• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sbarro Alcador GTB

Auteur: autoblogger, gepost 7 december 2008 om 20:50 – 38 Reacties

Sbarro Alcador GTB


Nog wat nasleep uit Essen, er staat daar namelijk ook een bizar apparaat van Sbarro. Deze producent kennen we van diverse conceptcars en one-offs. Ditmaal heeft de Zwitserse Franco Sbarro zich uitgeleefd op een Ferrari 348 GTB.

Het resultaat is deze unieke “Sbarro Alcador GTB”, welke een vermogen van 400pk uit een V12 schijnt te halen. En er zijn natuurlijk vleugeldeuren aanwezig. De Alcador stond overigens begin dit jaar ook al in Genève, reden te meer om er nu eindelijk eens aandacht aan te geven. Tekstuele uitingen over gelijkenissen met TVR’s of andere exoten mogen in de comments. (via madwhips.com)

Sbarro Alcador GTB

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Ferrari 296 GTB maakt gamedebuut in onverwachte game

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

348, coachbuilding, essen-2008, Ferrari, sbarro, Supercars, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Video: Rallyrijden in een Reiter Gallardo!
Volgend bericht: The 10 best engines of 2009 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    7 december 2008 om 20:52

    waw! niet slecht
    348 gtb? is die niet nogal héél errug oud?

    Login om te reageren
  2. YK zegt

    7 december 2008 om 20:52

    Het lijkt op TVR’s of andere exoten…. nu blij? :roll:

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    7 december 2008 om 20:54

    @Yk: dank je, ik had al zo’n gevoel dat iemand dat ging zeggen ;)

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    7 december 2008 om 20:55

    Nu nog wachten op de eerste emotieloze reageerder die gaat zeggen dat 400pk te weinig is.

    Login om te reageren
  5. Rik zegt

    7 december 2008 om 20:57

    400 pk = te weinig

    Login om te reageren
  6. YK zegt

    7 december 2008 om 20:58

    LOL @ Rik :lol:

    Login om te reageren
  7. Rick zegt

    7 december 2008 om 20:58

    Rik

    400 pk = tegenwoordig te weinig

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    7 december 2008 om 21:00

    Hmm in 1995 hadden ze ook al een Alcador, blijkbaar is dit een doorontwikkeling?
    http://clcalvet.club.fr/sbarro/alcador/alcadorgb.html

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    7 december 2008 om 21:01

    Alleen de combinatie 348 + V12 = raar. Aangezien de 348 normaal een V8 met 320 pk heeft.

    Login om te reageren
  10. Ganz Geil zegt

    7 december 2008 om 21:02

    spiegeltjes ervan aftrappen en
    andere patta’s dan mag ie wel
    bij mij voor de deur!

    Login om te reageren
  11. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    7 december 2008 om 21:02

    400pk? Das wel nineties..

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    7 december 2008 om 21:03

    @ robbie; De gelijkenis is te sterk om ’toeval’ te zijn. Óf een aanpassing van de oude, óf een nieuwe ontwikkeld met behoud van het dna van de oude.

    Hier is goed te zien hoe een ontwerp met kleine aanpassingen weer helemaal up-to-date kan worden gemaakt, de basis is hetzelfde, maar hij ziet er veel moderner uit.

    Login om te reageren
  13. LPJ zegt

    7 december 2008 om 21:12

    Wat een geweldige dingen tekent die Sbarro toch :/

    Login om te reageren
  14. rotorhead zegt

    7 december 2008 om 21:33

    @Robbie: briljante link!

    Login om te reageren
  15. Jan Groothuijse zegt

    7 december 2008 om 21:44

    Er pas nooit een V12 in een 348 chassis, de carrosserie is zoiezo aangepast en de motor is blijkbaar vervangen, welk gedeelte hiervan heeft nog iets met een 348 te maken?

    Verder mooie auto, en 400pk, das meer dan mijn autootje. Dus ik begrijp het gezeur hierboven niet helemaal.

    Login om te reageren
  16. Marc van der Haak zegt

    7 december 2008 om 21:47

    Ik verwacht eigenlijk dat het dak naar achteren schuift zoals bij de Batmobiel.. Hehe..

    Login om te reageren
  17. smeck zegt

    7 december 2008 om 21:56

    Very nice!

    *vul hier random loze kreet over vermogen/looks/whatever in*

    Login om te reageren
  18. Robert zegt

    7 december 2008 om 21:56

    De achterkant van een Aston Martin V8 Vantage, voorkant doet me aan een Panoz denken met dan inderdaad TVR koplampen erin. Iemand aanvullingen ;) ?

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    7 december 2008 om 22:02

    Hmm, ik zie bij diverse bronnen toch echt een V12 staan:
    http://uk.autoblog.com/2008/12/04/sbarro-alcador/
    http://www.motorlegend.com/concept-car/sbarro-alcador-gtb/6,14745.html
    http://salon-geneve.auto.orange.fr/Salon-geneve/carrossier/sbarro-sbarro_alcador_gtb.html
    maar op de site van sbarro vind ik weinig officiele info…
    http://www.esperasbarro-montbeliard.com/

    Op deze site staan trouwens wel erg vreemde specs :)
    http://www.sbarro.com/

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    7 december 2008 om 22:33

    @ autoblogger; Leuk hè, die sbarro.com. Ik trap er ook elke keer weer in als ik naar Sbarro zoek met quizzen. Meestal gebruik ik dan deze site: http://www.espera-sbarro.com.fr/historique/historique_en.html , maar die is verre van compleet (loopt t/m 2004), dus daar heb je nu ook niets aan. :?

    Login om te reageren
  21. CRASH zegt

    7 december 2008 om 22:51

    BATMOBIEL?!

    Login om te reageren
  22. GeoBem007 zegt

    7 december 2008 om 23:39

    Waarom stond ie er niet toen ik naar Essen ben geweest? Of heb’k er nou echt over gekeken?

    Login om te reageren
  23. Jan Groothuijse zegt

    7 december 2008 om 23:45

    Misschien was ik iets te snel met zeggen dat een v12 er echt niet in past, maar het moet op zijn minst een hele stevige verbouwing zijn, die de gewichtsverdeling zo veranderd, dat alle orginele wegligging verloren moet gaan, dus dan is de vraag waarom je met een 348 begint. Dat wil niet zeggen dat het niet klopt, alleen dat het niet echt logisch is, maar je weet ook niet hoe zo’n verbouwing verloopt.

    Login om te reageren
  24. marruk zegt

    8 december 2008 om 01:00

    Lelijk, teveel gelijkenissen met TVR en Noble, niks vernieuwends,
    en 400pk uit een V12 is gewoon te weinig (en nogal te zwaar, lijkt me)…

    Login om te reageren
  25. Berkan zegt

    8 december 2008 om 02:59

    Ik heb dat ding zelf in essen gezien maar wat is die lelijk zeg! Er stonden in die hal wel hele mooie auto’s maar dit ding was echt de lelijkste!

    De hal waar deze auto staat heet The DreamCars dus moet je zelf maar bedenken wat er allemaal stond :D

    Login om te reageren
  26. ben zegt

    8 december 2008 om 03:57

    v12 met 400pk is teweinig audi rs6 v10 580pk

    Login om te reageren
  27. BmwMPower zegt

    8 december 2008 om 07:43

    @ autoblogger

    De naam komt overeen, maar denk eens na.
    Van zout en peper, misschien wat tomatensaus als versnellingsbak olie…
    Dat loopt niet ;)

    Login om te reageren
  28. rider zegt

    8 december 2008 om 07:56

    van welke fabrikant komt die V12? design is niet eens zo slecht, uh best geslaagd te noemen, zeker voor sbarro! dit is best realistisch, alleen die buitenspiegels moeten echt anders geplaatst worden.

    Login om te reageren
  29. Timmie zegt

    8 december 2008 om 08:34

    Sbarro levert ALTIJD bizarre apparaten af. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Osmos… Misschien een naamsverandering van Sbarro naar Bizarro???

    Login om te reageren
  30. JelleT zegt

    8 december 2008 om 09:28

    Voor zover ik weet is de OUDE Alcador op de testarossa gebaseerd -> V12

    Login om te reageren
  31. johnnyt-jet zegt

    8 december 2008 om 10:10

    Kan dit niet eens een keer stoppen . de zoveelste en vooral met de meeste pk”s …..een sportauto is per definitie lelijk en dan steeds meer mensen die hun droom willen waarmaken er een te bouwen. Bah . Laat de erkende en bekende merken met hun historie toch gelden .
    Een echte liefhebber zal nooit zoiets kopen , de patser met een zwaar minderwaardigheids gevoel destemeer en eerder.

    Login om te reageren
  32. San Sebastiano zegt

    8 december 2008 om 10:17

    @ Jan Groothuijse: die v12 past best hoor, kost alleen wat loodgieterswerk voor gevorderden. Ferrari heeft ook een 348 (o nee, dat was geloof ik een 355) gebruikt als testmule voor de V12 van de Enzo!

    Moet het trouwens niet 348 TB zijn ipv GTB?

    Login om te reageren
  33. Jan Groothuijse zegt

    8 december 2008 om 11:01

    @San Sebastiano,

    Die mule was ernstig verlengt, de achterwielen zaten gewoon op een hele andere plaats. Als je de achterophanging en de enginebay van een mid-engined auto op dergelijke wijze aanpast, vraag ik me nog af in hoeverre het een aangepaste versie is, of een compleet nieuwe auto.

    TB (en TS) was tot een bepaald jaartal, deze zijn voorzien van de zwarte sideskirds, later heette ze GTB en GTS.

    @Ben,

    Je verglijkt appels en peren, de V10 heeft een tweetal turbo’s, bovendien weten we niet hoe groot de V12 van deze wagen is.

    Login om te reageren
  34. San Sebastiano zegt

    8 december 2008 om 11:33

    @ Jan, thanks for the info. Zo zie je maar, er zijn gelukkig altijd mensen waar je nog wat van kunt leren ;-)

    Login om te reageren
  35. Jos zegt

    8 december 2008 om 12:03

    Top bak

    Login om te reageren
  36. Gnermo zegt

    8 december 2008 om 13:19

    a.u.b bij die man zijn potlood doorbreken! Trouwens, halen ze tegenwoordig niet 400 pk uit een 3 litertje met turbo..?

    Login om te reageren
  37. R36 zegt

    8 december 2008 om 20:05

    Sbarro, zijn dat niet die Pasta-stands die je op festivals en voetbalmatchen terugvindt?

    Login om te reageren
  38. Jan Groothuijse zegt

    8 december 2008 om 20:10

    Altijd grote fan geweest van de 348…vind het jammer dat mensen hem nu erg oud noemen…vond het origineel ook mooier dan de verschijning hierboven.

    Anyway, Enzo mule:
    http://www.supercars.net/cars/3171.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North