
Weer een gefacelifte S-klasse… GAAAP!
Dankzij het Amerikaanse Car and Driver zijn er wat plaatjes gelekt van de nieuwe S63 en S65 AMG. De betreffende afbeeldingen zouden reeds te zien zijn via de Duitse configuratie-site, in plaats van de geplande onthulling tijdens de Shanghai autoshow.
Wat is er nieuw? Kijk even naar de gewone gefacelifte S-klasse en tel daar wat luchtingangen, LED’jes en een dikkere grille bij op. (via worldcarfans.com)





























Voorkant vind ik opgeknapt, achterkant moet ik flink aan wennen door de nieuwe achterlichten..
De beste auto in zijn klasse. 7 serie is te lelijk en de A8 te premium/oud.
Lijk wel een Opel Insignia ;)
@roberto
“flink aan wennen” ik zou het eerder lelijk noemen…
‘gelekt’… alsjeblieft zeg… begin een hekel aan die term te krijgen!
Mercedes zorgt er zelf voor dat die plaatjes bij het betreffende blad terecht komen onder de noemer ‘gelekt’, waardoor er meer awareness en media aandacht voor is.
Iedereen denkt immers een primeur te pakken te hebben… en internet gebruikers zijn nou eenmaal eerder geneigd om op een artikelkop GELEKT te klikken.
Tien jaar geleden lekte er nooit een foto, nu lekt ieder merk maandelijks foto’s. rara…..
Gelekt? Kom op zeg, die plaatjes staan al bijna een week op de Duitse Mercedes website. Inderdaad in de configurator, lijkt me eerder opzet dan lekkage.
Achterlichten zijn wel een verbetering in mijn ogen.Ik vond die strips in koetswerkkleur tussenin een beetje te veel “tuning look”.
@ Benjamin
Ik reed anders gister voorbij een zwarte 7 Serie en ik moet zeggen dat ik het model niet bijzonder lelijk vindt. Alleen het probleem met de 7 Serie (en met de meeste dikke BMW’s) is dat die droplul er niet tegen kon dat ik m voorbij ging en even later perse er voorbij moest om vervolgens voor me weer terug te vallen naar 130. Typisch.
Toch wel een ferme achteruitgang. De voorkant toont te vrouwelijk en de achterkant is zijn mooie achterlichten kwijt.
De BMW 7 is ook geen fraai alternatief. Een degelijke Audi S8 dan maar?
Wat een gigantische vooruitgang is deze facelift. Smoelt al een stuk beter zo.
Als ASMA zo’n smoel op een mercedes plakt is het lelijk, doet mercedes dat bij een facelift is het plots mooi?
Wat is nu het verschil qua uiterlijk en motor aan de s63 en de s65? Ben niet zon merc-kenner dus neem me het niet kwalijk. Verder is het wel echt een strakke bak.
@dekster: deze lijkt me nu net iets anders…
http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/29/asma-mercedes-s-klasse-eagle-i
@ 156/2005
Een vooroordeel is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd. Het gaat bijvoorbeeld over één kenmerk van een stereotype. Vaak zijn vooroordelen (het resultaat van) veralgemeningen. Voorbeelden van vooroordelen zijn: ‘alle Duitsers hebben bierbuiken, ‘Belgen zijn dom’, ‘Nederlanders zijn krenterig’ of ‘dikke mensen zijn gezellig’.
Vooroordelen zijn een menselijk hulpmiddel om een grote stroom aan informatie in pakketten op te slaan in het geheugen. Het is onmogelijk om alle informatie die tot iemand komt individueel te verwerken, daarom worden groepen vaak aan één kenmerk gekoppeld.
Het hebben van vooroordelen kan echter ook negatieve gevolgen hebben. Het is moeilijk om boven deze vooroordelen te staan en het kan negatieve gevolgen hebben op de manier waarop iemand met mensen omgaat. Als mensen op basis van deze vooroordelen worden achtergesteld, is er sprake van discriminatie.
Vooroordelen zijn hardnekkig en als een bepaalde groep eenmaal een etiket heeft gekregen dan is het moeilijk dit te veranderen. Een goede manier om hier tegen in te gaan is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de vooroordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn.
*http://nl.wikipedia.org
Hoe kun je dit nou met een ASMA-grille vergelijken? Een ASMA-grille is 2,5 keer zo groot :/
OT: De facelift doet hem goed, maar ik vind die “aan elkaar gelijmde” uitlaten niet zo mooi.
Ohja,
@ Guido:
Jij bent zeker een BMW-fanboy?
Ik wist niet dat de S65 nog te verkrijgen was? Hij was in ieder geval een tijdje niet te vinden op Mercedes-Benz.nl?
Anyway, facelift of niet, ik vind het wel zwaar irritant dat Fabrikanten een 3d-render gebruiken als officiële foto. Het ziet er niet uit en het laat zien dat je als fabrikant meer om de kostenbesparing gaat dan om het promoten van je auto.
@jochempie
3D render? Ooit gehoord van photoshop? Maar inderdaad het is wel een goedkopere manier. Maar dat zie je ook vaak bij facelifts dat eenfabrikant niet geld wil verspillen aan photoshoots
Het zou me verbazen dat de S63 op 525 pk blijft steken, want de E63 is ondertussen langszij gekomen. En Mercedes heeft een hierarchie he…
@appieflappie: deze zijn inderdaad nabewerkt (lees: verpest) in photoshop maar de bumpers zijn eerst gerenderd met de rest van de auto mee. Je gaat namelijk niet 16 aparte foto’s photoshoppen, dat kost meer tijd dan iemand af en toe op de render-knop laten douwen.
Ik ben geen fan maar objecties gezien is dit natuurlijk zoveel beter dan een A8 of 7 serie, bij de 7 serie is het gebrek aan uitstraling echt een tekortkoming en de A8 zit je met een model dat al veel te lang meegaat.
Erg jammer dat die smoke achterlichten er niet meer opzitten..
Voorkant is wel dikker en het zijskirtje ziet er ook leuk uit.
@Guido: wikipedia is niet voor niets een informatiebron wat niet geaccepteerd wordt binnen het hogeronderwijs.. Daar is een reden voor :P
@Oom Agent: true! Maar toch, het blijft nieuws. Dus wat kunnen we doen om ze te straffen? Voor elk gelekt model schrijven we een negatief artikel?
Uitlaten zijn beter dan die vierkante lelijke dingen die op de ‘gewone’ S-klasse zitten.
@jochempie
En heb jij enig idee hoe lang foto-realistisch renderen van een auto kost? Ga maar gerust uit van paar uren
Wat een superschone auto. Echte klasse, wat ik overigens niet kan zeggen van de 7 serie en a8.
Welnee, MB kennende hebben ze voldoende 8-core xeon bakbeesten staan of sneller. Maar goed, om de nieuwe bodydelen te produceren hebben ze toch cad-bestanden door moeten sturen naar de producent, dus kun je die ook gelijk gebruiken voor een rendertje.
Het valt me wel tegen dat ze de body eerst in grijswaarden hebben gemaakt voordat ze de kleur gingen veranderen. Nu is de achtergrondkleur ook weg (tenzij de auto sowieso al uit een andere achtergrond geplukt werd).
@ Maarten, Het verschil in uiterlijk is vrij klein, de 65 AMG heeft als het ware aan elkaar gesmolten uitlaten en de 63 AMG heeft losse. en zo zijn er nog een paar kleine details. Het is nu aan de achterkant wel makkelijker te zien door een andere ‘diffusor’. Motorisch verschilt er heel wat. de 63 AMG is een 6.2 Liter V8 met 525 PK en de 65 AMG is een 6.0 V12 met 612 PK
Pure TOPKLASSE!!! Als stoort me het interieur vooral in het bijzonder het stuur. Maar van buiten alles OK.
Bizar getuned nr 11?
Wat een SUPERAUTO!!!
de beste in zijn klasse, zonder twijfel!!!
S-Klasse UBER ALLES!
Ik zie ze wel zitten :D
S klasse heeft toch altijd een speciaal plekje in mijn hart.
Alleen zou ik toch de eerste jaren van mijn autorijleven wel graag iets sportiever hebben.
@ pordon
bedankt, het zijn dus qua uiterlijk mimieme verschillen, maar motorisch scheelt het wel een hoop.
Lekker…
Uiterlijk nog een verschil hoor. Kijk maar in de ”diffusors” van de AMG modellen, er zit nu een extra inzetstuk in carosseriekleur.
Hij is weer mooi geworden.
@ Guido
Wat ik in mijn reactie geef is toch geen vooroordeel? Ik maak het mee met de meeste dikke/dure BMW’s op de snelweg.. Dat is constatering. Bedoel een mooi vooroordeel over BMW fanboys is dat ze alles kopen een BMW badge erop. Verder Marc van den Haak heeft gelijk ; Wikipedia wordt niet geaccepteerd in het hogere onderwijs, dus ik vind dat we dat op Autoblog ook maar niet moeten doen.
Doet deze mee voor de schoonheidsprijs?
Eerlijk is eerlijk, wat een mooie wagen :)
Geweldig mooie auto.Superdikke limo.Ik zou het wel weten
Heeeel erg netjes! Vind trouwens dat V12 logotje in het interieur wel heel erg protserig hoor..
mooie auto, maar vondt de vorige achterlichten met die streepjes metaal als afscheiding van de lichtblokjes mooier, wat niet wegneemt dat dit dé beste kar in zijn segment is en ook nog de mooiste!!! De concurrentie is allemaal nieuwer en toch wint deze altijd!!!
Dat is de kracht vAN de s klasse.Een vooruitstrevende auto
@ Davidov
Ik ben van geen enkel merk een fanboy.
@ Marc van der Haak
Autoblog heeft ook niets van doen met hoger onderwijs :P Ik haal het gewoon even aan.
@ 156 / 2005
Nou als het bovenstaande artikel over Mercedes gaat en het gaat dan ineens over dat 7-series dat soort acties doen vind ik dat tenminste een vreemde opmerking. En met een dergelijke auto hoef je ook niet deze fratsen uit te halen. Daarbij zeg ik niet dat het niet waar kan zijn wat je zegt maar er zullen ook een heleboel andere wagens zijn die dit doen. Maar dat is mijn mening.
Ongetwijfeld (één van) de beste in z’n klasse.. een S8 of 760Li zijn ook zeer goede auto’s maar van deze drie heeft de S-klasse een streepje voor!
Hij heeft imo gewoon de mooiste looks en lijnen.
OT:
Ik vind de facelift wel geslaagd, al moet ik wel zeggen dat ik hem nu niet gelijk mooier ga vinden dan dat hij al was.
Ik neem aan dat de spec’s en prestaties nagenoeg hetzelfde zullen blijven ten opzichte van de niet-facelift!
Specs blijven hetzelfde, dus 612 pk en 1.000 begrensde newtonmeters voor de S 65 AMG. En nu niet zeggen “woow! 1.000 Nm! en ook nog begrensd!” want dat had de vorige S-klasse ook al (pre-facelift) en ook niet zeggen dat je een 65 L AMG wilt want dat is die standaard! :P
Kan dat niet in een keer?
Toch leuk weer…
Erg indrukwekkend nog steeds, die S AMG’tjes. Achterlichten is inderdaad wennen, maar dat moesten we bij het uitkomen van deze S juist aan díe huidige achterlichten, waar we inmiddels blijkbaar niet zonder kunnen, aangezien we hier dus aan moeten wennen (snap je het nog?).
@ BananaFlip; Het scheelt zoveel dagen dat ik denk dat het niet beide tegelijk bekend was, en dat ze het niet bewust apart geplaatst hebben.
Ik zie nog meer onderkinnen… jee