
A) de testrijders van het nobele merk niks liever eten dan Vlaamse friet,
B) Ardenner heuvels zich prima lenen voor off-road tests,
C) een auto pas echt comfortabel is als de passagiers zelfs op Belgisch wegdek geen oneffenheden voelen.
Wij Nederlanders rijden er het liefst met een grote boog omheen, maar dankzij de bedenkelijke staat van het Belgische wegdek kiest Rolls-Royce ervoor om uitgerekend in dat land z’n aankomende SUV te testen. De uiteindelijke klant wil immers wel onder alle omstandigheden “het vliegend tapijt-gevoel” voor z’n zak met euro’s.
Zoals eerder aangegeven gaat Rolls-Royce serieus werk maken van zowel de on- als offroad capaciteiten van de SUV, die voor nu de naam ‘Project Cullinan’ meekrijgt. Naar het uiterlijk blijft het helaas nog wel even gissen. De kans dat RR inderdaad een verhoogde Phantom met spoiler op de markt, zet lijkt ons immers niet zo groot. Een impressie van het mogelijke eindproduct check je trouwens hier.
Overigens had de president van Kalmukkië om de haverklap problemen met zijn eigen Rolls-Royce. De wegen van in Russische deelrepubliek waren dusdanig slecht dat de Hummer H1 nog het meest geschikt was.





Waarschijnlijk het laatste. Zegmaar
@mjorace: begrijpend lezen niet van je sterktste kant? Ik help je effe: “dankzij de bedenkelijke staat van het Belgische wegdek kiest Rolls-Royce ervoor om uitgerekend in dat land z’n aankomende SUV te testen”
@breakingpoint: zeker moeilijk. Uit 3 opties ABC, welke leest ‘een auto pas echt comfortabel is als de passagiers zelfs op Belgisch wegdek geen oneffenheden voelen.’
Ik denk A
@terminator: Moet wel; ’t slechtste wegennet vind je in Mönchengladbach.
dan zijn we toch in iets de beste :D
@breakingpoint: patat bakken???
Ik weet gewoon dat het antwoord v is geen twijfel over mogelijk.
@henkhupelschoten: C natuurlijk, komt door die idioot kleine toetsen
@henkhupelschoten: of dikke vingers.
@BmwMPower: of slechte ogen.
Goed plan. Mijn ruggengraat zit dikwijls bijna door mijn achterhoofd als ik naar Brussel rijd.
hmmm voorbij Breda ga je altijd de trap op, maakt niet uit wat voor auto je onder de reet hebt. Ik ben benieuwd, maar als het lukt is het een super presentatie!
Leuk, meer kans om een exemplaar te spotten dus. Lang leve onze Belgische wegen!
@Carreza: joehoe! :)
C vandaag op 3FM
Kunnen ze niet beter meteen doorrijden naar Rusland? Zitten ze meteen ook midden de doelgroep…
http://www.tandrag.com/images/uploads/russian_highway_thumb.jpg
http://www.spitsnieuws.nl/raar/2015/04/rolls-royce-test-in-belgie-om-slechte-wegen
@kaasdevies: tegenwoordig op spitsnieuws verser autonieuws…
Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat gaan fixen met de styling. Gebruikelijke styling op een SUV werkt voor een luxemerk gewoon niet. Behalve Mercedes dan, maar dat is niet 100% luxemerk.
Bentley heeft bijvoorbeeld al aangetoond dat het gewoon niet werkt.
@mercedesclk350: Range Rover? Statig en luxe.
@trustmeiamanengineer: “gebruikelijke styling”, als in de stijl van de sedans overzetten naar een hoogpotige SUV. Range Rover heeft geen sedans, dus kan er niet vergeleken worden. Bij Rolls echter zal het ofwel niet op een Rolls lijken, ofwel lelijk worden.
Of ze vinden een fantastische designer die de twee toch weet te combineren…
@trustmeiamanengineer: @maarten020: @991gt3rs:
Ten eerste, ja, Range Rover is een luxemerk, en ja, ik ben fan van hun styling.
Maar Land Rover heeft niks anders dan grote, logge SUV’s, en dus is dat hun gebruikelijke styling. Dan werkt het. Draai het eens om, zie eens voor je hoe een RR Sedan eruit zou zien.
Porsche Cayenne? Lelijk. Werkt gewoon niet. Waarom niet? Omdat ze de Porsche huisstijl proberen toe te passen. Op een sportwagen werkt het, op een SUV gewoon niet.
Bentley, als ze de EXP 9 F of Bentayga releasen? Uit de concepts hebben we gezien wat dat wordt.
Maserati Kubang? Ook lelijk. Terwijl ik ook fan ben van de styling van Maserati.
Jaguar C-X17? Groot fan van Jaguars huisstijl, maar zelfs op een SUV werkt het net niet.
Daarom vind ik de Mercedes ML bijvoorbeeld een uitzondering, die heeft Mercedes’ huisstijl erop en toch vind ik hem mooi. Maar, ik ben er geen fan van.
En zo werkt het gewoon.
@mercedesclk350: Ik wacht nog steeds op de ten tweede… ;-) Overigens vind ik de BMW X5 2e generatie ook zeer geslaagd
@mercedesclk350: de ramge rover ziet er wat mij betreft ook wel gelikt uit of valt dit niet binnen jouw categorie luxemerk?
@mercedesclk350: behalve Mercedes dan? Wat denk je van Porsche met de Cayenne Turbo S? Beestachtige SUV die ook nog eens in minder dan 8min de Nurburgring rondvlamt, wat natuurlijk totaal geen toegevoegde waarde heeft maar wel bruur.
@991gt3rs: Sorry maar de Cayenne is spuug lelijk. Daarnaast werkt het totaal niet off road.
@kilum: dat is jouw mening dat de Cayenne spuuglelijk is. En wie koopt er nou een Cayenne om offroad te gaan rijden? Dat is hetzelfde als je een pornofilm gaat kijken voor het verhaal. Als je offroad wilt knallen moet je een G-Klasse kopen. En 99% van de klanten die een RR SUV kopen gaan er echt niet offfroad mee, hooguit een rondje in de zandbak.
@991gt3rs: ik denk dat rr wel een hoop offroad gaat rijden. En daarom moet hij goed zijn. In dubai zullen ze hem flink door de woestijn jagen en op YouTube zetten als hij het niet kan.
@kilum: dat is jou mening, je legt het nu op tafel alsof het feit is.. lelijk bestaat niet evenals mooi en het is je eigen mening wat je ervan vindt. De Cayenne is porsches best verkochte model dus er zullen vast wel wat mensen zijn die m mooi vinden.
@sr20det: waaruit bleek dat als.je geld je hebt je geen smaak hoeft te hebben.
@sr20det: Sorry sr20det maar dat de Cayenne spuuglelijk is is een feit en geen mening! ;-)
@991gt3rs: uit jouw beredenering blijkt een Cayenne dus vooral een sportief karakter te hebben. Daar ging het niet over ;)
@davelepeef: Wat is je punt?
@991gt3rs: je reageert op een opmerking waarbij iemand bedenkingen uit of een luxemerk (RR als understatement) geslaagde SUV’s op de markt kan zetten. Kom jij met Porsche; tuurlijk ook luxe, maar Porsche (lol, pisvee volgens autocorrect…) ademt toch vooral sportiviteit, iets wat jij onderbouwt door de Nordschleife erbij te halen??
Stel je dit voor; een Engelse Lord met z’n spaniels en z’n jachtgeweer in?? Een Cayenne Turbo!? Neh…
@davelepeef: mmm daarom zei ik ook dat het totaal geen toegevoegde waarde heeft. En ja tuurlijk ademt de Porsche Cayenne Turbo S sportiviteit uit en hoe kan je dat beter onderbouwen dan de Ring erbij te halen? Maar de Cayenne S kan best terreinrijden https://www.youtube.com/watch?v=2tY4z_sWKaA
En een engelse lord moet gewoon lekker op zijn paard gaan rijden
@davelepeef: Ik vrees dat de tijd van de Engelse Lord met z’n spaniels en z’n jachtgeweer voorbij is hoor. De ene RR is tegenwoordig voor rappers, de andere RR voor voetballers.
De RR-killer van RR wordt dus iets voor rappende voetballers…
@991gt3rs: dat de cayenne lelijk is is geen mening maar een feit ;-) Leuk voor de verkopen maar heeft voor de rest niks met Porsche te maken. Dat jij jezelf 991gt3rs noemt en niet CayenneTurboS zegt toch ook al iets? Het is geen liefhebbersauto als een 911 maar een lelijk hok voor patsertjes zonder smaak. Heb je smaak koop je een Range Rover Sport en een leuke 911 of Granturismo ernaast…wederom een feit en geen mening ;-)
A, B en C?
Vooral Belgisch plaveisel doet heel romijns aan wanneer dit voor de weg wordt gebruikt.
Ik wil hem hier wel testen hoor….Wedden dat de wegen hier slechter zijn?
Liefst om België heenrijden? Het stikt hier nochtans van de nederlanders op de weg. Vreemd…
@nasty:
A, een Bel.
Vraagje, rijden jullie in eigen land ook uitsluitend op de middelste baan met een gangetje van 90 waar 120 is toegestaan?
Zoja, waarom?
Zijn jullie soms angstig om de geleiderail in te stuiteren door alle kraters?
In dat geval, heb geen angst in NL, hier kan je met dat slakkengangetje keurig rechtshouden….
@jrk68: haha, geweldig ;)
Ondanks het feit dat hier na elk kruispunt een bord staat met de maximumsnelheid, is er hier geen nederlander die dat leest. Ze hier 20km/u onder die snelheid, ofwel veel te snel. Dus zó slecht zullen ze onze wegen ook niet vinden als jaarlijks de grote karavanen weer richting Frankrijk vertrekken. Eerst nog eens hier de benzinepompen leegtrekken met goedkope benzine… En maar klagen over België
@nasty: dat te hard rijden heeft een goede reden….ze kunnen niet wachten tot ze weer op fatsoenlijk asfalt mogen rijden.
@nasty: klopt en maar klagen en over tolwegen rijden in Frankrijk terwijl de gewone wegen daar minstens even slecht zijn. En net zoals uitspraken in topgear neemt ieder dit als waarheid aan. Kleingeestig maar eigenlijk wel grappig
@nasty: op vrijdagnamiddag op de antwerpse ring zie ik vaak de helft nederlanders, goede timing om te komen stilstaan.
Als ze hem testen op dat stukje Eupen-Monschau dan wil ik graag geloven dat je nergens ter wereld een slechter stuk verharde weg vind.
Overigens hoe laat is RR gevallen, als ze vrijwillig een spoiler op een RR monteren…
C natuurlijk, België is gewoon een stuk offroad.