• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schrecklich! BMW F80 M3 legt het loodje

Auteur: jaapiyo, gepost 20 september 2017 om 21:48 – 46 Reacties

M3


Naar verluidt kreeg deze M3 puntenaftrek van de jury, omdat de landing niet helemaal vlekkeloos verliep.

Een combinatie van ongelukkige omstandigheden leidde in het germanesque Rheinland-Pfalz onlangs tot een afgeschreven BMW F80 M3 (rijtest). De 21-jarige bestuurder van de BMW reed op de A6 richting Mannheim met een nette snelheid van zo’n 150 kilometer per uur. Probleem is alleen: het regende, het waaide hard en zijn bandjes waren behoorlijk kaal.

In tegenstelling tot de film Cocktail kende deze cocktail kende geen zoet einde, want de M3 heeft op enig moment het asfalt verlaten. Vervolgens denderde de auto 20 meter door op het grassige niemandsland tussen de linkerrijbaan en de vangrail. De man achter het stuur slaagde er niet in de zijn auto weer in het juiste spoor te brengen, maar knalde uiteindelijk aan de réchterkant van de weg de vangrail in. De auto sloeg daarop meerdere keren over de kop en kwam pas honderd meter verderop tot stilstand.

De M3 is afgeschreven en er is flink wat schade aan alle vangrails et cetera. De bestuurder raakte ook zwaar gewond en moest overgebracht worden naar het ziekenhuis, maar hij maakt het inmiddels naar omstandigheden goed. Red de BMW M3’s!

Image-Credit: Polizei Rheinland-Pfalz
Bedankt Kevin voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling
    BMW M3: ‘baanbrekende’ EV mét traditionele uitstraling

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, crash, f80, grijs, M3, schade, sedan

Vorig bericht: « Arnie is in zijn hum met nieuwe elektrische Hummer H1
Volgend bericht: Tanken? Niet tijdens de spits! »

Lees Interacties

Reacties

  1. danmar zegt

    20 september 2017 om 22:04

    Performance auto – gladde banden – slechte weersomstandigheden – hoge snelheid – jonge bestuurder.
    Hopelijk komt hij er weer 100% bovenop en heeft hij zijn les geleerd.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      20 september 2017 om 22:06

      @danmar: een oma kan zo’n ding nog besturen joh, dus hou het maar bij jonge jongen + jeuk in de ballen = crash, had ook in een golf 1.2 kunnen gebeuren

      Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        20 september 2017 om 22:45

        @lekkaah: tis geen audi

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          21 september 2017 om 07:54

          @aquila2003: tis? Wat is dat dan?

          Login om te reageren
          • aquila2003 zegt

            21 september 2017 om 08:03

            @awesome: gottegot, als er inhoudelijk niets meer te zeggen is gaan de taalnazis er nog ff overheen.

            Login om te reageren
            • awesome zegt

              21 september 2017 om 11:04

              @aquila2003: helemaal niet. Ik vraag je toch gewoon wat het betekent?

              Login om te reageren
            • senwedural zegt

              21 september 2017 om 11:16

              @aquila2003: tis taalnazi’s

              Login om te reageren
      • danmar zegt

        20 september 2017 om 23:10

        @lekkaah: tsja, een maat van me rijdt een Nissan GTR en als het behoorlijk regent, zwabbert dat ding rond de 120 -140 op de rijstrook, veel te veel last van aquaplaning. Volgens de dealer moet hij juist harder rijden voor meer downforce, maar dat durft ie niet…
        Hoe dan ook, een M3 is geen GTR, maar gladde brede banden, regen en een hoge snelheid zijn gewoon een tricky combinatie.

        Login om te reageren
        • jarropieters zegt

          21 september 2017 om 00:59

          @danmar: Dat aquaplanen komt gewoon door de brede banden die erop liggen. Dat wordt alleen maar erger als je harder gaat rijden en wordt niet opgelost door dat beetje downforce van een GTR.

          Login om te reageren
          • unknown32 zegt

            21 september 2017 om 01:24

            @jarropieters: kan enkel opgelost worden met veel gewicht, los van vaart minderen. Dan ploeter je er door.

            Login om te reageren
            • Onehp zegt

              21 september 2017 om 08:36

              @unknown32: niet helemaal juist. Meer gewicht maakt het contactoppervlak met de weg langer, de breedte ligt vast. Die grootte hangt sterk af van de (normale) bandendruk, de bandenwangen nemen doorgaans maar een klein gedeelte van het gewicht. En een lage oppervlaktedruk samen met breedte zorgt voor meer aquaplaning.
              Enkel met erg hoge bandendruk, zoals een vrachtwagen met rond 8 bar of een koersfiets, heb je nooit last van aquaplaning. Aan de andere kant, met een erg lage druk kan je mits genoeg slip, zodanig aquaplanenen dat je over water kan rijden (ijslands klimmonsters, sneeuwscooters met lange band, geen van beide direct licht, ze zinken erg snel als je stilstaat).

              Een zware SUV van 3 ton op brede banden (bv. X5 met maatje 305 achter, goedkope en soms kale banden want duur om te vervangen) en 2,5bar bandendruk gaat net zo goed zweven als een lichte 205 GTI die nog op een oud setje staat…

              Login om te reageren
              • freshlife zegt

                21 september 2017 om 13:04

                @Onehp: een x5 is geen 3 ton

              • Onehp zegt

                21 september 2017 om 13:18

                @freshlife: met passagiers/bagage

        • mout zegt

          21 september 2017 om 10:36

          @danmar: Als je dealer je gaat adviseren harder te rijden met brede banden, RWD en regen, hoopt ie zeker op de reparatie- / vervang opdracht. Ik zou toch eens naar een andere garage gaan zoeken…

          Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      21 september 2017 om 00:56

      @danmar: Dit is denk ik ook wel de reden dat er nu gewoon veel performance auto’s met vierwielaandrijving zijn. Het is op de openbare weg gewoon beter en veel veiliger ondanks dat het voor veel ”puristen” ‘minder leuk is.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        21 september 2017 om 08:42

        @nvn1993: als je denkt dat 4wd maar op enige manier aquaplaning verhindert, dan kom je bedrogen uit. Eventueel dat eens het gaat glijden dat er meer kans is om de controle te behouden (inzoverre tractie controle en esp dat niet reeds doen, als ze aanwezig zijn en aan staan), maar net zo goed voelen 4wd rijders zich veiliger en gaan daarom harder rijden. In de Zweedse winter zijn de ongelukken bewezen zwaarder met 4wd wagens om die reden. Aquaplaning lijkt me met jou commentaar van hetzelfde bedje ziek.

        Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    20 september 2017 om 22:06

    Niet iedereen is een VER…

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 september 2017 om 22:17

      @onehp: Een eckte VER rijdt sowieso in een Renault en niet in een BMW

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        21 september 2017 om 01:04

        @alcantara: De vraag is hoe vaak die renault daadwerkelijk rijdt…

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 september 2017 om 22:20

      @Onehp: die rijdt niet op slicks in de regen…

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        20 september 2017 om 22:25

        @potver7: inderdaad. Zou kunnen dat jongeheer niet eens wist dat ie met slicks onderweg was, anders rij je toch zo snel niet… En zelfs dan, jonge overmoed.

        Overigens, is het niet MAXimum 110 in Duitsland bij regenval, of enkel als er zulke bordjes staan?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          21 september 2017 om 07:18

          @Onehp: dat land met 110 bij regen is Frankrijk. In Duitsland zijn er flink veel zones met 80 bei Nässe. Of het nat genoeg is voor 80 mag iedereen voor zichzelf (of achteraf door de rechter) laten uitmaken.

          Login om te reageren
          • benzinehoofd zegt

            21 september 2017 om 09:35

            @mashell: Er gelden duidelijke criteria voor “Nässe”, i.t.t. “Nat wegdek” in NL.

            Login om te reageren
            • wijsneus zegt

              21 september 2017 om 11:44

              @benzinehoofd: Wat zijn die dan? Ben daar wel benieuwd naar. Trouwens vind ik dan 80 km/h ook geen realistische snelheid. Dan weet je zeker dat niemand zich eraan gaat houden. Doe dan 120 ofzo, ervan uitgaande dat de snelheid anders ongelimiteerd is op dat stuk snelweg.

              Login om te reageren
              • benzinehoofd zegt

                21 september 2017 om 12:48

                @wijsneus: Op deze site wordt het netjes samengevat (in het Duits): http://www.fahrschule-online.de/was-bedeutet-bei-naesse-1775443.html

              • benzinehoofd zegt

                21 september 2017 om 12:50

                @wijsneus: En het is 80 omdat deze bordjes alleen geplaatst worden als er ook echt sprake is van gevaarlijke situaties (i.t.t. de snelheidsbeperkingen die je tegenwoordig in NL overal tegenkomt omdat men er te gierig is om het wegdek te onderhouden).

    • awesome zegt

      21 september 2017 om 07:55

      @Onehp: meer een VET dit, sloeg gewoon linksaf!

      Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    20 september 2017 om 22:07

    Onderstuur overstuur motor verkeerd geplaatst aandrijving op de verkeerde wielen, niemand?

    Login om te reageren
    • benzinehoofd zegt

      21 september 2017 om 09:37

      @tttijn: Het is (of liever: was) een BMW; geen Porsche of Audi. Dus die motor zat op de juiste plek en ook de juiste wielen werden aangedreven.

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        21 september 2017 om 11:04

        @benzinehoofd: dit…lachwekkend ben je!

        Login om te reageren
        • benzinehoofd zegt

          21 september 2017 om 16:30

          @tttijn: Leuk dat je erom kunt lachen! Had ik, gezien je profielnaam en -foto niet verwacht… my bad. ;-)

          Login om te reageren
          • tttijn zegt

            21 september 2017 om 16:53

            @benzinehoofd: aha :))

            Login om te reageren
  4. bmwfreak038 zegt

    20 september 2017 om 22:31

    Voorbanden waren ookal mooi gecupt

    Login om te reageren
  5. NiNja zegt

    20 september 2017 om 22:32

    Smakeloze ondertitel gezien de bestuurder zwaargewond raakte…
    Ja ja, hij doet het goed, maar toch.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      20 september 2017 om 23:12

      @NiNja: heb je nu auw in je gevoel?

      Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    20 september 2017 om 22:35

    Je suis m3

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    20 september 2017 om 22:41

    Kale banden op zo’n wagen is natuurlijk sowieso kansloos. Zeker in de herfst… Te hard rijden met kale banden is natuurlijk nog stommer.
    Misschien een RS4 nemen als opvolger….

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    20 september 2017 om 23:02

    Zo’n bak rijden en dan geen geld over hebben voor een paar fatsoenlijke banden…

    Penny wise, Pound foolish…

    Want de verzekering kon nog wel eens heel terughoudend zijn met uitbetalen als blijkt dat de auto niet aan de eisen voldoet.

    Maar dan nog mag hij blij zijn, geld is maar geld en hij kan het tenminste nog navertellen en heeft geen anderen in de ellende gebracht.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      21 september 2017 om 07:36

      @moveyourmind: wss gewoon luiheid/naiviteit

      Login om te reageren
  9. frans1 zegt

    21 september 2017 om 09:22

    En daarom zijn jonge bestuurders zo duur om te verzekeren (overmoedig, weinig ervaring). Nu moeten 50 anderen een jaar lang geen schade rijden.

    Login om te reageren
  10. wimof zegt

    21 september 2017 om 10:36

    Lang leve de te lange onderhoudsintervallen.
    Ik zal braaf blijven en schrijven dat 3/4 van de bestuurders tussen twee onderhouden in enkel hun brandstoftank in het oog houden.
    En dan weten dat banden met minder dan 3mm profiel even slecht zijn als de wettelijke grens.

    Login om te reageren
  11. hotze zegt

    21 september 2017 om 14:18

    Het is wellicht niet erg nauwkeurig om met het oog het profiel te “meten” maar het ziet er bij deze auto niet heel slecht uit. Als het echt goed losgaat met regen ben je niet goed bij je pan om 150 te gaan rijden.
    Wie herinnert zich niet die NL-Ferrari die met 200 op een ‘moisty’ autobahn door de vangrail vloog.
    Gewoon onverantwoord hard…

    Login om te reageren
  12. feekh zegt

    21 september 2017 om 17:21

    @jaapiyo, dit lijkt me een F13 M6 Gran Coupe, geen f80 m3.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      21 september 2017 om 19:51

      @feekh: de koelsleuven buiten de uitlaatpijpen zijn M3, dat heeft een M6 niet. Ook heeft de Gran Coupe zijn naam in de hofmeister knik.
      Maar idd lastig te zien zonder kofferdeksel

      Login om te reageren
      • feekh zegt

        22 september 2017 om 19:16

        @hehe: Ik kan de naam niet terugvinden op dit model: https://youtu.be/JUVKLojxBqA?t=21 . Ook op andere foto’s van de F13 kan ik ’t niet terugvinden.. Ben nog niet helemaal overtuigd ;).

        Login om te reageren
      • feekh zegt

        22 september 2017 om 19:21

        @hehe: Je hebt gelijk! Ik heb nog ‘ns gekeken naar die uitlaatpijpen. Ik ben overtuigd.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North