• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sacha inspireert Nederland tot auto import

Auteur: Dennis, gepost 15 januari 2008 om 22:19 – 25 Reacties

Ford Focus RS op trailer


Het is bijzonder om te zien wat voor invloed een site als Autoblog inmiddels heeft op onze samenleving. “With great powers come great responsibilities“. Jullie hebben massaal gevolg gegeven aan Sacha zijn column. Hij riep in oktober 2006 al dat auto’s importeren loont. Wat hij al lang wist, ontdekken steeds meer mensen, want een groeiend aantal particulieren koopt nieuwe en gebruikte auto’s in het buitenland.

We zijn nu ruim een jaartje verder en uit cijfers van de RDW (Rijksdienst Wegverkeer), blijkt dat vorig jaar ruim 18 procent meer mensen dan in 2006 een auto importeerde. De RDW keurde vorig jaar 120.220 importvoertuigen. De meeste auto’s komen uit Duitsland, maar de lage dollarkoers maakt het ook interessant om auto’s uit de Verenigde Staten te importeren.

De RDW zelf registreert geen land van herkomst, maar VDS Auto Import Service uit Benthuizen, marktleider in Nederland voor import uit de VS, importeerde vorig jaar 2.200 Amerikaanse auto’s. Volgens VDS een stijging van 80 procent vergeleken met 2006. Doordat in verschillende landen de belastingtarieven een stuk lager liggen dan bij ons, kunnen occasions daar tot 50 procent goedkoper zijn. Bij het importeren komt daar dan nog wel (rest)BPM bij, maar desondanks blijft de buitenlandse import een gunstig alternatief. Uit Duitsland komen vooral luxe occasions van de Duitse merken, variërend van één tot vier jaar oud. Uit de VS komen vooral pick-ups en merken die hier niet verkrijgbaar zijn.

Met dank aan Casper voor de tip!

Ook interessant!

  • Auto-inbraken in Nederland gaan door het dak
  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Top 5 gestolen auto
    Top 5 gestolen auto's in Nederland zijn vooral crossovers
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

bpm, import, occasion

Vorig bericht: « 9 oktober 2008 filevrij: feit of fictie?
Volgend bericht: TopGear naar VS zonder Clarkson, Hammond en May »

Lees Interacties

Reacties

  1. m5 zegt

    15 januari 2008 om 22:26

    importeren in niet alleen goedkoper je hebt in duitsland ook veel meer keus ga hier in nl eens op zoek naar een e39 m5 die minder dan 80dkm heeft gelopen die vind je zomaar niet

    Login om te reageren
  2. Peter zegt

    15 januari 2008 om 22:36

    en meer diesels met lage standen.
    In NL is een diesel nieuw alleen betaalbaar als leasebak voor 40000 pj, dus na paar jaar tweedehands allemaal behoorlijk “gebruikt” vergeleken met de belgische varianten.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    15 januari 2008 om 22:40

    Het is waar. Ik rij zelf in een geimporteerde auto(Duitsland). In Nederland was ik voor een auto uit hetzelfde jaar met ongeveer dezelfde km stand een stuk meer kwijt geweest.
    Het geld wat hier mee is bespaard is opgegaan aan het upgraden van de auto.

    Login om te reageren
  4. Silverarrow zegt

    15 januari 2008 om 22:43

    Een kennis heeft 1,5 jaar geleden een BMW Z3 geïmporteerd, en dat scheelde een goede 5000 euro, zeker de moeite waard dus!

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    15 januari 2008 om 23:02

    gaat toch ook niet altijd op… prijzen in NL zijn niet altijd hoog, vooral luxe is vaak beter in buitenlandse(duitse) auto’s. De winst zit em dan meer in de extra’s dan in de prijs zelf voorzover ik heb kunnen merken.

    En hoewel de BTW bijtelling op oudere (8j) minder is, is dat prijsverschil juist ook weer kleiner. Misschien komt het ook wel omdat ik vooral volvo’s en subaru’s heb bekeken, BMW en Audi zal beter zijn.

    Login om te reageren
  6. Zoef zegt

    15 januari 2008 om 23:25

    Mmmm … ik merk ook dat in Duitsland de tweedehandsen minder kilometers hebben maarrrr … ikvertrouw dat niet, jullie wel?

    Login om te reageren
  7. CasperH zegt

    15 januari 2008 om 23:42

    @ Zoef; waarom niet?

    Gegeven is dat in Duitsland een auto veel meer een statussymbool is. Daardoor is men gemiddeld ook echt een stuk zuiniger op de auto én koopt men eerder een nieuwe. Vooral “Jahreswagen” zijn erg interessant voor de NL markt.

    Login om te reageren
  8. CasperH zegt

    15 januari 2008 om 23:46

    @ Alwood; het mooiste is als je een leuk actiemodel kan vinden van een actie die alleen in Duitsland bijvoorbeeld heeft gelopen. Een auto wordt dan bij invoering getaxeerd, wat nogal eens resulteert in een te laag ingeschatte nieuwwaarde. Dat kan een vermogen aan bijtelling schelen.

    Login om te reageren
  9. wimpie zegt

    16 januari 2008 om 08:38

    zelf ook berijder van duitse import, kon hem na een jaar rijden en 20.000 km voor hetzelfde verkopen als waarvoor ik hem gekocht had..

    Login om te reageren
  10. Markus zegt

    16 januari 2008 om 09:17

    Hou wel rekening met de garantie, niet alle importeurs verlenen die op import ook al is het een jonge auto die er qua leeftijd nog onder valt!

    Login om te reageren
  11. Herman zegt

    16 januari 2008 om 09:57

    Wat een fantastisch plaatje, een aanhanger met BMW wieldoppen! mooie dingen.

    Login om te reageren
  12. Multicar zegt

    16 januari 2008 om 11:17

    Importeren doe ik al jaren ,en het kan nog goedkoper als je weet te handelen met de richtlijnen BPM .Voor meer info stuur maar een email en je krijgt een bpm bedrag te zien wat duizenden euro’s scheelt.

    Login om te reageren
  13. Dreier zegt

    16 januari 2008 om 11:35

    [quote]Herman schrijft,

    16 January 2008 om 9:57
    Wat een fantastisch plaatje, een aanhanger met BMW wieldoppen! mooie dingen.

    [/quote]

    En dat achter een MB GL…

    Login om te reageren
  14. RScosworth zegt

    16 januari 2008 om 12:04

    Ja jat mn foto’s maar weer. Kan ik anderhand ook niet in aanmerking komen voor zo’n jaarboek ofzo? :)

    Login om te reageren
  15. DennieFR zegt

    16 januari 2008 om 13:25

    Het begint me wel steeds intressanter in de oren te klinken dat invoeren,vooral omdat ik nu persoonlijke reactie’s zie dat het ook werkelijk loont.
    Ik zou alleen zelf niet weten hoe eraan te beginnen,waar te zoeken enzo.
    En ik ben nogal gesteld om veel opties in een auto te hebben,is dat erg nadelig met invoeren?

    Login om te reageren
  16. Michiel zegt

    16 januari 2008 om 14:04

    voor degenen die interresse hebben: http://www.importautos.nl voor 250 euro hoef je alleen maar de auto op te halen. de rest wordt geregeld. echt de moeite waard om een keer op te kijken.

    Login om te reageren
  17. Powerslide zegt

    16 januari 2008 om 14:59

    @DennieFR
    Opties maakt niet zoveel uit.

    Voor een bedrijf wat alles van import voor je regelt wat betreft aankoop, transport, invoeren en auto rijklaar maken kan je ook hier kijken:
    http://www.mentalcars.nl

    Login om te reageren
  18. Mike zegt

    16 januari 2008 om 19:14

    Betaal je dan nog steeds niet scheel aan BPM????? Ik ken iemand die rijd al een jaar in een BMW X5 met een duits kenteken. Terwijl hij hier een zaak heeft in Nederland. Hoe zit het daarmee dan????

    Login om te reageren
  19. LC zegt

    16 januari 2008 om 19:17

    Stond er vanochtend niet een andere plaatje. :?

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    16 januari 2008 om 19:28

    @ Mike
    Postadres in Duitsland misschien?

    @ LC
    Jawel, maar toen werd mijn geweldige post op Autojunk opgemerkt. :)

    Login om te reageren
  21. Bas zegt

    16 januari 2008 om 21:22

    Om met de woorden van ’s lands enige echte BN’er te spreken:
    Da’s logisch.

    Login om te reageren
  22. Hakkie zegt

    17 januari 2008 om 09:38

    De reden waarom duitse import diesels een lagere km stand hebben is het verschil in aanschaf en de wegenbelasting. In duitsland betaal je voor de vervuilingsgraad.
    Mijn schoonouders wonen net over de grens en rijden een V70 D5 uit 2002. hiervoor betalen zij 440 euro per jaar aan wegenbelasting. Dat is bijna hetzelfde als wij per 3 maanden betalen. Dus je rijdt dan heel voordelig met het verbruik van een diesel. Het omslagpunt tussen benzine/diesel ligt daar veel lager dan bij ons.

    Login om te reageren
  23. Johannes zegt

    17 januari 2008 om 19:15

    Iedereen heeft het over importeren uit Duitsland.

    Vanwege de lage dollarkoers, het zonnetje, het niet pekelen ( nooit sneeuw), de brede parkeerplaatsen ( geen deuren in je deur), de vele rijken zou je ook eens kunnen denken aan het importeren uit Amerika / Florida.

    Je kan er hele goede auto’s vinden voor heel weining geld. En de slurptax geld niet voor auto’s van voor 1/2/08. Het nadeel is dat ’t een beetje verweg is om te gaan kijken. Ik hoorde de reportage een tijdje gekleden op Business News Radio over http://www.usa-car-import.com . Zij checken de auto en weten de auto’s met minder mijlen te vinden. Ik hou je op de hoogte want ze zoeken een Chrysler 300 voor me.

    Login om te reageren
  24. Carhunter zegt

    1 maart 2008 om 15:37

    Het is al snel goedkoper in Duitsland. En ze zijn inderdaad beter onderhouden.

    Als iemand interesse heeft, mag hij mailen. Dan zal ik eens kijken voor een mooie Duitser.

    Login om te reageren
  25. Marco van Cleef zegt

    31 maart 2009 om 14:31

    Stel: Als ondernemer koop je een auto in Frankrijk en je gaat deze importeren. Met de rest BPM krijg je een lagere fiscale waarde van de auto, maar welke waarde moet je hanteren voor de bijtelling voor de werknemer? De fiscale waarde bij import of een vergelijkende waarde van een Nederlandse auto?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North