• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rotorhead op Autoblog: een introductie

Auteur: autoblogger, gepost 23 juni 2007 om 14:00 – 70 Reacties

Autoblog.nl

Autoblog is inmiddels de meest bezochte Nederlandse site met puur autonieuws. Jawel, en dat alles met dank aan ‘echte’ autoliefhebbers zoals jij en ik. En omdat die ambtelijke autojournalisten hier de hele dag zitten te F5’en zijn we altijd op zoek naar extra hulp om de site te vullen. De laatste toevoeging aan ons team heeft de naam “Rotorhead”… Yep, dat is een knipoog naar de wankelmotor. Tijd voor een kennismaking.

– Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Voornamelijk luiwammesen en de student uithangen.

– Je noemt je zelf Rotorhead omdat de wankelmotor je interesseert. Heeft dat weer te maken met de verplichte alcoholconsumptie in het studentenleven?
Verplicht? Ik kan de geneugten des levens geen verplichting noemen!

– Welke auto rij je?
Een Mazda RX-7.

– En waarom bezoek je autoblog?
Zo blijf ik makkelijk op de hoogte van het laatste autonieuws!
Vanzelfsprekend natuurlijk ;-)

– Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
De aankondiging van o.a. Toyota, om zich meer te richten op de productie van hybride auto’s. Ik ben totaal geen boomknuffelaar, maar nieuwe technieken juich ik alleen maar toe.

– Maar je draagt wel geitenwollensokken?
Nee, ik heb iets tegen trends ;-)

– Het meest vreselijke autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
De hele heisa rond Spyker.

– Naar welk nieuw model kijk je uit?
De Lexus LF-A. Die V10, klinkt gelijk een F1 auto, geweldig! En de Honda NSX. Er zijn geruchten dat Mazda werkt aan een nieuw model RX-7, daar ben ik natuurlijk ook zeer benieuwd naar!

– Wat denk je van het hele SUV en MPV segment?
MPV’s zie ik als handig voor vooral gezinnen, SUV’s (tenminste, wat men tegenwoordig SUV’s pleegt te noemen) zie ik als veredelde MPV’s. Ik vind het vooral van die ‘zie mij eens stoer zijn in mijn SUV’ auto’s. Geen toegevoegde waarde in mijn ogen.

– Vind jij stoer zijn geen toegevoegde waarde?
Neen. Stoer is een persoonseigenschap, je wordt het niet door aanschaf van een maatpak of auto.

– Welke trends zie jij de komende jaren?
Auto’s die nog meer op het milieu inspelen. Sportauto’s met hybride aandrijving, hybride cabrio’s wellicht? En een stijgende vraag naar mogelijkheden een auto af-fabriek te stylen / customizen. Zie bijvoorbeeld Scion of wat dichter bij huis, Daihatsu met de Materia.

– Stel dat je voor 50.000 euro een auto mag uitzoeken. Welke wordt het en waarom?
Een Mercedes-Benz SL500, R129. Geweldige auto vind ik dat. En met het restant nog een RX-7, van rond ’84.

– Waar irriteer je je aan in het verkeer?
Linksplakkers, maar vooral een bepaalde mate van hoffelijkheid die veel weggebruikers missen in mijn ogen.

– Multiple Choice: Duits, Engels of Amerikaans? (nee, geen Italiaans)
Duits.

– Voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?
Achterwielaandrijving. Voorwielaandrijving is voor driewielige kinderfietsjes ;-)

– Is de Carver niets voor jou?
Een achtbaan is niets voor mij.. een op wielen ook niet. Alhoewel deze het ‘kinderfiets-niveau’ flink ontstijgt natuurlijk.

– Design of Power?
Design. Ik hou van oude auto’s, voornaamste reden hiervan is het design. Emotie. Power is ook erg leuk natuurlijk, zelfs een Golf wordt leuk met een 300+ pk motorblok. En de eerder genoemde Lexus LF-A. Qua design doet de concept mij helemaal niets. Maar die motor maakt zoveel goed.

– Ferrari, Lamborghini of Maserati?
Kijkend naar de huidige modellen, Lamborghini.

– Concept cars of Beursbabes?
Hmm.. moeilijk. Carbabes?

– Oranje of Wit?
Voorheen wit, maar zoals ik al schreef, ik heb iets tegen trends. Oranje dan maar.

– Oranje is toch ook een trend?
Laten we dan hopen dat het geen blijvende trend is ;-)

– En kunnen we na het lezen van jouw staccato-antwoorden ervan uitgaan dat je korte en bondige artikeltjes gaat posten?
Ja.

Ook interessant!

  • lexus autoblog garage
    Autoblog Garage: introductie Lexus IS250
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog Garage: introductie Mazda CX-5
  • Volkswagen ID.4 Autoblog Garage introductie

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Specials

Vorig bericht: « Nieuw straatmodel Gillet Vertigo
Volgend bericht: Chevy Niva, een succesvolle reïncarnatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Olle zegt

    23 juni 2007 om 14:06

    Student zijn en toch een RX-7 rijden?

    Wat studeer je trouwens?

    Login om te reageren
  2. binkie zegt

    23 juni 2007 om 14:07

    welkom, zou ik zeggen :)

    Login om te reageren
  3. Erik zegt

    23 juni 2007 om 14:08

    Succes ermee!

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:09

    tnx binkie en Erik :)
    Olle: communicatiesystemen heet ’t. En het is niet bijzonderder als een student met een Golf hoor ;) Beestje heet alleen anders :)

    Login om te reageren
  5. Kachel zegt

    23 juni 2007 om 14:16

    @Rotorhead
    Allereerst, heel veel plezier met schrijven voor Autoblog. Ben benieuwd naar je stukjes. Ten tweede, wat voor RX7 heb je eigenlijk? Kan de RX7 (eind 91) van mijn vader nog goed voor de geest halen. Beest van een auto. Weet zelfs het nummerbord nog van dat zwarte monster. DeJongensGeNieten39. Heel toepasselijk vond ik zelf.

    Login om te reageren
  6. Olle zegt

    23 juni 2007 om 14:17

    Ik vind de RX-7 dan wel een stuk stoerder (ook al is dat volgens jou een persoonseigenschap ;)) en ook wat exclusiever.

    Dat er in ieder geval nog meer interessant nieuws gepost wordt! :) Succes.

    Login om te reageren
  7. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:21

    Kachel: tnx. Eind ’91, nog net niet het wat rondere model dus neem ik aan? Dat model heb ik ook :)

    Olle: tnx ;)

    Login om te reageren
  8. Ton zegt

    23 juni 2007 om 14:21

    Dat laatste antwoord… :D :D

    Succes met Bloggen Rotorhead!

    Login om te reageren
  9. vinox zegt

    23 juni 2007 om 14:23

    Welcome! En nog een laatste multiple choice: RX8 of RX7 en waarom? :P

    Login om te reageren
  10. Kachel zegt

    23 juni 2007 om 14:25

    @Roterhead
    Idd het wat vierkantere model. Was echt verliefd op die auto. Zwart, laag, gemeen. Jammergenoeg was ik toen veels te jong om er in te kunnen rijden. Zag net op de RDW dat die van mijn vader nog wel ergens in het land is. Dus wie weet komt het er ooit nog eens van. Je kunt dus eigenlijk zeggen dat ik verliefd ben op jouw auto. Hmmm, klinkt een beetje raar eigenlijk. Ben trouwens benieuwd wanneer we je eerste bijdrage kunnen lezen. Heb je al een idee wanneer ongeveer?

    Login om te reageren
  11. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:26

    Dank Ton.
    Vinox: de RX-7, meer sporty. En het design van de auto spreekt me meer aan ;)
    Kachel: gaaf hoor! Een zwarte he? Misschien weet ik dan ook nog wel wie ‘m heeft, zo ff kijken of de kentekens matchen.
    Eerste artikel? Vanmiddag ergens :)

    Login om te reageren
  12. vinox zegt

    23 juni 2007 om 14:27

    Groot gelijk! Exactly what I wanted to hear ;-) Good luck and have fun!

    Login om te reageren
  13. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:36

    Kachel: ik dacht aan deze:
    http://i96.photobucket.com/albums/l165/SanderBMW/Taxatie%20Meeting%20Car%20Trend%2023-12-2006/DSC04800.jpg

    Zwart en 39 en DJ in het kenteken.. jammer genoeg klopt de rest niet ;)

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    23 juni 2007 om 14:42

    Ik ben VOOR een Idols-achtige contest voordat er nieuwe mensen bijkomen.

    Ik bedoel:

    Japanse auto´s vindt ie leuk.

    Op de vraag: “Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?”

    Antwoord monsieur:

    De aankondiging van o.a. Toyota, om zich meer te richten op de productie van hybride auto’s.

    Een aversie tegen geitenwollensokken heeft hij blijkbaar ook niet….

    Neeeeee, in zo´n Idols contest was je niet ver gekomen.

    Maja, we kunnen het blijkbaar niet meer terugdraaien. De beslissing is al genomen. Het is niet anders.

    Dus welkom. Hou er wel rekening mee dat ik je goed in de gaten hou! En dat nog wel met mijn goede oog! Mijn linker namelijk, want de rechter is van glas…..

    FF serieus! Welkom en ik mag hopen dat je wel wat meer gaat verdienen dan je studiefinanciering, want het geld moet nu wel ongeveer binnenstromen bij autoblogger………..laat je niet een oor aan naaien. Ik hoor namelijk in geruchtencircuit dat autoblogger nogal krenterig is…..maar dat heb je niet van mij…..

    Login om te reageren
  15. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:44

    lol :D
    Idols is dan ook voor mietjes Rick ;)
    En verdienen bij AutoBlog? Toch maar eens om tafel gaan zitten met Autoblogger dan.. :p

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    23 juni 2007 om 14:49

    Huh? Geruchtencircuit? Damn…

    Login om te reageren
  17. luc zegt

    23 juni 2007 om 14:50

    volgens mij is autoweek toch echt drukker bezocht

    Login om te reageren
  18. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 14:59

    Altijd fijn om te weten, luc.

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    23 juni 2007 om 15:00

    @luc: dat is vanwege de occasions en carbase, without that…

    Login om te reageren
  20. luc zegt

    23 juni 2007 om 15:02

    ok, maar dan moet ik er bij zeggen dat autoblog ook wel druk bezocht is, alleen dat merk je minder; omdat velen niet reageren

    Login om te reageren
  21. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 15:13

    Goed, ik wacht op je eerste bijdrage voor ik wat zeg over je rotorhead ;-)

    Login om te reageren
  22. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 15:13

    Heb je trouwens een driehoekig gezicht?

    Login om te reageren
  23. Xemurai zegt

    23 juni 2007 om 15:43

    “- Maar je draagt wel geitenwollensokken?” Whahahaha :P

    Welkom!!

    Login om te reageren
  24. stef zegt

    23 juni 2007 om 15:47

    En belangrijker nog, is het een TurboII?
    Anders rij je nog maar in een pauperbak ;)

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    23 juni 2007 om 16:03

    Welkom!

    Login om te reageren
  26. Cedric zegt

    23 juni 2007 om 16:12

    Welkom Rotorhead

    Maar zeg eens …
    wie is hier nu allemaal op autoblog:
    – autoblogger
    – appeltje
    – sir smorlakot
    – rotorhead
    – evo
    – sacha
    – robbie
    – michiel
    – dennis
    – …

    Is dat een fulltime job? Verdient men daar wat mee? :-P

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 16:18

    @Cedric, kijk eens op http://www.autoblog.nl/informatie

    En nee voor de meesten is het geen fulltime job, meer een missie.

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    23 juni 2007 om 16:19

    En voor sommigen is het wel een fulltime job, en die verdienen te weinig ;)

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 16:22

    verdienen of krijgen? ;)

    Login om te reageren
  30. Markus zegt

    23 juni 2007 om 16:24

    Je hebt iets tegen trends?
    Daarmee bedoel je… dat als iedereen het hot vindt, dat voor jou de lol eraf is?

    Enne, kunnen we foto’s zien van je RX-7?

    Login om te reageren
  31. Kachel zegt

    23 juni 2007 om 16:35

    @Roterhead
    Idd is het hem bijna! Maar nog net niet helemaal. Zag net op de RDW site dat hij nog wel op kenteken staat, maar dat hij nog gekeurd moet worden. In 98 wel te verstaan. Ik denk dat hij dus ergens in een schuur staat te rotten. Welke kleur is die van jou trouwens? Is het ook een turbo? En ik wil foto’s zien! Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  32. Kachel zegt

    23 juni 2007 om 16:38

    @mezelf
    Het is RotOrhead. Knurft.

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    23 juni 2007 om 16:51

    Een tuner liefhebber erbij!! RX7? dat is pas een leuke auto. Niet van die Gay Mx5’jes :)

    Login om te reageren
  34. H.J. Vaesen zegt

    23 juni 2007 om 16:52

    Bienvenue.

    Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  35. H.J. Vaesen zegt

    23 juni 2007 om 16:57

    Overigens, als jij je nou eens sterk maakt voor de verwijdering van die enorme pauper advertentie rechtsbovenin..

    Login om te reageren
  36. Fova' zegt

    23 juni 2007 om 16:59

    @Rotorhead
    Heb je spleetogen?? ;)

    Login om te reageren
  37. johnnie zegt

    23 juni 2007 om 17:12

    Die rx7 is wel geinig voor een student je hebt tenminste achterwielaandrijving en een beetje bijzondere auto, maar mooi of vet is ie zeker niet. En jij weet zeker ook niet echt veel van motoren of auto’s algemeen, volgens mij doet niemand dat op autoblog?

    Login om te reageren
  38. Julian zegt

    23 juni 2007 om 17:19

    welkom op autoblog, ff zien in het linkje van wOoOdy…

    ah:
    Appeltje: Fan van exclusieve auto’s
    Dennis: klassieker-hater
    Evo: Volvo liefhebber en Italiaanse (sport)auto’s
    Lotte: Lamborghini-hater
    Michiel: Stijl, design auto’s
    Robbie: Britse luxe auto’s
    Sacha: Mercedes + Audi
    Sir Smokealot: Seat? :S
    wOoOdy: Autoencyclopedie
    Wouter: Alfa fetisjist + Aimee blogger

    nieuw!
    Rotorhead: Japanner en techniekliefhebber

    ja, rotorhead je past in het rijtje, ze hebben er nog niet 1 van jou soort…

    Login om te reageren
  39. Robin zegt

    23 juni 2007 om 17:20

    Haha droge antwoorden

    Login om te reageren
  40. Julian zegt

    23 juni 2007 om 17:20

    @CSL
    lees net dat wOoOdy een mx-5 heeft…

    Login om te reageren
  41. Michiel Dubos zegt

    23 juni 2007 om 18:15

    rotorhead welkom !
    wat voor motor ligt er eigenlijk in zo’n rx-7 en zou je een foto willen posten .,

    Login om te reageren
  42. Rob USA zegt

    23 juni 2007 om 18:22

    @ Rotorhead ik hoop van jou wat minder anti-amerikanisme dan wat ik hier veel lees.
    Soms lijkt het wel op een auto site van Al Qaida terwijl we ook veel te danken hebben aan
    mijn Amerikaanse vrienden.In iedergeval hier in Europa wat modellen die zich onderscheiden
    van de massa en denk ik de meeste iconen hebben in hun autogeschiedenis.

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 18:32

    @julian: maak je niet druk om csl, die grijpt iedere gelegenheid aan om mij af te zeiken omdat ik hem en zijn bmw’s niet verafgod ;)

    @Rotorhead, heb je al een punthoofd van alle vragen? Welkom. Kunnen we van jou diepgaande inhoudelijke stukjes over techniek verwachten of hou je van techniek maar snap je er net zoveel van als de gemiddelde autoblogbezoeker?

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 18:43

    @rotorhead jij bent er toch niet zo één hè?
    http://www.youtube.com/watch?v=UCc3SOcNGxY

    Deze is trouwens wel aardig een tot 650pk getuned exemplaar van de laatste serie (“9 second run on the quarter mile on street tires”!!)
    http://www.youtube.com/watch?v=VSt5SVJgfWA

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 19:00

    nog eentje? Touge Battle tegen een getunde Honda S2000 (s2300 gt-1)
    http://www.youtube.com/watch?v=5bMHIFnD608

    en nog eentje van de serie die Rotorhead ook heeft (toch?)
    http://www.youtube.com/watch?v=SpVLR1tRZ5Y

    Login om te reageren
  46. CSL zegt

    23 juni 2007 om 19:46

    @Julian
    tja, blijft een Gay auto die mx5. Ik zou me persoonlijk doodschamen in een mx5. Aan de andere kant is de RX7 een geweldige sportauto, die nog’s makkelijk te tunen en rijden is. Ik heb ze ook vaak op de circuit gezien. De eigenaren zijn ook meestal echte liefhebbers. Ik mag sommigen RX7 rijders wel ;)

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    23 juni 2007 om 19:50

    @Rotorhead
    Welke RX7 heb je eigenlijk?
    Deze mag ik hopen:

    Login om te reageren
  48. Kachel zegt

    23 juni 2007 om 20:11

    @CSL
    Volgens mij heeft hij er eentje van voor dat model. Althans, volgens mij heeft hij dezelfde als mijn vader toen had. 200 pk op de achterwielen!

    Login om te reageren
  49. tweaker zegt

    23 juni 2007 om 20:15

    hopelijk iets intelligenter dan autoblogger

    Login om te reageren
  50. Stef zegt

    23 juni 2007 om 20:28

    @Kachel,
    das de TurboII, maar of ie die kan betalen…

    Login om te reageren
  51. autoblogger zegt

    23 juni 2007 om 21:18

    @tweaker: dat kan haast niet anders!

    Login om te reageren
  52. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 21:43

    Eerste stukje gelezen. Bevalt me dat je begint over Lada. Volgende stukje is over FSO?

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    23 juni 2007 om 21:56

    @Kachel
    200pk op de vliegwiel zul je bedoelen.
    ook wel leuke auto en zeker niet traag te noemen.

    Login om te reageren
  54. rotorhead zegt

    23 juni 2007 om 22:01

    Zo, bedankt voor alle, overwegend positieve reacties! :D

    ff snel wat antwoorden:
    Stef: Ik ben nu eenmaal een pauper, dus the car suits me ;)
    DeAutogids.nl: driehoekig, maar netjes afgerond. Is maar net hoe goed ik slaap ;)
    FSO, wie weet.. :)
    Fova’: op dit moment wel ;)
    johnnie: (ik hoop niet dat je je naam eer aan doet ;)) En jij weet zeker ook niet echt veel van motoren of auto’s algemeen, volgens mij doet niemand dat op autoblog?
    Is dat een vraag of een conclusie?

    Algemeen: Het is geen Turbo II. Dit heeft, zoals gesuggereerd wordt, niets te maken met de portemonnee, echter wel met ‘op safe’ spelen. Wankelmotor en een turbo is niet de beste combinatie. En daarnaast, de Turbo II klinkt lang zo lomp niet ;)
    Maar ik ben vooral iemand van hoge toeren en n/a.

    Ik zal hier zo ffkes wat foto’s neder plaatsen.

    Login om te reageren
  55. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 22:15

    Met recht een mooie foto van een leuke auto.

    Login om te reageren
  56. audi racer zegt

    23 juni 2007 om 22:21

    Nou Roterhead welkom.

    Login om te reageren
  57. DRU zegt

    24 juni 2007 om 01:07

    @Rotorhead – First things first, welkom dude.

    Second- Dat is een HDR foto! of niet?

    Login om te reageren
  58. Stef zegt

    24 juni 2007 om 03:28

    Een uitgebreid gesprek met de RX-Specialist in Uden heeft me juist geleerd dat als je een RX-7 koopt, je beter een TurboII kan hebben, omdat die je ‘fragiele’ wankelblok deels ontlast, en dat een wankelmotor een perfect blok is voor oa gas, en turbo’s.

    Maargoed, ik ben benieuwd naar een foto van je eigen wagen! :)

    Login om te reageren
  59. Fastback zegt

    24 juni 2007 om 10:11

    @ DRU
    Denk eerder dat de auto gesjopt is omdat de achtergrond er niet echt HDR uitziet.
    Oja, welkom rotorhead ;)

    Login om te reageren
  60. rotorhead zegt

    24 juni 2007 om 11:15

    DRU: tnx. Foto: deels :) raw bestand geconverteerd naar een aantal jpg’s met verschillende ev-waardes en door photomatix getrokken ;)

    Stef: Voor de aanschaf heb ik mij een dik jaar georiënteerd op deze auto’s. Aangemeld op tig fora en gelezen gelezen gelezen..
    Dat je de motor deels ontlast begrijp ik niet, de turbo’s zorgen voor meer druk, dus meer last op het blok.
    Ongetwijfeld zal een Turbo II probleemloos zijn, als je ‘m goed behandeld. Bedenk wel dat een wankel nu eenmaal een andere gebruiksaanwijzing heeft dan een conventionele cylindermotor.
    En dat is het hele punt: je kan ze niet nieuw kopen. Je weet dus nooit hoe de vorige eigenaar heeft gereden met dat ding. Met een non-turbo komt dat wat minder krek.
    Een wankel op gas? Vraag me af hoe specialistisch die specialist is waar je geweest bent! Ga volgende keer liever naar Veldhoven, daar zit een echte specialist ;)
    Wat betreft de foto: zie iets verder boven je post ;)

    Login om te reageren
  61. Bart. zegt

    24 juni 2007 om 12:04

    @ Julian,

    Er word wel vaak gesproken (gezeurd) over de reageerders die een bepaalde BMW liefde hebben, maar waar blijft eigenlijk de toevoeging één deze mensen aan het autoblog team. :),

    Verder veel succes Rotorhead, jij vult ook weer een niche op in het team :)

    Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    24 juni 2007 om 12:08

    @Bart. als je kijkt naar het aantal artikeltjes over BMW tegenover andere merken dan komen de BMW fans toch meer dan genoeg aan hun trekken.

    Login om te reageren
  63. autoblogger zegt

    24 juni 2007 om 12:23

    Klop, Audi (477), BMW (581), Mercedes (452)…
    Er moet dus minder over BMW geschreven worden! ;)

    Login om te reageren
  64. Stef zegt

    24 juni 2007 om 12:59

    Ah, je hebt leren bekleding zie ik? Erg netjes!
    Als je écht een jaar gezocht en geinformeert hebt, zouden de namen Uden en RX-Service toch echt wat belletjes moeten laten rinkelen ;)

    De TurboII belast het blok idd, op punten dat ie het beter kan hebben, het blok krijgt wat meer druk, maar hoeft minder moeite te doen om in toeren te klimmen. Zoiets was het in ieder geval.

    Wat betreft het gas, in Azie hebben ze al wat RX-8en rijden, en op het RX-7 forum word het wel eens besproken. Waterstof zou ook perfect zijn voor Wankel :)

    Login om te reageren
  65. Chief_S5 zegt

    24 juni 2007 om 13:19

    @ Rotorhead: Net zoals iedereen zegt, welkom!
    @ Julian: Wouter: Alfa fetisjist + Aimee blogger?? Eerder Wouter: Alfa fetisjist + Aimee lover… :P

    Login om te reageren
  66. CSL zegt

    24 juni 2007 om 13:45

    @autoblogger
    Waarom zijn de getallen achter de merken er trouwens weggehaald?

    Login om te reageren
  67. rotorhead zegt

    24 juni 2007 om 15:18

    Stef: het was redelijk sarcastisch bedoeld ;)
    Maar bij mijn weten is het blok wat bijv. in mijn auto hangt, niet bepaald geschikt voor gas. Bedenk wel dat het blok in de RX-8 enorm doorontwikkeld is.
    RX service ‘ken’ ik wel, zeker wel mensen met ervaring, vooral qua eerste type als ik me niet vergis.
    En het sneller in toeren klimmen klopt ook inderdaad, trekt ook net even wat verder door in het rood.

    Dank u, Chief_S5 :)

    Login om te reageren
  68. Stef zegt

    24 juni 2007 om 21:55

    Maargoed, een mooie RX is het absoluut!
    Ik blijf balen dat ik een TurboII door mijn vingers heb laten slippen :(

    Login om te reageren
  69. SugarFree zegt

    25 juni 2007 om 09:58

    Welkom!

    (veel meer staccato ging niet :) )

    Login om te reageren
  70. Julian zegt

    26 juni 2007 om 13:55

    @bart.

    je hebt een goed punt, maarja wie zullen we aanbevelen bij autoblogger? rick dos… ?

    @rotorhead

    hoeveel onderhoud heb je nu werkelijk aan zo’n wankelblok? en nog een puntje:
    hoeveel olie slurpt ie erbij? ik heb begrepen dat hij ook nog aardig dorstig is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North