• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab 9-7X Aero concept

Auteur: autoblogger, gepost 1 november 2006 om 11:41 – 33 Reacties

Saab 9-7X Aero


Saab heeft op de SEMA de 9-7X Aero Concept onthuld. De “Zweedse” SUV is optisch flink aangepakt en krijgt oa 24″ inch lichtmetalen sloffen! Je zult de stijl misschien herkennen, de Amerikaanse tuner DUB is namelijk verantwoordelijk.

De buitenkant is door DUB herkenbaar gemaakt door middel van luchtinlaten aan de zijkant en een aangepaste grille en koplampen. Ook is de 9-7X met een paar centimeter verlaagd, wat zeker niet slecht staat. DUB was volgens eigen zeggen zeer geïnspireerd door de Aero X conceptcar

De Saab SUV werd overigens al eens eerder voorzien van een extra lading lichtmetaal, het ging toen om de Zweedse tuner Speedparts.

Specificaties Saab 9-7X Aero concept:
* 24-inch custom fabricated “Aero X” wheels and 225/30 Pirelli tires
* Suede and leather interior trim
* Custom front fender side vents
* Custom three-inch lowered suspension
* Borla Performance Exhaust System
* Window and tail light tint
* DVD/TV in-dash double-din head unit
* Four, seven-inch TV monitors for seats
* 15-inch flip down LCD center
* Two amplifiers and two 12-inch sub woofers with custom box

Ook interessant!

  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

9-7x, aero, concept, Saab, SUV

Vorig bericht: « Quadzilla: buggy voor de openbare weg
Volgend bericht: Al het fouts komt uit Londen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stef M. zegt

    1 november 2006 om 11:44

    Saab is écht de weg helemaal kwijt (hoewel ik het design van de wielen wel mooi vind).

    Login om te reageren
  2. hairry zegt

    1 november 2006 om 11:47

    Eindelijk ! Zo moet ie zijn. Persoonlijk vind ik de grille zeer geslaagd. Nu deze lijn nog doortrekken naar de 9-5.

    Login om te reageren
  3. Robin zegt

    1 november 2006 om 11:52

    pppfff pak een amerikaan en plak er een saab logo op…. kijk een saab!

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    1 november 2006 om 12:00

    Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien. Wat wel jammer is, is dat dit een Amerikaan is met een Saab badge erop. Net zoiets als de 4007 en C-crosser….jammer!

    Login om te reageren
  5. Greg zegt

    1 november 2006 om 12:17

    Deze SUV heeft te weinig onderscheidend vermogen..

    Gewoon een Chevy Trailblazer in een Saab-outfit. Hij is niet superlelijk, maar Saab verliest wel de eigen identiteit onder de vleugels van GM.

    Login om te reageren
  6. Florijn zegt

    1 november 2006 om 12:19

    saab is de weg kwijt maar dat wisten we al sinds de 9000
    ik moet toch zeggen dat dit een beschaafde tunert is geweest al mogen de wielen wel wat minder groot van mij

    Login om te reageren
  7. japie zegt

    1 november 2006 om 12:25

    t doet me een beetje denken aan een Rangerover sport. komt waarscheinlijk vooral door die lucht in/uitlaten?
    t ziet er iig niet slecht uit voor n suv. (begrijp me niet verkeerd ben geen liefhebbert van suf’s ;)

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    1 november 2006 om 12:40

    Geweldig, een SUV verlagen zodat het weer een stationwagon wordt!?!

    Login om te reageren
  9. McelloNL zegt

    1 november 2006 om 12:40

    @ Stef M.:

    Helemaal mee eens, die wielen zijn echt vet! komen van de Aero concept car toch? maja wat moet je nou met zon auto?

    Login om te reageren
  10. Jurrian zegt

    1 november 2006 om 13:04

    er komen wel meer rare dingen van die SEMA. een honda driftbusje met 500pk

    http://www.leftlanenews.com/2006/10/31/honda-reveals-element-d-drift-car/

    Login om te reageren
  11. TomRS6 zegt

    1 november 2006 om 13:14

    Sjeezus :) De scandinaviérs willen duidelijk van het ‘oudelullenbakken’ imago af Volvo is ook al aardig bezig

    Login om te reageren
  12. joep zegt

    1 november 2006 om 13:17

    ik ben het met japie eens, hij ziet er zeker niet slecht uit……………………… voor suv begrippen, dat is..

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    1 november 2006 om 13:25

    Meestal begrijp ik het verlagen van een SUV niet. Nutteloos.
    Ik moet echter toegeven dat ik deze Gaab (eehhhhh Saab) er zeker niet slecht uit vind zien !

    @Japie.
    RR Sport. Was ook mijn eerste gedachte.

    Login om te reageren
  14. LP640 zegt

    1 november 2006 om 13:45

    Als je een SUV verlaagt heb je toch gewoon een station..?!

    Ik zie het nut niet zo.. en vind deze Saab nou niet bepaals mooi…
    Iets klopt er gewoon niet…

    Login om te reageren
  15. HAS zegt

    1 november 2006 om 14:01

    om eerlijk te zijn op de foto staat ie er goed op (witteachtergrond goed belicht etc) maar ik denk dat als ik m in t echt zie hij wel wat minder uitstraling zal hebben en dan niet boven een x5 cayenne rangerover zal komen

    Login om te reageren
  16. greg zegt

    1 november 2006 om 14:13

    andere achtergrond: http://www.autoweek.nl/images/800/8/9e9ef05a827de7a025fdd87f752a4678.jpg

    Ben het wel eens met LP640. Iets klopt er idd niet helemaal. Denk dat de neus iets te dik is vgl met de rest van de auto. De Cayenne heeft ook een dikke voorkant, maar ook de achterkant is dan ook wel massief. De 9-7X heeft een dikke neus maar een bescheiden kont.. die verhouding is misschien wat scheef.

    Login om te reageren
  17. sabberjoch zegt

    1 november 2006 om 14:23

    ik vin em vet

    Login om te reageren
  18. JR zegt

    1 november 2006 om 14:30

    Ja.. ik moet heel eerlijk zijn ik vind ‘m dr ook erg stoer & strak uit zien. Toegegeven.. tis een rebadging en het had allemaal wat meer echt Saab kunnen zijn … maar met deze skitterende velgen mag bij mij op de oprit komen staan. Nø prøblemø :)

    Login om te reageren
  19. Susp1cious zegt

    1 november 2006 om 14:50

    Lijkt wel een Escalade met een Saab logo erop. DUB is de huistuner van geloof ik elke rapper met te veel goud en te foute lyrics. dus waarom ze ineens Saab gaan tunen. ik heb geen idee!!

    Misschien zien we binnenkort 50 cent en consorten in een Saab voorbij rollen :P. Denk dat, dat wel het begin van het einde is voor Saab!

    Login om te reageren
  20. Z-Rider zegt

    1 november 2006 om 14:51

    Saab wanna be Range Rover sport als je mij vraagt…

    Of nee Chevrolet Trailblazer wanna be Range Rover Sport.

    Het is geen lelijke SUV, maar echt mooi is anders. Zoals Meshell opmerkte lijkt dit meer op een stationwagon.

    Dit gaat em voor mij toch niet worden ben ik bang….

    Login om te reageren
  21. Mr. R zegt

    1 november 2006 om 14:52

    Nou, dat is toch heel aardig getuned! De ChevroSaab was geen schoonheid, maar zo ziet het er toch nog wel aardig uit.

    Is Saab trouwens niet leuk voor Renault-Nissan? Je koopt Saab voor bijna niets en kan er nog best iets moois van maken voor het hogere segment.

    Login om te reageren
  22. Mr. R zegt

    1 november 2006 om 15:02

    De tot Saab 9-2X gerebadgde Subaru Impreza’s vond ik eigenlijk veel geslaagder. (En dan heb ik het vooral niet over het interieur, want dat is om te huilen.) ;)


    Login om te reageren
  23. 4x4man zegt

    1 november 2006 om 15:11

    Die amerikanen (liever gezegd, die GM-ers) hebben echt totaal geen gevoel voor historie he. Mijn god wat een amateurs. Saab heeft nieuwe modellen nodig. maar dat vindt GM te duur.
    Oplossing: een oud op ladderchassis gebaseerd SUV model dat het in amerika toch niet zo lekker doet pakken en er een europees neusje aanplakken. Zo, de nietswetende amerikaan weer blij met zijn “euro suv”.

    Saab moet weer terug naar zijn aparte designs, meer oude kenmerken terug zoals de panormische voorruit en de v4 motoren.

    Laat ze aub het scandinavisch design erin gooien en het amerikaans eruit.
    Het enige mooie aan deze mastodont zijn de velgen (die dan weer wel refereren aan de vliegtuighistorie van saab.. turbine voor de minder oplettenden onder ons)

    Login om te reageren
  24. greg zegt

    1 november 2006 om 15:26

    amen!

    Login om te reageren
  25. joep zegt

    1 november 2006 om 15:40

    @mr. R, Ik denk dat (wanneer het zo ver is gekomen dat ford echt zo goed als failliet is) Renault zijn pijlen zal richten op Volvo. (daar hebben ze als ik het goed heb, ook al een aardig belang in).

    Miss is saab wel iets voor PSA! Daar hebben ze wel ervaring met merken die groot zijn geworden met eigenzinnige design’s! (lees Citroen)

    Login om te reageren
  26. Bertus zegt

    1 november 2006 om 16:31

    Men neme een amerikaans SUV gedrocht, plakke daar een SAAB dash en neusje aan, en denkt dat de mensheid daar intrapt. GM in optima forma, Was niks, is niks, wordt ook nooit wat. En dan ga je zo’n ding ook nog eens verlagen en “optisch tunen” (mag ik een teildje, ikvoelmuhniezogoedh!!), om zo het automobiele equivalent van de vrouw met de baard (en drie borsten!) te scheppen.

    Godzilla is er niks bij….

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    1 november 2006 om 19:02

    Helaas, maar hij ziet er wel zeer gelikt uit.
    Heeft deze concept car ook die 2.8 liter V6 die ook op Bio-Ethanol kan draaien, zoals die uit de Saab Aero X?

    Login om te reageren
  28. El-Loco zegt

    1 november 2006 om 19:26

    Ik werk zelf bij een Saab-dealer, waar wij ook een 9-7X als demo hebben.
    Om het over de achterkant te hebben; we hebben zelf een uitlaatsyteem ontwikkeld wat aa n de achterkant het reservewiel en het mistachterlicht weghaalt en er zelf dus dis 2 pijpen voor in de plaats komen. Geloof mij, dat doet de auto veel goeds!
    Daarnaast hebben we er 20″ MAK-lichtmetaal onder, wat dan wel heel dik staat, maar dat beukt gelijk weer tegen het imago in van Saab, dat is dan weer jammer.

    Al met al vind ik deze 9-7 iig zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  29. Mark zegt

    1 november 2006 om 19:28

    Hoe kun je een Subaru naar Saab omtoveren? Niet! Ik snap die lui niet hoor…

    Login om te reageren
  30. Cuore sportivo zegt

    1 november 2006 om 21:00

    saab is en blijft een ouwe rukkers euh venten bak !!

    Login om te reageren
  31. Stef M. zegt

    2 november 2006 om 00:25

    @ Cuore Sportivo:

    Misschien heb je gelijk. Maar ik zou juist willen dat Saab zich hierop weer meer ging richten en niet op… Ja, waarop eigenlijk? Laten we eerlijk zijn: de oude 900 Aero’s vallen niet in de smaak bij jongeren maar meer bij ouderen, maar ze waren tenminste voorzien van een eigen identiteit en écht karakter.

    ‘Zweeds’ staat trouwens helemaal niet synoniem voor ‘suf’, kijk maar naar Volvo dat handig gebruik maakt van de tradities uit het herkomstland en interessante, mooie en succesvolle modellen maakt mét eigen identiteit. Terwijl ze de techniek ook gewoon van andere merken (Ford) lenen. Kijk, daar kan Saab wat van leren.

    Login om te reageren
  32. phil zegt

    20 november 2006 om 20:16

    hoe kan je er niet van houden ? kom daar mee door de stad gereden en iedereen heeft het gezien zoals je dat al lang niet meer hebt bij bmw en mercedes hebt. zeer goede combinatie tussen zweed en amerikaan. nu nog een sterke dieselmotor eronder en je hebt een ultieme mix van sensatie en de juiste x-factor

    Login om te reageren
  33. Joostje zegt

    3 december 2006 om 13:04

    Saab is op sterven na dood…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North