• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Breng deze Beier terug voor lunchgeld

Auteur: jaapiyo, gepost 17 maart 2019 om 18:01 – 34 Reacties

Afbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeldAfbeelding Breng deze Beier terug voor lunchgeld

brown
The brown…

Vandaag de dag rollen managers in hun G3x van afspraak naar afspraak, maar deze E12 528i weet nog hoe het begon. De E12 was de eerste BMW die de naam ‘5-serie’ meekreeg en zou het succes van de Neue Klasse een puik vervolg geven. De E12 bleef negen jaar in productie en werd bovendien opgevolgd door de E28, die weliswaar als separate 5-serie generatie geldt maar eigenlijk in veel opzichten beschouwd kan worden als een ‘ingrijpende facelift’ van de E12.

In dit geval is de Beierse business class bolide van de jaren ’70 uitgevoerd in het heerlijk period correcte Sepia Brown en het interieur is beigekleurig. Bruin over beige, dat kan gewoon niet fout gaan. Oplettende lezers zal het al lang opgevallen zijn dat er wat extra lichten op de flanken van de bruine sedan prijken alsmede wat overbemeten bumpers. Dat kan inderdaad maar een ding betekenen: deze Bimmer werd geëxporteerd naar de ‘States.

Dit roept wel de vraag op: waarom zo’n Duitser daar kopen? Hier kunnen een paar redenen voor zijn. In sommige van de vijftig staten is het klimaat zeer vriendelijk voor het plaatwerk. Dat is belangrijk voor Italiaanse auto’s uit vervlogen dagen, maar stiekem soms ook wel voor Duitsers. Ten tweede zijn de modellen die naar ‘Murica gingen vaak lekker uitgevoerd en/of hebben ze een bijzondere spec. Tenslotte heeft het gewoon wel wat, het idee om zo’n ding decennia na dato terug te importeren naar het oude continent en hier rond te blazen met side markers.

Nou moet gezegd worden dat deze 528i een opknappertje betreft. Vooral het interieur is er niet best aan toe. De stoelen zijn versleten en het dashboard heeft ook zijn beste tijd gehad. De techniek is naar verluidt redelijk oké en daar dit een BMW uit betere tijden is hebben we het dan onder andere over een -jawel- zes-in-lijn. Bovendien is de prijs met nog een bieddag te gaan niet verder opgeklommen dan 2.800 Dollar. Kortom, kopen, beetje oppoetsen, tijdje in rollen en dan verkopen als klassieker voor de absolute hoofdprijs. Kan eigenlijk niet fout gaan.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!
  • Brengt BMW de M3 Sport Evo terug?
  • Deze dikke BMW brengt sexy honingraatjes terug

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, bruin, Klassiekers, occasion, sedan

Vorig bericht: « Schakel als een rallyheld in je Ford Focus of Volvo
Volgend bericht: 70 redenen waarom deze Cupra R de moeite waard is »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    17 maart 2019 om 18:05

    Versleten? Deze BMW ziet er beter uit dan de gemiddelde Nederlandse Golf.

    Login om te reageren
  2. rachid zegt

    17 maart 2019 om 18:07

    En.. 2800,- dollar is gelijk aan ‘lunchgeld’? Kun je mij in contact brengen met die sugar daddy of sugar mommy…

    Voor mij is dat een maandsalaris!

    Login om te reageren
    • dl658 zegt

      17 maart 2019 om 18:18

      @rachid: een auto die je dag in dag uit zou kunnen gebruiken? dan valt 2800 wel mee

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        17 maart 2019 om 18:36

        @dl658: Dat is maar de vraag; misschien moet je er nog wel 5K aan besteden om het een daily te kunnen maken …. En dat is nog even los van de classic-gekte die de verkoopprijs mogelijk nog omhoog drijft …. en dan is het geen lunchgeld meer :)

        Login om te reageren
    • jelmer zegt

      17 maart 2019 om 18:34

      @rachid: Helemaal mee eens, er wordt op AutoBlog vaak gesproken alsof een ton per jaar de norm is..

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        17 maart 2019 om 19:27

        @jelmer: ja vind ik irritant, als eerste auto legt men rustig 15.000 euro neer en dan praten over een volgende auto van 25.000 alsof t niets is. Dikke onzin.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          17 maart 2019 om 22:16

          @maferick74: wacht maar tot je auto-adviezen/tips moet aanhoren van spotters van 14-15jaar oud..

          “Koop gewoon een 997 GT3 in Duitsland voor €88k! Import is maar €2k.”

          ????

          Login om te reageren
      • neleev zegt

        17 maart 2019 om 20:24

        @jelmer: En ik was al bang dat het aan mij lag. Ben het met je eens dat er luchtig gedaan wordt over bedragen bij de auto’s. Alsof de auto het hoofditem is binnen het gezin of huishouden en daarna gekeken wordt naar wat de hypotheek en boodschappen kosten.

        Login om te reageren
        • ffw88 zegt

          17 maart 2019 om 20:54

          @neleev: Precies dit. Maja, er moet wel indruk gemaakt worden op de buurman!…

          Login om te reageren
          • jeroenwz zegt

            18 maart 2019 om 14:15

            @ffw88: precies! Want je bent wat je rijd!

            Login om te reageren
      • mnmg71 zegt

        17 maart 2019 om 22:32

        @jelmer: inderdaad, armoedzaaiers hier.

        Login om te reageren
  3. sonnybonds zegt

    17 maart 2019 om 18:09

    Mooie auto hoor.

    Login om te reageren
  4. maroksahbe zegt

    17 maart 2019 om 18:10

    Haha interieur beste tijd gehad?
    Mijn 335D ziet er 10x slechter uit van binnen. Heb wel bijna 530dkm erop.

    Login om te reageren
    • autoliefhebbertje zegt

      17 maart 2019 om 19:06

      @maroksahbe: Heb je nou een 335D of een 530D?

      Login om te reageren
  5. phevtreb zegt

    17 maart 2019 om 18:11

    Volgens mij is alleen dat gereedschapssetje (mits origineel en volledig) dat geld al ongeveer waard, is het niet?

    Login om te reageren
  6. hallokroket zegt

    17 maart 2019 om 18:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. cpp1 zegt

    17 maart 2019 om 18:15

    2800 is a schandalig weinig.

    Login om te reageren
  8. hallokroket zegt

    17 maart 2019 om 18:26

    De US versie is niet om aan te gluren.
    Snel ombouwen naar de elegante Europese look!

    Login om te reageren
  9. utregcity zegt

    17 maart 2019 om 18:27

    Oh die bumpers. ?

    Login om te reageren
  10. wahltiroler zegt

    17 maart 2019 om 18:27

    Mooie Youngtimer. Kleurtje bevalt me ook goed…
    maar die bumper lijkt op de Ventenbak vd eveneens Beierse Horst Seehofer

    Login om te reageren
  11. tenaci zegt

    17 maart 2019 om 18:33

    Puik ding hoor. Niet heel bijzondere uitvoering. Roest onder het raam kan wel lastig zijn. Als hij verder hard is is het een nette prijs. Dat het geteedschapsetje compleet is, is vrij bijzonder.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      17 maart 2019 om 18:46

      @tenaci: Dat lijkt op doorroest schade , maar liever daar dan bvb de kofferbodem.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        18 maart 2019 om 06:46

        @wimof: met die kleur valt de roest gelukkig niet zo op…. ?

        Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    17 maart 2019 om 18:34

    Bumperkleefbumpers, die optie moet Audi en Volvo ook hebben!!

    Login om te reageren
  13. wimof zegt

    17 maart 2019 om 18:44

    De kofferbodem is echt wel in orde, mocht je twijfelen vraag nog een paar extra foto’s.
    Als de rest van het lakwerk van hetzelfde niveau van de motorkap is kan het wel eens zijn dat we daar niet blij van gaan worden.

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      17 maart 2019 om 19:48

      @wimof: Inderdaad, volgens mij is hij behoorlijk beroerd overgespoten..

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        17 maart 2019 om 20:19

        @techniekmeneer: De foto van de motorkap was behoorlijk blurred, maar toen zag ik dat het schuurstrepen en sinaasappel was.

        Login om te reageren
  14. Robert zegt

    17 maart 2019 om 19:00

    Zoals voor veel van origine Europese auto’s uit de VS geldt: zo snel mogelijk EU specs koplampen en bumpers monteren. En als het even kan ook die lelijke side markers verwijderen.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      17 maart 2019 om 19:50

      @RRRobert: het probleem van het monteren van EU-koplampen en bumpers op een US-spec E12: het kost heeel veel moeite. Er moet het één en ander aan het plaatwerk veranderd worden. Dit is dan ook de reden waarom men (bijna) niet ombouwt naar EU-spec.

      Persoonlijk vind ik de US uitvoering van Europese (en Japanse) merken altijd wel leuk. Vaak zelfs mooier dan de EU. Maar de E12 in EU-spec vind ik wel vele malen mooier. Deze giga bumpers gaan echt te ver (je kan er gewoon op zitten, ffs!)

      Login om te reageren
  15. FieRo zegt

    17 maart 2019 om 19:45

    G3x ? Plug ik mijn gitaar in.

    Login om te reageren
  16. crashingduke zegt

    17 maart 2019 om 19:48

    Ik ben benieuwd wat de logica achter het ventilatie rooster op het dashboard is. Ik kan me niet herinneren het ooit eerder te hebben gezien. Misschien iets te maken met de airco.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    17 maart 2019 om 21:49

    Ik besteed m’n lunchgeld toch liever aan een e39.

    Login om te reageren
  18. alfablog zegt

    17 maart 2019 om 22:24

    Junior kocht een E28 in keurige staat in NL.het was donker toen we m kochten. Overdag hielden de mensen afstand bij het stoplicht. Man wat rookte die dus zijn naast veel kleiner werk
    – motorrevisie
    – nwe versnellingsbak
    – nwe koppelingsplaten
    – laswerk carrosserie ( dorpels)
    – stralen velgen
    – abs installatie gemonteerd
    Maar wat een gaaf ding is het nu.

    Login om te reageren
    • hallokroket zegt

      18 maart 2019 om 00:34

      @alfablog:
      E28 FTW!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North