Er is een werkweek over de gebeurtenissen tijdens de Grand Prix van Maleisië gegaan, en daarin is een heleboel gezegd en geschreven, en inmiddels is Vettel nog een keer door het stof gegaan. Een glas, een plas, en alles bleef zoals het was?
Vettels actie blonk niet echt uit qua teamgeest, maar aan de andere kant: welke halve tamme gaat er al in de tweede race stalorders uitdelen? Als gezegd: iedereen had natuurlijk een mening over het incident, behalve Mark Webber, die wijselijk even zijn mond houdt. Hij had zijn mening al geventileerd door Seb vlak na de finishlijn royaal af te snijden.
We doen even een rondje: Bernie Ecclestone vindt Vettel een winnaar die zijn kans rook en hem heeft gegrepen. Wel meent hij dat Vettel voorgoed zijn eigen glazen heeft ingegooid; als hij Webber aan het eind van het seizoen nog eens nodig heeft, dan geeft de Australiër waarschijnlijk niet thuis.
Christian Horner zegt in een interview met Sky Sports dat Webber waarschijnlijk hetzelfde had gedaan (ai…) Verder zijn er geen samenzweringen binnen het team, en maakt Webber gewoon het seizoen af bij Red Bull.
Ook Señor Monobrow kon het niet laten een paar speldenprikjes richting Vettel en Red Bull uit te delen. Ik denk dat ze bij het team dat de 1-2 pakte erg onder de indruk zijn van kritiek van iemand die te stom is om zijn eigen voorvleugel te verwisselen en daarom na 1 ronde uitvalt.
Hoe dan ook, alle ophef is balen voor hoofdsponsor Infiniti, dat Vettel net deze week de totaal nietszeggende titel ‘Ambassador of Performance’ gaf. En over Infiniti gesproken, check eens onderstaande promovideo vanaf 1:30, die krijgt na afgelopen weekend een heel andere lading:
Ach, als het allemaal niet meer gaat met de heren, dan kan Beitske Visser het stokje misschien overnemen. Gisteren kwam ons ter ore dat de jeugdige Friezin (en kart-crack) dit jaar voor Red Bull de Formula Masters gaat rijden:
replicant zegt
Winning is winning..
jack_abarth zegt
Sportman Pur Sang!
Teamorders zijn om elkaar te helpen om zo gezamenlijk een kampioenschap veilig te stellen, en niet om in het begin van het seizoen uit te voeren.
911GT2 zegt
@jack_abarth: Voor het team maakt het niet uit wie er eerste of tweede wordt. Dus als Vettel eens een keer in dienst zou rijden van het team had hij geen onnodige risico’s genomen en zijn werk gedaan zoals hem gevraagd werd.
Door deze aktie nam hij onnodige risico’s voor het team. Als ik teambaas was had ik hem voor straf een race er naast gezet. Horner is wat dat betreft een mietje! Die laat Seb met alles wegkomen. Zoals het vleugel incident, ook toen was het Vettel die voor ging. Als ik Mark was zette ik mijn neus volgende keer vol in zijn bak op het moment dat het Vettel slecht uit kwam!
FlighTom zegt
@911GT2: als Webber dat zou doen (laatste regel) is het een persoon die niet tegen zijn verlies kan. Als coureur rijdt je zeker in dienst van het team, maar met name het verschil wat Vettel maakte nadat hij de leiding nam laat zien dat Webber wat meer ballen moet krijgen. Het leek wel alsof hij niet wou winnen…
Kom op, het worden eindelijk weer races! Geen optochten..
De enige wagen waar een coureur zich enigzins vrijwillig achter wil bevinden is de safety-car.
peterkuipers5 zegt
@911GT2: oja jaja hem voor een race uit het team zetten en Webber zn auto kapot laten rijden op die van Sebas, jij hebt er ook wel verstand van zeg
undifined1 zegt
Ik vind dat ze allemaal niet zo moeten zeuren.hebben we eindelijk weer eens een prachtig gevecht om de eerste plaats gehad, is het weer niet goed. En het gekke is dat dezelfde mensen die anders altijd zeuren dat Vettel niet kan inhalen, nu roepen dat hij achter Webber had moeten blijven. Als Red Bull voor de pitstop niet tegen Vettel had gezegd dat hij afstand had moeten houden tot Webber, had Vettel er gewoon mooi voor gezeten.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Sportman
fep739 zegt
Webber is de gentlemen in het F1 pack. Trouwens ‘k heb een hekel aan dat f*ckin’ vingertje van Vettel
sebasjuhh zegt
Niet zo zeiken, ben inderdaad met je eens Smoke, dat het onzin is om al teamorders uit te gaan lopen delen zo vroeg in het seizoen. Vettel heeft hem gewoon eerlijk ingehaald en de overwinning gepakt. Punt.
RazorHead zegt
@sebasjuhh:
niet als je weet dat die motoren meerdere races mee moeten gaan.
Als de afspraak is racen tot de laatste pitstop dan is dat zo.
Regels zijn regels.
Of ga jij ook tegen je baas zeggen dat hij moet opflikkeren met zijn eisen om daarna tegen de rest te zeggen dat je hem verkeerd had begrepen ?
jrk68 zegt
Webber is een aardige jongen en aardige jongens worden geen wereldkampioen….period.
rsvbf1 zegt
@jrk68: uitzondering voor Button
jrk68 zegt
@rsvbf1:
Lol, die had Barichello als teamgenoot, de grootste lieverd ooit in F1.
Nu ben jij een karter heb ik begrepen dus zoek de race ff op waarin Button destijds wereldkampioen op de kart werd.
str8six zegt
@rsvbf1: tja, als je zo’n auto hebt als Brawn destijds had met die dubbele diffuser (wat overigens geniaal was) is dat niet zo moeilijk. Denk dat vrijwel iedere coureur van een (semi) topteam dat jaar met de Brawn kampioen was geworden. Des te knapper was het dat Vettel richting eind van het seizoen nog zo dichtbij kwam in het WK.
RazorHead zegt
@str8six:
nog knapper wat Alonso vorig seizoen deed met die kutmobiel
StijnB zegt
@jrk68:
Fijn te horen dat er zoveel aardige jongens op deze wereld rondlopen…
midasracer zegt
@jrk68: Hamilton is ook aardig.
jrk68 zegt
@midasracer:
Zolang hij zijn helm niet op heeft wel….
ej20g zegt
@jrk68: en zo hoort het toch ook? Naast het circuit een aardige jongen, op het circuit een ultieme vechter. Aan lief zijn op het circuit heb je niks zoals Webber ondervindt.
mashell zegt
Het is een gewiekste marketing stunt van het team. Vettel is net zo 1 binnen Red Bull als Alonso dat bij Ferrari is. Webber moet hem dus altijd voor laten gaan, door in de pers te doen alsof dat niet zo is er een rel, wordt de naam van het team genoemd en krijgen miljoenen tieners weer trek aan een mierzoet drankje.
ericc zegt
Dat beloofd voor het einde voor de rest van het jaar.
Bij Mercedes ging het wel (Rosberg bleef achter Hamilton) waarom bij Red Bull niet?
Vettel heeft toegegeven dat hij fout was en zich verontschuldigd bij het hele team. ‘zie autosport.com’
RazorHead zegt
@ericc:
omdat Brawn de teugels namelijk strak in handen heeft, dat kan niet gezegt worden over Horner
rsvbf1 zegt
Zeker sportman, zoals Senna ooit zij “If you are competing, you are competing for win” en wat zou je zelf doen als je in Vettels positie stond
w0o0dy zegt
Is dat een serieuze vraag? Een Duitser in F1…. wat is er precies niet duidelijk?
Probleem van/voor Webber is dat hij eentje gentleman is/wil zijn. Dat past niet bij F1 en zeker niet bij sporten waar Duitsers in meedoen.
jrk68 zegt
@w0o0dy:
Heb jij wat tegen duitsers…?
Bedankt hè….
w0o0dy zegt
@jrk68: nee hoor ik werk bijna dagelijks met Duitsers en Oostenrijkers al ruim 14 jaar. Maar in sport zie je vrijwel altijd de slechste eigenschap bij ze bovenkomen: winnen ten koste van alles.
jrk68 zegt
@w0o0dy:
Yep, die eigenschap zit in ons DNA….
desjonnies zegt
@jrk68:
He kijk uit he, wij zijn van Duitschen Bloed; althans volgens ons volkslied.
jrk68 zegt
@desjonnies:
Yep, daar heb ik jullie volkslied niet voor nodig.
Wel fijn om te horen dat jullie een paar honderd jaar geleden al zongen dat dit een deutsche provincie is….
w0o0dy zegt
@jrk68: kijk en daar zien we dan weer zo’n Duits trekje… dat er ooit een Duitser doorhad dat er lekkere meiden rondliepen/lopen hier betekent niet dat Duitsers hier iets te vertellen hebben.
jrk68 zegt
@w0o0dy:
Gewoon in blijven geloven, gaat al eeuwen goed. Op ons foutje in 1940 na dan.
Maar dat was dan ook een Oostenrijker….
undifined1 zegt
@jrk68: Nederland als deelstaat van Duitsland? Ik ben voor.
911GT2 zegt
@jrk68: Ik zou graag zien dat het weer zo werd…
Megakix zegt
@jrk68: je bent meer een Groninger dan een duitser, amigo…
jrk68 zegt
@Megakix:
Sinds wanneer ligt Frankfurt in Groningen?
Megakix zegt
@jrk68: je babbelt als mijn moeder (Groninger)…en mijn pa is duits (en die lullen niet zoveel :)).
bozewolf zegt
@w0o0dy: Ik weet niet of dat zo’n slechte eigenschap is…als wij 10% van de Duitse winaarsmentaliteit hadden gehad, was Oranje onderhand driemaal wereldkampioen geworden…
w0o0dy zegt
@bozewolf: true, en ik zeg ook nergens dat het slecht is (in sport) alleen sympathiek is het ook niet.
rsvbf1 zegt
@w0o0dy: Als het nou een Amerikaan in F1 was, was het duidelijker dan wat je nu over duitsers lult
ropbp zegt
@w0o0dy: inderdaad, dit heeft niets met Duits te maken, maar met willen winnen. Zo deden Senna, Prost, Lauda en Schumacher het ook als het hen uitkwam. En terecht. Waarschijnlijk is dit een stunt van die betaalzender in de hoop dat wij abonnementen afsluiten ;-)
gearhead zegt
Webber is veel te lief voor dat wereldje. Die wordt toch nooit wereldkampioen dus moet hij maar in dienst rijden van Vettel.
911GT2 zegt
@gearhead: Webber is anders beter voor de marketing als Vettel. Ik denk dat webber het beter doet in de UK dan vettel. UK en aus samen is toch net zo’n grote groep als Duitsland… ik snap ook niet waarom Vettel zo duidelijk de voorkeur krijgt bij RB.
midasracer zegt
Wat een stomme blog! Die teamorders hebben 1 doel: er voor te zorgen dat beide auto’s heelhuids aankomen. In het verleden zijn er divers aanrijdingen tussen de heren geweest, dus om de boel wat af te koelen hebben ze de regel ingevoerd dat er na de laatste pitstop niet meer wordt gevochten om een plek. Maar nee, Vettel zat in de rode mist en reed als een debiel. Dan ben je een slecht en onprofessioneel sportman. Typische Duitser eigenlijk.
RazorHead zegt
@midasracer:
Amen !
Edge zegt
@midasracer: Heb je ook meegekregen dat Vettel vrij vroeg in de race al “Get Mark out of the way, he’s to slow!” over de boardradio riep? Vettel was de hele race al de snellere van de twee (of vond dat hij dat was). Ik zou in zijn situatie gewoon precies hetzelfde doen. Hij is niet voor niets drievoudig wereldkampioen. Als hij zegt dat hij sneller is, kun je daar van op aan. Horner had er gewoon voor moeten zorgen dat die twee een fatsoenlijk gevecht met elkaar konden voeren, zonder beiden te crashen.
midasracer zegt
@Edge: Als Webber zo langzaam was, dan kon hij er toch gewoon langs? Beetje zielig om dat naar het team te roepen. In de race mocht hij gewoon inhalen. Alleen na de laatste pitstop niet meer.
Edge zegt
@midasracer: Daarom zeg ik er ook “(of vond dat hij dat was)” bij. Ik heb de data niet om te checken wie van de twee sneller was. Ik geef alleen aan dat als Vettel gelijk had over zijn (potentiele) snelheid, de actie volkomen rechtvaardig was.
RazorHead zegt
@Edge:
dat riep hij voor de pitstop… niet erna…..
en toen zijn Red Bull negative omdat ze vooor de laatste pitstop fair mogen racen tegen elkaar, na de laatste niet meer door hun ongelukje tijdje terug.
Edge zegt
@RazorHead: Dat weet ik, maar dat is ook waarom Vettel een sportman pur sang is. Die heeft geen zin om na de laatste pistop rustig aan te doen. Die wil tot de laatste meters van de laatste ronde vechten voor de overwinning. Als Horner die twee gewoon had gezegd dat ze het wel netjes moeten houden, was er niks aan het handje.
toroloco zegt
Mooie griet, Beitske Visser. Draagt net zoals Alexander Wurz twee verschillend gekleurde schoenen. Is zij even bijgelovig als Wurz, na het winnen van een race met een rode en blauwe schoen?
E34M5Touring zegt
Ik dacht dat Flavio *Djeezess craist* Briatore zich ook in het verhaal had gegooid met wat pittige uitspraken. Zolang iemand die man nog serieus neemt Djeezzess craist…
E34M5Touring zegt
@E34M5Touring: Vettel uiteraard sportman. Leuk is het niet maar dan moet je em dr niet langs laten en gewoon de deur dichtgooien. De dood of de gladiolen.
lambo4all zegt
Zo te zien heeft smoke een hekel aan de beste rijder op de grid?
911GT2 zegt
@lambo4all: Er staat niets over Hamilton toch?
str8six zegt
Sport man pur sang!!! Ik kan me nog herinneren dat iedereen viel over het feit dat er bij Ferrari in het Schumacher Barrichello tijdperk teamorders werden gegeven en op gevolgd. Nu word dit gedaan alleen word het niet opgevolgd en iedereen word gelijk gek! Vrij opportunistisch vind ik. In de F1 gaat het over winnen, winnen en winnen. Anders heb je niets te zoeken in de pinacle of motorsports! En als dat ten koste gaat van je, minder getalenteerde, langzamere teamgenoot, so be it!
undifined1 zegt
@str8six:
Het gekke is dat voor sommige mensen Vettel het gewoon nooit goed doet, de ene keer zeggen ze dat ie niet kan inhalen, als hij dan vervolgens vanaf de laatste plaats hoog eindigd ligt het aan de auto. vervolgens wordt er weer ens gezegd dat hij wordt voorgetrokken, haalt hij eens zn teammaat in om eerste te worden, doet hij het weer niet goed. Vettel is naar mijn mening de beste coureur van het huidige veld, maar sommige mensen zijn het daar blijkbaar niet mee eens.
str8six zegt
@undifined1: daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Men mag zeggen wat ze willen, de feiten liegen er niet om, 3 titels op zak. Maar hetzelfde gebeurde ook in de tijd van Schumi, 7-titels op zak en mensen zeiden nog steeds dat ie niet kon rijden.. Bullshit! Haters gonna hate!
undifined1 zegt
@str8six: helemaal gelijk! Sommige mensen raken zo gefrustreerd dat hun idool niet kan winnen omdat er gewoon iemand meedoet die sneller is, dat ze dan maar vanalles gaan verzinnen waarom diegene toch niet goed is.
pomoek zegt
Een sport bestaat altijd vanwege haar regels. Regels zijn afspraken die je onderling maakt. Hou je je niet aan de afspraken dan speel je vals en ben je af. Vettel hield zich wel aan de Fia afspraken maar niet aan de afspraken binnen het team. Daar wordt je in 2013 -helaas- wel kampioen mee. Sportief is het in ieder geval niet. Maar dat zal Vettel een Würst zijn. Over 10 jaar is iedereen dit “incident” vergeten maar weten F1-fans wel dat hij 4 keer achter elkaar kampioen is geworden. Ik zou dus zeggen, Kampioen en matennaaier.
Ra1kkoneN zegt
Webber moet niet zo janken, hij deed precies hetzelfde in Silverstone in 2011. Daarnaast was het wel mooi om te zien dat er twee Duitsers teamorders hadden om achter hun teamgenoot te blijven rijden. Vettel houdt zich er niet aan en is drievoudig wereldkampioen terwijl zijn teamgenoot geen kampioen is, en Rosberg blijft braaf achter zijn teamgenoot rijden die wel kampioen is. Gewoon inhalen dus.
svenbmw zegt
Maten naaier,
Het is precies hetzelfde verhaal als bij schumacher.
Dat ventje moet een beetje gaan dimmen
w0o0dy zegt
Wat leuk wordt om te zien is of Vettel de rest van het seizoen nog een keer op de baan aan Webber voorbij komt… Aussies kennende… fat chance.
dennisr zegt
Zegge, ff wat anders.. ofja.. anders, you started it..
is die Beitske nog vrijgezel? zo zonder we kan ik wel een vriendin gebruiken die het geld verdient..
645cabrio zegt
De meeste reageerders hebben de wedstrijd denk ik niet gezien want er ontbreekt (ook in het artikel trouwens) een heel belangrijk feit. Webber had namelijk 4 seconden voorsprong op Vettel. Hij kreeg toen de opdracht zijn motor te sparen. Daardoor en niet omdat Vettel de snellere rijders was, kwam Vettel vlakbij Webber. Vettel negeert vervolgens de opdracht zijn eigen motor te sparen en haalt Webber in. Daar is Webber zo boos over. Vettel was helemaal niet sneller in de race. Er is dus geen sprake van dat een snellere Vettel achter Webber moest blijven door de stalorders.
Het is dus een hele andere situatie dan de meesten hier denken.
dennisr zegt
@645cabrio: Gedeeltelijk waar.. maar ook deels dikke onzin.. er is duidelijk een prachtig race moment te zien waarin ze beiden de voorste willen zijn.. waar Vettel gewoon de beter blijkt..
Als Webber zn motor moest sparen was Vettel er ook wel sneller langs geweest..
Alex_79 zegt
@dennisr: jij noemt het een prachtig racemoment, ik noem het een ongelijke strijd. Vettel is hier niet de betere, maar de meest eigenwijze. In ieder geval is voor eens en altijd duidelijk dat RBR net als iedereen met teamorders werkt, hoe hard ze ook beweren dat “iedereen gelijke kansen krijgt”. Laat me niet lachen.
dennisr zegt
@Alex_79: Het is maar net wat je wil zien,. dit was sinds lange tijd weer een echt stukje racen, niet simpel inhalen met DRS waar dat toegestaan is, maar BEIDE het randje opzoeken waarna de betere het wint..
Dat smoesje van ”ik moest mijn banden sparen” heeft bij sommigen blijkbaar wel gewerkt,.
Als je je banden aan het eind moet sparen heb je dus op de verkeerde momenten gewisseld en heb je alsnog simpelweg verloren..
Ra1kkoneN zegt
@645cabrio: als Webber dan besluit om geen actie te nemen is het toch echt zijn fout. Wanneer iemand je in wil halen, vooral tijdens teamorders, dan ga je toch vol in de aanval? Vooral als je na de race zo loopt te janken over ‘Multi 21’ (Multi = rustig aan doen en auto sparen, 21 = auto 2 en auto 1 in die volgorde) heb je in mijn ogen niet hard genoeg je best gedaan om het tegen te gaan. Vettel wil kampioen worden, Webber volgens mij niet.
dennisr zegt
Wat zei Mark Webber nou letterlijk op het podium? ”blablabla As Always” Maar dat ene woord begrijp ik dus niet.. wel nieuwsgierig naar :) eventueel terug te horen in dit filmpje:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ilkj967VoQo#! rond de 5 min
bozewolf zegt
@dennisr: “Seb took matters into his own hands and he will get protection from the team, as always”
645cabrio zegt
@dennisr: nee hoor geen onzin. Het gaat er nu namelijk niet om wie de beste coureur is. Dat is in mijn ogen duidelijk Vettel. Dat hij dus de inhaalrace won is niet vreemd, maar ook niet waar het omgaat in deze discussie of hij een matennaaier is. Mijn punt is dat Vettel nooit in de buurt van Webber was gekomen als Webber de teamorder zijn motor te sparen niet had uitgevoerd. Vettel voerde dezelfde order bewust niet uit en haalde toen in. En van die motor is geen onzin hoor. Vettel reed in een ronde namelijk die vier seconden dicht. Om er vervolgens langs te gaan (ook al heb je meer power) is nog niet zo heel eenvoudig, dus dat het lastig was is zeker geen bewijs dat Webber zijn motor niet had dichtgedraaid. Het verlies is in voorsprong in 1 ronde is het bewijs dat hij zijn motor wel dichtdraaide.
645cabrio zegt
@dennisr: ik heb trouwens wel genoten hoor. Dus wat mij betreft mogen ze dit vaker doen :-) Maar als ik puur de feiten bekijk, gaat mijn sympathie nu naar Webber.
dennisr zegt
@645cabrio: Heb ik vorige week verkeerd gezien, en net verkeerd begrepen uit jouw reactie, op die manier is het idd duidelijk dat Webber dan zijn motor spaarde.. maar goed, zoiets moet toch niet nodig zijn in een race.. die wagens zijn gebouwd om vol uit te gaan dus motor sparen en banden sparen vind ik dan zo jammer..
Aan de andere kant hebben ze het zo lang mogelijk nodig dus er zit wat in, maar beetje jammer toch wel.
Uiteindelijk heeft de betere coureur het gevecht gewonnen (ook al was die zonder team orders misschien nooit aan de orde geweest) maar we zullen zien wie er de komende races het beste uit komt en ik gok Vettel..
Voor ons als kijkers kan er niet vaak genoeg zo’n race moment voorbij komen, want dat DRS gekeutel vind ik dus echt niks
w0o0dy zegt
@dennisr: waarschijnlijk hebben ze Webber langzamer later rijden puur om Vettel ervoor te kunnen krijgen en DAAROM zegt Webber wat hij zegt en DAAR is hij het meest pissig over. Sluit niet uit dat Webber vervangen wordt voor het eind China seizoen om dit vuurtje uit te trappen. Horner en Mateshit houden nou eenmaal van hun blonde matenaaiertje.
dennisr zegt
@w0o0dy: Beste vent die Webber volgens mij, maar niet de coureur die ik graag zie, slechte starter en de rest is ook maar zo zo.
Vettel is degene die het voor Red Bull moet doen, die haalt de meeste prijzen binnen en de prioriteit zal stiekem wel bij hem liggen.. Lijkt me niet prettig om in een team te zitten met iemand die duidelijk beter is
w0o0dy zegt
@dennisr: hoeveel van de “snelheid” van Vettel ivt die van Webber heeft hij te danken aan de voorkeursbehandeling van het team…??
RazorHead zegt
Een matennaaier.
Als je baas zegt blijf achter je teammaat moet je die keuze respecteren, het is namelijk je baas. als je dit niet doet zeg je onrechtstreeks dat je beter ben dan je baas.
Dit is geen teamorder. Bij de meeste teams mag je strijden tot de laatste pitstop, hierna moet je de wagen gewoon thuisbrengen. (als er niks meer uit te halen is uiteraard.)
Je mag niet vergeten dat de motoren & versnellingsbakken meerdere races mee moeten gaan. Als je deze kan sparen doe je dit. ook de banden zijn nu nog een onbekende factor dus die push je liever nu ook nog niet tot het uiterste tot je ze begrijpt.
Dan is er nog het radioverkeer. Webber vroeg tweemaal(!) of de posities zo bleven en dit werd telkens bevestigd door te pitmuur. Webber reed op brandstofbesparende modus en dacht niet aangevallen te worden.
Hier is Horner zo zwaar in de fout gegaan door niet tussenbeide te komen TIJDENS de race. Hij schijt in zijn broek omdat Helmut Marko mee over zijn schouders kijkt. Horner had Vettel moeten aanspreken en zeggen dat hij niet mocht inhalen maar dat dierf hij niet.
Dat Vettel zegt dat hij dit verkeerd begreep is zever en dat Webber hetzelfde ging doen is nog grotere zever.
FlighTom zegt
@RazorHead: een baas van een race-team die zegt dat je niet in mag halen is als een bakker die tegen zn knecht zegt dat ie geen brood mag bakken…
Edge zegt
Sportman pur sang. 2012 heeft aangetoond hoe belangrijk elk puntje is. Alonso was in de vorm van z’n leven, maar liet in de eerste seizoenshelft door een slechte auto net die paar puntjes liggen die hem eigenlijk kampioen hadden moeten maken. Als Vettel nu het idee heeft dat hij in de vorm van z’n leven is, moet hij gewoon voor elk punt vechten. Ook met Mark Webber. Wat nou als hij zich aan die order had gehouden en aan het eind van het seizoen 7 (of minder) punten tekort zou komen voor het kampioenschap? Dan zou iedereen hem als een idioot bestempelen omdat hij toen niet die punten pakte terwijl hij de kans had.
vale46 zegt
” Ik denk dat ze bij het team dat de 1-2 pakte erg onder de indruk zijn van kritiek van iemand die te stom is om zijn eigen voorvleugel te verwisselen en daarom na 1 ronde uitvalt.”
Dat klopt niet! Een coureur kan niks zien van zijn vleugel, het team (Ferrari) draagt hier volledig de schuld. Even ter herinnering wat een F1 coureur werkelijk ziet:
http://www.youtube.com/watch?v=7-oG5dOlp7M
OT: Vettel is een matennaaier!
Vettel heeft zijn teammaat, Webber, al meermaald de ogen uit gestoken! Remember Silverstone? Vettel heeft kapotte vleugel, schroeven ze Webber zijn vleugel op die van Vettel en krijgt Webber een oud exemplaar (al zijn afstellingen waren waardeloos geworden toen)
En zo zijn er nog wel een paar momentjes op te noemen, al dan niet met teamorders.
voor de 5425e keer, F1 is zowel een technische sport, een individuele sport, een teamsport als een financiële instelling. Je moet dus een totaalpakket opbouwen, dat doe je niet door lekker egoïstisch te doen door je team te negeren en je teammaat te kleineren (die wel doet wat het team vraagt)
Voor degene die hem een sportman pur sang vinden:
De radioboodschap (waarvan vettel weet dat die de wereld rond zal gaan) met de boodschap ‘haal hem uit de weg, ik ben toch sneller” is niet echt iets wat een pur sang racer doet hé.
Als je echt wil winnen en jezelf op de borst wil kloppen dan ga je er voor en dan haal je hem op eigen kracht in, niet via de politieke weg. Even de teamorders buiten beschouwing gelaten, dan zou hij zijn teammaat niet genaaid hebben, maar eerlijk men to men verslaan hebben.
BTW: Vettel kan nu wel aan de kont van Webber likken, Webber zal hem geen duimbreedte meer toegeven! Dus hij heeft een beetje zijn eigen ruiten in geslaan.
hondaf1racing zegt
Mate naaier!