
Upgrade!
Mountune heeft een leuke goodie voor je in de aanbieding voor al diegenen die af en toe een B-weggetje opzoeken en daar nonchalant door een plas water denderen voor het betere scheurgevoel. De inmiddels behoorlijk bekende Ford-tuner heeft namelijk een sequentiële versnellingsbak in de aanbieding voor snelle versies van de tweede generatie Ford Focus (rijtest). De unit komt van Quaife en belooft niet alleen je schakeltijden korter te maken, maar je daarbij ook het gevoel te geven dat je Sébastien Loeb himself bent.
De bak gebruikt veel onderdelen van de standaard versnellingsbak, maar is wel voorzien van sterkere en forser gedimensioneerde radertjes om de boel heel te houden. Bovendien is het ding ook voorzien van extra koeling om die olietemperatuur van de bak in toom te houden. De upgrade wordt aangeboden voor een kleine 9.500 Ekkermannen exclusief montage. Daarbij moeten we aantekenen dat men adviseert het eveneens van Quaife afkomstige limited slip diff te monteren als dat niet reeds gedaan is.
Misschien wel het leukste aan dit alles dat de upgrade in feite ook op elke Volvo met de ‘M66’ versnellingsbak doorgevoerd kan worden. Op een C30 T5 kan je je daar wellicht nog wat bij voorstellen, maar grappiger is natuurlijk om het stiekem te laten doen op de V70 van je moeder. Chippie erbij met wat braap-braap geluidjes en vlammen met dat hok. We vermoeden stiekem dat er helaas niet zoveel animo voor een dergelijk dure operatie op een inmiddels (meestal) vrij bereikbare auto zal zijn, maar misschien is dat een misvatting. Iemand down voor supersnelle downshifts?
Hadden ze dit maar voor mijn transit, die schakelt namelijk ruk.
Ik wil ik wil ik wil,
*zoekt sponsors….
@v70t6r: je pakt het het verkeerd aan, bedenk een zielig verhaal en daarna crowdfunded dat je niet zonder deze spullen kan omdat je leven anders niet compleet is …
Even veel waard als een hele verse mk2 focus. Gaat ‘m dus niet worden
@w115: ik neem aan dat je deze upgrade alleen overweegt voor een RS. Als je een verse MK2 RS vindt voor 10k laat je het mij dan even weten? Voor zulk geld neem ik hem graag over.
Naar Volkswagen en een DSG bestellen.
@wimof: Dan kun je ook een schetenkussen op je stoel leggen. Heeft ongeveer dezelfde beleving.
@wimof: nooit mee gereden zeker? Ik 150.000km, en was zo gaar als een geplofte kroket in de frituur. Versnellingen overslaan, klappen van 1->2 en dat was nadat het koppelingsmechanisme vervangen was. 60% snelweg en niet overvraagd qua power, dat ontbrak namelijk ?
@bischero: 350.000km is dat genoeg?
@bischero:
Deze man wordt betaald door vag, dus neem het gerust met een met een korreltje zout/snufje roet.
Which focus is best focus
Jammer dat ze het niet voor een smax hebben. Vorig jaar net mijn powershift laten reviseren….
@jarnobakker: moderne troep, mijn slushmatic schakelt nog prima na 25 jaren en 215000 km.
Binnenkort even nieuwe olie en filter, dan kan ie nog wel even mee
Prijs incluis montage is dus hoger dan de gemiddelde dagwaarde van een 2e generatie Focus. Veel succes dan…
Super kan dus ook op mn diesel! Hopen dat ie wel 500Nm kan hebben maar gok het wel :)
@seanxtype: Kan de std bak ook. Dus ik zeg kopen en filmpje uploaden!
@jajeroenja: standaard bak wel ja. Deze staat bij dat hij getest is tot 550pk maar staat geen max Nm bij :/
@seanxtype: Ik gok bij 550pk toch zeker wel een 700nm. Wil jij er meer op dan? ;)
Tja. Een ST225 is gewoon een heel fijne daily voor de petrolhead. Zo’n bak in je daily is niet persé een goed idee.
Hmm de Volvo die ik heb waar dit op kan kostte mij net geen 3K, ik sla dus even over. Leuk idee verder wel!
Filmpje: https://youtu.be/JUnUqlfo-EQ
@duderuud: heel dik wel… stiekem wil je dit op je eigen scheurijzer…
Leuk voor in mijn super snelle mk2. Dan ga ik misschien wel binnen 15 seconden naar de honderd!!!
Dat was wel stoerder geweest dan de 4bak automaat die in mijn R lag..
@kennone: heb jij een Volvo 850R dan??
Er moet haast ergens ter wereld nog een race- of rallyklasse rondrijden met deze types Ford Focus, anders begrijp ik oprecht niet waarom ze dit nu nog op de markt brengen…
…dat gezegd hebbende, laten ze me nu wel lekker dromen over wat ik allemaal nog meer met mijn Focus zou kunnen doen voor die 9500 euro.
@gandini: Het zal je verbazen hoeveel er met deze auto’s word gedaan in Engeland
Quaife heeft altijd topspullen. Voor de polo WRC maken zij ook sperdifferiëntelen, echt een wereldverbetering als je dat erop hebt!
Quaife maakt echt topspullen maar 9500 euro is wat een Mk2 ST ongeveer waard is. Zal dus wel meer op raceauto’s met M66 of RS’en gericht zijn.
Let op, deze bak gaan we binnenkort zien op de 500pk sterke (super) RS van Shmee150.
@rikv99: Denk het niet, daar past ie namelijk niet onder ;)
@melv: Hij is ook beschikbaar voor de nieuwe RS!
https://youtu.be/JUnUqlfo-EQ
@rikv99: Aah oke dat wist ik niet ! Daar zijn ze dan vlugger mee dan die voor de MK2 :P
Beter laat dan nooit, maar wat een bak met geld. Duidelijk meer voor de racers met een leuk budget ontwikkeld.