• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce in de lift

Auteur: evo, gepost 8 oktober 2007 om 21:09 – 27 Reacties

Sterke verkoopcijfers Rolls-Royce

Het gaat erg goed met het Britse slash Duitse Rolls-Royce. Dit is niet alleen te merken in een toename van spots in onze Gespot-serie, het staat ook op papier. Het afgelopen kwartaal zijn er namelijk 22% meer Rolls-Royces verkocht vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, onder andere door aantrekkende markten in China en Rusland. En dat terwijl de fabriek in Goodwood al op volle kracht produceert. Daarom heeft Rolls-Royce twee maatregelen getroffen: toevoeging van extra shifts en verlengde arbeidstijden.

En dat is maar goed ook want er liggen nog behoorlijk wat orders te wachten van zowel de Phantom als de Phantom Drophead Coupé. En denk vooral niet dat het aantal orders de komende jaren zal afnemen, want ruim een week geleden konden wij jullie al verblijden met het heugelijke feit dat de 101EX in productie gaat. Verder zal er eind 2007 begonnen worden met de ontwikkeling van een nieuw model Rolls-Royce. Of dat de poor mans Rolls wordt? Dat is niet bekend, maar willen ze deze kleinere Rolls in 2010 gereed hebben, dan kan dat haast niet anders.

Rolls-Royce 101EX

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Rolls-Royce

Vorig bericht: « Audi A1, definitief design ligt nog niet vast
Volgend bericht: Meer info over Mazda’s nieuwe 6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. daan zegt

    8 oktober 2007 om 21:22

    hopen dat de kleinere rols toch exclusief blijft.

    Login om te reageren
  2. TomRS6 zegt

    8 oktober 2007 om 21:24

    Ik begin steeds meer te wennen aan de LED-verlichting en begin het zowaar mooi, erg mooi te vinden.

    Voor mij is de Rolls Royce nu een mooiere, exclusievere wagen dan de Bentley.
    Dit was eerder altijd andersom.

    Sportief is het ook nog eens.

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 21:28

    Nou, doe mij nog steeds maar een Bentley.

    @ TomRS6; Sportief? In welke mate? Op welke manier bedoel je dat nou? Zo’n luxe slagschip sportief? :?

    @ evo; “het aantal order” -> “het aantal orders”

    EDIT: Thnx & fixed!

    Login om te reageren
  4. TomRS6 zegt

    8 oktober 2007 om 21:40

    @citrofiel

    Kijk alleen al eens naar de dynamische vormgeving van de RR, voorheen statische 90 graden lijnen. Nu achteroverhellend, klaar om uit de startblokken te vliegen. Dan maar te zwijgen over de megalange motorkap, zou daar wat sportiefs onder liggen Citrofiel??

    Login om te reageren
  5. PeterVanHteV zegt

    8 oktober 2007 om 21:41

    Helemaal top zon RR even de 10e afwachten

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 21:42

    @ TomRS6; Ja, de úitstraling is wel sportiever geworden. Ik dacht dat je het had over het weggedrag met je “Sportief is het ook nog eens.”. Dat hoeft namelijk niet op design te slaan. Ik dacht dat het sloeg op het merk Rolls Royce. Dat is toch geen sportief merk! :lol:

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    8 oktober 2007 om 21:44

    @tomrs6 .. fietsen .. dat is sportief ..

    maar helemaal leuk voor rolls .. heeft BMW toch nog iets moois op de wereld gezet.

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    8 oktober 2007 om 21:47

    Afgelopen weekend in Spa een Bentley Conti cabrio gezien en een Rolls Royce Phantom. Daarbij maakt de laatste ’t meeste indruk. De Bentley blijft een redelijk saaie auto.

    Maar beide ‘jonkies’ moeten ’t volledig afleggen tegen hun voorouders. Die stralen nog steeds veel meer uit, zijn minder ‘gemaakt’ (nep zou je ook kunnen zeggen).

    En eigenlijk geldt: hoe ouder hoe indrukwekkender. Zo’n Bentley met compressor is echt beestachtig!

    Login om te reageren
  9. PeterVanHteV zegt

    8 oktober 2007 om 21:50

    @citrofiel Citroen heeft toch ook tegen alle verwachtingen in sportieve varianten gemaakt als de, Visa chrono of niet te vergeten de SM, kunnen geen van alle deze RR bijhouden….toch?
    @Lincoln zo is het!

    Login om te reageren
  10. dekster (Union Fait La Force) zegt

    8 oktober 2007 om 21:51

    @Klassiekerrally
    Wat was er te doen op spa? (ik zag verscheidene traillers met klassiekers erin, AM, alfa e.d. op de baan)

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 21:56

    @ PeterVanHteV; Zeker is de Rolls snel, maar echt sportief? Dat is toch wel een verschil. En eigenlijk is het niet helemaal eerlijk hoor, een 30 jaar oude auto vergelijken met een nieuwe… ;)

    Login om te reageren
  12. jamesBrown zegt

    8 oktober 2007 om 21:56

    We gaan toch geen Continental vergelijken met een Phantom…

    Voor de rest, mooi zo, laar die Rollsen maar komen :)

    Login om te reageren
  13. Stylez zegt

    8 oktober 2007 om 21:59

    @TomRS6

    Rolls Royce & Sportief?
    Volgens mij heb jij een ander merk voor je.

    Login om te reageren
  14. TomRS6 zegt

    8 oktober 2007 om 22:05

    @ Stylez

    Volgens mij ben jij aan het generaliseren?

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 22:07

    @ TomRS6; Grappig dat je dat wel tegen hem zegt, en niet tegen mij, terwijl ik precies hetzelfde beweer…

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    8 oktober 2007 om 22:12

    @dekster (Union Fait La Force): Spa Six Hours. Een absolute aanrader voor de klassiekerliefhebber!

    Login om te reageren
  17. PeterVanHteV zegt

    8 oktober 2007 om 22:16

    @citrofiel houden ze deze wel bij? http://members.tripod.com/rollingstart/rollers.htm

    Login om te reageren
  18. TomRS6 zegt

    8 oktober 2007 om 22:19

    @ Citrofiel,

    Wat wil je daarmee zeggen? Dat ik de tekst niet voldoende inspecteer of dat ik jou reacties onvoldoende aandacht schenk?

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 22:20

    @ PeterVanHteV; :lol: Je wilt wel graag gelijk hebben hè? ;) Geen idee, daarvoor moet ik specs hebben. XD (ik zoek ook alleen maar uitvluchten, zullen we maar ophouden, het heeft namelijk niets met dit onderwerp te maken of Citroën of RoRo sneller is… Het ging over de vermeende sportiviteit van Rolls Royce, niet over Citroën)

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    8 oktober 2007 om 22:21

    @ TomRS6; Dat je ons anders beoordeelt. Dat vind ik grappig, en ik ben benieuwd wat daar de reden van is! :P

    Login om te reageren
  21. Stylez zegt

    9 oktober 2007 om 00:11

    @TomRS6

    Generaliseren?
    Dan mag jij mij vertellen wat ik precies generaliseer.
    RR is gewoon geen sportief merk en daar is nix mis mee, maar het is wel zo.

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    9 oktober 2007 om 08:22

    @TomRS6 .. @Stylez ..
    auto,s zijn nooit sportief ..
    auto,s zijn voor luie mensen zoals jij en ik en citrofiel ..
    en als je als auto zwaarder , groter , sneller bent dan de rest op de weg ..
    is dat juist onsportief..

    Login om te reageren
  23. rider zegt

    9 oktober 2007 om 08:39

    leuk dat ze bentley na gaan doen met een kleiner model. bentley heeft dit al geruime tijd bewezen dat hier grof geld aan te verdienen valt
    (met de continental serie). ik hoop wel dat de auto zijn prestige blijft houden die de phantom serie ook heeft/uitstraald.

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    9 oktober 2007 om 08:42

    sorry hoor maarreh… “poor mans Rolls”?! …PATS, AUCH!!
    ik vind dit egt een bitchclap in t gezicht van de britse automobielindustrie… als is t dan niet meer volledig brits… er zal nooit zoiets zijn als een goedkope rolls, nooit!

    Login om te reageren
  25. Basta zegt

    9 oktober 2007 om 10:23

    Dus ze hebben nu 3 modellen; de coupé, de cabrio en de limo?

    Login om te reageren
  26. hubert zegt

    9 oktober 2007 om 16:14

    De release voor de baby Rolls staat gepland voor sept. 2009.
    Dus nog 2 jaartjes wachten….
    Maar hij wordt wel heeeeel mooi.

    Login om te reageren
  27. spirit of extacy zegt

    9 oktober 2007 om 19:39

    Vroeger had RR ook 2 moddellijnen. de phantom en de kleinere minder sjikere en minder exclusievere rollers. Ik denk maar aan de silver cloud vs. de phantom II/III.

    Bentley is al altijd de sportievere geweest. Van in de begintijd en ook na de overname, is bentley de sportieve evenknie was van RR, maar dan minder luxe (klein beetje minder dan) en goedkoper (klein beetje minder dan). Dat was dan ook de bedoeling toen RR bentley overnam, voor een sportieve versie van RR met een andere naam dan.

    Met die ledjes lichten heb ik ook geen probleem meer, maar de Rolls Royce grill is wel verkracht bij die drophead en coupé.

    @klassiekerrally, ja hé, ik ben eigelijk alleen maar fan van de Bentley’s van voor de overname van RR. Bij de RR bentley’s heb ik zo’n aldi gevoel (buiten een paar uitzonderingen). De blower daarentegen, goddelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North