• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sebastien Loeb stopt in 2011 met WRC?

Auteur: ricardo, gepost 23 september 2010 om 23:00 – 22 Reacties

Sebastien Loeb Citroën C4

Steeds maar weer het World Rally Championship winnen gaat op ten duur ook gewoon vervelen. Sebastien Loeb heeft laten weten dat hij aan het einde van 2011 het voor gezien houdt als rallyrijder in het WRC.

Vanaf 2002 tot en met 2009 was hij de absolute koning van de rallywereld. Laatst pakte hij zijn 50ste overwinning. Inmiddels zijn dit er alweer 59 en ook dit jaar lijkt de zesvoudige WRC-kampioen op een kampioenschap af te stevenen in zijn Citroën C4. Hij staat nu -met nog drie rally’s voor de boeg- op 201 punten. Moet goed komen, Loeb kennende.

Volgend jaar zal hij nog mee racen met het WRC-circus. Maar daarna is het wat hem betreft klaar met het World Rally Championship. Nou, alvast tabee Loeb. We zien je daarna wel verschijnen aan de startlijn van de Formule1. (Coole actiepics van Loeb en z’n Citroën C4 staan HIER)

Update: Autosport.com trekt de keutel weer in en meldt nu dat het besluit van Loeb nog niet officieel is. Ze houden het er voorlopig op dat hij na het volgende seizoen de knoop definitief doorhakt.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Man rijdt door politiecordon heen, wint WRC Rally
  • WRC coureur moet rally staken vanwege gassige uitstoot
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Video: Een goede reflex is goud waard!
  • Audi viert 50 jaar vijfcilinder met een overheerlijke hommage
  • Grote sedan krijgt terugroepactie vanwege bizar probleem met lak
  • De Renault CLIO V6 van Peter is de gekste hot hatch ooit gebouwd #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, Racing, rally, sebastien-loeb

Vorig bericht: « Lekker zuipen & blowen onder werktijd? Kom bij de Chrysler-fabriek in Detroit werken!
Volgend bericht: Politieagenten blijven grote autoslopers »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    23 september 2010 om 23:04

    Schumacher, Loeb en Rossi. De grootsten op elk onderdeel.

    Login om te reageren
    • BenR. zegt

      23 september 2010 om 23:57

      @JPM: Dan moet Stefan Everts er ook bij, heb je twee duo’s voor weg en offroad..

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    23 september 2010 om 23:07

    Jongens, het is helemaal nog niet zeker dat hij stopt. Autosport.com (Waar het bericht oorspronkelijk vandaan kwam) plaatste inderdaad dat Sebastian Loeb definitief stopt na 2011, maar heeft dit bericht later aangepast. Nu staat er dat 2011 wel eens zijn laatste seizoen zou kunnen zijn.
    -edit: dank, er staat een update bij het bericht-

    Login om te reageren
  3. niels99 zegt

    23 september 2010 om 23:08

    Ah, jammer.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    23 september 2010 om 23:27

    Zal best, ik weet niet eens wie dat is!

    Login om te reageren
    • Davidovic zegt

      20 oktober 2010 om 12:41

      @Jokkebrok: Een gat in uw cultuur…

      Login om te reageren
  5. Gideon zegt

    23 september 2010 om 23:32

    Is helemaal niet zo’n slecht idee, het begon een beetje saai en voorspelbaar te worden, net zoals met Schumacher destijds. Als Loeb straks maar niet net zo’n teleurstellende comeback gaat maken…

    Mijns inziens mag er best wel wat meer aandacht uitgaan naar het WRC, in plaats van altijd maar Formule 1. Rally is een aparte, maar ook zeer bewonderenswaardige tak van de autosport, en krijgt te weinig aandacht. Eurosport is de enige die er iets van laat zien, maar doet dit op onhandige tijdstippen zodat ik het altijd mis. Dit verhaal geldt trouwens ook voor de MotoGP, RTL GP is alleen maar gefocust op reclame-inkomsten en laat daarom vooral Formule1 zien, waarmee ze de andere takken van autosport te kort doen.

    Login om te reageren
    • JPM zegt

      23 september 2010 om 23:37

      @Gideon: Dat vind ik eerlijk gezegd veel te kort door de bocht. Je bekijkt de situatie vanuit ons land. In Scandinavie en delen van oost Europa is rally velen malen populairder dan de F1. En in het zuiden van Europa heeft de MotoGP weer veel meer aandacht. Het verschilt per gebied. En sinds wanneer moet je in een tijdperk van internet waar en wanneer je maar wilt jezelf inperken door alleen naar de nederlandse televisie te kijken?

      Login om te reageren
      • Gideon zegt

        23 september 2010 om 23:51

        @JPM:
        Dat klopt, maar dat komt denk ik ook doordat het nauwelijks uitgezonden. Daarnaast hebben we ook geen WRC-rally in Nederland, maar dat betekent niet dat er geen talent/publiek/ruimte voor is. Er zijn dan ook veel mensen vanuit Nederland naar Duitsland gekacheld voor de ADAC Rallye.

        En ondanks de haast onbegrensde mogelijkheden van internet kijk ik nog steeds het liefst naar de televisie, dat kijkt stukken beter dan naar zo’n (relatief) klein scherm. Wat dat betreft is het wachten tot TV On Demand fatsoenlijk word ingevoerd, zodat we niet meer afhankelijk zijn van de commerciële belangen van de zenders.

        Login om te reageren
        • Merry zegt

          24 september 2010 om 08:55

          @Gideon: En weet je wat RTL moet betalen voor die F1 beelden niet zo gek dat ze dat helemaal uitmelken.
          MotoGP en WRC kosten misschien nog niets eens 1/3 van wat die F1 rechten kosten.
          En F1 blijft de top zo simpel is het en trekt ook veel meer kijkers over de wereld.
          Volgens mij is het de best bekeken sport over een heel seizoen met gemiddeld 500 miljoen kijkers per race.
          En F1 en zeker ook MotoGP zijn makkelijker te volgen zeker live gewoon 1 race die 1 1/5 uur duurt(of 30 min bij MotoGP)het is makkelijker te volgen.
          Ik geniet ook meer van de rally maar daar moet je het ook van internet en samenvattingen hebben.
          Maar dat maakt het vind ik ook weer wat specialer.

          Login om te reageren
  6. MLTB zegt

    24 september 2010 om 00:09

    Wie is Sebastian Loeb?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 september 2010 om 01:04

      @MLTB: Wie is Loeb? Het tegengestelde van Ken Block: iemand die géén look-at-me videootjes maakt voor youtube maar die wél kan autorijden. Een mens zoals ieder ander, maar die dus errug goed kan rallyrijden.

      Login om te reageren
  7. MarkieS zegt

    24 september 2010 om 00:16

    @Citrofiel&Co: braakliggend terrein loodrecht omhoog.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      24 september 2010 om 00:32

      @MarkieS: Eh… Watte?

      Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    24 september 2010 om 06:56

    En alweer een onbegrijpelijk verspreid gerucht, ditmaal met gedwongen terugtrekking. Als dat niet genoeg is om die geruchten van straat te houden…

    Login om te reageren
  9. peidur zegt

    24 september 2010 om 08:28

    Zou Loeb het niet interessant vinden om met die nieuwe 1600cc wagens te rijden? Volgens mij is dat een heel ander soort WRC dan dat hij gewend is.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      24 september 2010 om 09:11

      @peidur:
      Misschien vindt hij het wel fijn om met GT’s rally te rijden. Terug driftende achterwielaangedreven Porsche’s!

      Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    24 september 2010 om 09:50

    Denk dat z’n bankrekening vol is. Iedere keer dat gezeik van de Rabo..alles vol.. moet je weer geld overhevelen.. ik zou ook stoppen.. ;)

    Login om te reageren
  11. jp zegt

    24 september 2010 om 12:11

    het WRC bestaat dat nog?? Ja ok, misschien zoals een comapatient aan de beademing nog “bestaat”. WRC is systematisch kapot gemaakt door achterlijke regelgeving en te ver doorgevoerde concessies aan commercialisme en het zgn. geschikt maken voor tv. Gevolg, weinig fabrikanten, zeer smalle top, te korte uniforme rallies, en de aandacht op TV nihil (ook in meer rally-minded landen is interesse ver teruggelopen). De hele WRCar periode begon heel mooi zo’n 13 jaar geleden, maar is uitgelopen op een hopeloos failisement van het kampioenschap. Het is te hopen dat de nieuwe klasse en doorstart betekent van het kampioenschap en dat het weer mooie tijden tegemoet gaat.

    Het IRC laat zien dat het wel kan, en tv uitzendingen en competitie en leuke rallies, en goedkoper voor de fabrikanten. FIA blijf maar lekker doorslapen.

    Login om te reageren
  12. jp zegt

    24 september 2010 om 19:41

    Loeb’s nieuwe speeltje:

    http://www.youtube.com/watch?v=JFfLom5RZns&feature=related

    Login om te reageren
  13. SjonnieKroket zegt

    25 september 2010 om 09:06

    Ach, het maakt toch niet uit welke coureur ze in een Citroën WRC zetten, ze winnen toch wel.

    Login om te reageren
  14. tuur zegt

    29 september 2010 om 18:58

    Sjonnie veel ken je er niet van Raikonen zit ook in een wrc en kan niet eens met de top 5 mee dus ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North