• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saab 9-3 cabrio BioPower Hybrid Concept

Auteur: autoblogger, gepost 30 maart 2006 om 23:57 – 9 Reacties

Saab 9-3 Biopower hybrid


Saab liet vandaag op de Stockholm Motor Show de nieuwe Saab BioPower Hybrid Concept zien. Het is de eerste hybride die bio-ethanol als brandstof en een elektrische aandrijving kan combineren. Dat klinkt zeer milieuvriendelijk, maar snel is ie ook! De Hybride BioPower 9-3 cabrio kan in 6,9 seconden van 0 naar 100 (de gewone 9-3 doet het in 8,8 seconden).

De 2.0 liter BioPower motor levert 260pk, de elektrische variant doet 53 kW. Saab presenteert de auto als conceptcar in Stockholm en is het eerste gezamenlijke project tussen het R&D team (Research and Development) van General Motors en de Zweedse regering (die dol is op ethanol). Of de wagen in productie gaat is nog niet duidelijk maar denk dat er een grote kans is.

Ook interessant!

  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
    CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, concept, GM, Hybride, Saab

Vorig bericht: « Nieuwe Porsche 911 RS
Volgend bericht: Leuker kunnen we het niet maken… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jacco zegt

    31 maart 2006 om 08:48

    donders.. voor een 2.0 liter is 260 pk heel veel
    maar ze moeten nog wat grotere motor dr in bouwen
    heel mooi ding trouwens

    Login om te reageren
  2. Ruben zegt

    31 maart 2006 om 10:46

    Slim van ze. Hybride is de trend, maar een ècht milieuvriendelijke hybride hebben we nog niet.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    31 maart 2006 om 10:56

    voor een Turbomotor is 260 pk uit een 2 liter niet zo veel hoor. Wel goed, maar niet bijzonder. Een iets pittigere electromotor kan geen kwaad 53kw is net genoeg om de ijscocar achter je te houden bij het stoplicht ;-)

    Login om te reageren
  4. Henkie zegt

    31 maart 2006 om 11:15

    Samen is dat toch 332 pk! Laat maar komen!

    Login om te reageren
  5. me zegt

    31 maart 2006 om 11:50

    en kennen we die velgjes niet ergens van……..?:) het is een geniaal ding natuurlijk, alleen waar zou je dan moeten tanken

    Login om te reageren
  6. Peter zegt

    31 maart 2006 om 12:06

    Damn mooie velgen! Ik moet nog één maand wachten op m’n nieuwe Saab Cabrio Vector … en neen … de velgen van hierboven stonden jammer genoeg niet in de optielijst :-(

    Login om te reageren
  7. Remco zegt

    31 maart 2006 om 14:42

    Ja, die velgen kwamen ook in concept car Saab Aero X voor. En inderdaad, 260 pk is al veel voor z’n motor. Het ziet er dus naar uit dat Saab het voor elkaar heeft gekregen met de ontwikkeling van bio-ethanol motoren.

    Login om te reageren
  8. Juh moeder zegt

    26 maart 2007 om 19:17

    Hee waar staat de dashboard foto van deze auto????

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 oktober 2007 om 11:40

    Helaas helaas,
    Onze overheid doet niks aan Ethanol.

    Maar in Zweden, Groot Brittannië, Frankrijk, Belgie, Luxemburg doen ze dat wel! Volgend jaar ook Duitsland etc.
    Eigenlijk heel Europa behalve Nederland…

    Zucht, dan maar de gewone Turbo-benzine

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North