• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab leent 25 mln, productie start “binnen 2 weken”

Auteur: ricardo, gepost 29 juni 2011 om 17:13 – 59 Reacties

Saab... vroeger...

Zojuist bereikt ons het bericht dat Victor Muller weer een konijn met cash uit de hoge hoed heeft getoverd. Saab krijgt namelijk opnieuw een lening van Gemini.

Dankzij het geld dat ze eerder binnensleepte met de verkoop van 582 Saabs aan een Chinese partij hebben ze vanmiddag de lonen van werknemers over kunnen maken. Goed nieuws. En Victor zegt voor de zoveelste maal solly:

“We again extend our sincerest apologies to our employees for the hardship the late payment has caused to them. We have clearly gone through a very rough patch in the past few weeks and hopefully we can now reach agreement with our suppliers so as to ensure a resumption of our production in a controlled way.”

Daarnaast beschikken ze per direct over een lening van 25 mio. Gemini, een investeringsvehikel dat geregistreerd staat op de Bahama’s, was bereid om wederom de knip te trekken. Tel hierbij de 13 miljoen die ze kregen van “anonieme” Chinezen in ruil voor wat Saabjes en de 28 miljoen die ze nog moeten krijgen voor de verkoop van vastgoed en Victor Muller denkt dat de productie binnen twee weken weer kan worden opgestart. Let wel: eerst moeten de meeste leveranciers er nog uitkomen met Saab en de Swedish National Debt Office (NDO) en de Europese Investerings Bank moeten ook hun O.K. nog geven voor de vastgoed-deal.

Mochten de werknemers in Trolhattan binnen afzienbare tijd weer aan de slag gaan in de fabriek, dan hoeven ze in ieder geval niet lang op hun -ingekorte, dat wel- vakantie te wachten. Van 25 juli t/m 7 augustus is er zomerstop.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • productie Tesla Semi
    Productie Tesla Semi start vanaf 'dit' moment

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Saab, victor-muller

Vorig bericht: « Hagel beschadigt 3.000 Ford’s en meer ruitschade
Volgend bericht: Audi Q3 RS – volgend jaar op de markt »

Lees Interacties

Reacties

  1. ascari15 zegt

    29 juni 2011 om 17:16

    WTF hoeveel geld krijgen zij wel niet geleend???
    Ik krijg er al hoofdpijn van als ik er aan denk.
    En hoe kan Victor Muller nog rustig slapen als
    hij zoveel geld schuldig is.
    Want als saab failliet, hoe betalen ze het dan terug?

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      29 juni 2011 om 18:26

      @ascari15:

      “Want als saab failliet, hoe betalen ze het dan terug”

      Antwoord: “Niet”

      VM slaapt prima, want zijn eigen geld en huisje heeft hij goed afgeschermd van zijn zaken.

      Maar terugbetalen? Nee, hoor!

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        29 juni 2011 om 18:53

        @FrankypankyV8: Victor zit tot aan zijn nek ik de schulden. Alles wat hij in Spyker/Saab heeft geïnvesteerd heeft hij geleend van Antonov. En met Russische maffia wil je geen ruzie volgens mij.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 juni 2011 om 20:26

        @FrankypankyV8:

        je bent sarcastisch neem ik aan ..
        want dit soort vakbonds gelul bestaat al 40 jaar niet meer ..

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          29 juni 2011 om 21:01

          @lincoln:

          Als jij sarcastisch bent, dan ben ik ook sarcastisch! Overigens bestaan er nog derivaten van de vakbond.

          Je weet wel; de FNV, CNV en huh…huh…nog een paar anderen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            29 juni 2011 om 21:43

            @FrankypankyV8:

            mooi he .. afpersen van 2 kanten ..
            fijn stukje nostalgie ..

            “wij willen vrije dagen en zware shag” ..
            want werken is voor de rijken ..

            Login om te reageren
  2. stationcar zegt

    29 juni 2011 om 17:17

    Nou, kijk eens aan, dat klinkt goed!
    Die Muller is me er wel eentje zeg! Goed bezig! Nu hopen dat het allemaal door kan gaan…

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      29 juni 2011 om 17:20

      @stationcar: Muller goed bezig? Eens kijken hoelang het weer duurt voor de productie weer stil ligt.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        29 juni 2011 om 17:23

        @C220AMG:
        Ja, en wat moet hij dan? Niks doen? Gaat die toko sowieso omvallen! Hij weet toch maar even geld bij elkaar te sprokkelen, hij moet wat! Wat adviseer jij hem als ik het vragen mag?

        Login om te reageren
        • C220AMG zegt

          29 juni 2011 om 17:56

          @stationcar: Hij is veel te naïef, had er nooit aan moeten beginnen

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            29 juni 2011 om 17:59

            @C220AMG:
            Ja, dat kan wel zijn, maar hij is er wel aan begonnen. Nu hij verantwoordelijk is moet hij doen wat hij kan, en dit is een succes voor hem. De vraag wat jij hem zou adviseren ontwijk je kennelijk, ik snap dat wel want je weet er geen antwoord op. Vanaf de kantlijn afzeiken kan iedereen, maar daadwerkelijk een bedrijf redden is heel andere koek. Dat dwingt bij mij (als mede-ondernemer) respect af.

            Login om te reageren
            • 72bug zegt

              29 juni 2011 om 18:34

              @stationcar:

              Hij heeft met een bedrijf dat al niet denderend liep(Spyker) een bedrijf gekocht dat het ook niet zo goed deed(Saab). Inmiddels is de fabriek 3 (of 2..?) keer gesloten omdat ze het geld voor de toeleveranciers niet op kunnen hoesten. Als er dan nu gezegd wordt dat er weer geld binnen komt, dan moet ik dat nog zien want het zal niet de eerste keer zijn. Ik bedoel, waar zijn onze Chinese vrienden gebleven? Sorry, maar ik vind het een dwaas.

              Login om te reageren
            • C220AMG zegt

              29 juni 2011 om 20:18

              @stationcar: Ik weet niet of ik dit een succes wil noemen voor Muller, hoogstens een klein lichtpuntje naar mijn mening. Ik heb trouwens niemand afgezeken, iemand naïef noemen moet toch kunnen of niet? De vraag ontlopen doe ik niet vaak, maar waarom zou ik een advies geven, ik heb te weinig achtergrond informatie om dit te doen. Als ondernemer dien je risico’s te nemen ja, maar om als ondernemer, naast een al ziek bedrijf, nog een tweede ziek bedrijf over te nemen om deze van de ondergang te redden noem ik zoals 72bug al mooi verwoorde, dwaas. Tot het tegendeel bewezen is, blijf ik erbij dat Muller alleen maar tijd weet te rekken voor Saab.

              Login om te reageren
              • captainslow zegt

                29 juni 2011 om 21:22

                @C220AMG: Er zijn in het verleden zoveel bedrijven geweest waarbij ondernemers beseffen dat een bedrijf in de problemen zit en via de achterdeur met de poet er vandoor gaan. Dat is duidelijk bij Muller niet het geval IMO. Ik kan niet precies zien wat er gaande is, maar mijn indruk is dat hij vecht voor de zaak. Ja, misschien overschat hij zichzelf als het om marktkansen aankomt, maar het is zeker een liefhebber van auto’s en ondernemen. Daarom vindt ik het wel erg naar dat de vakbond hem zo afviel. Als iemand hun banen probeert te behouden, dan is het wel Muller.

      • mbevo zegt

        29 juni 2011 om 17:24

        @C220AMG:Denk na het weekend alweer;)

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        29 juni 2011 om 18:54

        @C220AMG: ik gok 25 juli ;)

        Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    29 juni 2011 om 17:18

    zouden ze ooit zo veel verkopen om die lening terug te betalen ? ik betwijfel het..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      29 juni 2011 om 17:24

      @dennisr: ze willen het geld terugbetalen met het geld dat ze van Pang Da/Youngman gaan krijgen (als dat ooit komt).

      SWAN may at any time during the loan’s term redeem it without penalty and it intends to do so once the funding from Pang Da and Youngman is received, in which case no dilution as a result of this bridge loan will occur.

      Als het geld van Pand Da/Youngman niet binnen 6 maanden komt dan zijn er 2 opties:
      – Saab moet 25 miljoen euro betalen
      – Gemini krijgt 18,1 miljoen aandeel (1,38 per stuk)

      Daarmee zou Gemini gelijk >50% van de aandelen in handen hebben. En als de koers van het aandeel boven de 1,38 blijft is de kans groot dat ze aandelen willen.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        29 juni 2011 om 17:27

        @robbie: dus al Gemini 50% aandelen koopt is saab ook niet echt meer in hollzndse handen?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          29 juni 2011 om 17:35

          @bpc: inderdaad ;) Maar als die deal met de Chinezen doorgaat is Saab voor 54% van Chinezen :D

          Login om te reageren
        • zegikniet zegt

          29 juni 2011 om 23:08

          @bpc: nou mooi toch, zolang het niet nederlands is wordt er hier ook niet overheen gepist….

          Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        29 juni 2011 om 17:46

        @robbie: en Gemini is van Müller toch? Blijft hij in ieder geval een meerderheidsbelang houden… Slim!

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          29 juni 2011 om 17:55

          @Svenska_Aeroplan_AB: Gemini is sowing niet van Muller. Wie er precies achter zit is onbekend, maar waarschijnlijk is het Antonov of een van zijn rijke vriendjes.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            29 juni 2011 om 17:56

            @robbie: Foutje, was in de war met Tenaci Capital! Pfff, tis ook moeilijk bij te houde allemaal!
            ;)

            Login om te reageren
  4. themenace zegt

    29 juni 2011 om 17:22

    Waar een hoop mensen aan voorbij gaan, waarschijnlijk door de jubelstemming, is dat Saab geen of nauwelijks inkomsten heeft. De productie wordt opgestart ? So ….eerst moeten er wel Saabs verkocht gaan worden en wat geld verdient worden. Je kan van VM alles zeggen maar daar heeft hij nog niet in uitgeblonken de afgelopen decennia …. Geld en krediet verzorgen is 1 …. dit omzetten in omzet en winst is voor VM 5 en 6. Maar wel mooi dat in ieder geval de werknemers zijn betaald.

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      29 juni 2011 om 17:27

      @themenace: Stonden toch nog iets van 5000 orders uit?

      Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        29 juni 2011 om 18:28

        @bobb:

        Iedere keer opstarten gaat je ook steeds meer geld kosten. Zo’n fabriek rendeert veel beter als het 24/7 in bedrijf is…

        Dus idd. zal Saab flink wat auto’s extra moeten verkopen en het is nog maar de vraag hoeveel van die 5000 orders nog zijn blijven staan.

        Zeker als de fabriek meermaals is stilgelegd.

        Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      29 juni 2011 om 22:07

      @themenace: Inderdaad, het belangrijkste is order kweken. Met veel openstaande orders zullen er ook eerder investeerders naar je toekomen. Maar Saab zit nu in een cirkel.
      Niemand koopt een Saab op dit moment vanwege de onzekerheid, maar Saab komt ook niet van de onzekerheid zonder dat veel mensen Saab gaan kopen. Dus je moet veel kunnen en moeten investeren in reclame, garantie (en soort van garanderen van garanties) etc. Anders lukt het nooit Saab weer op het goede niveau te krijgen.

      En lukt het hem om nu weer op te starten, hebben ze dan nog genoeg geld om de nieuwe modellen te lanceren, promotiekosten te betalen etc. En hoe staat hun distributie netwerk er nu voor? Zijn er nog voldoende Saab dealers of zijn de meeste al omgevallen? Allemaal punten die goed moeten worden bekeken voordat Saab nog iets kan betekenen…

      Login om te reageren
  5. wimmm zegt

    29 juni 2011 om 17:33

    Nou ja, tis m weer gelukt… productie maar weer opstarten en na 20 verse waggies van de band ligt t weer plat.

    Die zweedse overheid helpt r ook niet bij trouwens. Hoe lang wachten ze in gods naam nog met het goedkeuren van die deal… Als dat niet zo lang duurde hadden ze iig al weer een basis voor iets van een toekomst. Maar als die goedkeuring nog lang op zich laat wachten gaat t zaakje wel ten onder ja…

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 juni 2011 om 17:44

      @wimmm: klopt, heb ik al vaak gezegd. Zweedse cultuur is compleet anders! In Duitsland, Frankrijk of Italië was dit noooooooit gebeurt!

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    29 juni 2011 om 17:34

    Chaos – Grieks
    Cherso – Grieks
    Cheld sturen zonder bonnetje – Zeer Grieks
    Drama – Grieks
    Dynamiek – Grieks
    Saab – OOk Grieks?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 juni 2011 om 17:43

      @desjonnies: Nee joh, Zweeds/ Nederlands/ Amerikaans/ Chinees… Wat een Wereldmerk toch he!
      ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 juni 2011 om 20:14

      @desjonnies:

      Saab is straks net zo Chinees als Griekenland ..

      Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juni 2011 om 17:42

    Mooi, weer een stap in de goede richting.
    Je ziet de perceptie omtrent de situatie ook langzaam maar zeker omslaan van ’tisover’ naar ‘komt allemaal goed’. Zelf enkele heeeeele grote criticasters als die dude van BNR en de hoofdredacteur van Autoweek zien het nu zitten en vinden het toch wel erg bijzonder wat Müller presteert!

    Uiteraard zijn we er nog niet, maar het zou toch raaaazend knap zijn als het lukt!

    Login om te reageren
  8. Search zegt

    29 juni 2011 om 17:52

    Druppel op een gloeiende plaat dunkt mij, zolang er meer centen uitgaan dan er binnen komt zitten ze binnen no time weer in de problemen ongeacht wie er dan de eigenaar is met al die vage aandeelconstructies.

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    29 juni 2011 om 18:18

    Go VM Go VM , geef nou toe die gast weet het wel te spelen.

    Login om te reageren
  10. gt5guidenl zegt

    29 juni 2011 om 18:19

    Ik ga morgen ook is langs de bank. Weet zeker dat ik kredietwaardiger ben dan Saab, misschien krijg ik wel 50 mln financiering. Dat wordt een heerlijke vakantie deze zomer :)

    Er was een paar maanden geleden overigens nog wel geld genoeg om VM een management(tover)fee + bonus uit te keren van 1 mln.

    Login om te reageren
    • timmy zegt

      29 juni 2011 om 18:29

      @gt5guidenl: Die bonus is uitgesteld totdat Saab in een financieel wat gunstiger vaarwater verkeerd.

      Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      29 juni 2011 om 18:30

      @gt5guidenl:

      Ja, daar was wel geld voor. De top zorgt immers beter voor zichzelf dan de werkvloer, hoewel het wel de werkvloer is die het arbeid verricht…

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        29 juni 2011 om 20:08

        @FrankypankyV8: ach gut… ouwe PvdA’er!

        Login om te reageren
        • gt5guidenl zegt

          29 juni 2011 om 20:43

          @Svenska_Aeroplan_AB:
          Het vreemd vinden dat iemand zijn zakken vult en een paar maanden later zijn personeel niet meer kan betalen heeft niks met de pvda van doen, maar meer met onverantwoordelijk en slecht management.

          Login om te reageren
          • Frankypanky zegt

            29 juni 2011 om 21:10

            @gt5guidenl:

            Precies, maar ja…Svenska_Aeroplan_AB kijkt niet verder dan waar de neus van zijn Saab ophoudt… :roll:

            @lincoln:

            Haar naam is synoniem geworden voor iemand die extreem netjes is.

            U kijkt op naar zakkenvullers a la Zalm/Kok/Europarlementariërs?!
            :shock:

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              29 juni 2011 om 21:20

              @FrankypankyV8:

              nope .. maar dat komt omdat ik ook op niemand neer kijk ..

              Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            29 juni 2011 om 22:02

            @gt5guidenl: zo, jij weet ook duidelijk hoe het zit… ga maar weer compjoeterspelletjes spelen ok?

            Login om te reageren
            • gt5guidenl zegt

              30 juni 2011 om 01:25

              @Svenska_Aeroplan_AB:
              Begin er een beetje van te balen dat ik nu al voor de tweede keer mijn game op pauze moet zetten om wederom op een domme opmerking te reageren. *Gaap*

              Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 juni 2011 om 20:27

        @FrankypankyV8:

        o,joh .. je doet Mien Dobbelsteen na ..

        Login om te reageren
  11. fastshifter zegt

    29 juni 2011 om 18:33

    25 miljoen voor een autofabriek is als 100 euro voor een gemiddeld huishouden.

    Nee, daar houd je de boel niet van draaiend…

    Login om te reageren
  12. Trionic zegt

    29 juni 2011 om 18:36

    ‘Nulla tenaci invia est via’, lijkt inderdaad te kloppen.

    Login om te reageren
  13. Madrileno zegt

    29 juni 2011 om 18:43

    Mochten de werknemers in Trolhattan binnen afzienbare tijd weer aan de slaag gaan in de fabriek…

    hebben ze ruzie met elkaar ofzo :P

    Login om te reageren
  14. hema36 zegt

    29 juni 2011 om 18:48

    waarom stopt saab niet gewoon ze hebbe geen mooie auto’s en hoeveel hebbe ze al wel niet geleend!!

    Login om te reageren
    • timmy zegt

      29 juni 2011 om 18:57

      @hema36: Omdat ze ergens aan het einde van die hele lange donkere tunnel toch wat licht denken te zien. Met al die leningen wordt het wel steeds lastiger maar blijkbaar denken ze met de 9-4X en de eind volgend jaar te lanceren 9-3 goed verkopende auto’s te hebben.

      Login om te reageren
      • Search zegt

        29 juni 2011 om 19:40

        @timmy: Als ze met die lanceer data hetzelfde omgaan als bij Spyker dan gaat die nieuwe 9-3 er de komende jaren nog niet komen.

        Login om te reageren
  15. Robocop zegt

    29 juni 2011 om 21:16

    Kunnen ze nu weer een week produceren net als de vorrige keer? Ik zie alleen nog toekomst in Saab als het overgekocht wordt door een één of ander chinees merk, anders kunnen ze beter de stekker er uit trekken. Hoe zonde het ook is.

    Login om te reageren
  16. captainslow zegt

    29 juni 2011 om 21:32

    Het feit dat Chinezen uberhaupt kopen, doet hoop leven IMO. Ik denk dat mensen bijvoorbeeld onderschatten wie Pang Da is. 1 van de grootste importeurs van China met 1100 dealers. Zij weten wat ze doen. Ik denk ook dat ze een hoger plan hebben voor Saab. Dus technologie delen en joint venture productie. Klinkt gek, maar hoe krijgen Chinezen anders zulke mooie ontwerpen binnen? Amerika, Duitsland en Japan zijn altijd huiverig om mooi spul te verkopen. En wees eerlijk, een 9-5 is een moderne mooie auto. Op zijn minst kan je er mooie taxi’s van maken.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      29 juni 2011 om 22:07

      @captainslow: dat onderschatten van Pang Da ben ik helemaal met je eens. Veel mensen generaliseren hier nogal, zo van ‘Chinees, dus niet goed’ ofzo. Dat typen ze dan vervolgens op hun Iphone (made in China) in ;) Erg kortzichtig dus!

      Het plan wat ze met Saab hebben, hebben ze al uitgevoerd met andere ‘kleinere’ fabrikanten, namelijk Subaru en Chrysler. Eerst importeren in China, vervolgens een productiepartner zoeken (in geval van Saab Youngman) en dan in China gaan produceren. Ze zijn ook importeur van Audi, Mercedes en tig andere merken.

      Kortom: een fantastische partij die veel vertrouwen heeft in de goede afloop.

      Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juni 2011 om 22:16

    Nog ff op de site gekeken, zomaar wat showrooms van Pang Da:

    http://www.pdqmjt.com/en/shop.aspx?classid=38&shopid=70
    http://www.pdqmjt.com/en/shop.aspx?classid=38&shopid=86
    http://www.pdqmjt.com/en/shop.aspx?classid=38&shopid=139
    http://www.pdqmjt.com/en/shop.aspx?classid=38&shopid=113

    Niks mis mee toch?
    PS: kreeg ze niet embedded…

    Login om te reageren
  18. montrose zegt

    29 juni 2011 om 22:42

    Saab Montrose
    VM heeft Saab mijn inziens kunnen kopen, omdat GM een “katvanger” nodig had.
    Stel: dat GM Saab zou moeten liquideren dan was daarvoor een gigantisch bedrag voor sociaal plan en garantieafhandeling nodig geweest, een veelvoud van de verkoopprijs aan VM.
    GM heeft op alle fluiten geblazen om iets van Saab te maken en dat is GM na meer dan een decenium niet gelukt.
    Wat kan VM toevoegen ?
    Van een kale kikker kan men geen veren plukken, het zal niet lang duren dat de naam van VM in een adem genoemd zal worden met die van DeLorean en Joep van den Nieuwenhuizen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 juni 2011 om 07:32

      @montrose:

      dat zou mogelijk zijn indien Vicky en zijn geldschieters totaalmaloten waren ..
      en daar schat ik ze net effe te hoog voor in ..

      maar je theorie klopt wel ..

      Ford heeft een miljard dollar kosten gehad om Mercury af te laten sterven .. vraag me ook niet hoe .. de meeste kosten gingen naar dealers voor compensatie ..

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      30 juni 2011 om 08:25

      @montrose: dat klopt voor een deel zeker. Was bij ‘de soap’ rond de aankoop van Saab ook een deel van het verhaal. Müller heeft dat gebruikt om Saab los te weken van GM, die in eerste instantie Saab niet wilde verkopen.

      @lincoln: ook dat klopt! Müller kocht natuurlijk in principe een bedrijf ter waarde van 1,2 miljard voor 74 miljoen. Met een 3 tal producten die klaarstonden/staan voor introductie, met een goed en realistisch plan die financieel helemaal afgedekt was/is.

      Het probleem in het begin waren de leveranciers. De productie van de 9-5 is veeeeeeeeeel later op gang gekomen dan gepland aangezien er al een aantal leveranciers failliet waren. Dit is ook de reden dat Koenigsegg gezegd heeft ‘nu is het te laat, we trekken ons terug’.

      Vanaf dat punt is het achter de feiten aanlopen.
      Dat maakt het des te knapper dat het gewoon gaat lukken!
      ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North