• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RS e-tron GT met bodykit is bijna net zo dik als concept

Auteur: willeme, gepost 27 juli 2022 om 11:58 – 10 Reacties

De RS e-tron GT met bodykit mag er zeker zijn. Of is ‘ie nu TE dik?

Wat ons opvalt bij elektrische auto’s is de vertaalslag van concept naar productie. In veel gevallen zien de concept-auto’s er geweldig uit. Dan wordt het een productiemodel en dan voel je je ergens een beetje om de tuin geleid. Net als je je Tinder-date in het echt ziet: in grote lijnen klopt het wel, maar het is net even wat minder appetijtelijk.

De Audi e-tron GT is ook zo’n auto. Let wel: het productiemodel is alsnog beeldschoon. Maar je kunt je dus voorstellen hoe mooi de concept was. Het is in principe vrij logisch. Als je een echt goede elektrische auto wil ontwerpen, moet je de aerodynamica voorrang geven. Veel dingen die wij als mooi ervaren, zijn eigenlijk helemaal niet goed voor een gunstige luchtweerstand. Denk aan grote grilles, grote (en vooral brede) wielen/banden en een brede carrosserie.

Audi kopieert Tesla
Audi e-tron GT prijs

Audi RS e-tron GT met bodykit

Maar gelukkig kun je je wenden tot de speciliasten van Maxton Design. Mocht je het uiterlijk van de RS e-tron GT net eventjes iets te timide vinden, lossen zij dat voor je op met dit exemplaar, op de gevoelige plaat vastgelegd door Auditography. Collega @rubenpriest liet het filmpje al zien gisteren, nu hebben we iets meer informatie.

Laten we beginnen met het ‘slechte’ nieuws. Bij Maxton verbreden ze de carrosserie níet. Dat is op zich ook wel logisch, want dat is een zeer prijzige modificatie. Ook niet echt handig als je de auto wil doorverkopen.

RS e-tron GT met bodykit

Wel is er een complete set aan plastic en koolstofvezel. De RS e-tron GT met bodykit is voorzien van enorme wielen van de firma Vossen. Voor zijn ze 9,5×22, achter zelfs 11×22. Dat is echt enorm! Voor de referentie: standaard heeft de e-Tron GT 8×19 voor en 10×19 achter.

RS e-tron GT met bodykit

Maar vinden wij het mooi?

Dan rest de vraag: is het mooi? Dat is een lastige. Uiteraard is smaak heel persoonlijk. Vaak moet je dit soort projecten in het echt aanschouwen. De diffusor is wellicht een beetje overdone. Ook is de frontlip wel erg groot en waarschijnlijk goed om in de winter te gebruiken als sneeuwschuiver. De sideskirts zijn zo breed dat je in de stad meer hop-ons krijgt dan Michael Bluth in de stair car.

RS e-tron GT met bodykit
RS e-tron GT met bodykit

Daarbij zijn de velgen voor het mooie iets te groot qua diameter en breedte. Zeker omdat de daadwerkelijke breedte níet is toegenomen. Overigens zijn dit soort projecten vaak showcases waar alle onderdelen op gezet worden. Vervolgens kun je dan cherrypicken en alleen kiezen wat je wil. In motorisch opzicht komen ze niet aan de e-tron GT.

Meer lezen? Deze acht waggies beloofden te veel!

Ook interessant!

  • e-tron GT
    Video: de dikste Audi RS e-tron GT tot nu toe
  • Audi RS E-Tron GT
    Driften met Audi RS E-Tron GT
  • FC Bayern-spelers krijgen tóch weer een Audi RS
  • Audi e-tron GT cover
    Audi e-tron GT cover is ideale accessoire

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, bodykit, e-tron-gt, rs-e-tron-gt, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Porsche Macan huren voor één dag? Dit kost het
Volgend bericht: Dit is de dikste Volvo V40 T5 van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. seba zegt

    27 juli 2022 om 12:10

    mening verschillen, ik vind dit echt niet mooi.

    Login om te reageren
  2. z4rickss zegt

    27 juli 2022 om 12:28

    Meen je deze?
    Ziet er toch niet uit.

    Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    27 juli 2022 om 12:36

    Nope.. of was dit een showcase voor de volgende F&F film? Toretto goes EV!

    Login om te reageren
    • KiraLight zegt

      27 juli 2022 om 12:55

      10 seconds car is dan wel heel makkelijk…

      … en daarna val je stil, accu leeg.

      Login om te reageren
      • flyerbunch zegt

        27 juli 2022 om 23:58

        Denk als de Taycan meerdere sprintjes kan doen zal z’n halfbroer de e-tron het ook wel kunnen zeker? Het geluid zullen ze in elk geval zelf moeten maken. Quarter mile en dan zien wie het hardste vroem vroem schreeuwt!?

        Login om te reageren
  4. Michiel1 zegt

    27 juli 2022 om 13:04

    Deze hebben jullie gisteren toch al gepost, of heb ik nu teveel biertjes op?

    Login om te reageren
    • Ditoxx zegt

      27 juli 2022 om 15:30

      komkommertijd

      Login om te reageren
    • flyerbunch zegt

      27 juli 2022 om 23:48

      Klopt! Gister de video, vandaag de foto’s.. dubbele pret.

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    27 juli 2022 om 13:12

    Een tikje laag, maar wel gaaf. Audi en Porsche weten de electrische auto met de E-Tron en Taycan tenminste in een sportief ogende verpakking te stoppen.

    Login om te reageren
  6. harrie zegt

    27 juli 2022 om 20:53

    Zo schuin van achteren is het net een Hyundai Coupe uit de nineties.
    Inc de foute tupperware waar die meestal mee uitgerust waren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North