• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schakel als een rallyheld in je Ford Focus of Volvo

Auteur: jaapiyo, gepost 17 maart 2019 om 16:51 – 34 Reacties

ST


Upgrade!

Mountune heeft een leuke goodie voor je in de aanbieding voor al diegenen die af en toe een B-weggetje opzoeken en daar nonchalant door een plas water denderen voor het betere scheurgevoel. De inmiddels behoorlijk bekende Ford-tuner heeft namelijk een sequentiële versnellingsbak in de aanbieding voor snelle versies van de tweede generatie Ford Focus (rijtest). De unit komt van Quaife en belooft niet alleen je schakeltijden korter te maken, maar je daarbij ook het gevoel te geven dat je Sébastien Loeb himself bent.

De bak gebruikt veel onderdelen van de standaard versnellingsbak, maar is wel voorzien van sterkere en forser gedimensioneerde radertjes om de boel heel te houden. Bovendien is het ding ook voorzien van extra koeling om die olietemperatuur van de bak in toom te houden. De upgrade wordt aangeboden voor een kleine 9.500 Ekkermannen exclusief montage. Daarbij moeten we aantekenen dat men adviseert het eveneens van Quaife afkomstige limited slip diff te monteren als dat niet reeds gedaan is.

Quaife

Misschien wel het leukste aan dit alles dat de upgrade in feite ook op elke Volvo met de ‘M66’ versnellingsbak doorgevoerd kan worden. Op een C30 T5 kan je je daar wellicht nog wat bij voorstellen, maar grappiger is natuurlijk om het stiekem te laten doen op de V70 van je moeder. Chippie erbij met wat braap-braap geluidjes en vlammen met dat hok. We vermoeden stiekem dat er helaas niet zoveel animo voor een dergelijk dure operatie op een inmiddels (meestal) vrij bereikbare auto zal zijn, maar misschien is dat een misvatting. Iemand down voor supersnelle downshifts?

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mountune, tuning, Volvo

Vorig bericht: « Deze Porsche 930 was de keizer van de Midnight Club
Volgend bericht: Breng deze Beier terug voor lunchgeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    17 maart 2019 om 16:56

    Hadden ze dit maar voor mijn transit, die schakelt namelijk ruk.

    Login om te reageren
  2. v70t6r zegt

    17 maart 2019 om 17:08

    Ik wil ik wil ik wil,

    *zoekt sponsors….

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      17 maart 2019 om 17:24

      @v70t6r: je pakt het het verkeerd aan, bedenk een zielig verhaal en daarna crowdfunded dat je niet zonder deze spullen kan omdat je leven anders niet compleet is …

      Login om te reageren
  3. W115 zegt

    17 maart 2019 om 17:14

    Even veel waard als een hele verse mk2 focus. Gaat ‘m dus niet worden

    Login om te reageren
    • jasperh zegt

      17 maart 2019 om 20:11

      @w115: ik neem aan dat je deze upgrade alleen overweegt voor een RS. Als je een verse MK2 RS vindt voor 10k laat je het mij dan even weten? Voor zulk geld neem ik hem graag over.

      Login om te reageren
  4. wimof zegt

    17 maart 2019 om 17:19

    Naar Volkswagen en een DSG bestellen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 maart 2019 om 18:08

      @wimof: Dan kun je ook een schetenkussen op je stoel leggen. Heeft ongeveer dezelfde beleving.

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      17 maart 2019 om 21:00

      @wimof: nooit mee gereden zeker? Ik 150.000km, en was zo gaar als een geplofte kroket in de frituur. Versnellingen overslaan, klappen van 1->2 en dat was nadat het koppelingsmechanisme vervangen was. 60% snelweg en niet overvraagd qua power, dat ontbrak namelijk ?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 maart 2019 om 22:20

        @bischero: 350.000km is dat genoeg?

        Login om te reageren
      • bimmert zegt

        17 maart 2019 om 22:25

        @bischero:
        Deze man wordt betaald door vag, dus neem het gerust met een met een korreltje zout/snufje roet.

        Login om te reageren
  5. harrie zegt

    17 maart 2019 om 17:20

    Which focus is best focus

    Login om te reageren
  6. jarnobakker zegt

    17 maart 2019 om 17:51

    Jammer dat ze het niet voor een smax hebben. Vorig jaar net mijn powershift laten reviseren….

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      18 maart 2019 om 02:51

      @jarnobakker: moderne troep, mijn slushmatic schakelt nog prima na 25 jaren en 215000 km.

      Binnenkort even nieuwe olie en filter, dan kan ie nog wel even mee

      Login om te reageren
  7. mopar zegt

    17 maart 2019 om 17:51

    Prijs incluis montage is dus hoger dan de gemiddelde dagwaarde van een 2e generatie Focus. Veel succes dan…

    Login om te reageren
  8. seanxtype zegt

    17 maart 2019 om 17:51

    Super kan dus ook op mn diesel! Hopen dat ie wel 500Nm kan hebben maar gok het wel :)

    Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      17 maart 2019 om 17:56

      @seanxtype: Kan de std bak ook. Dus ik zeg kopen en filmpje uploaden!

      Login om te reageren
      • seanxtype zegt

        17 maart 2019 om 18:04

        @jajeroenja: standaard bak wel ja. Deze staat bij dat hij getest is tot 550pk maar staat geen max Nm bij :/

        Login om te reageren
        • jajeroenja zegt

          17 maart 2019 om 19:01

          @seanxtype: Ik gok bij 550pk toch zeker wel een 700nm. Wil jij er meer op dan? ;)

          Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2019 om 18:01

    Tja. Een ST225 is gewoon een heel fijne daily voor de petrolhead. Zo’n bak in je daily is niet persé een goed idee.

    Login om te reageren
  10. 2wheeler zegt

    17 maart 2019 om 18:05

    Hmm de Volvo die ik heb waar dit op kan kostte mij net geen 3K, ik sla dus even over. Leuk idee verder wel!

    Login om te reageren
  11. duderuud zegt

    17 maart 2019 om 19:00

    Filmpje: https://youtu.be/JUnUqlfo-EQ

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      17 maart 2019 om 19:48

      @duderuud: heel dik wel… stiekem wil je dit op je eigen scheurijzer…

      Login om te reageren
  12. lekbak zegt

    17 maart 2019 om 19:22

    Leuk voor in mijn super snelle mk2. Dan ga ik misschien wel binnen 15 seconden naar de honderd!!!

    Login om te reageren
  13. kennone zegt

    17 maart 2019 om 19:28

    Dat was wel stoerder geweest dan de 4bak automaat die in mijn R lag..

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      17 maart 2019 om 20:11

      @kennone: heb jij een Volvo 850R dan??

      Login om te reageren
  14. gandini zegt

    17 maart 2019 om 19:52

    Er moet haast ergens ter wereld nog een race- of rallyklasse rondrijden met deze types Ford Focus, anders begrijp ik oprecht niet waarom ze dit nu nog op de markt brengen…

    …dat gezegd hebbende, laten ze me nu wel lekker dromen over wat ik allemaal nog meer met mijn Focus zou kunnen doen voor die 9500 euro.

    Login om te reageren
    • melv zegt

      18 maart 2019 om 07:40

      @gandini: Het zal je verbazen hoeveel er met deze auto’s word gedaan in Engeland

      Login om te reageren
  15. ghost zegt

    17 maart 2019 om 22:14

    Quaife heeft altijd topspullen. Voor de polo WRC maken zij ook sperdifferiëntelen, echt een wereldverbetering als je dat erop hebt!

    Login om te reageren
  16. st225 zegt

    17 maart 2019 om 23:14

    Quaife maakt echt topspullen maar 9500 euro is wat een Mk2 ST ongeveer waard is. Zal dus wel meer op raceauto’s met M66 of RS’en gericht zijn.

    Login om te reageren
  17. rikv99 zegt

    18 maart 2019 om 07:19

    Let op, deze bak gaan we binnenkort zien op de 500pk sterke (super) RS van Shmee150.

    Login om te reageren
    • melv zegt

      18 maart 2019 om 07:41

      @rikv99: Denk het niet, daar past ie namelijk niet onder ;)

      Login om te reageren
      • rikv99 zegt

        18 maart 2019 om 08:10

        @melv: Hij is ook beschikbaar voor de nieuwe RS!
        https://youtu.be/JUnUqlfo-EQ

        Login om te reageren
        • melv zegt

          18 maart 2019 om 15:26

          @rikv99: Aah oke dat wist ik niet ! Daar zijn ze dan vlugger mee dan die voor de MK2 :P

          Login om te reageren
  18. emping zegt

    18 maart 2019 om 11:50

    Beter laat dan nooit, maar wat een bak met geld. Duidelijk meer voor de racers met een leuk budget ontwikkeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North