• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine “Shooting Brake”

Auteur: appeltje, gepost 17 mei 2009 om 19:00 – 33 Reacties

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine Shooting Brake - Foto Jim Appelmelk


Mensen hebben er te allen tijde veel aan gedaan om zich voor zo weinig mogelijk geld een mooie, bijzondere auto te kunnen veroorloven. Hier in Nederland zijn het voornamelijk van die witte kentekenplaten met rode letters, dan wel Duitse kentekens die bijdragen aan besparingen. In Denemarken rijden dan weer erg veel auto’s rond met een bedrijfskenteken, er is zelfs een Porsche 928 voor omgebouwd! En dit… Is ook zoiets.

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine “Shooting Brake”

…but my friends call me John… Zo ging dat altijd bij Rolls-Royces. Kilometerslange namen, omvattende het merk en model, de wielbasis, de koetsenbouwer, en het type koets. En dan nog zei dat niet heel veel, bijna elke auto was weer iets anders. De Silver Wraith was de eerste naoorlogse Rolls-Royce, maar men was van deze tic nog net niet afgekickt. Afgebeeld is een model met lange wielbasis, en een koetswerk van Park-Ward. Echter, de auto is later omgebouwd tot “Shooting Brake“, of “Utility Vehicle” om de hoge naoorlogse belastingen op personenauto’s te omzeilen. Het is dus eigenlijk een soort “Economy Rolls”, maar wordt momenteel ervaren als iets erg bijzonders. Door mij in ieder geval. Een jaar geleden zag ik er foto’s van op internet en trok geïnteresseerd een wenkbrauw omhoog, in november kwam ik hem zelf toevallig onder de grond in Parijs tegen. Na de Silver Wraith werden er nog maar weinig auto’s voorzien van speciale koetsen, hoewel de Silver Shadow uit de jaren ’60 en ’70 zelfs nog leverbaar was met een excentrieke tweedeurs koets van James Young.

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine Shooting Brake - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine Shooting Brake - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine Shooting Brake - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Silver Wraith Park Ward Limousine Shooting Brake - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Wraith komt in stad zonder benzine te staan [video]
    Rolls-Royce Wraith komt zonder benzine te staan [video]
  • Rolls-Royce Spectre vervangt
    Rolls-Royce Spectre vervangt Wraith voor piepjonge klanten
  • Rolls-Royce haar namen worden weer zo cool als voorheen
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Klassiekers, Limousine, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Bizar! Aston Martin Vanquish replica op basis van Jaguar XK8
Volgend bericht: Video: De meest extreem getunede Lamborghini OOIT! »

Lees Interacties

Reacties

  1. SupercarFan zegt

    17 mei 2009 om 19:03

    een woody rolls :S niet zo heel leijk xD

    Login om te reageren
  2. G_deGroot zegt

    17 mei 2009 om 19:07

    Crashtest?

    Login om te reageren
  3. CrazyHenkie zegt

    17 mei 2009 om 19:07

    Erg bijzonder, maar sierlijk als bijv. zo´n Jaguar Shooting Brake kan ik ´m niet noemen. Misschien dat het komt door die opbouw van hout oid ;) wel bijzondere spot!

    Login om te reageren
  4. Thatsme zegt

    17 mei 2009 om 19:12

    Wat een gaaf ding joh:P Zo wil ik ook wel een auto van de zaak rijden ;)
    En moet het niet “Shooting Break” zijn?:S

    Login om te reageren
  5. flosty zegt

    17 mei 2009 om 19:15

    Damn das lelijk

    Login om te reageren
  6. ZwerverRoodbaard zegt

    17 mei 2009 om 19:16

    Ik had geen idee dat RR ooit een “Utility Vehicle” zoals dit heeft gemaakt :O

    Ziet er wel gaaf uit zo met dat hout :)

    Login om te reageren
  7. floryn zegt

    17 mei 2009 om 19:26

    mooie spot en een leuk verhaal appeltje.

    bedankt

    Login om te reageren
  8. BananaFlip zegt

    17 mei 2009 om 19:26

    Wauw, prachtige spot.
    Altijd weer leuk, af en toe eens een klassiekertje.

    Dit is toch wel veel veel veel mooier dan de 200EX.
    Zo hoort een echte Rolls eruit te zien.

    Login om te reageren
  9. Teo zegt

    17 mei 2009 om 19:52

    @ thatsme:

    http://www.pestalozzi.net/sb/about_term_2.htm

    Login om te reageren
  10. wotevajjjj zegt

    17 mei 2009 om 19:55

    waarom zo je schieten op de remmen van een RR ?
    @ appeltje
    het is een shooting break geen brake want dat is een rem

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    17 mei 2009 om 20:13

    @ wotevajjjj
    En break is breken dus wat is je punt?
    Het kan allebei namelijk…

    Login om te reageren
  12. MC zegt

    17 mei 2009 om 20:21

    @RA999
    Break kan ook pauze betekenen

    Maar een mooie wagen :) Echte klassieker vind ik!

    Login om te reageren
  13. BartZ zegt

    17 mei 2009 om 20:22

    Is dit in de parkeergarage in Parijs bij de Arc du Triomphe? zit er namelijk bekend uit en ik heb er ook heel wat exoten gespot.

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    17 mei 2009 om 20:26

    ooh god daar kom ik weer met mijn “moderne auto” instelling.

    Ik snap dat mensen oude wagens mooi vinden. maar ik kan hier toch echt niet warm van worden.

    Login om te reageren
  15. Larrs zegt

    17 mei 2009 om 20:28

    Dus een Oud Engelse Rolls. :P

    Login om te reageren
  16. gijsmarree zegt

    17 mei 2009 om 20:42

    dat hout gebruikte ze veel na de oorlog omdat het goedkoper was, was bij huub stapel ofzo

    Login om te reageren
  17. H zegt

    17 mei 2009 om 21:10

    Aach, zonder er meer woorden aan vuil te maken, een mooie en bijzondere spot.

    Login om te reageren
  18. Yellomello zegt

    17 mei 2009 om 21:24

    Hout hoort niet op of in een auto. Wel in een sauna op een paardenkar. Mensen die hout gebruiken om auto’s te bouwen beheersen het metaalbewerken inho niet. Engelse auto’s staan zowiezo niet bekend om hun precisie en pasvorm dus ik snap het eigenlijk wel… Is gewoon makkelijker om met hout te werken…

    Login om te reageren
  19. Yellomello zegt

    17 mei 2009 om 21:24

    -edit: imho bedoel ik natuurlijk-

    Login om te reageren
  20. CrazyHenkie zegt

    17 mei 2009 om 21:30

    :lol: @ gijsmarree

    Klopt wel, daarom zijn Defender ook van aluminium en niet van staal (las ik ergens). Kon je zo´n oude Mini Clubman ook niet met op de zijkant krijgen? (als BMW dat maar niet gaat imiteren :P)

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    17 mei 2009 om 22:01

    @ Yellomello: En koeiehuiden zijn al helemaal voor prutsers die geen stoelbekleding van staal kunnen maken! Ik ben het helemaal met je eens! :lol:

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    17 mei 2009 om 22:02

    Net als wollen vloerbedekking overigens… Alu traanplaat is toch veel cooler ;)

    Login om te reageren
  23. VivelaFRANCE zegt

    17 mei 2009 om 22:06

    Haha! Ik zie het al voor me: dit is de nieuwe auto van de timmerman of schilder ;) !

    Login om te reageren
  24. Turbogek zegt

    17 mei 2009 om 22:15

    Het is misschien bijzonder, maar mooi?

    Login om te reageren
  25. DD zegt

    17 mei 2009 om 22:31

    Die schietende rem ;) ziet er gewoon niet uit van achter. Net een X6, van voren prachtig, van achter lelijk

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    17 mei 2009 om 22:58

    Het zou me niets verbazen als hij door zijn bijzonderheid nu meer waard is dan een gewone Silver Wraith Park Ward Limousine. Anyone?

    Login om te reageren
  27. Slager Korrel zegt

    18 mei 2009 om 00:29

    Is je scanner stuk, Appel? Volgens mij moet je een beetje levellen in Photoshop, want je zwart slaat nogal blauw uit.
    Komt dit rare hok misschien iets beter van uit de verf…

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    18 mei 2009 om 07:32

    Dat zal wel door het tl-licht in de parkeergarage komen?

    Login om te reageren
  29. JanC zegt

    18 mei 2009 om 13:32

    Hout is een fantastisch materiaal, hout leeft.

    Login om te reageren
  30. Appeltje zegt

    18 mei 2009 om 15:02

    Oh ja, Break.. Niet Brake. Zulke sterke remmen zal hij wel niet hebben. Witbalans lukte me echt niet. Hij was te donker en de witbalans was niet goed, autolevels/autocolor deed helaas ook niet veel goeds, en handmatig.. Ook niet :-(

    @Citrofiel
    Dit is sowieso wel meer waard, er rijden er maar weinig zo rond. Een verzamelaarsobject dus. Hij stond in P{arking Foch, dat is vlak bij de Arc de Triomphe.

    Login om te reageren
  31. Dan zegt

    18 mei 2009 om 16:37

    Schitterende auto! Met hout en die mooie (gele) koplampen.

    Login om te reageren
  32. Gros zegt

    18 mei 2009 om 17:12

    Nu dan op voor de Isotta Fraschini 8A als bijzondere spot, net zo mooi als deze!

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    18 mei 2009 om 23:08

    @ Appeltje; Dus dubbel besparen! Eerst op vaste lasten, dan op restwaarde. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North