
Nog wat nasleep uit Essen, er staat daar namelijk ook een bizar apparaat van Sbarro. Deze producent kennen we van diverse conceptcars en one-offs. Ditmaal heeft de Zwitserse Franco Sbarro zich uitgeleefd op een Ferrari 348 GTB.
Het resultaat is deze unieke “Sbarro Alcador GTB”, welke een vermogen van 400pk uit een V12 schijnt te halen. En er zijn natuurlijk vleugeldeuren aanwezig. De Alcador stond overigens begin dit jaar ook al in Genève, reden te meer om er nu eindelijk eens aandacht aan te geven. Tekstuele uitingen over gelijkenissen met TVR’s of andere exoten mogen in de comments. (via madwhips.com)






waw! niet slecht
348 gtb? is die niet nogal héél errug oud?
Het lijkt op TVR’s of andere exoten…. nu blij? :roll:
@Yk: dank je, ik had al zo’n gevoel dat iemand dat ging zeggen ;)
Nu nog wachten op de eerste emotieloze reageerder die gaat zeggen dat 400pk te weinig is.
400 pk = te weinig
LOL @ Rik :lol:
Rik
400 pk = tegenwoordig te weinig
Hmm in 1995 hadden ze ook al een Alcador, blijkbaar is dit een doorontwikkeling?
http://clcalvet.club.fr/sbarro/alcador/alcadorgb.html
Alleen de combinatie 348 + V12 = raar. Aangezien de 348 normaal een V8 met 320 pk heeft.
spiegeltjes ervan aftrappen en
andere patta’s dan mag ie wel
bij mij voor de deur!
400pk? Das wel nineties..
@ robbie; De gelijkenis is te sterk om ’toeval’ te zijn. Óf een aanpassing van de oude, óf een nieuwe ontwikkeld met behoud van het dna van de oude.
Hier is goed te zien hoe een ontwerp met kleine aanpassingen weer helemaal up-to-date kan worden gemaakt, de basis is hetzelfde, maar hij ziet er veel moderner uit.
Wat een geweldige dingen tekent die Sbarro toch :/
@Robbie: briljante link!
Er pas nooit een V12 in een 348 chassis, de carrosserie is zoiezo aangepast en de motor is blijkbaar vervangen, welk gedeelte hiervan heeft nog iets met een 348 te maken?
Verder mooie auto, en 400pk, das meer dan mijn autootje. Dus ik begrijp het gezeur hierboven niet helemaal.
Ik verwacht eigenlijk dat het dak naar achteren schuift zoals bij de Batmobiel.. Hehe..
Very nice!
*vul hier random loze kreet over vermogen/looks/whatever in*
De achterkant van een Aston Martin V8 Vantage, voorkant doet me aan een Panoz denken met dan inderdaad TVR koplampen erin. Iemand aanvullingen ;) ?
Hmm, ik zie bij diverse bronnen toch echt een V12 staan:
http://uk.autoblog.com/2008/12/04/sbarro-alcador/
http://www.motorlegend.com/concept-car/sbarro-alcador-gtb/6,14745.html
http://salon-geneve.auto.orange.fr/Salon-geneve/carrossier/sbarro-sbarro_alcador_gtb.html
maar op de site van sbarro vind ik weinig officiele info…
http://www.esperasbarro-montbeliard.com/
Op deze site staan trouwens wel erg vreemde specs :)
http://www.sbarro.com/
@ autoblogger; Leuk hè, die sbarro.com. Ik trap er ook elke keer weer in als ik naar Sbarro zoek met quizzen. Meestal gebruik ik dan deze site: http://www.espera-sbarro.com.fr/historique/historique_en.html , maar die is verre van compleet (loopt t/m 2004), dus daar heb je nu ook niets aan. :?
BATMOBIEL?!
Waarom stond ie er niet toen ik naar Essen ben geweest? Of heb’k er nou echt over gekeken?
Misschien was ik iets te snel met zeggen dat een v12 er echt niet in past, maar het moet op zijn minst een hele stevige verbouwing zijn, die de gewichtsverdeling zo veranderd, dat alle orginele wegligging verloren moet gaan, dus dan is de vraag waarom je met een 348 begint. Dat wil niet zeggen dat het niet klopt, alleen dat het niet echt logisch is, maar je weet ook niet hoe zo’n verbouwing verloopt.
Lelijk, teveel gelijkenissen met TVR en Noble, niks vernieuwends,
en 400pk uit een V12 is gewoon te weinig (en nogal te zwaar, lijkt me)…
Ik heb dat ding zelf in essen gezien maar wat is die lelijk zeg! Er stonden in die hal wel hele mooie auto’s maar dit ding was echt de lelijkste!
De hal waar deze auto staat heet The DreamCars dus moet je zelf maar bedenken wat er allemaal stond :D
v12 met 400pk is teweinig audi rs6 v10 580pk
@ autoblogger
De naam komt overeen, maar denk eens na.
Van zout en peper, misschien wat tomatensaus als versnellingsbak olie…
Dat loopt niet ;)
van welke fabrikant komt die V12? design is niet eens zo slecht, uh best geslaagd te noemen, zeker voor sbarro! dit is best realistisch, alleen die buitenspiegels moeten echt anders geplaatst worden.
Sbarro levert ALTIJD bizarre apparaten af. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Osmos… Misschien een naamsverandering van Sbarro naar Bizarro???
Voor zover ik weet is de OUDE Alcador op de testarossa gebaseerd -> V12
Kan dit niet eens een keer stoppen . de zoveelste en vooral met de meeste pk”s …..een sportauto is per definitie lelijk en dan steeds meer mensen die hun droom willen waarmaken er een te bouwen. Bah . Laat de erkende en bekende merken met hun historie toch gelden .
Een echte liefhebber zal nooit zoiets kopen , de patser met een zwaar minderwaardigheids gevoel destemeer en eerder.
@ Jan Groothuijse: die v12 past best hoor, kost alleen wat loodgieterswerk voor gevorderden. Ferrari heeft ook een 348 (o nee, dat was geloof ik een 355) gebruikt als testmule voor de V12 van de Enzo!
Moet het trouwens niet 348 TB zijn ipv GTB?
@San Sebastiano,
Die mule was ernstig verlengt, de achterwielen zaten gewoon op een hele andere plaats. Als je de achterophanging en de enginebay van een mid-engined auto op dergelijke wijze aanpast, vraag ik me nog af in hoeverre het een aangepaste versie is, of een compleet nieuwe auto.
TB (en TS) was tot een bepaald jaartal, deze zijn voorzien van de zwarte sideskirds, later heette ze GTB en GTS.
@Ben,
Je verglijkt appels en peren, de V10 heeft een tweetal turbo’s, bovendien weten we niet hoe groot de V12 van deze wagen is.
@ Jan, thanks for the info. Zo zie je maar, er zijn gelukkig altijd mensen waar je nog wat van kunt leren ;-)
Top bak
a.u.b bij die man zijn potlood doorbreken! Trouwens, halen ze tegenwoordig niet 400 pk uit een 3 litertje met turbo..?
Sbarro, zijn dat niet die Pasta-stands die je op festivals en voetbalmatchen terugvindt?
Altijd grote fan geweest van de 348…vind het jammer dat mensen hem nu erg oud noemen…vond het origineel ook mooier dan de verschijning hierboven.
Anyway, Enzo mule:
http://www.supercars.net/cars/3171.html