• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Seat Leon Cupra en VW Golf GTI door O.CT

Auteur: chefke, gepost 2 januari 2008 om 23:14 – 41 Reacties

OCT Golf en Leon


De Leon Cupra en de Golf GTI zijn niet de langzaamste auto’s op de weg, maar de tuner O.CT heeft nog flink meer pk’s uit de blokken weten te halen. De standaard 200 pk van de Golf wordt 270 en de 240 pk van de Leon is zelfs 315 geworden!

Om dit vermogen te bereiken heeft O.CT Oberschneider de ECU aangepast, en wordt de turbodruk verhoogd. Verder wordt er een sportuitlaat gemonteerd en om het helemaal af te maken worden het injectiesysteem aangepast en is de intercooler vergroot. Met deze aanpassingen hakt de Leon een volle seconde van de 0-100 tijd af, waardoor hij deze sprint in maar 5.2 seconden aflegt. De Golf is een fractie langzamer.

Het oog wil ook wat en daarom zijn er speciale 19 inch velgen ontwikkeld en kan je koolstof sierdelen bestellen voor onder de motorkap.

OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon
OCT Golf en Leon

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • JE Design Seat Leon
    JE Design Seat Leon maakt VW Golf overbodig
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

Nieuwste artikelen

  • Is dit de stijlvolste Mansory op Marktplaats?
  • Video: brake check heeft zware gevolgen
  • Hè? Actieradius van EV groeit tussen de 100.000 en 170.000 kilometer
  • Koop de bekende Alfa Romeo 75 van Jeremy Clarkson uit Top Gear!
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, golf, gti, leon, Seat, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Mercedes GLK Freeside Concept [updated]
Volgend bericht: Cadeautip voor de miniatuur verzamelaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cees zegt

    2 januari 2008 om 23:23

    Zeer strak moet ik zeggen!!
    T heeft altijd wel wat pik zwarte auto’s!!!

    Cees

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    2 januari 2008 om 23:33

    Die sierdelen zitten dus niet op de getoonde auto’s? Of ben ik blind?

    Login om te reageren
  3. Pim zegt

    2 januari 2008 om 23:35

    @ Citrofiel

    Onder de motorkap ;)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    2 januari 2008 om 23:37

    @ Pim; :oops: Gelukkig, ik ben niet blind. :P ;)

    Login om te reageren
  5. Rossi zegt

    2 januari 2008 om 23:41

    Vind de golf int zwart toch mooier..

    Login om te reageren
  6. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    2 januari 2008 om 23:46

    Vind de lijnen van een leon erg mooi, ook van de originele… Alleen elke keer als ik er één zie heb ik het idee dattie van plastic is… Ook vanwege de afwerking zou ik hier zelfs missch wel de golf kiezen… Moet zeggen: chapeau voor de heren tunerts

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    2 januari 2008 om 23:49

    @Rossi: geeft niet, misschien gaat dat nog wel een keer over….
    Die Leon is zeer strak zo…. alleen die stickers zijn fout. En de remklauwen voor en achter mogen wel in een kleurtje (hetzelfde kleurtje) en de schijven achter zouden wat groter mogen voor deze velgen… 315pk is denk ik teveel voro een voorwielaandrijver… maar goed… dan maar wat minder stampen en wat kalmer aan doen bij het bochtjes uit knallen.

    Login om te reageren
  8. Gregorius zegt

    3 januari 2008 om 00:01

    Waarom dan van de Leon meer? Het is toch dezelfde engine die erin ligt?

    Login om te reageren
  9. six trey zegt

    3 januari 2008 om 01:49

    zo iets tunen is tuning zonder smaak dat VW logo blijft mij storen, die seat heeft nog ix en ja 315PK is wel veel voor een auto van die groote maar het blijven lelijke hatchbacks iets wat ik in nog geen miljoen jaar zou durven kopen

    Login om te reageren
  10. Tristan zegt

    3 januari 2008 om 04:31

    Opzich niet heel bijzonder. Rij zelf met een Leon FR met 280pk – 415Nm (standaard 200pk) door JD Engineering (de Leon VDV-Editie), en zij hebben ook een Cupra onderhanden gehad die 345pk – 420Nm leverde.

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    3 januari 2008 om 06:23

    Ik vind het helaas een beetje een dertien in een dozijn verhaal.

    Login om te reageren
  12. K. zegt

    3 januari 2008 om 07:03

    Wow.. Me Like…

    Alleen rood is de GTI mooier :P

    Login om te reageren
  13. Apache zegt

    3 januari 2008 om 07:43

    Errgleuk, die Leon Cupra! Enkel de C30 nog met 300+ pk :)

    Login om te reageren
  14. Eric(the good) zegt

    3 januari 2008 om 07:52

    De turbodruk verhogen = verbruik de hoogte in. Ben niet echt overtuigd van de bedrijfszekerheid op langen termijn. Geef mij maar de tuners van ABT.
    19″ sloffen is beenhard onder deze klasse van auto’s. Hou het maar op 18″!!!

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    3 januari 2008 om 09:37

    En de golf heeft R32 achterlichten
    Echt goed gedaan!
    @Eric ja inderdaad het verbruik gaat ook omhoog, maar dat zal de klant niks schelen ;)

    Login om te reageren
  16. IbiTDI zegt

    3 januari 2008 om 09:44

    Eindelijk eens een tuner die z’n demo’s niet volhangt met plastic. Ziet er wat mij betreft geslaagd uit. :)

    @ Eric: wat denk je dat ze met tunen bij ABT doen dan?

    Login om te reageren
  17. Kevin zegt

    3 januari 2008 om 10:17

    @Gregorius:

    Golf GTI en Leon Cupra hebben totaal verschillend blok, de leon bevat een gedowntuned Audi S3 blok. Dit verklaard het verschil in pk na de tuning.
    En idd, de leon cupra VDV editie is nog net ietsjes krachtiger.

    Login om te reageren
  18. Alex zegt

    3 januari 2008 om 10:21

    Geef mij maar die Leon :)

    Login om te reageren
  19. Mustang zegt

    3 januari 2008 om 11:14

    Twee mooie auto’s in zwart!:O Ik zeg maar 1 ding; Geil!

    Login om te reageren
  20. Jur zegt

    3 januari 2008 om 11:27

    Zal lekker gaan op de voorbandjes hhaha. En 5.2 naar 100 lijkt me wat optimistisch met het gegeven vermogen en gewicht + aandrijving type. Maar wel leuke bakkies voor op de autobahn hoor :)

    Login om te reageren
  21. Dejmir zegt

    3 januari 2008 om 11:40

    Golf Owned:)

    Login om te reageren
  22. Marc zegt

    3 januari 2008 om 11:43

    Ik zou voor het uiterlijk van de Glof gaan want ik krijg altijd een rilling als ik die rode rand zie…

    Login om te reageren
  23. Falco zegt

    3 januari 2008 om 12:12

    Te mooi, maar zou zeker voor de Leon gaan en niet alleen vanwege de 45 pk extra. De leon is gewoon mooi om te zien en zeker in deze kleur en uitmonstering

    Login om te reageren
  24. Simpson zegt

    3 januari 2008 om 12:15

    75pk en een onbekende hoeveelheid koppel extra en maar 1 seconde van de 0-100 tijd af? Ligt dat dan aan mij of krijg je zoveel vermogen niet meer goed aan de grond?

    Ik bedoel, leg dat blok eens in een vierwielaangedreven golf, kijken wat die doet.

    Login om te reageren
  25. FabianVTR16V zegt

    3 januari 2008 om 12:16

    Strak, maar niet bijzonder !!
    Zoals al vaker gezegd, (bijv. door Tristan) onze eigen Nederlandse VAG Tuner JD Engineering haalt met Chip en Uitlaat (Milltek / Supersprint) tussen de 330 en 340 pk uit de Cupra !!
    En met een Downpipe van een S3 erop zelfs 345Pk

    Misschien een idee voor een Rijtest ? ;)

    Login om te reageren
  26. Jur zegt

    3 januari 2008 om 12:31

    @ FabianVTR16V

    Met uitlaat + chip redt je die 330 niet hoor ;).

    Login om te reageren
  27. Roadronner zegt

    3 januari 2008 om 12:44

    Doet u mij de Seat maar ;)

    Login om te reageren
  28. GTI zegt

    3 januari 2008 om 13:06

    Volkswagen, Wie Anders

    Login om te reageren
  29. Aston Martin freak zegt

    3 januari 2008 om 13:20

    Very nice cars

    Login om te reageren
  30. MDA zegt

    3 januari 2008 om 13:54

    En hij staat ook op Autoweek.

    Login om te reageren
  31. Yuri zegt

    3 januari 2008 om 15:13

    JD-Engineering heeft al een seat leon cupra na 340 pk getuned met alleen een uitlaatsysteem en een airbox dacht ik.

    Maar ze zien er iig mooi uit! :)

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    3 januari 2008 om 15:14

    De SEAT’s zijn auto’s die ik nog wel van het VAG wil pruimen.

    Login om te reageren
  33. mattie zegt

    3 januari 2008 om 18:06

    ”Om dit vermogen te bereiken heeft O.CT Oberschneider de ECU aangepast, en wordt de turbodruk verhoogd.”
    bij het aanpassen van de ecu bij een turbo motor is het verhogen van de turbodruk heel normaal, anders krijg je nauwelijks extra vermogen. Dus het is een beetje dubbelop.

    @Yuri
    denk dat JD ook wel het chipje heeft aangepast, das namelijk zijn specialiteit.

    Die auto’s zien er goed uit in hun zwarte outfit.

    Login om te reageren
  34. Erwin zegt

    3 januari 2008 om 21:34

    Is de 2.0T uit de Leon, Golf en S3 niet gewoon hetzelfde blok? Alleen met aangepaste software?
    En waarom is dit blok bijna tegelijkertijd in alle 3 geïntroduceerd?

    Login om te reageren
  35. Maurice zegt

    3 januari 2008 om 23:42

    S3 en Leon Cupra hebben hetzelfde blok, het blok in de Golf heeft een andere turbo (net als de Leon FR).

    Login om te reageren
  36. Yuri zegt

    3 januari 2008 om 23:49

    @mattie

    JD heeft de leon zeker geen standaard chip gegeven, maar een maatchip, het zijn ook niet allemaal originele onderdelen.

    Login om te reageren
  37. Tristan zegt

    4 januari 2008 om 02:37

    Om het even duidelijk te maken.

    Tov van een 2.0 TFSI uit de GTI/FR heeft de 2.0 TFSI uit de S3/Cupra:

    – grotere intercooler
    – grotere injectoren
    – sterkere zuigers en drijfstangen
    – K04 turbo (GTI/FR heeft een K03 turbo)
    – dikkere downpipe

    VDV-Cupra heeft 345pk door:

    – JD Engineering chip op maat
    – Carbon Airbox
    – volledig Milltek uitlaatsysteem met S3 downpipe

    VDV-FR heeft ca. 280pk:

    – JD Engineering chip op maat
    – Volledig Milltek uitlaatsysteem

    Login om te reageren
  38. Lorenzo zegt

    4 januari 2008 om 11:13

    JD is gewoon top! Het TCS programma wat door JD speciaal is geschreven werkt ook geweldig.

    Ik heb in de VDV-cupra gereden. Wat een powerrrrr en wegligging !

    Hier de uitdraai van de VDV-cupra:

    http://img227.imageshack.us/img227/3803/leoncupratfsieddemojdruzw2.jpg

    Login om te reageren
  39. bleegh zegt

    4 januari 2008 om 19:43

    wat is er zo bijzonder aan die velgen, die komen gewoon van een audi RS4…

    Login om te reageren
  40. chris zegt

    6 januari 2008 om 22:26

    JD is een van de beste tuners die er op VAG gebied is. Veeel betrouwbaarder dan ABT. JD weet de chip op maat van jouw wagen te programeren terwijl ABT een ongeveer goede chip aanbied die veel duurder is.
    Ik ben pas bij JD geweest met een FR TFSI en die heeft 330 pk en 430 nm koppel over een lang bereik. Dat wil wel.
    Ook afgelopen week met een Ibiza Cupra 2002 langs geweest. Deze heeft 210 pk en 340 nm koppel over ook een lang gebied.
    Er zijn zeer weinig tuners die zoiets verandwoord kunnen. Zelfs AUDI en Spyker kloppen bij hem aan en dat wil wel wat zeggen.

    Chris

    Login om te reageren
  41. Michael(corradozbh)Lips zegt

    26 januari 2008 om 12:23

    Doe mij die Golf maar, die Seat ziet eruit als een busje snap niet dat ze die Leon zo verandert hebben. En de Golf blijft altijd een Golf, en blijft altijd mooi!!! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North