
Een unieke Rolls-Royce Phantom II 40/50 HP Continental uit 1934 zal binnenkort geveild worden. De auto is destijds op maat gemaakt voor de Maharadja van Rajkot, waardoor de Rolls bekend kwam te staan als de “Star of India”.
De huidige eigenaar, Hans-Günther Zach, is bezig om zijn collectie met klassiekers te verkopen. Ook deze one-off Phantom gaat in de verkoop en krijgt een prijskaartje van 10 miljoen euro! (ongeveer 14 miljoen dollar) Als de auto dit werkelijk gaat opbrengen dan is het de duurste auto ooit geveild!
Deze Rolls Royce “All-Weather Convertible” heeft een body gekregen van Thrupp & Maberly, een Britse coachbuilder. Het is werkelijk een prachtig stukje werk, check ook onderstaande video. (via bornrich.org)





Iets voor jay leno?? :-)
K Zeg Alleen 1 Ding ‘Baksteen’
Bling Bling. Is me er net iets over…
Wat kan je daarmee doen? Neen, geef mij maar dan 9 bugatti’s en een paar ferrari’s voor die prijs.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ze hadden vroeger al geen smaak daar in het oosten!
:D @ Steef
Eigenlijk is het een mooie en gave patserbak. Alleen zou ik de motorkap ook van hout hebben laten maken omdat ik dat mooier vind. Maar ik heb geen 10 miljoen voor over, zelfs als ik geld zou hebben.
Eens met Steef. Vind dit net zo smaakvol als al die Mansory’s & co.
Doe mij de Ferrari 250 TestaRossa en een 2e hands F355 ipv 1 Phantom….
Doe mij dan inderdaad maar die 250 Testa Rossa… Dan hoe ik nog een miljoen over en heb een veel mooiere wagen.
Of geef de 10 miljoen cash, bouw ik me eigen auto :D
Ja maar deze ferrari 250GTO van 20 miljoen dan?
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3727444,3731844
lekker veel koplampen ..
da,s dan ook de enige meerwaarde die mijn breintje kan vinden ..
buiten het feit dat de waarde door de koper bepaalt wordt ..
ik niet dus ..
bling bling bling money aint a thing
Ik doe liever wat anders met dat geld…
-edit: nutteloze bijdrage-
Maharadja van Rajkot >> 50 Cent
Vintage bling.
Wat een lelijk kreng zeg!
Geef mij maar en E92 335d +9 Miljoen 950 duizend euro =)
Wie geeft er 10 mil voor dit prul ?
ach, van 27,5 miljoen kan die 10 ook wel af… zie ’t als belegging ;)
Ik heb zwaar mijn twijfels of die auto dat bedrag op gaat leveren…
De enige echte meerwaarde (voor zover je daar van kan spreken) is dat ‘ie van een of andere
despootmaharadja is geweest die hier niemand kent.Van de coachbuilder zou ik liever de Golden Arrow in m’n garage hebben staan.
typisch Nederlandsch ..
aanspraak maken op de beoogde 10 miljoen ..
die de auto in dezelfde comments niet eens waard is ..
laten we het er op houden dat er een miljard mensen op deze planeet zijn die WEL weten wie die maharadja is ..
waaronder een beetje de rijkste mensen op aarde ..
ik vind m heel erg mooi.. het vakmanschap straalt er gewoon vanaf en dat is met moderne ’tupperware’ customising vaak wel anders..
@ lincoln: Wat ben je toch bitter geworden in je commentaren… Mis je je XJC? ;)
@Klassiekerrally .. vertel me alsjeblieft waar ik fout zit ..
als nederlanders gaan dwepen met “smaak” komen ze niet verder als “duur” ..
en waarom doen nederlanders dan nix met hun uitstekende “smaak” ??
Berlage is een beetje de laatste die het in praktijk heeft gebracht ..
en ja .. de schoonheid van de XJC mis ik nog elke dag ..
het bezitten ervan beslist niet ..
@lincoln: er zijn hier in Nederland genoeg liefhebbers van klassieke auto’s die de waarde van deze auto wel zien, maar de gemiddelde autoblog lezer komt niet verder als “duur”(lees:wat kan ik er allemaal voor kopen) en hun persoonlijke mening wat zij “smaak” vinden… Maar ik zou best de mening van iemand van bv. de louwman collectie willen horen die verstand heeft van de waarde van dit soort klassiekers. Want of hij dit waard is?
Het is natuurlijke een complete “one-of” van een illustere voormalig eigenaar. Of ‘ie inderdaad 10 mil kan opbrengen is een andere kwestie.
Ik weet verder ook niet hoe exclusief het werk van die coachbuilder uit die periode was.