• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Romeo Ferraris weet raad met je RS6

Auteur: CasperH, gepost 28 januari 2011 om 09:09 – 39 Reacties

Audi RS6
De standaard Audi RS6 is natuurlijk maar een laf apparaat met 580 pk en 650 Nm koppel. Gelukkig maar dat Romeo Ferraris daar een oplossing voor heeft.

Romeo Ferraris, een tuner die we vooral kennen van allerlei excentrieke tuningprojecten zoals de Corvette Z06 en een stel Fiat en Abarth 500’s, heeft zich kwaad gemaakt op Audi’s M5 concurrent, de RS6. Het resultaat is geinig te noemen. Romeo Ferraris levert twee pakketten voor de RS6, waarvan het eerste pakket bestaat uit een sportluchtfilter en aanpassingen aan de elektronica. Deze aanpassingen zorgen voor een subtotaaltje van 631 pk en 760 Nm koppel. Leuk, maar we spreken niet voor niets van een subtotaal.

Bij stap 2 gaat Romeo Ferraris nog wat verder met het herprogrammeren van de software, een ander uitlaatsysteem en het verwijderen van de pre-katalysatoren. Het resultaat is een totaal van 720 pk en 850 Nm koppel. Dat betekent in de praktijk dat je voorzichtig moet wegrijden omdat je anders straatstenen door de voorruit van je achterliggers lanceert. De topsnelheid komt met dit nieuwe vermogen uit op 330 kilometer per uur en alleen mensen die minder dan 3,8 seconden over de sprint naar de 100 doen zullen je nog kunnen verslaan bij het stoplicht.

Om alles enigszins in toom te kunnen houden worden er naar wens Brembo schijven gemonteerd van 405 mm doorsnee en 34 mm dik. Ook worden er HP1000 remblokken gemonteerd en betere slangen, de standaard remklauwen voldoen volgens Romeo Ferraris nog wel aan de eisen. Als toetje is er nog de mogelijkheid je wagentje te laten wrappen en je kan uiteraard je interieur volledig laten customizen. Hoe dat eruit ziet weten we niet, we kregen alleen plaatjes van de onderdelen die het rijden leuker maken, de hierboven afgebeelde RS6 is dan ook standaard.

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, romeo-ferraris, rs6, tuning

Vorig bericht: « Vraagje: Welk automerk overleeft 2011 niet?
Volgend bericht: Komt er eindelijk een BMW M3 Touring? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    28 januari 2011 om 09:20

    Too little, too late.

    Waar blijven de dragraces met de RS6 van Essen Dieseltuning.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      29 januari 2011 om 13:36

      @Jochempie: Bedoel je deze; ? http://www.autoblog.nl/archive/tag/essing-dieseltuning
      Ze heten nu ook Essing Performance Center, logisch daar ze ook niet dieselmotoren tunen.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        31 januari 2011 om 10:32

        @T16: Oh ja Essing, ik dacht Essen. Anyway, ik vermoed dat de gehele autogekke wereld smacht op een dragrace tussen die RS6 en een Switzer P800!

        Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    28 januari 2011 om 09:40

    Een RS6 is in mijn bescheiden mening alleen mooi als variant! (of hoe heet een stationwagen bij audi?)

    Login om te reageren
    • Seroo zegt

      28 januari 2011 om 10:06

      @911GT2: avant

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      28 januari 2011 om 10:11

      @911GT2: nee juist niet! laatst weer een sedan naast de avant gezien en de sedan oogt gewoon veeel lekkerder!

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        28 januari 2011 om 12:57

        @spykerboy: Persoonlijk vind ik de Avant ook de mooiste.

        Login om te reageren
        • Stino zegt

          28 januari 2011 om 13:10

          @xilver:
          ik ben ook meer voor de avant (terwijl ik altijd eerder voor de sedan’s ben)

          Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      28 januari 2011 om 20:18

      @911GT2: Volledig mee eens… De Rs6 Avant is gewoon mooier, alhoewel de sedan ook niet mis is :-) Bij de Rs4 was het hetzelfde… daar was de Avant ook mooier..

      Login om te reageren
  3. CSL zegt

    28 januari 2011 om 09:43

    M5 concurrent?? Dacht het niet. De M5 heeft een hoogtoerige V10 met achterwielaandrijving + SMG. Een supercar met 5 zitplaatsen dus. De RS6 is een supersnelle Golf 4×4 turbo!

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 januari 2011 om 09:49

      @CSL: Je bedoelt die SMG waarvan er zoveel kapot gaan en waardoor de afschrijving op een M5 toch iets groter is dan op een RS6! En klopt, minder hoog toerig, maar die V10 met turbos moet je toch niet onderschatten; zelfs niet bij de lage toeren!

      Login om te reageren
      • CSL zegt

        28 januari 2011 om 15:50

        @gregorius:
        Onzin

        Login om te reageren
        • YouRockMyWorld zegt

          28 januari 2011 om 16:21

          @CSL: Goed onderbouwd man! :D

          Login om te reageren
        • stihl zegt

          28 januari 2011 om 16:28

          @CSL: wat ’n kleuter ben jij zeg…

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 januari 2011 om 10:30

      @CSL: Mijn broertje en ik zijn allebei enorme M5 fans maar mijn broertje werkt bij Audi heeft meegereden in zowel de M5 als de RS6 maar moest toch toegeven dat de RS6 echt een enorm stuk sneller is, mischien niet naar de 100 maar daarboven…. wegligging is anders van karakter maar zeker niet slechter

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    28 januari 2011 om 09:46

    Best cool;
    met een electronic upgrade kunnen ze er 17pk bij, 31nm bij EN mijn begrenzer vanaf terkken! Voor maar 500 ekkies!

    Login om te reageren
  5. C220AMG zegt

    28 januari 2011 om 09:52

    Ik dacht echt even dat het om de nieuwe RS4 ging! tot ik de titel las. Maargoed, ikzelf vond de rs6 al snel zat en vind dit een beetje overbodig.

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      28 januari 2011 om 16:23

      @C220AMG: Bijna alle tuning is overbodig, maar dat maakt het niet minder leuk..

      Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    28 januari 2011 om 09:56

    Wat is er mis de koolstof-keramische remschijven van Audi zelf?! Zijn ze dan minder potent als de stalen Brembo’s? Het is weer nutteloze marketingpraat van Aldi… :?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 januari 2011 om 10:02

      @AutomotiveDesigner: Die zitten niet standaard onder de RS6, enkel standaard onder de Q7 V12

      Login om te reageren
      • Burdy zegt

        28 januari 2011 om 11:07

        @Jochempie: Dat vraagt die toch niet. Hij vraagt of deze remmen beter zijn dan de keramische remmen van audi, ook al zijn ze dan niet standaard.

        En het antwoord op die vraag weet ik niet. Denk dat ze allebei niet behelpen zijn.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          28 januari 2011 om 12:35

          @Burdy: in ieder geval goedkoper.

          Login om te reageren
  7. resulutionNL zegt

    28 januari 2011 om 10:38

    http://www.youtube.com/watch?v=fqoeyqzs7ng

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 januari 2011 om 18:33

      @VWTouran75: Ik heb dit filmpje eens goed bekeken en vraag mij wat af. Met een rollenbank kun je het vermogen meten aan de wielen. Maar kun je daar nu ook de acceleratie mee meten? Ik denk het niet hè? Volgens mij geeft dat geen betrouwbare waarde. Moet je eens naar die snelheidsmeter kijken. Die springt onderhand van 100 naar 200. In de praktijk zou dit niet kunnen mijn inziens, een rollenbank houdt natuurlijk geen rekening met tegenwind invloeden, hoogtestijgingen, soort wegdek waarop je de tractie goed kwijt kunt e.d. Klopt dat? Is die waarde onbetrouwbaar?

      Login om te reageren
  8. hectorae86 zegt

    28 januari 2011 om 11:03

    huh? zo weinig aanpassingen, zo’n groot verschil….. hoeveel vermogen vreten de pre-katalisatoren dan wel niet???
    En hoeveel vermogen word er door slecht motor-management dan wel niet verloren?
    51 PK!!! verschil met een open lucht filtertje en wat computer tweaken en nog eens 89 PK!!!! met een nieuw uitlaatje???? wtf???

    Login om te reageren
  9. Garta zegt

    28 januari 2011 om 12:44

    Alles is in verhouding, een echt goede open lucht filter kan je een 4% prestatie winst geven.

    Op een golf met 120pk is dat 5pk maar op een rs6 met 580pk is dat onderhand 25pk.

    van 580 naar 720 is zoon 25% prestatie winst zo indruk wekkend is dat niet!

    Login om te reageren
  10. xilver zegt

    28 januari 2011 om 12:58

    Leuke achternaam heeft die wel Ferraris… zoals in meer dan 1 ;-). Blijft een mooie wagen. Ben benieuwd naar de nieuwe Avant.

    Login om te reageren
  11. janklaassen zegt

    28 januari 2011 om 14:25

    RS6 is sowieso king of übersedans.

    Login om te reageren
  12. Jokkebrok zegt

    28 januari 2011 om 15:14

    Wat een supergaaf ding, vele, maar dan ook vele malen mooier dan de M5!! En zo’n upgrade pakketje is natuurlijk nooit mis!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      28 januari 2011 om 16:04

      @Jokkebrok: …correctie: mooier dan ‘vele dingen in het leven’…maar ZEKER niet mooier dan de M5 ! Tss…(jij durft)

      Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      28 januari 2011 om 16:23

      Ik ben het met je eens! :P

      Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    28 januari 2011 om 16:03

    Voor 1900 euri bij Ziptuning hetzelfde resultaat…

    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Audi-RS6-5.0-V10-579pk.html#header

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      31 januari 2011 om 11:38

      @Megakix: Als je zo’n wagen hebt zou ik zeker ook zo’n chippie nemen!

      Login om te reageren
  14. As_long_as_it_is_fast zegt

    28 januari 2011 om 16:20

    Ik zag die foto en ik dacht EEN NIEUWE RS6 ofwa?!
    Maar dan las ik de tekst en moest ik helaas concluderen dat het niet zo was. Wel zalige auto dit, gaat nier veel meer boven. Geweldig kleur, heerlijke kwaliteit, fantastische wegligging, ongelofelijk snel en dan nog eens comfortabel.
    Komt aardig in de buurt bij mijn droomwagen.

    Login om te reageren
  15. rc1990 zegt

    28 januari 2011 om 19:56

    Sjongejonge. Balen die mensen nou niet van zichzelf met die kinderachtige reacties als “geen M5 concurrent”? Ik vind het echt kansloos. OT: gruwelijk mooie auto, en die cijfers? Doe mij die maar!

    Login om te reageren
  16. AlfaAlex zegt

    28 januari 2011 om 22:51

    Ik zat zelf naar een RS6 ‘bestel’ te kijken van 2 generaties geleden (2004 model). Dan heb je ook 480 pk voor een mille of 26!

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    29 januari 2011 om 05:45

    Turbo’s zijn altijd hard op te schroeven. Met de goeie aanpassingen kun je bijna niet verkeerd zitten. Mechanische tuning kent zijn limieten, turbotuning nauwelijks.

    Turbooooooo!

    Alhoewel ik weinig heb met de huidige RS6 reeks heeft het blok duidelijk meer potentieel dan zijn concurrenten.

    Login om te reageren
  18. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 13:43

    Hou auto’s toch standaard!

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    29 januari 2011 om 14:50

    Graag dit monteren op een RS6 Avant en dan lekker zonder uiterlijke aanpassingen (logo’s er wel afhalen graag) golfjes wegtrekken bij het stoplicht!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North