• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw straatmodel Gillet Vertigo

Auteur: autoblogger, gepost 23 juni 2007 om 12:39 – 49 Reacties

Gilet Vertigo


Het Belgische automerk Gillet zal tijdens de “24 Hours of Spa” (28 en 29 juli) een nieuw straatmodel aan de media en het publiek voorstellen. Tony Gillet, de baas van het gelijknamige merk, wil van de enorme impact van de Total 24 Hours of Spa gebruikmaken om de 15de verjaardag van de Belgische wagen te vieren.

Gillet Vertigo
De nieuwe auto betreft een geupdate versie van de huidige Vertigo. De achterkant werd slechts lichtjes veranderd, maar de snuit is grondig gewijzigd. De aanpassingen zijn het resultaat van het tekenwerk van Charles Van Den Bosch, de ontwerper van de huidige Vertigo die ondertussen 70 jaar is. Op dit moment werden wereldwijd slechts 25 Gillet Vertigo’s verkocht, maar overal ter wereld kent men de naam vanwege de GTR-games. Volgens de verantwoordelijken is de Gillet Vertigo zelfs de meest gebruikte wagen door de gamers ter wereld.

De Vertigo wordt op dit moment ingezet in het FIA GT kampioenschap. “Het werk van het volledige team begint zijn vruchten af te werpen“, zo vertelt Bas Leinders. De voormalige testpiloot van Minardi in de Formule 1 is al enkele jaren nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Belgische bolide. “We hebben deze winter veel vorderingen gemaakt inzake bedrijfszekerheid… Ook het remsysteem werd verbeterd en de wagen werd een paar kilo’s lichter.”

Shakedown op 8 maart 2007, circuit Zolder:

En nog even een video vanuit de Vertigo, tijdens de 24h van Spa in 2005:

Met dank aan Lennart voor de tip!

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video: Duitser test nieuw asfalt uit
    Video: Duitser test nieuw asfalt uit
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Niet een auto uit dit verhaal
    Tankstations zijn nieuw doelwit van criminelen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Gillet, Supercars, Vertigo

Vorig bericht: « Column nu: Le Mans op Diesel
Volgend bericht: Rotorhead op Autoblog: een introductie »

Lees Interacties

Reacties

  1. thom zegt

    23 juni 2007 om 12:41

    wel vet

    Login om te reageren
  2. LARZ zegt

    23 juni 2007 om 12:41

    mooie bak!!

    Login om te reageren
  3. Bruce zegt

    23 juni 2007 om 12:44

    Leuk om te horen, ben als Belg erg benieuwd hoe hij eruit zal zien!

    Btw: “Nieuw straatmodel Gilet Vertigo”

    Dubbele l a.u.b. ;)
    –edit: check!–

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    23 juni 2007 om 12:45

    hij is mooi op de track maar ondanks ik zo Belgisch ben als frieten, bier en chocola vind ik hem toch niet zo’n mooie auto om te zien staan in de straat.

    Login om te reageren
  5. Sander zegt

    23 juni 2007 om 12:45

    Wat een ding joh

    Login om te reageren
  6. Lampredi zegt

    23 juni 2007 om 12:45

    Gave auto, heerlijk absurde proporties. Maar wat zijn de specs? De website is hier niet erg informatief over.

    Login om te reageren
  7. Pieter-Jan zegt

    23 juni 2007 om 12:54

    Als Belg moet ik jammer genoeg zeggen dat de Vertigo niet zo indrukwekkend is van dichtbij. Een hoog kit-car gehalte, wat wel jammer is voor een wagen van die prijsklasse. Je kan je vingers steken door de naden van de panelen. De wielen zitten concentrisch in de kassen. Het interieur lijkt het knutselwerk van een “tuning liefhebber”.

    Maar als de nieuwe die foutjes goedmaakt, dan verschijnt de wagen zeker op mijn verlanglijstje.

    Login om te reageren
  8. RA999 zegt

    23 juni 2007 om 12:56

    zo’n Gillet is toch een gebaseerd op een Donkervoort?

    Login om te reageren
  9. Pieter-Jan zegt

    23 juni 2007 om 12:57

    @Lampredie: de originele Alfa V6 (in al zijn variaties, 220pk tot +400pk) aan een sequenciele 6bak. Het chassis en de panelen zijn Carbon (of Keflar, maar dat betwijfel ik).

    Gillet is de Donkervoort importeur, en je kan duidelijk een evolutie van de Super7 herkennen in de wagen. Vooral dan de eerste generatie die nog open wielen had vooraan.

    Login om te reageren
  10. Lampredi zegt

    23 juni 2007 om 12:59

    @P-J: Thx! Dan zal-ie zeker een goeie wegligging hebben!

    Login om te reageren
  11. Hugo_geldrop zegt

    23 juni 2007 om 13:05

    Heeft van voren wel iets weg van de nieuwe Jag XF. De achterkant had mooier gekunt.

    Login om te reageren
  12. dany zegt

    23 juni 2007 om 13:16

    wat een lelijke bak :/

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    23 juni 2007 om 13:16

    Wel bizar dat er in al die jaren maar 25(!) stuks gebouwd zijn. Ik had nou niet direct het idee dat er 100en rond zouden rijden maar 25 is wel heel erg weinig. Had er op zijn minst 100 verwacht.

    Login om te reageren
  14. mike zegt

    23 juni 2007 om 13:22

    mooi ding alleen de achterkant van de auto valt wat tegen

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    23 juni 2007 om 13:37

    de achterbouw is veel te kort, daarom verkoopt hij niet.
    Misschien kan van den Brink eens er zijn potlood opzetten ? ;)

    Login om te reageren
  16. Michael zegt

    23 juni 2007 om 13:44

    ik zzou hem niet kopen en ik zou ook niemand aanraden hem te kopen :p

    Login om te reageren
  17. M Freak zegt

    23 juni 2007 om 13:53

    Wat een lelijk hok! Veel te lange neus. Misschien zou het beter er uitzien als het dak er af ging?

    Login om te reageren
  18. nichos zegt

    23 juni 2007 om 13:53

    waarom dan? Rij je er dagelijks mee mss?

    Login om te reageren
  19. Punto zegt

    23 juni 2007 om 14:30

    Op die eerste foto ziet hij er geweldig uit, maar toen ik zag dat het z’n korte auto was viel het toch tegen..

    Login om te reageren
  20. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 14:33

    Lange neus is nodig om een beer van een motor er in te zetten. Je kan duidelijk de Donkervoort invloeden (Gillet was Donkervoort dealer) zien.

    Login om te reageren
  21. niek18 zegt

    23 juni 2007 om 14:35

    ik vind het egt wel een vette wagen…..
    bij Gran Tuorismo heb je hem ook en dat ding is egt megasnel.
    als je hem goed afsteld rijd je een audi R8 euit wat egt de beste auto is uit het spel.

    de auto zelf vind ik wel iets hebben
    veel mooie ronden vormen en egt helemaal anders dan bijvoorbeeld een enzo of iets dergelijks want daar kan die zichzelf wel aan meten.

    verder een goede bijdrage

    Login om te reageren
  22. autogekkk zegt

    23 juni 2007 om 14:53

    Login om te reageren
  23. Hilversum3 zegt

    23 juni 2007 om 15:34

    Leuk hoor, er zullen vast mensen zijn die er niks aan vinden maar ik vind hem leuk!

    Login om te reageren
  24. Kevski Style zegt

    23 juni 2007 om 15:41

    Ik vind het ook een mooie auto om te zien. Maar dan wel met de achterspoiler erop. Zonder vind ik hem een stuk minder. En uit mijn mond is dat gek, aangezien ik het meestal een grote taartschep vind achterop de kofferbak.

    En voor wat betreft het kitcar gehalte: Das bij een elise niet veel anders, of een spyker. Zowiezo valt me dat al erg op bij auto’s van tegenwoordig met al die naden….

    Login om te reageren
  25. Xemurai zegt

    23 juni 2007 om 15:41

    Vond hem in gt4 al lelijk, en nog steeds…

    Login om te reageren
  26. DeAutogids.nl zegt

    23 juni 2007 om 15:48

    Ik vind het zo heerlijk, die berichten als “ik vind hem lelijk”. Het is een beetje alsof ik hier ga schrijven “koffie is lekker”… Het is off topic en zo lekker nietszeggend. Is het zo interessant dat jij hem lelijk vindt? Schrijf dan waarom je de auto lelijk vindt…

    Eigenlijk is dat meer iets voor autoblog om te zeggen, wellicht willen ze juist dat we alle stukjes volschrijven met “mooie auto” en “lelijke auto”

    Login om te reageren
  27. Racer X zegt

    23 juni 2007 om 16:03

    Oei, de originele Alfa V6 in een lichte sportwagen. Dat klinkt uitermate goed!

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    23 juni 2007 om 16:06

    @DeAutogids.nl: uh nee, dat willen we niet. Alhoewel we onszelf er ook weleens op betrappen, is het interessanter om een beetje inhoudelijk te blijven. We houden dit ook wel enigszins in de gaten, maar iedereen is weleens kortaf;)

    Login om te reageren
  29. niels zegt

    23 juni 2007 om 16:10

    De Gillet Vertigo, heeft het record van 0 naar 100 in 3.2 seconden de auto is super ligt.

    De Alfa Romeo motoren kunnen getuned worden tot 400 PK omdat ik Alfa gek ben en altijd naar de 24 uur ga op SPA ken ik het team redelijk en sta altijd bij hun in de pitt box erg gaaf om zo dicht bij alles te komen.

    Maar de Gillet Vertigo valt onder de NGT dus niet GT2 of zo.

    Als het nieuwe model nog wat hoger op de ladder hebben kunnen krijgen en straks gebruik blijven maken van de Alfa Romeo krachtbronnen ( je hebt gelijk Emotie) word het helemaal een waanzinnige auto wat een schitterende sound zit er in die auto.

    Mensen dit is samen met al die Trackday auto’s Caparo Westfield Donkervoort toch de leukere auto’s om te rijden.

    Groeten

    Niels

    Login om te reageren
  30. Thibaut zegt

    23 juni 2007 om 16:11

    Hij zou er beter uit zien met een bollere achterkant. Zoals bijvoorbeeld de Cheetah:

    Of zoals Kevski Style reeds zei, met een spoiler.

    Login om te reageren
  31. Markus zegt

    23 juni 2007 om 16:19

    Wat een vet front! Agressief en laag. Het verbaasd niet dat de maker iets met Donkervoort heeft, van de zijkant deed ie me daar meteen aan denken. Maar waar de voorkant erg fraai is, vind ik de rest van de auto niet zo indrukwekkend… de ronde lijnen van het portier en de ruit doen een beetje lief aan… de achterkant zie ik van de foto’s niet goed genoeg.

    Login om te reageren
  32. Thibaut zegt

    23 juni 2007 om 16:27

    De achterkant ziet er blijkbaar zo uit. Valt toch nog mee, op dat ruitje na, van langs achter gezien. Van opzij daarentegen valt het tegen. Nogmaals, boller of spoiler.

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    23 juni 2007 om 16:28

    @thibaut…. doet me denken aan een volslanke antilliaanse vrouw in een strakke legging….. Duidelijk niet mijn ding!

    Login om te reageren
  34. Thibaut zegt

    23 juni 2007 om 16:33

    @wOoOdy: héhé, idd. Voor een wagen mag dat van mij wel… en een vrouw mag van mij gerust wat rondingen hebben. Ge moet ten slotte kunnen zien dat het een vrouw is en geen kind. Maar dat is nogal off topic.

    On topic dan maar weer. De eerste 928’en hebben ook zo dat bolle met die achterlichten, maar dan met een schuin lopend raam.

    Login om te reageren
  35. Jan zegt

    23 juni 2007 om 16:35

    wel stom dat ze de muziek voorrang geven op het motorgeluid :(

    Login om te reageren
  36. M Freak zegt

    23 juni 2007 om 16:45

    Er is wat met de voorbumper….valt t niet op?

    Login om te reageren
  37. robbe zegt

    23 juni 2007 om 17:12

    van de voorkant denk ik er komt een lekker lange auto ik denk dat een iets langere achter kant het mooier maakt
    maarjha smaken verschillen

    Login om te reageren
  38. Zijne Koninklijke Majesteit zegt

    23 juni 2007 om 17:58

    haha wereldrecord ! jha dag Jan bij mijn weten is 3.3sec voor nul tot honderd geen wereldrecord

    Login om te reageren
  39. Eddy zegt

    23 juni 2007 om 18:41

    Wat dat record betreft, daar was wel iets van aan indertijd.
    Hier lees je er ook iets over:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gillet

    Login om te reageren
  40. Pomoek zegt

    23 juni 2007 om 19:34

    Aan het interieur mag de ontwerper nog wel even gaan werken. Verder natuurlijk heel leuk dat er nog steeds vrijbuiters rondlopen die gewoon een eigen automerk beginnen. Het is in ieder geval een bijzonder uiterlijk, doet ook een beetje denken aan de Puma kitcar. Donkervoort zou in ieder geval eens met zijn Belgische importeur moeten gaan praten om eens wat ideeen op te doen wat het design van zijn auto’s betreft. Dit apparaat ziet er 10x spannender uit dan de Donkervoort coupé die laatst is ontwikkeld.

    Login om te reageren
  41. CSL zegt

    23 juni 2007 om 19:55

    Wat een vette bak, van de zeikant afgezien zou ik bijna denken dat het een omgebouwde Z4 Coupe is:

    Login om te reageren
  42. Dink zegt

    23 juni 2007 om 21:08

    Dit is helemaal mijn soort auto: lelijk en snel. Beetje Cheetah is ie wel, ook een zwaar favoriet hok trouwens.

    Login om te reageren
  43. pipo zegt

    24 juni 2007 om 01:47

    @csl: pardon? moet je toch even bij de optieker langstgaan makker ;)

    Login om te reageren
  44. Dink zegt

    24 juni 2007 om 11:08

    De Alfa klinkt heerlijk trouwens.

    http://www.cheetahcars.com/Yeakelcar.htm

    Maar da’s een heel ander verhaal.

    Login om te reageren
  45. bmwF zegt

    24 juni 2007 om 12:04

    @ zijn koninklijke majesteit, zij waren de eerste met 3.2 seconden, lees eerst tegoei voordat je hier onozel begint te doen.

    en nog over de gillet, die auto is meer gemaakt om te racen: snel, breed, plat, en licht. die auto kan enorm laat remmen op het circuit. en zonder spoiler vindt ik hem ook niet denderend, maar daarom is het ook meer voor op te circuit ontwikkeld.

    Login om te reageren
  46. Guido zegt

    24 juni 2007 om 22:48

    Ik vind het een best wel stoere auto, want behoorlijk eigenzinnig gelijnd. Hier zie je niet meteen een tweede van!
    Alleen vind ik het idd. raar/jammer dat er maar 25 stuks van gebouwd zijn!!!

    Of geld verdienen (met de auto’s) is niet de hoofdmoot voor meneer Gillet (die ongetwijfeld diepe zakken heeft… :D ). Of hij gaat voor de exclusiviteit.

    Kunnen die gasten van Spyker (Muller voorop) nog wat van leren…

    Login om te reageren
  47. rider zegt

    22 augustus 2007 om 08:47

    ik kan maar niet wennen aan de zijkant. iets klopt er in het design niet terwijl de neus en kont juist erg geslaagd zijn.

    Login om te reageren
  48. Endlezz zegt

    16 januari 2008 om 11:56

    @niels: superlicht (ipv super ligt)

    Overigens vind ik de neus van de auto erg mooi. De zijkant is me dan weer iets te ordinair, vooral het deel tussen het voorwiel en het portier.

    Login om te reageren
  49. Type-R zegt

    20 januari 2008 om 16:19

    Ik ben er zelf als belg wel fier op.
    Ok hij is lelijk, maar die lelijkheid maakt hem eigenlijk wel nog mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North