• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RUF CTR3 gespot!

Auteur: autoblogger, gepost 25 september 2008 om 22:01 – 61 Reacties

Ruf CTR3


Dit is toch wel redelijk uniek, een RUF CTR3 op de openbare weg…

Ok, het was in de omgeving van Nurburg, maar toch. Dit monster is gebaseerd op de Porsche 911, daar is echter weinig meer van te zien. hate it or love it, ik vind em werkelijk prachtig. Onder de kap is het al even imposant als aan de buitenkant, daar ligt een RUF RT2 twin turbo motor met 700pk en een max koppel van 890 Nm.

Bekijk de spots hier.

Met dank aan AudiBryan voor de upload!

Ook interessant!

  • Gespot - RWB Porsche 911 is belachelijk breed
  • Gespot: een monsterlijke Porsche 911 Cabrio
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig
  • Gespot - De groenste Porsche van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

911, ctr3, Gespot, Porsche, ruf, tuning

Vorig bericht: « Mercedes Vito BlueEfficiency
Volgend bericht: Toch geen CO2 compromis voor autobouwers »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    25 september 2008 om 22:09

    Ik mag dan weinig tot niets (dicht in de buurt van niets) met Porsches hebben, maar dit is een stoer monster zeg! :o

    Login om te reageren
  2. Nigel zegt

    25 september 2008 om 22:10

    Nice! zeker vet heeft wat weg van een Carrera GT. doe mij er maar 1 of 3:D

    Login om te reageren
  3. ZonParaplu zegt

    25 september 2008 om 22:12

    WOW!!!!
    Ik ben totaal geen fan van porsche, maar deze is toch echt zeer mooi.
    Alles klopt gewoon aan deze auto!
    Zelfs de hoodscoop past erbij. Normaal heb je bij een getunede porsche van die lelijke intakes op de spoiler wat er echt niet uit ziet.
    En de achterkant ziet er ontzettend gevaarlijk uit.
    Deze komt in mijn top 3.

    Login om te reageren
  4. peppie zegt

    25 september 2008 om 22:12

    porsche is voor kapitalisten!!!!!!!!!!!!!!
    rij in een rode lada!!!!!!!
    Of chinese producten!!!!!!!!!!!
    Kapitalisme is de ondergang van de wereld!!!!!!!!!!!!!!!
    –edit: 1 uitroepteken is genoeg–

    Login om te reageren
  5. RW zegt

    25 september 2008 om 22:15

    911? je bedoelt toch gebaseerd op de Cayman mag ik hopen?

    Login om te reageren
  6. G. de Groot zegt

    25 september 2008 om 22:17

    @ peppie,

    Vragen, vragen:
    Wat doe je hier?
    Waar draag je aan bij?
    Wat heeft die post voor een nut?

    En belangrijkst van alle vragen:
    Geloof je het zelf?

    Login om te reageren
  7. RW zegt

    25 september 2008 om 22:17

    Of niet? (google helpt niet echt!)

    Login om te reageren
  8. HJD zegt

    25 september 2008 om 22:18

    @peppie:

    rij jij je maar dood in een rooie lada of chinees namaak autootje, dan gaan wij hard sparen voor een porsche!!!

    Super auto!!

    Login om te reageren
  9. Emiel zegt

    25 september 2008 om 22:21

    @peppie: Zonder het kapitalisme had jij geen pc gehad, laat staan internet… Uit je loze opmerking maak ik op dat je onderdeel bent van het legendarische duo….. Btw, die porsche ziet er strak uit!

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    25 september 2008 om 22:22

    @RW: wij dachten eerst ook een Cayman, maar dat klopt niet.
    Zie de comments bij ons eerste artikel (vorig jaar):
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/12/porsche-cayman-ruf-ctr3

    Login om te reageren
  11. Edman zegt

    25 september 2008 om 22:22

    Doe mij maar een Gembella Mirage GT…

    Login om te reageren
  12. Martijn zegt

    25 september 2008 om 22:26

    ik ben totaal geen liefhebber van porsche…helemaal niet exclusief en echt niet mooi meer!

    Maar dit ding vind ik toch wel zo gruwelijk vet…echt prachtig, wil hem hebbe:D

    Login om te reageren
  13. Martijn zegt

    25 september 2008 om 22:27

    @peppie

    gast wat ongelovelijk triest…damn!
    Opzouten idioot!!

    Heeft niks met kapitalisme te maken…dat jij een flutbaan hebt en niks verdiend!

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    25 september 2008 om 22:27

    Login om te reageren
  15. Lexus zegt

    25 september 2008 om 22:29

    mooie bak! Mooie spot :) jammer dat er meer foto’s van de achterkant ontbreken

    Login om te reageren
  16. Volvo_440_turbo zegt

    25 september 2008 om 22:38

    @ Lexus, hou jij meer van kontjes misschien? :p

    on topic, ziet er wel leuk uit, carrera GT vind ik anders wel net iets meer karakter hebben…

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    25 september 2008 om 22:41

    Mooie paintjob.

    Login om te reageren
  18. kowalsk zegt

    25 september 2008 om 22:41

    Vette bak hoor! jammer van de achterkant…

    Login om te reageren
  19. phoenix zegt

    25 september 2008 om 22:43

    Nürburg: Where The 911 Meets the Carrera GT

    Login om te reageren
  20. F430Rijder zegt

    25 september 2008 om 22:44

    Dat er mensen zijn die zich werkelijk nog afvragen of deze op de Cayman is gebasseerd.. 700 PK en 2 turbo’s. De voorkant van een 911. What the f*ck.. dat heeft toch niks met de Cayman te maken? Dit ding lijkt evenveel op een Cayman als op een VW 1300!

    Login om te reageren
  21. jozef zegt

    25 september 2008 om 22:51

    Iemand al opgemerkt dat die audi-banner voor de Q5 toch nog steeds een veel lekkerdere invulling blijft van commerciële boodschappen dan de tot voor kort overmatig innemende aanwezigheid van Saab-online en bijhorend Saab 9-3 monster op mijn desktop :p

    Net zoals een “gewone” échte Porsche Turbo voor mij (voorlopig) al genoeg is. Behalve de actieradius dan (zeker in de winter) ben ik daar zeker tevreden mee! De 60 jaar ervaring die Porsche heeft met de 911 wordt je vandaag cash terugbetaald onder de vorm van een onnageeflijke combinatie tussen sport en comfort. De 911 is een klasse op zich, daar sol je niet zomaar mee. Lees dus m.a.w. dat deze ruftus ondanks zijn opgeblazen powertrain en ge-tunde koetswerkonderdelen daarom nog lang geen “fijnere” wagen is om mee te rijden, een turbo laat zich ongetwijfeld veel aangenamer door de bocht gaan… Het het getuigt overigens van gemeen lef dat “pruts-tuning-bedrijfjes” een perfect gebalanceerde en uitgekiende superwagen “bewerken” om deze vervolgens ook nog eens onder eigen vlag aan de man te brengen.

    Login om te reageren
  22. jozef zegt

    25 september 2008 om 22:54

    @ F430Rijder

    Bekijk de spots dan misschien nog eens :)

    Login om te reageren
  23. xantos zegt

    25 september 2008 om 22:57

    Nu plaats ik me wat buitenspel, maar ik vind hem helaas niet enorm overtuigend!

    Login om te reageren
  24. is-Music zegt

    25 september 2008 om 22:57

    @Dekster:

    Totally agreed, allicht nog mooier dan een matzwarte paintjob ;)

    Voor de rest een mooie bak, maar een normale 911 Carrera2 zou het hier voor de deur ook goed doen :)

    Login om te reageren
  25. peppie zegt

    25 september 2008 om 23:02

    Jeetje erg voorspelbaar!
    Hoe makkelijk is het om mensen die niet meer verdienen dan minimum loon uit de tent te lokken.

    Login om te reageren
  26. KaiserSoze zegt

    25 september 2008 om 23:02

    Het zou kunnen zijn dat ik deze ook heb gezien. Ik was van de zomer in Monaco en heb daarvan ook een filmpje gepost. Daarin zit een flink gekietelde porsche waarvan ik dacht het een cayman was. Heb het nogmaals bekeken, roofscoop en achterspoiler lijken overeen te komen, de voorkant alleen niet helemaal volgens mij. Het geluid was in ieder geval super!! Wat denken jullie??

    Het fragment begint op 1m50sec:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/144368

    Login om te reageren
  27. GekkeHenkie zegt

    25 september 2008 om 23:04

    Woooow zeker wel vet :D
    Die achterkant is ook wel gewaagd, maar goed gelukt!!

    Login om te reageren
  28. corrado vr6 slc zegt

    25 september 2008 om 23:18

    Damn that’s real nice..

    Login om te reageren
  29. Carmeleon zegt

    25 september 2008 om 23:18

    Lijkt net een baby-Carrera GT (which is not a bad thing) ;)

    Login om te reageren
  30. Tom E36 zegt

    25 september 2008 om 23:29

    hij is wel vet he

    maar wel helemaal!!!!!!!!! het tegenovergestelde van 2 berichten terug

    Login om te reageren
  31. PCCB zegt

    25 september 2008 om 23:36

    Ik vind’m eigenlijk niet zo mooi. Wat kost’ie zo?

    Ookal heeft de Ruf een surplus aan pk’s, vind ik hem qua design niet in de buurt komen van een Carrera GT, of zelfs een ‘gewone’ 911… Maar ieder z’n ding natuurlijk!

    Login om te reageren
  32. Davidov zegt

    25 september 2008 om 23:42

    Inderdaad Carmeleon, maar deze is waarschijnlijk nog sneller dan zn grote broer :P

    Login om te reageren
  33. rdevrede zegt

    25 september 2008 om 23:51

    Volgens mij is de body kit toch echt gebaseerd op de Cayman en de motor hebben ze van een 911 genomen, doen we wel vaker bij RUF. Al hun Boxster varianten lepelen ze een 911 motor in. Daarnaast welke 911 heeft een middenmotor? Deze wel… je kunt dus eerder zeggen dat ie gebaseerd is op de Cayman met een 911 motor… of als je wilt een 914 met 911 motor, maar ja, ik zie echt geen overeenkomst tussen de 914 en CTR3 terwijl ik in de CTR3 echt wel trekjes van de Cayman zie…

    Login om te reageren
  34. Luc Jagers zegt

    26 september 2008 om 00:13

    De lak op de wagen maakt hem zo elegant met de lijn dat hij bevat

    Login om te reageren
  35. rikkon zegt

    26 september 2008 om 00:48

    Zei er iemand iets over een turbo-gen?

    Login om te reageren
  36. SimonMc zegt

    26 september 2008 om 00:57

    @rdevrede: nee, deze gaat nu net iets verder dan een gewone cayman met een 911 motor in.

    In tegenstelling tot wat de meeste dachten (iedereen?), is deze niet op een cayman gebaseerd, maar op een carrera met een gemodificeerd ( verlengd ) chassis.Daardoor ligt de motor niet meer in de koffer, maar in het midden.

    “The CTR3 is based on the floorpan of the Boxster, which is, incidentally the same bit as used on the 911. The inner structure of both chassis are the same.”

    T’is zoals autoblogger al vermelde hier in de comments : http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/12/porsche-cayman-ruf-ctr3

    Login om te reageren
  37. Dirk zegt

    26 september 2008 om 01:02

    Mini Carrera GT :D

    Login om te reageren
  38. rdevrede zegt

    26 september 2008 om 03:43

    Qua chasis snap ik het wel… de Boxster deelt veel onderdelen met de 911. Ik schrijf Cayman omdat deze een stuggere carosserie heeft. Een verlengde 911 kan ook… maar in het artikel schrijft men over “The CTR3 is based on the floorpan of the Boxster, which is, incidentally the same bit as used on the 911. The inner structure of both chassis are the same.”. Dus ja… een Boxster.

    Toch vind ik het meer van een 914 of zelfs 550 weg hebben qua constructie dan een 911. Men schrijft dat zelf ook. (is gebaseerd op het bodemconstrucite van de Boxster, welke hetzelfde is dan de 911. Waar naar mijn bescheiden mening dan de lezers de mis ingaan is om te zeggen dat het gebaseerd is op een 911. Nee dus. De Boxster is met zijn middenmotor en gedeelde chasis gebaseerd op de 911. Dat men een chasis van een 911 gebruikt wil niet zeggen dat men het concept van de 911 nastreeft. Maar er is nooit een 911 met een midden-motor geweest. Boxster (550 opvolger), 914 en 550 zijn dat wel. Kenmerken qua weggedrag enzo zijn toch belangrijk qua liggen motor, aandrijving. Men legt enkel in het artikel uit dat de Boxster nagenoeg dezelfde constructie heeft als de 911.

    Login om te reageren
  39. rdevrede zegt

    26 september 2008 om 03:45

    UPDATE : stukje

    De Boxster is met zijn middenmotor gebaseerd op 914/550 en heeft een gedeelde chasis gebaseerd op de 911.

    Login om te reageren
  40. Einser zegt

    26 september 2008 om 07:20

    Die foto’s zijn genomen op het rotondetje vóór de ingang naar ‘De Ring’. Best stoer als je deze machine durft uit te laten voor een rondje!

    Login om te reageren
  41. DockVenom zegt

    26 september 2008 om 08:37

    Wát een bruut ding. ik ben ook al tijdje beetje fan van die RUFS, terwijl ik niks met posche heb. je ziet iedereen op die foto’s ff kijke van “zo, wat is dat voor ding?!” rijd trouwens op 1 van die foto’s ook een leuk evo-tje langs, haha!

    Login om te reageren
  42. IlCuoreSportivo zegt

    26 september 2008 om 09:12

    Werkelijk schitterend,
    eindelijk nog eens een posche die zn naam echt waardig is,
    voor deze zou ik mijn “toekomstige” F430 misschien zelfs ruilen.
    WOW

    Login om te reageren
  43. IlCuoreSportivo zegt

    26 september 2008 om 09:14

    ben precies niet de enige die er zo over denkt, behalve die erme peppie,
    wat een vreemde opmerking,
    veel plezier met je rode lada en uitkering alleszins.

    Login om te reageren
  44. MurcieBoy zegt

    26 september 2008 om 09:32

    damn!! mooiste porsche ooit, op de carrera gt na dan :P

    Login om te reageren
  45. Eric zegt

    26 september 2008 om 09:51

    Ik wist niet dat deze RUF reeds aan de klanten werd bezorgd. De wagen wordt gefabriceerd op een steenworp van het F1-circuit in Bahrein. Deze regio is waarschijnlijk ook de grootste afnemer van RUF-auto’s. Zeker nu er een crisis is in de USA. De verkoop in de US zal wel kelderen en niet voor Porsche alleen!
    Prachtige wagen overigens. Nu wachten op bewegende beelden!!!!

    Login om te reageren
  46. Tom E36 zegt

    26 september 2008 om 10:15

    @Eric

    en naar het geluid :-P

    Login om te reageren
  47. Porsche Fan zegt

    26 september 2008 om 10:45

    hij is toch gebaseerd op een porsche 911 gt3 rs ??

    Login om te reageren
  48. sjazz zegt

    26 september 2008 om 10:47

    @peppie: slecht geslapen clowntje?

    Login om te reageren
  49. Laurens zegt

    26 september 2008 om 10:51

    Is iedereen het er over eens dat in de basis een 911 en een Cayman dezelfde auto’s zijn, afgezien van de oriëntering van de motor?

    Mooi, dan herhaal ik mijn vaker geuite voorkeur voor de Cayman weer eens, dit maal gesteund door jullie vrijwel allen!

    Maar blijft rustig meer betalen voor hetzelfde, daar koopt Porsche dan VW weer van :-)

    Login om te reageren
  50. kor zegt

    26 september 2008 om 10:53

    mooie bak maar die achterkant is echt walgelijk :shock:

    Login om te reageren
  51. Pieter-Jan zegt

    26 september 2008 om 11:13

    Peppie zal nog wat aan zijn propaganda tactiek moeten sleutelen. Ik denk niet dat hij hier iemand voor zijn zaak heeft gewonnen. Trouwens, waarom specifiek een ‘rode’ Lada?

    Machtige bak. Alsof hij uit een steampunk verhaal komt gereden.

    Login om te reageren
  52. DAT zegt

    26 september 2008 om 12:30

    Back to the Batmobile.

    Lelijke achterkant, wel mooi die matte lak.

    @peppie Ik kwam laatst Kokkie nog tegen.

    Login om te reageren
  53. LJ zegt

    26 september 2008 om 13:19

    mooi mooi, echt leuke bak(H)

    Login om te reageren
  54. Potver7 zegt

    26 september 2008 om 14:00

    Ach jongens, laat die Peppie toch… Je moet maar zo denken: hoe minder hij heeft (of: hoe minder hij wil hebben), hoe meer er voor ons overblijft. Anders gaat Lada failliet, dat zou toch zonde zijn!

    Login om te reageren
  55. Ronin zegt

    26 september 2008 om 15:00

    Super auto heeft maar 1 nadeel vind ik persoonlijk en dat zijn de spiegels lijken toch een beetje op m3 (e36) spiegels dat is weer een beetje jammer

    Login om te reageren
  56. Richard Brunsveld zegt

    26 september 2008 om 18:10

    De CTR3 is gebaseerd op een Cayman niet op een 911.
    Buiten dat echt z’n vette wagen!

    Login om te reageren
  57. Mr Hyde zegt

    26 september 2008 om 19:22

    @KaiserSoze
    Wat jij hebt gezien is een Cayman Techart GTsport, maar dat is ook een vette bak hoor. (in matzwart issie zoveel beter dan het showmodel in wit)

    on-topic: En de CTR3 is gebaseerd op een 911, met gt1 achteras. Voorkant is zeker géén cayman (kijk naar de lampen). Verder is de CTR3 gewoon van allerhande stukjes porsche, die getuned, aan elkaar gezet, en alles wat nog miste hebben ze bij RUF zelf gemaakt. punt.

    Login om te reageren
  58. jaja zegt

    26 september 2008 om 19:39

    haha peppie kan niet tegen kapitalisme, vervolgens zit hij op een site waar 9 van de 10 auto’s die langs komen toch echt heel duur zijn…
    doe dan niet zo hypocriet, en blijf weg van deze site en ga geen achterlijke berichten achter laten.

    on-topic: schitterende wagen, lijkt inderdaad op een GT maar vind dit er strakker uitzien.

    Login om te reageren
  59. Endlezz zegt

    26 september 2008 om 20:01

    heeft nu iemand zomaar mijn commentaar verwijderd??

    Login om te reageren
  60. Quicknick1987 zegt

    26 september 2008 om 22:18

    lelijk ding! Gewoon een GT rip-off

    Login om te reageren
  61. Eric zegt

    2 oktober 2008 om 13:33

    De nummerplaat van dit model en het model van vorig jaar 2007 scheelt 1 cijfer. Waarschijnlijk is dit ook een test exemplaar.
    Ook de achterste vleugel is verschillend. Nu een dubbele vleugel vorig jaar één enkele. (Krijg de foto’s niet geplakt)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North