• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls Royce Ghost kost 350K Euro

Auteur: autoblogger, gepost 31 augustus 2009 om 15:30 – 50 Reacties

Rolls Royce Ghost
Moederbedrijf BMW lijkt een goede keus te hebben gemaakt met de lancering van de Rolls Royce Ghost. Er is zeer veel animo voor de kleine Roller en inmiddels is ook de definitieve Nederlandse prijs bekend…

En die prijs is een slordige 350.000 Euro. Exclusief BPM en BTW kost ie overigens maar 213.000 euro, maar wij Nederlanders doneren graag wat aan de staat. Hessing heeft al een aantal orders binnen en laat weten dat ze reeds eind van dit jaar de eerste auto’s zullen afleveren (kenteken in januari uiteraard).

Even recapituleren: onder de kap van de Ghost vinden we een 6.6 liter grote V12 met turbo, waarvoor hulde. De motor is afkomstig uit de BMW 760Li en gekoppeld aan een 8-traps automaat. Het vermogen is 570 pk en een 780 Nm max koppel.

Ook interessant!

  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Rolls-Royce Ghost Black Badge is de sportieve optie
  • Mansory gaat nu écht los op de Rolls-Royce Ghost
  • Spofec Ghost
    Aangepaste Rolls Ghost is daadwerkelijk verbetering? Huh?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

ghost, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Bentley Mulsanne krijgt ongeveer 580 pk
Volgend bericht: Rijtest & video: Jaguar XF R »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    31 augustus 2009 om 15:31

    Veel mooier, goedkoper voor je geld.
    En je hebt ook nog eens een goed stukje techniek voorin liggen.
    Liever deze dan de Mulsanne!

    Login om te reageren
  2. Duidelijk zegt

    31 augustus 2009 om 15:34

    Knappe auto… Ik zou hem in het echt graag wel eens willen zien. Laat staan om er eens als bestuurder/passagier in te mogen rijden.

    Login om te reageren
  3. GOD zegt

    31 augustus 2009 om 15:37

    koopje!!

    Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    31 augustus 2009 om 15:40

    Bentley Continental Flying Spur Speed:
    610 pk, 750nm, € 293.625

    Rolls Royce Ghost:
    570pk, 780nm, een slordige 350.000 Euro

    Conclusie: overpriced! :P

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      31 augustus 2009 om 17:18

      @C6_R: “Bentley Continental Flying Spur Speed:
      610 pk, 750nm, € 293.625”

      De basic Bentley Continental Flying Spur met 560 pk staat voor
      € 293.218,- in de boeken, en het lijkt me bijzonder stug dat je voor 400 euro meer een Speed krijgt. Je bron is zeker TopGear.nl?

      Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    31 augustus 2009 om 15:42

    @ C6_R

    Is de prijs van de Bentley FSS met of zonder belastingen?

    Login om te reageren
  6. RBH zegt

    31 augustus 2009 om 15:42

    Liever een Rolls Royce dan een VWmetBentleylogo. :)

    Nette wagen, lijkt me ook een hele belevenis om dit te rijden zeg. :)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 15:48

      @BmwMPower: Met!
      @RBH: Liever een Bentley dan een BMWmetRollsRoyceLogo… :roll:

      Login om te reageren
  7. Laue zegt

    31 augustus 2009 om 15:45

    ik heb er vorige week zaterdag één zien rijden op NL kenteken. Is dit mogelijk?

    Login om te reageren
  8. jan1666 zegt

    31 augustus 2009 om 15:48

    @laue

    zo te zien niet :P zeker weten dat t geen Phantom was?

    Login om te reageren
  9. GOD zegt

    31 augustus 2009 om 15:48

    @ Laue

    als jij er 1 zag dan moet het mogelijk zijn toch ;)

    Login om te reageren
  10. RBH zegt

    31 augustus 2009 om 15:52

    Nee, je hebt liever een VWmetBentleylogo dan een RollsRoycemetBMWgadgets. :p (even goede vrienden he ;) )

    Login om te reageren
  11. C6_R zegt

    31 augustus 2009 om 16:05

    Leg mij dan eens uit waarom dit een echte Roller zou zijn en een Bentley geen echte Bentley?

    Ik dacht dat deze Roller ook een BMW platform en motor gebruikte?

    Login om te reageren
  12. bruine zegt

    31 augustus 2009 om 16:05

    Hoeveel goedkoper (lees minder duur) dan de Phantom is dit beestje dan?

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 16:08

      @bruine:
      528.826 – 350.000 = 178.826

      Login om te reageren
  13. GOD zegt

    31 augustus 2009 om 16:11

    @ C6_R

    de Bentley zuipt 2 tot 3 keer zoveel benzine dan de Rolls.
    Het V12 blok van BMW is gewoon pakken beter.
    na een jaar heeft de Rolls de 50.000 weer terug verdiend :)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 16:20

      @GOD: Als ik autoblog mag geloven dan heeft die V12 een verbruik van 13 liter per 100 km in de BMW (die minder pk, minder nm en ongetwijfeld minder kg heeft). Wetende dat de Bentley flying Spur Speed gemiddeld 16,6 l op 100km verbruikt zie ik niet hoe dat 2 tot drie keer zoveel is.

      Maar ik ben dan ook niet goed in wiskunde…

      Login om te reageren
  14. W1ck3D-78 zegt

    31 augustus 2009 om 16:17

    Mooi van buiten, maar al dat houtwerk kan me niet echt bekoren. Then again, er is nog steeds zoiets als custom build. Interieur op maat en we zijn vertrokken.

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    31 augustus 2009 om 16:38

    gemiddeld verbruik moet je niet op letten.
    verbruik in de stad is wat accurater
    Bentley: 1 op 4, Rolls Royce 1 op 8.
    Bentley zuipt dan 2x zo veel, ok 3x was was wat overdreven.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 16:52

      @GOD: Waar haal jij het 1:8 dan vandaan? Gokje of is dat al bekend gemaakt?

      *disclaimer: voordat mensen mij er van verdenken dat ik verbruik en of aanschafprijs voor deze categorie wagens belangrijk vind: Mijn overpriced conclusie was slechts een knipoog naar een reactie in het Bentley topic…

      Login om te reageren
  16. Peter zegt

    31 augustus 2009 om 16:38

    C6 R en RBH voeren hier een discussie met dezelfde argumenten. Jullie hebben dan ook beide gelijk. Zowel de RR Ghost als de Bentley Continental Flying Spur zijn auto’s voor poseurs die denken dat klasse te koop is maar niet het budget hebben om voor de echte kiezen. Een zinnig mens verkiest gewoon een VW Phaeton of BMW 7 (of nog enkele andere merken/types).

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 16:53

      @Peter: Klopt helemaal! Ik probeer dan ook niet te betogen dat de VolksBentleys echte Bentleys zijn, net zomin als ik dat van de moderne RR’sen die onder BMW gebouwd zijn zou beweren!

      Login om te reageren
  17. Neluz zegt

    31 augustus 2009 om 16:43

    de prijs valt me nog mee voor een RR! en ik vind het echt een mooie bak!

    Login om te reageren
  18. dirkdejong zegt

    31 augustus 2009 om 16:45

    Mooie bak! maar wat een lelijke spiegels!

    Login om te reageren
  19. Solstice zegt

    31 augustus 2009 om 17:15

    De Ghost is een appel vergeleken met peer Mulsanne (oftewel, je kunt de auto’s niet echt met elkaar vergelijken.)

    Voor wat betreft het verbruik/prijzen: If you need to ask, you can’t afford it.. ;)

    Login om te reageren
  20. Jos zegt

    31 augustus 2009 om 17:20

    Mocht je überhaupt het geld hebben om een dergelijke wagen te kopen dan koop je toch gewoon hetgeen je het meeste aanstaat of wat je het mooiste vindt. Jullie mogen tevens blij zijn dat deze merken nog bestaan dankzij concerns als VW en BMW. Als je fan bent van een bepaald merk, en je voorkeur uitdrukt, probeer de andere merken dan niet zwart te praten.

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    31 augustus 2009 om 17:37

    Prachtig.

    BPM gaat in 2010 weer flink naar beneden, slurptax vervangt dit deels. Als BMW het zoveel beter doet qua CO2, dan zie ik een groot probleem voor VW.

    Login om te reageren
  22. nickelson zegt

    31 augustus 2009 om 17:50

    In Belgie E250.000,- daar gaan we ze dan wel zien rijden.

    Alhoewel het nog een gigantische klap geld is natuurlijk.

    Bedankt Bos voor de snelweg zo lekker saai te houden….

    Login om te reageren
  23. Tomaaas zegt

    31 augustus 2009 om 18:02

    Waarom is de Mulsanne dan zoveel duurder dan deze ghost?? 10 pktjes is toch niet zo heel veel verschil

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 18:34

      @slappehap: Mijn bron is de autovergelijker van autoweek.nl… Die rekenen voor de normale flying spur €264.028
      @Tomaaas: Omdat de Mulsanne in de klasse van de Arnage en de Phantom valt en de Ghost in de klasse van de “volksbentleys” de Continentals zeg maar…

      Van de Arnage based modellen heb ik me laten vertellen dat er 2x zoveel manuren, 2x zoveel leer en 2x zoveel hout in wordt verwerkt als in de Continental based modellen.

      Login om te reageren
  24. Combustion zegt

    31 augustus 2009 om 18:25

    Ziet er beter uit dan een Mulsanne!
    Niet dat dat moeilijk is..

    Login om te reageren
  25. AMG Powerrr zegt

    31 augustus 2009 om 18:29

    C6_R,

    deze auto’s (Bentley FS en Ghost) zijn niet bedoelt voor dikke power en de vetste wegligging. Dus de Rolls is helemaal niet overpriced, maar juist een koopje wat je ervoor krijg. Een heuse Rolls-Royce!

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 18:37

      @AMG Powerrr: Een koopje is het zeker vergeleken met de Phantom, net zoals dat bij de cheape en de echte Bentleys is. Alleen een heuse Rolls Royce? Nee, een baby rolls!

      Login om te reageren
  26. Some like it hot... zegt

    31 augustus 2009 om 18:35

    Wedden dat dit de nieuwe soccar word ? (voetbal auto)
    De Bentley GT’s worden nu eindelijk van de troon gestoten. Hopelijk gaat deze Ghost niet zo snel vervelen als een Bentley GT(C)

    Login om te reageren
  27. Hubert zegt

    31 augustus 2009 om 18:39

    Is eigenlijk heel simpel.
    De bentley is voor voetballers en makelaars. Dus voor mensen met geld maar zonder smaak.
    De Ghost is voor mensen met geld EN smaak.

    Login om te reageren
  28. C6_R zegt

    31 augustus 2009 om 18:49

    @Hubert: Je redenatie is inderdaad heel simpel! Vind persoonlijk de moderne Rollsen nou ook niet heel chic, smaakvol en gedistingeerd…

    Login om te reageren
  29. julien zegt

    31 augustus 2009 om 19:00

    prachtig ding,

    doch ik zal toch eens m’n portefolio opsturen naar Rolls mits hun fotografie echt op de ballen trekt…

    Idem Bughatti
    Idem Bentley

    enz..

    Login om te reageren
  30. matthisl zegt

    31 augustus 2009 om 19:08

    dit ding kan je toch niet met een flying spur vergelijken.. zon rolls is echt niet gemaakt als sportieve auto, bentley wel

    Login om te reageren
  31. Rob zegt

    31 augustus 2009 om 20:46

    Dat gaat Bentley zeker pijn doen, ik stap in ieder geval over! (-:

    Login om te reageren
  32. JagUar zegt

    31 augustus 2009 om 21:35

    Ik zie bentley altijd als een auto waarin je zelf wil/moet rijden. De rolls meer als een auto waarin je gereden word.

    Niet dat je niet zelf in een rolls Royce kan rijden, maar met de Phantom had ik altijd het idee dat het een auto was waarin de eigenaren achterin zitten. (uitzonderingen daar gelaten) Rolls is gewoon wat statiger.

    Voor de rest mag dit mini-slagschip er zeker wezen!

    Login om te reageren
  33. glenne zegt

    31 augustus 2009 om 22:23

    @ C6_r
    je lijkt me net een Bentley fanboy.

    De enige echte echte Bentleys in mijn ogen zijn de Arnage serie, Brooklands & Azure’s.
    De continental is ook wel een Bentley, maar vind hem heel wat minder exclusief dan de andere types, ook gewoon het feit dat iedere nieuwe rijke een Continental wilt kopen.
    Zelf zou ik zwaar knellen tussen een Phantom of een Continental, de Phantom voor zijn klasse uitstraling en zijn comfort, of de Continental die zowel qua prestatie en als comfort heel goed scoort.
    Nuja ik zelf zal nooit het geld hebben!

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      31 augustus 2009 om 22:52

      @glenne: Ik ben wel een liefhebber van Bentley ja, maar dan vooral van de ouwetjes (jaren ’30). Maar een fanboy? Nee, een fanboy zou nooit toegeven dat de volksbentleys maar halve Bentleys zijn, zoals sommige BMW/RR fanboys dat niet van de Ghost willen toegeven…

      En wat betreft de Arnage based modellen als enige echte Bentley’s anno nu, dat klopt ja! De Conti is toch met compromissen door VW gebouwd net als de Mulsanne. Maar helaas, ook dat platform moet eens een opvolger krijgen, ben al lang blij dat ze de 6,75 V8 hebben behouden!

      Login om te reageren
  34. SLR zegt

    1 september 2009 om 01:15

    best wel jammer dat ie zo veel kost hij is wel mooi geworden ik werd er sprakeloos van maar het is hetzelfde ontwerp als de phantom en de drophead(met dak)dus ik begrijp niet waarom ik zo mooi vind

    Login om te reageren
  35. gummer zegt

    1 september 2009 om 03:11

    Wil meneer autoblogger ons eens vertellen waar de letter K van 350K euro voor staat ?

    Login om te reageren
    • Ichimaru zegt

      1 september 2009 om 09:52

      @gummer: Kilo oftewel 1000

      Login om te reageren
  36. MGMIDGETMKIII zegt

    1 september 2009 om 15:07

    even een vraagje…
    zijn die suicide deuren standaard op de baby rolls?
    Ik vind ze er mooi uitzien maar als dat soort dingen ook nog eens bovenop die 350.000 komen wordt de grap minder leuk.

    Login om te reageren
  37. MattCurlew zegt

    1 september 2009 om 15:11

    Natuurlijk is het standaard

    Login om te reageren
  38. Jip zegt

    1 september 2009 om 15:42

    350 k is 350.000 die K staat dus voor 1000, gebruik je eigen hersens eerst even…

    Login om te reageren
  39. Jip zegt

    1 september 2009 om 15:43

    Spelfouten enzo niet over zeuren omdat je de smartass uit probeert te hangen aub

    Login om te reageren
  40. Gerard zegt

    3 juni 2010 om 23:23

    Als toekomstig euro-multimiljardair vanuit het niets, ga ik denkelijk alle eenheden aanschaffen.

    Zowel de origenele eenheden als de meest ultiem-getunede eenheden.

    Mijn achtergrond; ik ga gefinanciert worden door ’n Sheikh om voor hem ’n megagigantisch project te bouwen, waardoor Europa via ’n totaal project ginds voor altijd vertegenwoordigd is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North