zou het dan wel een Brera of de Rx-8 worden.. beiden duidelijk mooier (Brera is prachtig!) en beiden ruimer en daarmee beter bruikbaar voor ritjes met passagiers. Wel allemaal langzamer, en dan kun je natuurlijk de 350z nemen…..

    Login om te reageren
  79. Kyanite zegt

    7 januari 2008 om 20:43

    Persoonlijk vind ik de 1-serie coupe duizend maal mooier als de 1-serie hatchback. Ja de auto heb ik diverse malen mogen bewonderen in Duitsland (Frankfurt en Essen), dus ik heb de auto in het echt gezien iets wat ik van de meeste mensen hier ernstig betwijfel.

    Maar voor het geld wat deze 1-serie moet kosten zou ik toch eerder een A3 gaan halen.

    Login om te reageren
  80. SjeufM3 zegt

    7 januari 2008 om 20:53

    Ik zie mensen veel alternatieven geven , maar ik denk dat al deze auto’s lang niet zo en goede prestatie’s leveren als deze 135I. Ook de 350z niet.
    Vergeet niet dat deze 135 na een chipje sneller is als een M3/RS4.

    De 335I vind ik zelf ook een stuk mooier , maar 0,2 sec sneller na de 100 is niet niks. Dat maakt de keuze een stuk lastiger.

    Login om te reageren
  81. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 21:04

    @SjeufM3: ik vind de 1 serie (coupé) zo lelijk dat de auto meteen verkocht zou worden als ik er één zou winnen bij een loterij of zo….. Snelheid alleen maakt het nog geen begeerlijke auto… Dat is ook mijn probleem met Bmw’s: goede machines, maar geen begeelijke auto’s in mijn ogen.

    Deze 135i is wel snel, maar wouter geeft al aan dat het niet een echt opwindend rij-ijzer is.. Beetje zoals de Cayman en Boxster bij Porsche? Ze mogen niet beter zijn omdat ze dan de grotere/duurdere types in de weg zitten?

    Login om te reageren
  82. the missing genie zegt

    7 januari 2008 om 21:20

    Ik heb sinds kort een 130i vijfdeurs en dat is eigenlijk al rap genoeg. Ik vraag me af of nog eens 40 pk (plus ik weet niet hoeveel nM koppel, maar het zal emde dankzij de turbo’s niet weinig zijn) wel heel erg nodig is. Tuurlijk si het leuk, maar ik kan nu al niet fatsoenlijk hard wegtrekken zonder de tractiecontrole in te laten grijpen.

    Maar verder vind ik het een leuk karretje, die 1-coupe. Op foto’s vind ik hem foeilelijk, maar in real life valt hij best mee…

    Login om te reageren
  83. henk zegt

    7 januari 2008 om 21:20

    doe mij voor paar mile meer maar een 3-serie coupe…deze 1 serie natuurlijk wel een kanon!

    Login om te reageren
  84. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 21:25

    What the hell?! JC die posotief is over een BMW?!

    “But it’s the engine that impresses most of all. It has one small turbo to spin up the instant you apply the power, and then a bigger one that trundles into life later to keep the power coming . . . in bigger and bigger lumps. This, and there’s no other way of saying it, is a great engine. A masterpiece. It doesn’t zing like the BMW straight-sixes of old but there’s so much muscle you don’t notice.”

    En…

    “Then you leave the motorway and the road gets twisty and it’s like settling into your favourite armchair. The steering, the feel, the way you can adjust your line through the bend with the throttle. There is no other car made today in this sector of the market that gets even close. If you love driving, this is up there in a class of one.”

    En over de prijs….

    ” Faults. Well, the rear legroom is a squeeze, and it’s not what you’d call cheap. With no extras at all it squeaks in at under £30,000, but add one or two bits and it’ll shoot up to £34,000. That’s a lot.

    Except, of course, it isn’t – not these days when people are spending that, and more, on family holidays and kitchens.”

    JC die positief is over een BMW en dan óók nog eens over een 1 serie. Dat zegt volgens mij wel genoeg….

    http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article3103294.ece

    Login om te reageren
  85. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 21:26

    schrijfverwarring door mijn shock….positief moet het zijn…

    Login om te reageren
  86. looneytune zegt

    7 januari 2008 om 21:29

    @ Juppe
    Hhmm dus als we eind januari onze golf krijgen heeft die waarschijnlijk nog ”oud kenteken”
    we hebben hem in januari laten leveren in plaats van eind 2007 , de dealer zei dat er ”nieuw kenteken” op kwam
    maar dat is dus nog maar de vraag?

    niet dat het veel uitmaakt maar toch leuk als je 1 van de eerste bent met zo’n kenteken

    @ Oul@
    Klopt busjes onder de 3500 kilo voeren al tijdje dit kenteken…

    @ Citrofiel
    Hhmm dus het kan bij wijze van spreken net zo goed morgen worden omgegooit dat hele systeem?
    ik kom er ook niet echt uit op wikipedia welke kentekens nou nog komen maar goed we wachten eind januari wel af wat er op de R32 zit

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 21:31

    @Rick dos: je overdrijft een beetje. Jeremy is heel vaak positief over bmw’s (m6 test op Ilse of Man) M5 en m5 station test. M3 test…….

    Hij heeft een paar problemen met bmw’s en dat zijn de styling en een bepaalde groep eigenaren.

    Login om te reageren
  88. mashell zegt

    7 januari 2008 om 21:33

    Die 1 serie coupe is echt niet lelijk, en zelfs een shoonheid als je vergelijkt met een Impreza of Lancer. Maar als ik uit het lijstje van w0o0dy mocht winkelen zou het toch niet de 1 serie worden. Brera of TT of 350Z, dat zou nog heel moeilijk kiezen worden.

    Login om te reageren
  89. joep zegt

    7 januari 2008 om 21:37

    @RD, I love to disagree with you, dus daar gaan we ;) Zo uitzonderlijk is het nou ook weer niet dat JC positief is over een BMW. In de laatste topgear aflevering is hij uiteindelijk namelijk toch wel positief over de M3. Hij zeikt met name het M3 publiek af, maar geeft wel toe dat de auto zelf briljant is. Bovendien meen ik mij te herinneren dat hij over de M5 ook positief was, en in een column over diezelfde auto is hij zelfs lyrisch over de allereerste M5. Tot slot, in zijn column in de nieuwste (engelse) TG magazine geeft hij aan vroeger een 3.0CS gehad te hebben en hij refereert er naar als een goede en vooral mooie auto.

    Trouwens het is nou echt officieel ik ben een nerd dat ik soort dinge allemaal onthou… Maar goed, geukkig heb ik het niet alleen met tg/jc/auto’s en ik doe er geen moeite voor… Dat scheelt ook wel weer iets. Toch? :$

    Login om te reageren
  90. joep zegt

    7 januari 2008 om 21:39

    oh shit woOo0oO0oOo007oOooOdy was me al voor ;)

    Ohja, waarom is de S3 eiglijk geen concurrend? Alleen omdat ie geen pukkel op zn reet heeft (lees: niet misvormd is)?

    Login om te reageren
  91. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 21:45

    @joep en wOoOdy

    “In de laatste topgear aflevering is hij UITEINDELIJK namelijk toch wel positief over de M3.”

    En daar zeg je een mond vol mee! Dit is volgens mij de eerste BMW sinds lange tijd waar die gelijk van de get-go positief over is.

    “Trouwens het is nou echt officieel ik ben een nerd dat ik soort dinge allemaal onthou…”

    We’re like two peas in a pot. ;)

    Login om te reageren
  92. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 21:49

    @Joep& Rick dos: make that three in a row, although i kinda think i’ll beat you two, hands down ;)

    Login om te reageren
  93. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 21:54

    @wOoOdy

    You wish! ;)

    Login om te reageren
  94. joep zegt

    7 januari 2008 om 21:57

    haha gaan wen ou serieus een gevecht aan over wie de grootste nerd is? Ja? oke wacht dan ff, dan ga ik mn bretels en andere steve urkel attributen halen! ;) brb!

    -Edit: houd het een beetje ontopic graag!-

    Login om te reageren
  95. Citrofiel zegt

    7 januari 2008 om 21:59

    @ AMG; Dat is geen gewone nieuwsshow, je moet wel de titel lezen hè… ;) Dat zijn de outtakes, de bloopers zo je wilt, uit de voorgaande shows. Dus die vierwielaangedreven V8 sloeg op een poos terug, namelijk op de R8.

    Login om te reageren
  96. floryn zegt

    7 januari 2008 om 22:00

    veel leuker dan een 335i

    Login om te reageren
  97. Rick dos zegt

    7 januari 2008 om 22:02

    @joep

    Picture of me back in the day:

    Now beat that! ;) :P

    Login om te reageren
  98. Nico zegt

    7 januari 2008 om 22:05

    Onwaarschijnlijk vette bak! Dit en de Z4 Coupé vind ik de mooiste wagens van BMW, imo niet veel andere wagens bij de andere merken die in de buurt komen… (ik besef wel dat deze mening niet door velen gedeeld zal worden ;))

    Login om te reageren
  99. ferdinand zegt

    7 januari 2008 om 22:08

    @woody:

    Leuke lijst: laten we deze inderdaad eens afzetten tegen de BMW 135i. Ik heb de mijne besteld als Executive met M Sportpakket (kijk maar op de BMW website welke batterij aan assecoires daar op zitten).

    Prijs: +/- 51.840. 306pk/400Nm over 1500tpm-5000.

    Ok, wat doet de concurrentie?:

    1) Deze hele onderstaande lijst aan auto’s is aanmerkelijk slapper qua vermogen dan een BMW 135i.
    2) Alle Audi’s TT zijn tweezitters = waardeloos (Geert Wilders rijdt TT)
    3) Cryslers zijn van plastic.
    4) Alfa’s zijn ook van plastic, veel te veel plastic zelfs.
    5) Nissan 350Z is slomer, een tweezitter, en heeft het imago als de vrouw van Andre Hazes (volgens mij rijdt zij er in).
    6) Alle concurrenten worden duurder met dezelfde opties als de 135i met M sportpakket.

    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 B 3 H6 2006 …. 51.940 (=
    Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6 Q4 Sky Window B 3 H6 2006 …. 53.940
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI B 2 H6 2006 …. 45.625
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI B 2 A6 2006 …. 48.325
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line B 2 H6 2006 …. 48.525
    Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line B 2 A6 2006 …. 51.225
    BMW 135i Coupé B 2 H6 2007 …. 51.150
    BMW 123d Coupé D 2 H6 2007 …. 43.350
    BMW 123d Coupé High Executive D 2 H6 2007 …. 47.050
    BMW 325i Coupé B 2 H6 2007 …. 48.700
    BMW 325i Coupé B 2 A6 2007 …. 51.680
    BMW 325i Coupé Executive B 2 H6 2007 …. 53.200
    Chrysler Crossfire 3.2i V6 B 2 H6 2005 …. 47.250 (you’re kidding right?)
    Chrysler Crossfire 3.2i V6 Limited B 2 H6 2003 …. 52.150 (what??)
    Mazda RX-8 Renesis HP B 4 H6 2003 …. 51.265
    Mercedes-Benz C 350 Sportcoupé B 3 H6 2005 …. 46.500
    Mercedes-Benz C 350 Sportcoupé B 3 A7 2005 …. 49.603
    Nissan 350Z B 3 H6 2007 …. 53.910

    @joep:
    Ja, alle auto’s zijn eigenlijk lelijk. Auto’s kunnen wel leuk zijn, maar zijn doorgaans wel lelijk.

    Login om te reageren
  100. TT Man zegt

    7 januari 2008 om 22:10

    Zucht, wat een gedrocht. Dan echt liever een 330i coupe of een TT of 350Z.

    Login om te reageren
  101. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 22:14

    @Rick dos: right, you asked for it!

    http://www.youtube.com/watch?v=ovDuWrTQ7ik

    http://www.youtube.com/watch?v=I8X5IUaUWB8

    http://www.youtube.com/watch?v=XsrxdCb7eTk

    Login om te reageren
  102. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 22:17

    Hmm als de reactie wordt goedgekeurd zul je zien…. On-topic AND in your face Rick dos! A memory like an elephant when it comes to car stuff.

    Login om te reageren
  103. anoniem zegt

    7 januari 2008 om 22:21

    ik ben het met wouter eens, gewoon een jaar niet op vakantie gaan en een dikke 335i coupe voor de deur hebben!

    Login om te reageren
  104. ferdinand zegt

    7 januari 2008 om 22:41

    Een 335i Coupe is een veilig en annoniem ontwerp voor de massa. Audi zag dat, heeft haar S5 ontwerper er op afgestuurd en heeft deze nagetekend. Een 335i (zonder coupe) is zelfs een lelijk ontwerp.

    Een 135i is geen schoonheid (maar geen enkele auto is een schoonheid, op dat punt valt de 135i niet negatief op). Het is een kunst om een mooie auto te ontwerpen. Alfa slaagt daar met haar Brera’s (breedbekkikkers) natuurlijk ook niet in, ookal vind de massa (vooral mannen) deze mooi.

    Eigenlijk is de 135i geen ontwerp. Jeremy typeert dat precies goed. Ik zou zeggen: beter geen ontwerp dan een lelijk ontwerp. Daarom hulde voor de 135i!

    Login om te reageren
  105. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 22:46

    @ferdinand: ik weet niet wat er met jouw ogen is, maar ik zou er maar eens naar laten kijken. De A5 lijkt totaal niet op de 3 serie coupé.

    De A5 is getekend door Walter Da Silva en die zou iets afkijken bij Bmw, wat een onzin.

    Login om te reageren
  106. w0o0dy zegt

    7 januari 2008 om 22:48

    en de achterkant (oke de lichten achter lijken een beetje op die van de beemer).

    Login om te reageren
  107. atanaz zegt

    7 januari 2008 om 23:08

    Inpakken graag. nee nee geen tuningskitt, is goed zo.

    Ik vind het echt een mooi wage.

    Login om te reageren
  108. joep zegt

    7 januari 2008 om 23:44

    @ferdinand, ik ben het met je eens dat er tegenwoordig niet echt veel echt mooi wagens meer worden gebouwd, maaro m nou zo ongeveer alle auto’s lelijk te noemen gaat me ook wat ver. Verder ben ik het overigens met w0o0dy eens dat ik de 3 coupe en A/S5 niet usper veel op elkaar vind lijken. Tuurlijk hebben ze wel enige overeenkomsten, maar dat is logisch. Beide zijn immers coupes in de zelfde klasse met ongeveer het zelfde formaat.

    @w0o0dy, ik moet eerlijk bekennen dat ik je filmpjes (nog) niet heb bekeken. maar ik geloof je op je woord dat ze jou (lees: ons ;)) gelijk bevestigen!

    @Rick Dos, ik neem hier een risico aangezien omdat ik net ook al op de digitale vingers werd getikt met het edit-rietje omdat ik erg offtopic ging, maar toch moet ik je ff zeggen dat die foto je imago als officieuze autoblog-pimp, in mijn ogen, geen goed doet. Ik ben je daarentegen nu wel meer gaan zien als een echte soulmate ;)

    Login om te reageren
  109. gekke turbo zegt

    7 januari 2008 om 23:47

    heeft BMW niet de achterlichten van audi gestolen bij het ontwerpen van de 3 coupe???

    http://foto.autozone.be/fotoseurotax/450/audi-a3-sportback-diesel-4613.jpg

    Login om te reageren
  110. TBK zegt

    8 januari 2008 om 04:31

    Als fervent en anoniem autoblog-verslaafde (AA anyone ;)) én serieus liefhebber van leuk leesvoer toch ook maar ‘ns een reactie van mijn kant.
    Wat autoblog zelf en de lieden die het vormen betreft : heerlijk. Lekker to the point-niet-lullen-leuke-artikeltjes-posten-en-de-mensen-lekker-vrij-laten-zeiken/ophemelen.
    Maar wat jullie reviews/rij-impressies betreft toch wel wat kritiek.
    De filmpjes zijn keer op keer zeer mooi en laten de gereden wagens altijd mooi genoeg in beeld zonder daarbij te pusherig te worden. Wat de foto’s betreft idem. Het geschreven deel vind ik dan keer op keer weer eerder een gemiste kans.
    Het gaat me niet over de schrijfstijl, want die digg ik best wel, maar gewoon de inhoud. Van die korte, op zich toch altijd wel subjectieve bemerkingen jegens doorgaans toch altijd wel vrij bijzondere (of toch op z’n minst wagens die het meerendeel van ons nooit zullen rijden; het moet gezegd : chapeau voor wie dat regelt bij jullie, zometeen meer daarover trouwens) zonder daarbij echt iets te zeggen over de wagen.
    Mja, hoe moet ik dit eigenlijk stellen?

    Kijk, het geschreven deel van de reviews komt bij mij tot nu toe eigenlijk altijd al over als een gemiste kans. Een gevalletje van kunnen maar niet willen. Je schrijft echt leuk, en dan stuur je ons wandelen met zoiets. De review van de SLR bijvoorbeeld. Dan is er iemand gek genoeg om een 600.000€ kostend +600PK-tellend monster onder je kont te schuiven en dan besteed je daar vervolgens met moeite een A4’tje aan. Toegegeven, bewegende beelden zullen vele bezoekers meer waarde aan hechten, maar ik zie niet in waarom je niet wat meer moeite zou doen om de geschreven kant net zo hard te laten uitblinken. Ga wat dieper in op de vormgeving, het interieur, bespreek eventuele ergernissen die je ondervonden hebt tijdens het gebruik en zo, enfin, laat het wat meer in de buurt van een review komen is min of meer waar ik op doel. Ipv van een leuk schrijfseltje dat mij het gevoel geeft ergens op een zondagnamiddag tussen het uitlaten van de hond en het schillen van de aardappelen geschreven te zijn geweest.

    Als je dan toch in een positie verkeerd waarin je de ene uiterst leuke wagen na de andere “mag lenen” dan ben ik de bescheiden mening toebedeeld dat je daar best wat meer tijd en moeite aan mag besteden, althans gezien het feit dat jullie dus een vrij druk bezochte auto-geralteerde website exploiteren. :) Nogmaals : ik heb het hier uitsluitend over het geschreven deel van de “reviews”, en ook niet over de schrijfstijl daarvan, maar gewoon over de naar mijn mening uiterst karige informatie die daaruit naar voren komt. Jullie hebben simpelweg het potentïeel om toch wel wat zogenaamd “serieuzere”, eventueel zelfs gedrukte concurrenten een loer te draaien. Ik vind het gewoon jammer dat je dat potentïeel niet benut.
    Bij een review denk ik trouwens onvermijdelijk aan het klassieke model daarvan, al ben ik er van overtuigd dat jullie wel een eigen draai aan dat op zich best wel conservatieve concept kunnen geven.
    Natuurlijk zal dit meer tijd vergen dan nu het geval is, maar bezie het anders : uitgebreidere reviews betekenen meer geserveerde tekst wat op zich dan weer meer ruimte voor reclamebanners betekent, dewelke op hun beurt dan weer middels de gegenereerde inkomsten de extra geleverde arbeidstijd kunnen vergoeden… ;)

    En nee, ik heb niets beters te doen op dit onooglijke uur :)

    Login om te reageren
  111. TBK zegt

    8 januari 2008 om 04:37

    @ Woody : idd trouwens, de A5 is de eerste Audi ooit, naar mijn mening althans, die iets van schoonheid in zich heeft. Om dan te stellen dat dat bij BMW zou zijn afgekeken is redelijk belachelijk lijkt me dan ;)

    Login om te reageren
  112. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 08:35

    @ Ferdinand: Kijk nou, familie op AutoBlog :)

    Ik heb bij BMW in het Forepark (DH) ook al even in de 135i gezeten en ik was best onder de indruk van de zitpositie. Ik vind wel dat het achterwiel te ver naar voren staat, dat geeft een beetje vreemde verhouding. Maar goed, het moet allemaal uit te wisselen zijn met de hatchback natuurlijk.

    Login om te reageren
  113. autoblogger zegt

    8 januari 2008 om 09:11

    @TBK: bedankt voor je uitgebreide reactie. Persoonlijk vind ik de tekstuele review lang genoeg, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Als je onze reviews echter vergelijkt met andere reviews op internet dan zijn ze volgens mij vrij lang, ik vraag me dan ook af of mensen wel zin hebben om veel te lezen op het web, een gewoon tijdschrijft is daar wellicht beter voor. Maar ik ben het met je eens dat we er een eigen draai aan kunnen geven, dus we zullen zien…

    Login om te reageren
  114. autoblogger zegt

    8 januari 2008 om 09:12

    @Rick dos: zie ik dat nu goed? zat je toen ook al op die pokersites?

    Login om te reageren
  115. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 10:00

    @TBK,
    Je mail van 8 January 2008 om 4:31 is te lang.

    @Jochempie
    Het achterwiel van de 135i staat te ver naar voren??? Ook dit weer, jij probeert, in je vertrouwde voorstelling, de vorm van een Coupe 1 te duwen naar de proporties van een 3 Coupe. Verruim je referentiekader. Probeer anders naar de auto te kijken.
    De zitpositie is goed, erg goed zelfs (toch nog iets te hoog). Maar dat zitten alle BMW’s wel, dus daarin valt de 135i niet echt op.

    Op hoofdlijnen zijn een A5 Coupe en BMW 3 Coupe hetzelfde. Weinig gedurfde ontwerpen, ‘feel good for the mass’. Geen discussie over mogelijk. De achterkanten zijn bijna hetzelfde (kun je verwisselen). Wie van wie gepikt heeft weet ik niet, daarover doen tegengestelde berichten de ronde. Eigenlijk is BMW er mee gebonnen, kijk maar eens naar een M6 Coupe of zo iets: lange lijnen van voor to achter, toen Audi nog aan het rommelen was met die geitenneus. De neus van de BMW 3 vind ik lomp, die van de nieuwe A5 (en nu ook van de A4) kinderachtig met die kerstversiering.

    Een 135i is ook zeker geen beauty en afgestemd op een groot publiek, maar is klaarblijkelijk controversieel voor mensen. En dat is een goed teken. Het goede aan de 135i Coupe is dat zij, en ik verval in herhaling, annoniem is en een fractie ouderwets eigenlijk (vooral de neus die we kennen van de lelijkste BMW dat er is, de 1 serie hatchback en de klassieke autovorm).

    Login om te reageren
  116. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 10:02

    o ha jochem, nou zie ik het pas! beste neef. Ja ik moet weer snel aan werk. da’s beter dan mijn tijd hier te voldoen. En die 1 coupe zo laten hoor, geen rare dingen zeggen over wielen naar voren/achter

    Login om te reageren
  117. joep zegt

    8 januari 2008 om 10:30

    @ferdinand, wat doe je in hemelsnaam op een discussieforum wanneer je je mening onderbouwd met “geen discussie over mogelijk”. Ja sorry, maar zeg dan gewoon niks, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op!

    Login om te reageren
  118. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 10:47

    ha joep! tja, wat moet ik daar nu op zeggen. Ik denk, geen discussie over mogelijk. We voeren hem wel, maar het is een non-discussie. Misschien zo beter?

    Login om te reageren
  119. joep zegt

    8 januari 2008 om 10:56

    hmm ok, om er maar ff een ouwe goeie dooddoener tegenaan te gooien: Over smaak valt niet te twisten! ;) Bedoel je iets die richting? Ik ben overigens wel met je eens hoor dat wanneer iemand, jij in dit geval, twee auto’s wel op elkaar vind lijken, en iemand anders, ik in dit geval, vind dat niet, dat dat inderdaad een discussie is die gedoemd is vast te lopen. Een non-discussie zo je wilt. ;)

    Login om te reageren
  120. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 11:24

    over smaak valt wel degelijk te twisten. mensen ontwikkelen hun smaak doorgaans slecht. mensen kijken ook niet precies genoeg (maar denken van wel), letten op details waar het niet moet, en zeggen vervolgens iets over lijnen waar het niet van toepassing is. men moet wel volstrekt kippig zijn wanneer je een A5 Coupe en BMW A5 niet heel erg op elkaar vind lijken. Ik geef je op een briefje wanneer ik die foto’s laat rondgaan in een willekeurig bejaardentehuis, dat volop wordt geroepen: dat zijn dezelfde auto’s (ook door die ouderen zonder altsheimer). Hier kun je, wat mij berteft, geen discussie over voeren.

    Login om te reageren
  121. sacha zegt

    8 januari 2008 om 14:00

    @ferdinand: “…Hier kun je, wat mij berteft, geen discussie over voeren.”

    Jawel hoor.

    Login om te reageren
  122. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 14:18

    Over het design van de A5 en de E92: De auto’s lijken en profil behoorlijk op elkaar! Hoe dat komt? Dat is eenvoudig aan te wijzen. De eerste reden is dat het allebei coupés zijn, gebaseerd op premium middenklassers. Die hebben uit concurrentieoverwegingen nou eenmaal overeenkomstige afmetingen. Daarnaast speelt het ergonomische deel een rol, wat bepaalt hoe lang de deur kan zijn, hoe hoog de kofferbak begint vanwege het inladen van boodschappen, hoe diep iemand moet vallen om niet met zijn of haar hoofd tegen de dakrand te stoten, noem maar op. Andere belangrijke gebruiksscenario’s vereisen ook een doordacht ontwerp. Denk maar aan de rijhoogte vanwege drempels, lage cw-waarden, ruimte tussen de voorkant van de auto en het motorblok, in het geval van een aanrijding. BMW en Audi hebben allebei een sterk team met designers, die allemaal hetzelfde zijn opgeleid en tot dezelfde ontwerpconclusies komen. Het verbaast mij keer op keer hoeveel onderscheid ze met al deze regels nog kunnen maken in hun ontwerpen! Het valt niet mee om binnen de ontwerpkaders een vormgeving te verzinnen die fris is, bijzonder, passend bij het merk en onderscheidend is!

    Over de 135i: Niet iedereen vind het leuk om in een saaie burgerbak rond te rijden. Sterker nog, ik weet zeker dat de helft van alle bestuurders zijn of haar Mondeo best zou willen omruilen voor een Corvette o.i.d.! in dat geval bied de 135i een mooi compromis: degelijk in elkaar geschroefd, een controversieel uiterlijk en mijn God, wat gaat hij, sorry, zij snel! Het probleem begint echter wanneer de auto zakelijk gereden wordt. Dan moet de bestuurder plotseling gaan nadenken over hoe de auto op klanten overkomt. Niet dat een klant denkt “gadverdamme” als er een 135i voor de deur staat, maar hij gaat zich toch afvragen of het wel risicovrij is om met de bestuurder in zee te gaan, sneller dan waneer er een A4 2.0 TDI voor de deur parkeert.

    Overigens heb ik zowel in de 135i als in de nieuwe A4 gezeten. In de 135i zat ik met een frons op mijn hoofd me te verbazen over de hardere plastics dan in een Ford Focus, in de A4 viel ik stijl achterover van de fantastische bouwkwaliteit! Er is serieus nog nooit zo’n goed in elkaar geschroefde middenklasser op de markt gezet! De eerste tests wijzen het ook uit, zelfs de nieuwe Ford Mondeo, een hele goede auto, moet het hoofd gigantisch buigen voor de nieuwe koning onder de middenklassers. Voor mij dus een A4 2.7 TDI in plaats van de 135i, thank you!

    Login om te reageren
  123. R. Lestat & Dr. Waflo zegt

    8 januari 2008 om 14:26

    Off-topic; maar ik wil ook een autoblog mok hebben om koffie uit te drinken tijdens het reaguren.

    En ook al hebben ze er bij BMW nu een kick ass motor in de 1 serie coupe gelepeld; het blijft een speelgoed autootje hoor. Ik vind het net een Japanse Mini Sedan (mazda 121 ofzo) waar ze een BMW bodykit op gemonteerd hebben.

    Login om te reageren
  124. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 14:48

    Ik wilde nog even iets toevoegen over de A5 en de E92, kijken jullie even mee?

    E92:
    http://www.netcarshow.com/bmw/2007-335i_coupe/1024×768/wallpaper_26.htm

    A5:
    http://www.netcarshow.com/audi/2008-a5/1024×768/wallpaper_07.htm

    In vrijwel alle opzichten lijken deze auto’s niet op elkaar. De bmw heeft een wigvorm, de A5 volgt de golf van koplamp naar achterlicht. De BMW heeft een langere kont, de A5 een flink hogere neus.

    Dan nu de vraag: waarom zijn sommige lijnen erg overeenkomstig? Kijk bijvoorbeeld naar de vorm van de deur, of de lijn over de carosserie die onder de deur naar achteren oplooopt of zelfs de plaatsing van de tankdop! Het antwoord is weer even simpel als complex: OMDAT HET NIET ANDERS KAN. De gekozen lijnen zijn zo getekend omdat ze logisch zijn, ze brengen het ontwerp niet uit balans en zorgen ervoor dat de auto er als één kloppend geheel uitziet. Probeer de lijnen maar eens te veranderen! Wat je ook tekent, keer op keer ziet het er uit als een mislukking.

    Hoe meer de auto klopt, hoe minder deze opvalt. Opvallen gebeurt door het opmerken van een onverwachte lijn of een vreemde verhouding. Zijn kloppende auto’s dan saai? Welnee, ze zijn zo goed getekend dat iedereen er over uitgepraat is. Er zijn genoeg mensen die deze twee auto’s als saai betitelen, maar als je ze vraagt waarom deze auto’s dan saai zijn, blijft een antwoord uit. De oorzaak? Iemand die deze auto’s saai vind is eigenlijk de tragische bezitter van het ongeoefend oog.

    Login om te reageren
  125. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 15:10

    ha jochem, stoere woorden allemaal. Moet er wel erg om lachen. Je mag wel een keertje sturen in de 135i als ik hem heb. Maar wel voorzichtig !

    Login om te reageren
  126. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 16:08

    @ ferdinand: over het uiterlijk van deze auto’s verschillen we duidelijk van mening. Als je geen tijd hebt om uit te leggen waarom je het er niet mee eens bent, kun je dat ook gewoon zeggen in plaats van wat je in je voorgaande reactie schrijft.

    Ik deel wel je mening over de mislukte Alfa Romeo Brera! Sterker nog, ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan een weblogje over dit monster, misschien wel leuk om te lezen (als je hier wel tijd voor hebt):

    http://www.autoweek.nl/myweblog.php?id=592&cache=no

    Over het rijden in de 135i: Ik ga liever naast je zitten, ben bang dat 360 AC Schnitzer pk’s en achterwielaandrijving nog een beetje teveel zijn voor mijn drie jaar rijervaring ;)

    Login om te reageren
  127. joep zegt

    8 januari 2008 om 16:14

    @ferdinand, nu maak jij (met nadruk jij) er een non-discussie van. Zoals ik al eerder aangaf, het heeft geen izn je op een discussieforum te begeven als je toch alleen maar deuren dicht wil gooien!

    @Jochempie, goed verhaal (goeie verhalen) alleen toch ben ik het niet helemaal eens met je stelling dat wanneer je de genoemde auto’s (ik zal ze voor het gemak anders maar even samenvatten als ‘Duitse auto’s ;)) saai vind, je een ongeoefend oog heb. Ik kan juist ook ‘moeilijk mooie’ auto’s (itt. tot deze makkelijk mooi te vinden auto’s) waarderen. Auto’s waarvan je in eerste instantie zoiets hebt van ‘hè?!?’, maar die naderhand, na een paar keer kijken, toch wel erg gaaf of mooi blijken te zijn. Ik kan in de gauwigheid even geen treffend voorbeeld bedenken, maar ik zal mn hersens er ff over laten kraken goed? ;)

    Login om te reageren
  128. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 16:30

    @ Joep: Een (goed) politicus probeert door middel van discussie gezamenlijk de beste oplossing voor een probleem te vinden. Bij het design van een auto is er in feite geen ‘probleem’ wat opgelost dient te worden. Daardoor is het discussiëren over een auto niets meer dan het opleggen van je mening naar anderen. Eigenlijk is er dus ook sprake van een non-discussie ;)

    Login om te reageren
  129. Jochempie zegt

    8 januari 2008 om 16:34

    @ Ferdinand: [quote]da’s beter dan mijn tijd hier te voldoen[/quote]

    Zit je in de bak? :D

    Login om te reageren
  130. ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 17:02

    @ha jochem, cool man wij hier op een site. Ik spreek je wel een keertje, ben benieuwd hoe het met je gaat! http://www.infostyle.nl (De site van 2008)

    Login om te reageren
  131. loonie zegt

    8 januari 2008 om 18:21

    lelijke bak, geef mij maar 335i

    Login om te reageren
  132. tdj zegt

    8 januari 2008 om 19:43

    Ik moet ff op mijn mening naar aanleiding van de persfotos terugkomen.. Zo ziet ie er véél beter uit! Ik vind het zo wel een gaaf bommetje!
    Wat is dat toch altijd met persfotos.

    Login om te reageren
  133. rvo zegt

    8 januari 2008 om 20:52

    wat een geluid.. :D

    Login om te reageren
  134. Ferdinand zegt

    8 januari 2008 om 21:11

    ha jochem.
    Goed gedaan van de Brera. Da’s inderdaad niets. Te veel plastic (= carosserie) en niet coherent. Maat weet je wat het saaiste is, die slappe motoren

    Login om te reageren
  135. RubenBaeten zegt

    8 januari 2008 om 22:55

    @Speedy: Nee, het was in de buurt van Gouda en bij Doorn ergens…

    Login om te reageren
  136. Joost zegt

    10 januari 2008 om 15:45

    Kan iemand mij precies uitleggen wat er mis is met het uiterlijk van dit autootje?

    Login om te reageren
  137. Cliff zegt

    10 januari 2008 om 15:52

    @Joost: Inderdaad, naar mijn gevoel kloppen de verhoudingen juist wel

    Login om te reageren
  138. Ferdinand zegt

    10 januari 2008 om 17:49

    welke autootje bedoel je joost?

    Login om te reageren
  139. Gap zegt

    11 januari 2008 om 00:05

    Een volvo reclame voor een BMW filmpje? Als het een “Freude am Fahren” filmpje was geweest nog daar aan toe…

    Het commentaar in het filmpje vond ik wat eentonig, dat maakt het wel saai… Voor iemand die zelf niet zo’n fan is van de auto vind ik het wel goed dat de auto niet geheel wordt afgekraakt, maar een verhaaltje van voors en tegens wordt gegeven.

    Maar ik ga echt geen volvo kopen, hoor!! :P

    Login om te reageren
  140. fast Nico zegt

    13 februari 2008 om 22:14

    In de juiste kleur en uitvoering een echte topper. Na een maand sturen kan ik
    niet anders zeggen dan dat de juiste uitvoering mensen buitengewoon aan spreekt.
    Inderdaad de 123 in de showroom sprak mij ook geheel niet aan.
    Maar na vele eerder mooie snelle auto’s nieuw te hebben gereden.
    Kan ik vertellen dat ik nog nooit zoveel leuke en positieve reacties heb gehad onderweg !
    135 wit. rijd nog veel beter dan de al super fijne 130.
    Had daar in 2 jaar nooit een positieve reactie op gehad betreft uiterlijk.

    Login om te reageren
  141. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 20:53

    Kijk, gewoon sneller dan een Cayman….

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/19/video-bmw-135i-coupe-vs-porsche-cayman

    Login om te reageren
  142. Rick dos zegt

    19 februari 2008 om 20:54

    Spamfilter?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North