• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Scheisse! McLaren F1 crasht achterop file

Auteur: vvb, gepost 1 augustus 2010 om 11:00 – 59 Reacties

Hopelijk is


Naar sommige plaatjes moet je niet te lang kijken. Deze McLaren F1 die in Duitsland in de kreukels werd gereden is daar een goed voorbeeld van…

Het blijft pijn doen, al die lekkere auto’s die worden gesloopt door hun eigenaren. Af en toe worden we er echt heel, heel verdrietig van. Dit is er ook zo één. In Duitsland nabij Trier reed een Amerikaan met zijn blauwe McLaren F1 in op een groep stilstaande auto’s. Au! De schade loopt volgens het politiebericht op tot 100.000 euro.

We zagen eerder al een afgebrande McLaren F1 voorbij komen en elders op internet staan er ook nog wel een paar. En zo blijven er steeds minder over van de 64 die er zijn gebouwd van deze beauties. De exemplaren die overblijven worden daarmee wel extra schaars, wat betekent dat ze vast weer in waarde stijgen. Zal de crashert van dit exemplaar allemaal een dikke wurst wezen: hopelijk krijgt ‘ie het voorkantje van zijn blauwe bolide nog een beetje opgekalefaterd…

Ook interessant!

  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, crash, f1, McLaren, Supercars

Vorig bericht: « Reminder: Top Gear S15E06, 22:30, BBC2
Volgend bericht: Mercedes 190, youngtimer in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    1 augustus 2010 om 11:04

    Dit is gelukkig nog wel te repareren.

    Login om te reageren
  2. bakkerst zegt

    1 augustus 2010 om 11:05

    dat lijkt me inderdaad nog wel te repareren, voornamelijk “blik” schade, met een paar nieuwe paneeltjes en een koplamp moet het hele zaakje weer te fixen zijn.

    Login om te reageren
  3. LOWrider_NL zegt

    1 augustus 2010 om 11:06

    ja. En dan stap je uit en denk je bij jezelf.. “Jeetje! Minder fijn”

    Login om te reageren
  4. JvT zegt

    1 augustus 2010 om 11:09

    So! Dat remspoor is ook niet te zuinig, die moet flink geschrokken hebben..

    Login om te reageren
  5. klaas zegt

    1 augustus 2010 om 11:10

    tsja als je zo’n auto kan betalen dan lig je ook echt niet wakker van zo’n schade wat is 100.000 nou in % van de waarde..
    Volgende week ziet ie er weer als nieuw uit.. gelijk alle steen slag weg.

    Login om te reageren
  6. ardonjr zegt

    1 augustus 2010 om 11:17

    Lang leve ABS zo te zien..

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      1 augustus 2010 om 12:54

      @ardonjr: De McLaren F1 heeft geen ABS en geen ESP en andere hulpmiddelen. ;)

      Login om te reageren
  7. AlwinH zegt

    1 augustus 2010 om 11:18

    @klaas, wat een nare opmerking.

    Login om te reageren
  8. John zegt

    1 augustus 2010 om 11:23

    ja, hoezo zouden we ons druk maken om die Nissan Micra waar hij achterop gleed met 3 inzittenden…….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 augustus 2010 om 11:56

      @John: die Nissan week (zonder te kijken) uit van de middelste baan naar de linker rijstrook. Vind je het dan gek dat er een McLaren F1 met hoge snelheid achterop knalt…

      Login om te reageren
  9. zlinx zegt

    1 augustus 2010 om 11:27

    Iets met vooroordelen over Amerikanen en hun stuurmanskunsten gaat nu door mijn hoofd.. Zelfs rechtdoor rijden is schijnbaar nog te moeilijk ;-)
    Verder misschien een beetje off-topic, maar ik snap niet dat (bijna) geen enkele andere supercar zo’n zelfde positionering van de bestuurder heeft.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2010 om 11:30

    Flink balen, maar dit gaat echt wel gerepareerd worden.

    Login om te reageren
  11. DavidZ zegt

    1 augustus 2010 om 11:36

    Het is gewoon een oude auto hoor, er zijn flink wat veel minder dure sportauto’s nu nieuw op de markt die beter presteren (ook qua veiligheid/emissie/comfort etc).
    Zo te zien was een te hoge snelheid icm niet voldoende anticiperen de oorzaak (Snelle SUV/SAV is veiliger op de openbare weg: je kunt veel verder vooruit kijken dan in zo’n platgeslagen ding. Op het circuit is een echte sportwagen dan weer in ’t voordeel).

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      1 augustus 2010 om 13:33

      @DavidZ:

      ;)
      http://www.youtube.com/watch?v=RXqSedWSu2k

      Login om te reageren
    • jdp1234 zegt

      2 september 2010 om 22:28

      @DavidZ: ik hoop dat dat voor te lachen was anders ken je geen zak van auto’s

      Login om te reageren
  12. Martin zegt

    1 augustus 2010 om 11:41

    @DavidZ:
    En hoe ver kunnen we vooruit kijken als we allemaal met SUV’s rijden? Dat is ook een beetje het probleem in de VS he! De SUV was veilig in een crash met een gewone auto, maar nu hebben ze allemaal SUV’s…

    Login om te reageren
  13. jonahim zegt

    1 augustus 2010 om 11:55

    aaauwww dat moet pijn doen in hart en portemonee

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    1 augustus 2010 om 11:58

    Daarnaast gaf die auto geen richting aan bij het verplaatsen naar de linker rijbaan en kon heeft hij zich na het ongeluk snel uit de voeten gemaakt. Met de schade aan die andere auto zal het dus wel meegevallen hebben…

    Login om te reageren
  15. F612S zegt

    1 augustus 2010 om 12:07

    100.000 euro schade? Niet total loss dus! Die kan gewoon nog hersteld worden hoor!

    Login om te reageren
  16. Laue zegt

    1 augustus 2010 om 12:18

    scheiße dus.

    Login om te reageren
  17. henkie zegt

    1 augustus 2010 om 12:41

    verzekering zal blij zijn

    Login om te reageren
  18. SHFT zegt

    1 augustus 2010 om 12:46

    Jammer, blijft een auto-icoon

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    1 augustus 2010 om 12:47

    Ik zou em gelijk overspuiten, wat een kotslelijke kleur zeg. Iets voor een Daewoo Matiz, of die lelijke boldak-Mazdaatjes.

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2010 om 13:23

    @ DavidZ: Ik denk dat de McLaren F1 nog steeds z’n mannetje staat tussen het moderne geweld. In elk geval wanneer je naar prestaties kijkt.
    En dit is nu eens géén gewone oude auto, maar een heus icoon. Een rijdende legende. Of je ‘m nu mooi vindt of niet.

    http://www.youtube.com/watch?v=t7Azl-drqMk

    Login om te reageren
    • DavidZ zegt

      1 augustus 2010 om 13:37

      @Klassiekerrally:
      Destijds was die F1 een indrukwekkende technologische prestatie, alleen zijn de tijden veranderd. De prijs-kwaliteit verhouding was niet goed van de F1, en als ik interieur foto’s zie…..een nieuwe 911 turbo of 458 rijdt tegenwoordig net zo snel, tegen een fractie van de prijs, en met veel meer veiligheid, comfort en betere materialen aan boord. En ze vervuilen veel minder.

      En McLaren zelf bouwt nu iets wat vrijwel net zo snel is, en veel minder kost. Vandaar mijn “toen vooruitstrevend, nu overschat” reactie.

      (En een GT-R is op openbare wegen net zo snel, en heeft nog 4WD ook, en kost een fractie van wat die F1 kost. F1 heeft een handbak dacht ik, dus die acceleratiecijfers zijn meestal alleen haalbaar voor een professional, itt krachtige auto’s met moderne transmissies. Chris Harris vermeldt dit regelmatig, ik denk dat hij een punt heeft).

      Login om te reageren
  21. f1l1p zegt

    1 augustus 2010 om 13:59

    911 of 458 net zo snel?? De F1 bolt een 386Km/u (als ik mij niet vergis) Daar sta je dan in je blitse Porsche of Ferrari…

    Login om te reageren
  22. akif7 zegt

    1 augustus 2010 om 14:29

    wat betekent dat ze vast weer in waarde stijgen. <<– scheve zin, zelfs ik als een turk ziet dat die zin niet kl0pt =p jammeerr we love f1

    Login om te reageren
  23. hobbes zegt

    1 augustus 2010 om 14:50

    het goede nieuws in dit bericht: er zijn nog F1s die gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn, nl. rijden!

    Login om te reageren
  24. Something zegt

    1 augustus 2010 om 14:55

    Dit is nou waarom ik altijd van mening ben dat je zulke auto’s veilig en wel in een garage moet bewaren, en nooit meer ermee rondrijden.

    Login om te reageren
  25. DutchSpike zegt

    1 augustus 2010 om 15:23

    Volgens mij gaat zijn portommonee heel wat lichter wegen na de reparatie. =P

    Login om te reageren
  26. maarten zegt

    1 augustus 2010 om 16:12

    Dit is de auto van Flemke, hij post vaak op PH.com. Deze F1 is nogal speciaal daar de beste man de remmen, banden, velgen, ophanging en nog wat andere dingen heeft aangepast. Er is ook een filmpje waar hij er voorzichtig mee rondrijdt op de nuerburgring.
    Best een chille dude volgens mij, en zonde van de auto.

    Login om te reageren
  27. Seroo zegt

    1 augustus 2010 om 16:33

    Wat zal de automobilist waar hij achterop is gereden balen zeg. Ik zou nooit meer rustig in een file aan kunnen sluiten als je zoiets op je geweten hebt.

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2010 om 16:54

    @ DavidZ: Deels zal je gelijk hebben. Maar het feit dat een auto waarvan het concept al 20 jaar oud is het heel veel moderne auto’s heel erg moeilijk kan maken spreekt voor zich.
    Nog steeds een auto om te watertanden. En niet zomaar een oude auto.
    Een 911 uit de jaren ’90, da’s gewoon een oude auto. Een McLaren uit hetzelfde tijdperk, da’s nog steeds een supersportwagen.

    @ Something: Hang er dan een poster van op de muur. Of bouw een 1:1 model. Auto’s zijn gemaakt om te rijden. En ja, dan kan er wel eens wat mis gaan. Geen reden om ze niet te rijden.

    Login om te reageren
    • Something zegt

      2 augustus 2010 om 01:19

      @Klassiekerrally: dat is jouw mening, mijn mening is dat ze veilig in een garage horen te staan.
      Auto’s zijn gemaakt om te rijden ja, maar met zo een zou ik nooit van me leven rijden:) gewoon veilig en wel bewaren in een mooie verwarmde nette garage zodat er niet een of andere randebiel schade aan kan veroorzaken.
      Dat jij het daar niet mee eens bent moet jij weten

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        2 augustus 2010 om 01:30

        @Something: Rest een simpele vraag: Waarom heb je een auto dan, als je hem alleen maar in de garage laat staan?

        Login om te reageren
  29. C70T5 zegt

    1 augustus 2010 om 16:57

    krijg ineens spontaan pijn in mijn borst en mijn linkerarm na het zien van deze foto. dokter bellen?

    gelukkig ziet het er reparabel uit.

    Login om te reageren
  30. Klassiekerrally zegt

    1 augustus 2010 om 17:00


    Ik vind ’t trouwens echt een mooie kleur, en de zwarte velgen staan ook niet gek.

    Login om te reageren
    • JoepeN zegt

      1 augustus 2010 om 17:19

      @Klassiekerrally: goeie kleur inderdaad.

      Het voordeel van zo’n stervensdure auto is natuurlijk wel dat ie eigenlijk niet total-loss kan. In dit geval neusje fixen en weer verder. Kan waarschijnlijk gewoon bij McLaren in de fabriek.

      Login om te reageren
  31. spykerboy zegt

    1 augustus 2010 om 20:59

    ik vind zo’n uitgebrande 458 erger om te zien dan dit hoor… ben nooit fan geweest van de F1

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      1 augustus 2010 om 21:25

      @spykerboy:

      De zelfvernietiging van een massa-product raakt mij toch veel minder dan het eervol gewond raken van een echte wagen.
      Eentje waar 2 keer over is nagedacht en waarachter andere motieven zaten om hem te bouwen dan proberen er evenveel aan de man te brengen als van de VW Golf.

      Login om te reageren
  32. Stiggie zegt

    1 augustus 2010 om 21:30

    @RenesisHP;

    Het schijnt dat ze heel veel takes van die dragrace hebben moeten doen, omdat de Veyron het niet aan kon.
    Ik vind het trouwens fantastisch dat de F1 nog zolang vóór de Veyron kon blijven.
    Mclaren F1 FTW, wat een auto.
    Atmosferische V12 FTW.
    Mijn favoriete Auto aller tijden.

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    1 augustus 2010 om 22:01

    Nou zeg, als je dan een ongeluk krijgt met je F1, doe dat dan op een spectaculaire manier. Een file zeg… Dat kan een Alto ook nog! :roll:

    Blijft vervelend natuurlijk…

    Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    2 augustus 2010 om 08:18

    Aauuwtch.. that’s gotta hurt…
    Als je zo even kijkt ziet de schade er wel herstelbaar uit.. dus hopelijk kan ie er binnenkort weer in rondrijden ;)

    Login om te reageren
  35. StijnB zegt

    2 augustus 2010 om 08:53

    @ DavidZ
    Qua prestaties sla je de bal wel hevig mis! De McLaren F1 is hierbij nog steeds legendarisch. Als je Evo zou gelezen hebben daar vergeleken ze inderdaad de nieuwe 997 Turbo S met de F1, naar 100 kan de Porsche bij blijven, bij 160 komt er al een verschil en dan is de McLaren gewoon weg! Daarvoor moet je niet kunnen schakelen, op hoge snelheid trekt het (buiten de Veyron en co (die ook hyperduur zijn)) alles eruit. Zal bijvoorbeeld snel even wat vergelijkingscijfers uit Car And Driver van de F1 vs F50 geven die ik hier snel vind geven;
    0-60 mph F50 3,8s F1 3,2s
    0-100 mph F50 8,5s F1 6,3s
    0-170 mph F50 26,8s F1 17,2s

    Zoals je kan zien is een F1 op snelheid een vrij goede wagen :).

    Login om te reageren
  36. StijnB zegt

    2 augustus 2010 om 08:56

    @ Iedereen
    Tuurlijk is de schade herstelbaar. Elke F1 die wordt verkocht komt terug langs de fabriek. Daar wordt hij aangepast aan de wensen van de nieuwe eigenaar (komen ook steeds nieuwe opties bij zoals Xenon-lichten), en worden wagens die het erg te verduren hebben gekregen nieuw leven ingeblazen.

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2010 om 09:42

    @ Something: Is inderdaad mijn mening, en we delen elkaars mening in deze niet. Moet kunnen, maar ik blijf ’t raar vinden. Als jij een F1 zou bezitten, zou je garage geen grote deur nodig hebben. :)

    Login om te reageren
  38. Style zegt

    2 augustus 2010 om 09:42

    OH NEEEE

    Dit is chassis nr 040, ik heb die nog in perfecte staat gezien 5 jaar terug bij de Ring.

    Eigenaar is Flemke, deze zal zeker opnieuw worden opgebouwd

    Login om te reageren
  39. StijnB zegt

    2 augustus 2010 om 11:50

    @ Klassiekerrally “Een 911 uit de jaren ‘90, da’s gewoon een oude auto. Een McLaren uit hetzelfde tijdperk, da’s nog steeds een supersportwagen.”

    Hiermee ben ik het helemaal niet eens. In de jaren ’90 heeft Porsche pareltjes afgeleverd. Kijk hoe geliefd de 993 nog steeds is, de waarde van een 964 RS of 993 RS en de prestaties van een 993 Turbo. Niets gewoon of ouds aan…

    Login om te reageren
  40. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2010 om 11:58

    I stand corrected. Maar wat ik eigenlijk bedoelde, is dat de Porsches niet opvallen doordat je ze zo vaak ziet. En de laatste luchtgekoelde 911’s zijn natuurlijk net als de RS’en ook iconen. En terecht.

    Login om te reageren
  41. StijnB zegt

    2 augustus 2010 om 13:51

    @ Klassiekerrally
    Daar kan ik inkomen, een McLaren F1 heeft is bij een zéér ruim publiek gekend en geliefd o.a. door zijn records en zijn optreden in diverse racespelletjes.
    Maar door kenners worden beide wel in dezelfde mate aanbeden, ik bijvoorbeeld sta gek van beide iconen.

    Login om te reageren
  42. Something zegt

    2 augustus 2010 om 23:00

    @Citrofiel: waarom? omdat het een auto is die niet meer in productie is:) als ik ergens heen moet zou ik een normale auto nemen, maar zeker nooit van mijn leven niet een Mclaren F1.
    @klassiekerrally : inderdaad! jij jouw mening ik de mijne duidelijk toch?
    Misschien dat zodra ik afgestudeerd ben, en de juiste investeringen doe dat ik een dergelijke wagen kan betalen.
    Dan blijft ie mooi veilig binnen waar niemand em kwaad kan, en ik gewoon er altijd van kan genieten.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      2 augustus 2010 om 23:11

      @Something: Je wil een auto hebben puur en alleen omdat hij uit productie is? Dan heb je een lang verlanglijstje zeg…

      Login om te reageren
      • Something zegt

        3 augustus 2010 om 00:25

        @Citrofiel: nee dat heb je mij niet zien zeggen:)

        Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    3 augustus 2010 om 00:28

    @Something: Hoe moet ik dit dan interpreteren?

    Citrofiel: “Waarom heb je een auto dan, als je hem alleen maar in de garage laat staan?”
    Something: “waarom? omdat het een auto is die niet meer in productie is”

    Login om te reageren
    • Something zegt

      3 augustus 2010 om 03:53

      @Citrofiel: Inderdaad maar wat zei jij eerder:)? puur en alleen omdat een auto niet meer in productie is en dat is wat ik niet had gezegd.
      Maar goed mierenneuker om wat preciezer te zijn dat is 1 van de redenen.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        3 augustus 2010 om 15:03

        @Something: Ik zie je geen andere reden noemen, dus nam ik aan dat dat de enige reden is. Maar ik snap echt niet waarom je een auto zou willen hebben zonder erin te rijden, zeker een rijdersauto als de F1. Ga je er dan alleen maar af en toe naar kijken en er even in zitten? Hij is niet eens mooi. :P

        Nou ja, meningen verschillen… Gelukkig zijn er mensen die er anders over denken, anders zagen we deze auto’s nooit meer…

        Login om te reageren
        • Something zegt

          3 augustus 2010 om 16:54

          @Citrofiel: Ja snap ik:) maar inderdaad meningen verschillen.
          Ik zou inderdaad af en toe even naar kijken en erin zitten ja :)

          Login om te reageren
  44. Jochempie zegt

    3 augustus 2010 om 16:01

    De McLaren F1 moet wel de meest extreme, meest geavanceerde en meest vermakelijke auto zijn waar ik geen reet om geef.

    Login om te reageren
  45. OJ zegt

    3 september 2010 om 00:08

    Deze McLaren is getuned door MTM!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North