• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Politieagenten blijven grote autoslopers

Auteur: sir_smokalot, gepost 24 september 2010 om 08:59 – 105 Reacties

*plof*


Interessant nieuwsfeitje deze ochtend: onze vrienden in het blauw schijnen niet zo zuinig te zijn op hun dienst-Zafira’s. Elk jaar schijnen ze erg vaak hun blik om palen te vouwen of in het water te parkeren. Een typisch gevalletje van: ‘waar gehakt wordt, vallen spaanders’?

Dit is trouwens een herhalingsoefening: anderhalf jaar geleden konden we jullie al iets soortgelijks melden, maar de situatie is sindsdien niet verbeterd. Persoonlijk hou ik er niet zo van om elke mogelijke misstap van de politie te overbelichten, zoals sommige andere blogs dat plachten te doen. Dit omdat je uit een foto nooit de context van een situatie kunt opmaken.

De droge feiten liegen er echter niet om: in 2008 en 2009 waren agenten betrokken bij 19.363 aanrijdingen. Resultaat: 87 gewonde burgers, en zelfs één dode. In veel van deze gevallen lag de schuld van deze ongelukken bij de politie zelf. Gevolg: miljoenenschade voor het Rijk (bovenop die miljoenen die andere ambtenaren veroorzaken).

Wat ik een veel interessantere vraag is (en een die niet naar voren komt in het nieuwsbericht): in hoeveel van deze gevallen waren de ongelukken een voortvloeisel van een achtervolging? Dan is het nog enigszins toe te praten. Ik geef de schuld aan de ambitie van de politie om hun personeelsbestand zo veel mogelijk een afspiegeling te laten zijn van de samenleving. Wat krijg je dan? Juist: meer vrouwen. En iedereen weet dat vrouwen (naast truckers) het grootste gevaar op de weg zijn. Mijn voorstel: maak alleen teams van mannen en vrouwen, en verbied de vrouw dan te rijden. Gewoon weer lekker terug naar de 19e eeuw. Superdiscriminatoir, maar het scheelt je wel een paar centen. Maar laten we onthouden dat Nederland niet het enige land is waar het af en toe flink mis gaat.

De Raad van Korpschefs trekt in ieder geval (gedeeltelijk) het boetekleed aan, en belooft vanaf deze maand de agenten ’te trainen’. Ermmm, dat gebeurde hiervoor toch ook wel, neem ik aan? (via AD, foto via Autojunk)

Ook interessant!

  • Gestolen oldtimers
    Gestolen oldtimers terug dankzij grote politie-actie
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Sebastien Loeb stopt in 2011 met WRC?
Volgend bericht: Volvo onderzoekt auto met ‘batterij-carrosserie’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bumer zegt

    24 september 2010 om 09:05

    Dus daar komt de term “Slopel” vandaan…

    Login om te reageren
  2. Bob zegt

    24 september 2010 om 09:05

    Hier krijg je kritiek op verwacht ik, maar iig niet van mij. Ben ’t wel met je eens, sowieso moet het hele systeem aangepakt gaan worden! Als ik zie dat een agente eerst 5 minuten bezig is om zichzelf de auto uit te vouwen om zichzelf er vervolgens weer terug in te vouwen…

    En over dat ongeluk, want daar draait ’t om, mede weggebruikers dienen gewoon op te letten, soms is ’t te droevig voor worden hoe mensen reageren op zwaailichten (en dan natuurlijk alleen vrouwen! ;))

    Login om te reageren
    • vitorio zegt

      24 september 2010 om 09:11

      @Bob:

      En toch zie ik vaak genoeg politie-auto’s overduidelijke veel te hard rijden ZONDER zwaailicht/sirene, of met zwaailicht aan op een kruispunt afstormen om even 2 seconden de sirene aan te knallen (zodat je je dus helemaal de tyfus schrikt) als ie in je nek zit, om vervolgens in stilte door te crossen. Om over motorwouten nog maar te zwijgen, die gasten denken helemaal dat verkeersregels alleen voor anderen gelden.

      Login om te reageren
      • Niels zegt

        24 september 2010 om 09:20

        @vitorio: Ook zonder sirene hoeft de politie zich niet aan de gewone verkeersregels te houden.

        Login om te reageren
      • Bob zegt

        24 september 2010 om 09:22

        @vitorio: Ben ik met je eens. In dit specifieke geval betrof het een achtervolging waarbij een afslaande auto de politie auto had gemist (les nummer 1, kijk in je spiegels ;) bron: nu.nl) Maar inderdaad, er zijn heel veel agenten die misbruik maken van hun functie en ”gezag”, en 9 van de 10 keer zijn ze nog onvriendelijk ook. Desondanks moet je als weggebruiker gewoon opletten wat er om je heen gebeurd. En als dat betekent dat een agent bij een kruispunt misbruik maakt van z’n lampen heb je pech, je weet tenslotte pas achteraf of ie er misbruik van maakt de ja of de nee! Toch? :)

        Login om te reageren
      • L zegt

        24 september 2010 om 11:22

        @vitorio: Politie auto’s zijn gemachtigd om over 20km/u harder te rijden. Kunnen ze sneller en beter hun werk doen, is het idee…

        Login om te reageren
      • K. zegt

        24 september 2010 om 11:42

        @vitorio:

        Gelukkig rijden wij nooit te hard… Nee serieus ik vind niet dat we moeten klagen over een popo die te hard rijd enzo.. En in geval van een sirene ontstaan er nu denk eenmaal gevaarlijk situatie’s. Neemt niet weg dat het aantal wel erg hoog is. Misschien toch wat meer cursus voor die lui?

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 september 2010 om 09:12

      @Bob: Daar heb je een punt. Het is inderdaad droefwekkend hoe bar slecht mensen letten op een politie- of ziekenwagen die met alle toeters en bellen aan komen. Echt onvoorstelbaar.

      Login om te reageren
  3. Svenska Aeroplan AB zegt

    24 september 2010 om 09:18

    Reedt laatst een kwartiertje achter een politiewagen: 2x door rood, 70 waar je 30 mag (rijbewijs kwijt), geen enkele keer richting aangeven en ga zo maar door. Sprak ik hem erop aan voor het stoplicht, werd hij nog kwaad ook! Zelfs toen ik uitlegde dat ik (met mijn belastinggeld) zijn salaris betaal en wel waar voor mijn geld wil, ging er niet zo soepel in…

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      24 september 2010 om 09:26

      @Svenska Aeroplan AB: En nog een softie ook. In ieder ander land was je gearresteerd voor zo’n grote mond tegen een politieambtenaar.

      On topic: zitten bij die 19.363 aanrijdingem ook de doelbewuste aanrijdingen om moeilijke types tot stilstand te brengen? (Weet eigenlijk niet of en hoe vaak ze dat soort dingen werkelijk doen.)

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        24 september 2010 om 09:44

        @oli4k: Ben het niet met je eens over ‘grote mond betreft’
        Eigenlijk ben ik het wel met Svenska eens. Meneer de politie agent rijdt namelijk wel rond van onze centen. Elke schade die hij toebrengt aan zijn wagen of die van anderen kost ons weer belasting. Dus als de politie agent in kwestie nou gewoon het goede voorbeeld geeft ..

        Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        24 september 2010 om 09:44

        @oli4k: Ben het niet met je eens over ‘grote mond betreft’
        Eigenlijk ben ik het wel met Svenska eens. Meneer de politie agent rijdt namelijk wel rond van onze centen. Elke schade die hij toebrengt aan zijn wagen of die van anderen kost ons weer belasting. Dus als de politie agent in kwestie nou gewoon het goede voorbeeld geeft ..

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 september 2010 om 10:25

      @Svenska Aeroplan AB: lol, sommige dingen kunnen wouten ècht niet hebben…en jij maakt daar ‘gebruik’ van ! Hulde. Maar praten tegen een 14-jarige schoolverlater die in een heropvoedkundig instituut een aanplakbiljet las dat ‘wapens dragen bij de politie wel mag’…die jochies zijn eerder gevaarlijk voor jou, dan dat ze eerlijk, open en karaktergoed zijn…

      Login om te reageren
  4. Silverarrow zegt

    24 september 2010 om 09:23

    In twee jaar tijd 19.363 aanrijdingen waar ze bij betrokken waren? Dat komt neer op twee jaar lang 25(!) aanrijdingen per dag (uitgaande van 7 werkdagen per week). Het is dan wel de vraag in hoeveel gevallen ze zelf verantwoordelijk zijn en wat voor aanrijdingen hier bedoeld worden. Misschien moet Koos Spee (of opvolger) eens overwegen om een intern onderzoek uit te voeren :) .

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      24 september 2010 om 12:29

      De gemiddelde politiewagen rijdt 70.000 km per jaar. Maal 6700 voertuigen, dat zijn 469 miljoen kilometers per jaar oftewel grofweg iedere 48k km een “aanrijding”, vermoedelijk inclusief parkeerschade en vandalisme. Valt best mee als je het zo bekijkt.

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        26 september 2010 om 11:46

        @Griffin: Vraag me af waar jij die informatie vandaan haalt :lol: . Dat gemiddelde aantal kilometers zou zo maar kunnen, maar ik denk niet dat elk van de 6700 voertuigen betrokken waren bij één of meerdere van de aanrijdingen. En dat maakt jouw berekeningen dan alweer een stuk minder.

        Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    24 september 2010 om 09:23

    wie neemt de NL politie nou serieus ??

    als ze met zwaailichten aankomen doen ze dat om met 60 personen te gaan luisteren hoe iemand dood gemarteld wordt ..
    om dan vervolgens met 30 politie auto,s de weg te versperren voor de ambulance ..

    van elke vorm van handigheid kan je gewoon niet betichten ..
    echt .. wat doen die lui ..

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      24 september 2010 om 09:29

      @lincoln: Gast. Ga ff lekker een weekje met ze meedraaien (bij voorkeur in een grote stad) tegen een karig salaris en beroerde werktijden. Piep je wel anders denk ik. Voor je werk als eerste bij dodelijke ongevallen aankomen, ondergekotste daklozen in je auto, burenruzies oplossen, verdwaalde kittens uit bomen vissen. Zwaar werk hoor.

      Login om te reageren
      • Bob zegt

        24 september 2010 om 09:35

        @oli4k: Ik denk dat ’t salaris eigenlijk nog niet eens ’t ergste is. In Amerika, Spanje, Frankrijk, Duitsland enz enz verdienen de agenten toch ook geen godsvermogens? Maar wat is ’t verschil, dat ze daar meteen hun pistool trekken, met bandanas voor hun gezicht lopen en je vervolgens aankijken met de blik van: ”Ik zie dat je uit Nederland komt, denk maar niet dat jij mij hetzelfde kan flikken als wat jij de agenten in Nederland flikt.”

        Ik zeg natuurlijk niet dat dit de oplossing is, maar toch, alles kan altijd beter en ’t is toch nooit goed.

        Overigens kies je er natuurlijk zelf wel voor om bij de politie te gaan… Toch? :)

        Login om te reageren
        • vitorio zegt

          24 september 2010 om 09:48

          @Bob:

          Precies, er is nog nooit ook maar 1 persoon gedwongen om als agent te gaan werken, laat ze lekker putjes gaan leegscheppen als het politiewerk te zwaar is.

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 september 2010 om 09:47

        @oli4k:
        de politie agenten die ik ken doen niet anders dan kankeren op hun job ..
        zijn zwaar gedesillusioneerd ..
        en regelrecht gefrustreerd ..

        sinds hun job is gedegradeerd tot melkert-baan door guusje ter horst zijn het niet echt montere mensen meer ..

        en om constant minacht te worden door het O.M. hoef je ook niet blij mee te zijn ..

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          24 september 2010 om 10:26

          @lincoln: …hmmm…jij kent agentjes ? Kan handig zijn, maar zegt veel over jouw persoon…;-)

          Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 13:44

      @lincoln:

      Simpel toch. Boetes uitschrijven is belangrijker dan echte criminelen arresteren. De gemiddelde agent is echt een softie.
      Ik ken(relatief) overigens agenten die er echt geen zin meer in hebben. Die begonnen met de beste bedoelingen en kwamen er achter dat de realiteit een beetje anders is.

      Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    24 september 2010 om 09:24

    Je leest geregeld over botsingen na achtervolgingen door de politie. Kan gebeuren. Echter (als ik me niet vergis) het politiewagenpark bestaat uit 14000 auto’s. En dan blijkt dat vrijwel elke politieauto jaarlijks schade oploopt door aanrijdingen. Zoveel achtervolgingen zijn er jaarlijks niet. Maar wie heeft nog nooit gezien dat politie zelf de verkeersregels fors overtreedt (patat warm houden, dus met mach 1 zonder zwaailicht door het rode licht etc.)? Het heeft niets met rijvaardigheid te maken, de mentaliteit van de politieambtenaar is tegenwoordig het grootste probleem. Maar ja, als zelfs de grootste psychopaat aangenomen wordt als agent (Sander V), vraagt de korpsleiding er toch zelf om?

    Login om te reageren
  7. carbert zegt

    24 september 2010 om 09:30

    Als je 2008 en 2009 nou apart neemt weet je iig nog of er een stijgende of dalende lijn in zit. Beetje vreemd om twee jaar voor zo’n getal te nemen…

    Login om te reageren
  8. Hans zegt

    24 september 2010 om 09:46

    Oplossing: 50% eigen risico

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    24 september 2010 om 09:51

    oplossing .. koop Ford LTD crown Victoria,s ..

    ach .. niemand maakt een ongeluk voor de fun ..
    en bewegende deeltjes botsen nu eenmaal .. punt uit ..

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    24 september 2010 om 10:08

    Eigenlijk moeten ze er ook bij vermelden hoeveel dienstwagens er in totaal rondrijden in Nederland. Zo kun je het ook nog een beetje relativeren.
    En wat hierboven al gezegd is hoe ernstig de schade is. Aangezien een agent alles wat er gebeurt is op een dag moet noteren komen de kleine schades als een parkeer deukje ook onder het kopje ongelukken.

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    24 september 2010 om 10:19

    Het is een Vectra overigens, geen Zafira…hoewel die er nèt zo uitziet na een aanrijding.

    En dan die Ko Spee maar zeggen: “jaaaa, de agenten zijn er namelijk wèl op getraind”…waren ze ziek tijdens de trainingsdagen ofzo ?…teringlijers.

    Login om te reageren
    • K. zegt

      24 september 2010 om 11:47

      @Megakix:

      Ja, maar Ko Spee is dan ook wel zo’n bietje de grootste pannekoek die er in Nederland rondloopt. Als er iemand is die alleen maar commentaar kan geven op de burger, en geil wordt van ambtenaren is hij het wel!

      Login om te reageren
  12. integralechubasco zegt

    24 september 2010 om 10:21

    steek die politieagenten in mooiere auto’s zoals lancia’s of alfa’s… dan gaan ze vanzelf voorzichtiger rijden…
    als ik de hele dag in zo’n golfje of slopel moet rondrijden dan zou ik hem ook op een gegeven moment tegen vanalles aanzetten.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 september 2010 om 10:27

      @integralechubasco: ha, of zoals de duitse politie, heerlijke beemers…mjam

      Login om te reageren
  13. integralechubasco zegt

    24 september 2010 om 10:27

    en lol op iedereen die zo loopt te kankeren op de politie!
    lang leve de vrijheid, in sommige landen kan je voor het spuien van dat soort gedachtes 10 jaar achter de tralies verdwijnen. zie je jezelf al zitten? gebroken en verbouwereerd… opgepakt door diezelfde politie…?

    Login om te reageren
  14. Rhyo zegt

    24 september 2010 om 10:29

    Als de zwaailichten gaan.. rijd ik wel opzij tot zover het kan. Soms kan je een hogere stoepje op en zie ik iedereen voor me dat doen. Echter ik geef om mijn velgen..

    Lastig zo’n situatie. En ja ja je bent wel gedekt ervoor, maar komt zoveel bij kijken waar je echt geen zin in hebt.

    Login om te reageren
    • wimbers zegt

      24 september 2010 om 18:32

      @Rhyo: Als jij velgen koopt waar je niet eens een stoepje mee op kan mogen ze je van mij meteen beboeten. Een auto is om te rijden. niet iedere weg is van flueel…

      Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    24 september 2010 om 10:29

    @megakix
    vooruit ;) bmw mag ook.. omdat jij het bent… ;)

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 september 2010 om 12:54

      @integralechubasco: mag het ? Van jou ? :P

      Login om te reageren
  16. -niels- zegt

    24 september 2010 om 10:36

    weet iemand hoeveel auto’s en agenten er totaal zijn? dan wordt het een beetje in perscectief gezet waardoor je echt iets kan zeggen

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    24 september 2010 om 10:41

    Gister al het racistische voetbaltopic, vandaag het kankeren-op-politie topic…

    jullie cateren wel goed aan jullie publiek, AB…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 september 2010 om 10:44

      @bozewolf: Valt me een beetje van je tegen. Doorgaans lees jij de berichten aardig goed geloof ik. Hierin kan je bij mij dan ook zien dat ik me juist duidelijk afkeer van het ‘kankeren op de politie’.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        24 september 2010 om 10:47

        @sir_smokalot: Mja, de originele post is wel genuanceerd op zich…maar het meerendeel van de reacties. Tenenkrommend. Nu ben ik al niet de meest volwassen persoon op deze aardkloot, maar het kan allemaal nog een stuk erger.

        Login om te reageren
  18. Svenska Aeroplan AB zegt

    24 september 2010 om 10:56

    @ megakix en ardonjr: ja, het goede voorbeeld geven. dat zouden ze eens moeten doen… Maar ik kan echt NIET tegen onrecht, dus dan vliegt zoiets eruit. Ik heb me trouwens wel eens moeten melden hoor. Toen reedt een politieauto door rood, zonder zwaailicht of wat dan ook. Ik ging niet naar achteren, hij ook niet. Toen heb ik gezegd ‘ik ga de politie bellen’ en heb ze gebeld. Viel ook niet zo goed…

    Login om te reageren
  19. Svenska Aeroplan AB zegt

    24 september 2010 om 10:59

    @ bozewolf: ik geef enkel wat (goed gefundeerde) ergenissen weer zoals ik die zelf heb ervaren. That’s it. En ik ken een aantal mensen die bij de politie werkt, en ken hun mentaliteit… Daar ga je vanzelf van klagen!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 september 2010 om 13:21

      @Svenska Aeroplan AB: Jij zegt ook niks verkeerd aangezien je het geheim van argumentatie kent. Ik heb ook genoeg sores met de politie gehad en heb heel wat te klagen, maar niet oeverloos geklaag. Veel mensen hier op AB klagen om het klagen. Of omdat het stoer is.

      Login om te reageren
  20. Teknak zegt

    24 september 2010 om 11:03

    Mooi stukje. Ik ben benieuwd hoeveel keer bestuurder van het betrokken politievoertuig een vrouw was..

    Login om te reageren
  21. Ali-G zegt

    24 september 2010 om 11:19

    God straf meteen zeggen ze

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      24 september 2010 om 11:25

      @Ali-G:
      Ja, sukkel, dankzij hun is Nederland toch veiliger dan zonder… Natnek.

      Login om te reageren
  22. YaSo zegt

    24 september 2010 om 11:21

    Ik denk dat het iets te maken heeft met het gevoel van superieurheid dat de politie heeft t.o.v. de “normale burger”

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 september 2010 om 11:44

      @YaSo: Misschien moet je eerst nog even het woord ‘superioriteit’ leren op school alvorens op de politie te bitchen. ’t is maar een suggestie…

      Login om te reageren
      • Bob zegt

        24 september 2010 om 11:52

        @sir_smokalot: LOL

        Login om te reageren
      • YaSo zegt

        24 september 2010 om 11:59

        @sir_smokalot: Ja stom man… enne ik ebn slimmer dan je zou denken

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          24 september 2010 om 13:44

          @YaSo: En ik ben arroganter dan je zou denken :)

          Login om te reageren
      • YaSo zegt

        24 september 2010 om 11:59

        edit:dubbel

        Login om te reageren
      • midasracer zegt

        24 september 2010 om 12:05

        @sir_smokalot: Maar hij heeft wel gelijk. Politieambtenaren zijn ex-mavoklantjes die veel gepest zijn op school en nu denken dat ze zich als alfa mannetje kunnen gedragen in het verkeer, alleen omdat ze in een gestreepte auto rijden. Voorbeelden ten overvloed. En als je er wat van zegt, krijg je een reaktie van “ja, moet je ook maar bij de politie gaan”. Zielige figuren, op een paar goede dienders na natuurlijk.

        Login om te reageren
  23. clijde zegt

    24 september 2010 om 11:53

    Ondanks deze feiten is nederland het veiligste net, dus ga lekker je mond spoelen :)

    Login om te reageren
  24. Rick-dos zegt

    24 september 2010 om 12:29

    Men heeft en masse op de VVD en PVV gestemd omdat “Nederland veilig moet!”. Nu zie ik het de gemiddelde kantoorpikkie hier op AB, die de godganse dag op F5 zit te drukken, en roept dat hij “een keihardwerkende belastingbetaler” is, niet doen, noch zie ik het de puberende leerling hier op AB het doen.
    Maar we willen Nederland veilig. En dan zijn er mensen die hun best daarvoor willen doen, en het enige wat de gemiddelde zuur doordrenkte Nederlander kan doen is denigrerend over die mensen doen.

    Heel goed, koekwaus. Kom, en nu weer snel terug naar het F5’en hetgeen dat je dan “hard werken” noemt…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      24 september 2010 om 12:56

      @Rick-dos: hoef niet meer te werken…Of zoals Marco Borsato het zong: “Binnen !” ;-)

      Btw, ik heb PVV gestemd, beetje frisse wind, beetje koran-happen-met-verstand.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        24 september 2010 om 13:22

        @Megakix: Waarom ben ik niet verbaasd?

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 september 2010 om 14:03

        @Megakix:

        Dat zijn we natuurlijk ineens allemaal… ;)

        Maar leg mij deze maar eens uit:
        “beetje koran-happen-met-verstand”

        De gemiddelde PVV’er kun je van alles beschuldigen, maar het hebben van verstand natuurlijk niet….

        Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        24 september 2010 om 19:00

        @Megakix:

        Kijk je wel uit met “binnen”.
        Met Marco gaat het momenteel niet echt geweldig. ;)

        Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 13:36

      @Rick-dos:

      Als jij weet waar ik mee bezig ben en hoeveel tijd mee gemoeid is ga je nog net niet huilen. Dit is mijn eerste echt vrije dag(ben wel telefonisch bereikbaar) in een maand. Dit gaat dus ook in de weekenden door.

      BTW. Enige reden om rechts aan de macht te helpen is omdat links al 35 jaar lang de kans heeft gekregen om de boel te verzieken. Eens kijken of rechts het nog slechter doet. ;)

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 september 2010 om 14:00

        @RenesisHP:

        Enige reden om rechts aan de macht te helpen is omdat links al 35 jaar lang de kans heeft gekregen om de boel te verzieken.

        Hmmmm….had je toch wat slimmer ingeschat. Maar goed, iedereen mag een keer een fout maken. Jij dus ook door rechts een kans te geven. ;)

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          24 september 2010 om 14:10

          @Rick-dos:

          Ik ben pas echt erg. Ik heb namelijk helemaal niet gestemd.
          Mijn vertrouwen in de politiek is verschrikkelijk laag.
          Is misschien niet slim, echter wel mijn eigen wil.
          Hoe kan ik links serieus nemen als ze al maanden bezig zijn om vooral de PVV te bashen. Hoe kom je dan aan regeren toe? ;)
          We kunnen een hoop zeggen over onze blonde relnicht. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan.

          Daarbij vind ik de meeste partijen(zowel rechts als links) ronduit kinderachtig. En eigenlijk denk ik er nu nog net zo over.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            24 september 2010 om 14:20

            @RenesisHP:

            Maar goed, waar heb je dan wel vertrouwen in?

            Dat is ook zo’n standaard zin hier in Nederland. “Ik heb er geen vertrouwen in”. Heb het idee dat dat eerder ligt aan de onwetendheid van de persoon zelf dan aan de processen in Nederland. Als je in N-Korea, Swaziland, Cuba etc. zou wonen, zou ik die stelling kunnen begrijpen, maar hier niet.

            Daarmee zeg ik trouwens niet dat de politiek 100% te vertrouwen is. Maar om nou te stellen dat ik er helemaal geen vertrouwen in heb gaat mij een paar stappen te ver.

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              24 september 2010 om 14:24

              @Rick-dos:

              Ik vertrouw op mijzelf. Hoewel dat ook niet altijd even slim is. ;)

              Login om te reageren
  25. Burdy zegt

    24 september 2010 om 13:16

    Al de foto’s op nufoto.nl gezien?? Nu weer 3 politieauto’s in de prak gereden en een toevallige voorbij ganger. Lijkt wel of ze er niets van kunnen.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 september 2010 om 13:49

      @Burdy: linkje?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 september 2010 om 13:53

        @sir_smokalot: Lees en zie de foto’s maar.

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          24 september 2010 om 14:04

          @Citrofiel:

          Lol@erg hoge snelheden tot wel 80km/u.
          Dat rijden ze standaard in deze regio.

          Login om te reageren
      • Burdy zegt

        24 september 2010 om 14:00

        @sir_smokalot: http://www.nufoto.nl

        Login om te reageren
  26. majinstar zegt

    24 september 2010 om 13:48

    VVD & PVV weg ermee ! Die gasten willen op alles bezuinigen om de staatskas te spekken en de rijken boven de hand te houden in de zware crisis tijd ten koste van de midden en laag inkomens.

    Dankzij die stemmers zit Nederland nu zonder regering en een degelijk beleid. Dit soort mensen moeten zichzelf afschieten of we moeten ze met een zwarte ster bestempelen en in kampen stoppen in Limburg en na 100 jaar er weer uit halen.

    Als je zo roekeloos omgaat met ( door belastingbetalende ) gefinancierde materialen verdien je de doodstraf. Laat ze maar in een Smart rijden, dan leren ze het meteen af.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 13:54

      @majinstar:

      “Als je zo roekeloos omgaat met ( door belastingbetalende ) gefinancierde materialen verdien je de doodstraf. Laat ze maar in een Smart rijden, dan leren ze het meteen af.”

      Say what??? Het demissionaire kabinet kon er anders ook wel wat van.

      Login om te reageren
  27. elpistolero zegt

    24 september 2010 om 13:54

    dat die platte petten hier en daar een auto de vernieling in rijden tijdens een achtervolging of tijdens het met spoed haasten naar een klus vind ik geen probleem.
    echter, er zijn een aantal zaken waar ik me dan weer wel aan stoor:
    1. het ‘kijk-mij-eens-de-touwtjes-in-handen-hebben’ gedrag van die mavo klantjes/1-streepjes die nog kaal onder de gordel zijn;
    2. het misbruiken van hun machtspositie (patat warmhouden en vol gas door amsterdam rossen);
    3. het misbruik maken van hun machtspositie door zelf de ene na de andere verkeersovertreding te maken;
    4. het “schijt! het is mijn auto toch niet” gedrag;
    5. het op dictatoriale wijze quoten van regeltjes uit het woudlopershandboek zonder echt te begrijpen wat de inhoud is. Voorzie je ze van repliek dan is het “dat is de wet meneer” ik heb het niet verzonnen.

    en dan heb ik het slechts over de agentjes en hun rijgedrag in de auto. De accept-girobrigade, SBS6 agenten, fietslampjesmafia is weer een andere tak van sport.

    Mijn Advies: flinke kwaliteitsinjectie op die police academy. Alle kansloze crimineeltjes weren en zeker opsodemieteren met de afspiegeling van de samenleving; alleen capabele personen inzetten.

    Login om te reageren
  28. Rick-dos zegt

    24 september 2010 om 14:08

    Trouwens iedereen weet hier dat Remkes (VVD) het zogenaamde “boetequotum” heeft geïntroduceerd?

    Dus voordat we weer links of de agent de schuld geven van het overmatig uitschrijven van boetes, moet je maar eens eerst de hand schudden van rechts.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 14:12

      @Rick-dos:

      Wat een k*twijf is dat. :x

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        24 september 2010 om 14:16

        @RenesisHP: K*twijf? :lol:

        Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 september 2010 om 14:21

        @RenesisHP:

        Uhm…het is een man. Maar goed, dat je ‘m een wijf noemt kan ik dan ook wel weer begrijpen. ;)

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          24 september 2010 om 14:26

          @Rick-dos:

          Je begrijpt hem. Dat is geen man. :twisted:

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      24 september 2010 om 14:16

      @Rick-dos:
      en wie was dat dan van dat quotum van slechte bestuurders bij de politie ??

      letterlijk en figuurlijk ..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        24 september 2010 om 14:22

        @lincoln:

        Jij en ik en iedereen in deze samenleving.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          24 september 2010 om 14:32

          @Rick-dos:
          laat dat “jij” maar weg ..

          ik ben nml geen ondemocratische seksitische racistische corrupte bezopen pvda hoer ..

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            24 september 2010 om 14:52

            @lincoln:

            Nee, dat begrijp ik dat jij dat niet bent. Jij bent namelijk een overal een mening overhebben, overal tegenaan schoppen maar vooral geen verantwoordelijk willen nemen of willen hebben ondemocratische seksitische racistische corrupte bezopen PVV-slet. Ach ja, iedereen zo z’n meug…

            Login om te reageren
            • Megakix zegt

              24 september 2010 om 15:22

              @Rick-dos: volgens mij moet JIJ een quotum halen, maar dan hier op AB ? Leuk dat je weer terug van weggeweest bent op AB, maar in jouw wereldje zijn wellicht diverse dingen veranderd…misschien ben je wel benoemd tot korpschef, legaal-traagwerkende ambtenaar òf ben je van bloemetjes gaan houden ? Wat ik aan jou merk is, dat onthouding van een ‘eigen mening’ leidt tot oeverloos gereutel, geen oplossingen en zéker niet bijdraagt tot kennis over jouw persoon…wil je anoniem blijven, dan doe je dat héél goed. Meezeilen met alle winden, zolang je ze zelf maar laat….In tegenstelling tot jou zijn er gelukkig vele AB’ers die een mening hebben, ervaring hebben met zaken, vooruit kunnen denken (visie) of kennis hebben…zie @RenesisHP of @lincoln.
              Ofwel; in jouw goede oude tijd had je nog wel eens een mening, gedurfd, gewaagd of onsamenhangend, maar het ging ergens over…

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                24 september 2010 om 17:39

                @Megakix:

                Tekenend voor een PVV’er. Totaal geen tegenargumenten, alleen maar oeverloos gezeur, niet ter zake doende uitspraken, vooral op de man spelen en al helemaal niet trachten te begrijpen wat de ander schrijft of zegt. Het illustreert alleen maar het failliet van jouw en hun argumentatie. Het illustreert overigen nog veel meer maar laten we het maar gezellig en vriendelijk houden hier…

  29. lincoln zegt

    24 september 2010 om 14:09

    hallo boys ..
    politici en politie is niet hetzelfde ..

    ook al zitten beide verstrikt in hun eigen regelgeving ..
    en lijken de woorden op elkaar ..

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 14:13

      @lincoln:

      Ja duhh..
      Maar zonder politici ook geen politie. ;)

      Login om te reageren
  30. integralechubasco zegt

    24 september 2010 om 14:19

    @majinstar
    “4. het “schijt! het is mijn auto toch niet” gedrag;”
    die ken ik ook van de leaserijders onder ons… nooit! maar dan ook nooit een 2dehands leaseauto kopen… (en dus ook geen ex-politiewagen)…

    Login om te reageren
  31. integralechubasco zegt

    24 september 2010 om 14:20

    @majinstar moet dus @elpistolero zijn…

    Login om te reageren
  32. TWJ zegt

    24 september 2010 om 14:20

    Tjonge jonge… af en toe weet ik dus echt niet waarom ik hier nog kom.

    De complete redactie lijkt te bestaan uit mensen met het IQ van een stuk fruit en 80% van de gebruikers is al geen haar beter.

    Ik citeer:
    “En iedereen weet dat vrouwen (naast truckers) het grootste gevaar op de weg zijn.”

    Wat een enorm domme opmerking… en dan krijg ik natuurlijk weer de opmerking dat ik geen humor heb maar dat raakt kant noch wal. Waarom grapjes in een in beginsel factueel stukje zetten en er dan ook nog op verder borduren, hetgeen te kennen geeft dat ’t niet echt een grapje is. :\

    Daarnaast, waar haal je vandaan dat het overgrote deel te wijten is aan de politie zelf? Statistieken of alweer de onuitputtelijke haat jegens de politie, of elk ander gezagsdragend persoon en/of instantie, die door de complete redactie en het overgrote deel van de bezoekers gedeeld lijkt te worden.

    Daarna verbaast het mij niets dat agenten vaker in ongelukken betrokken raken dan normale weggebruikers. Dit is verre van verwonderlijk gezien de aard van de werkzaamheden en de manier van rijden die daar noodzakelijkerwijs mee gepaard gaat.

    Nogmaals, nogal een uitgehold stukje dat geen ander doel lijkt te dienen dan het voeren van de naar anti-politie-berichten-smachtende-bezoekers die, zoals het lijkt, veelal de leeftijd van 15 jaar nog niet bereikt hebben.

    Succes ermee zeg.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 14:41

      @TWJ:

      “Daarnaast, waar haal je vandaan dat het overgrote deel te wijten is aan de politie zelf?”

      Voor zover ik weet moeten agenten nog zelf anticiperen. Dat doen de auto’s niet voor hun.

      Login om te reageren
  33. mbaas zegt

    24 september 2010 om 14:46

    er staat nergens iets over vrouwen die het veroorzaken dus ik snap je stukje niet zo goed. POlitie blijven …lijers

    Login om te reageren
  34. vtec zegt

    24 september 2010 om 14:46

    Naja, ’t zal wel weer voor de verkeersveiligheid zijn dus…(!)

    Login om te reageren
  35. Timmie zegt

    24 september 2010 om 15:54

    Zo zie je maar: de echte wegpiraten zijn de blauwe mannetjes. Of tenminste een blauwe schijn, aangezien ze de carosserie niet heel kunnen houden.

    Login om te reageren
  36. edzo zegt

    24 september 2010 om 17:03

    http://www.nu.nl/binnenland/2341233/man-rijdt-agenten-in.html

    tja, dat kan je die ambtenaren niet aanrekenen….zo’n rukkende rakker :)

    Login om te reageren
  37. bozewolf zegt

    24 september 2010 om 18:33

    Ik ben het nog nooit zo met Ricky-Dos eens geweest.

    Ook komisch. We halen elkaar grof onderuit als het gaat om nuffige auto-details, maar als het erom gaat schijnen we blijkbaar enkele van de weinigen op AB te zijn met meer dan grofweg 18 functionerende hersencellen.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 19:02

      @bozewolf:

      Hehe, eindelijk iemand die het snapt. Ik heb net voldoende hersencellen om niet in de keuken te schijten en toch ook geen wijf te zijn. :D

      Login om te reageren
  38. tarquesh zegt

    24 september 2010 om 18:55

    Ze worden wel beschermd zeg die Politie. Ik vindt dat een zooitje boeven gewoon.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 19:03

      @tarquesh:

      Ik ben normaal niet zo’n taalneuker of je moet het echt te erg maken.
      Ik vindt is dus best wel een slagje te erg. ;)

      Login om te reageren
  39. rebbels zegt

    24 september 2010 om 19:14

    http://www.nu.nl/binnenland/2341233/man-rijdt-agenten-in.html#

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      24 september 2010 om 19:18

      @rebbels:

      Wie gaat er dan ook een rukker storen. Dat is vragen om problemen.

      Login om te reageren
      • edzo zegt

        24 september 2010 om 19:24

        @RenesisHP:

        denk dat rebbels zelf ook zat te sjorren…
        linkje was al gepost…..

        Login om te reageren
  40. toyotaprius zegt

    24 september 2010 om 19:26

    ik geloof dat de politie wat schade heeft gereden, vandaag bij het aanhouden van een masturberende man….

    Login om te reageren
  41. Arnold zegt

    24 september 2010 om 23:51

    toen die nog heel was had ik hem wel willen ruilen voor onze ford mondeo die we morgen op mogen halen :(

    Login om te reageren
  42. RickS zegt

    25 september 2010 om 19:04

    Tja,
    of dat als je rijles hebt, duidelijk wordt gemaakt hoe je moet handelen?

    Ik kreeg bijv een andere uitleg dan een kameraad van mij..
    Laat ze eerst de regels vast leggen

    moet je op de autobaan nu wel of niet aan de kant?
    moet je in de stad nu wel of niet aan de kant?
    moet je blijven staan?
    mag je dan wel door rood?

    omdat dit niet altijd duidelijk is voor mensen, durven ze vaak iets niet
    bijv op de stoep of door het rode licht
    de poltie gaat er miss wel vanuit dat we dat weten..
    en daarop handeld.. maar het gaat dus wel is fout..
    aan wie ligt het dan?……

    Login om te reageren
  43. MichaelvdBroek zegt

    20 januari 2011 om 23:29

    tjah, ze rijden ook vaak hard als het helemaal niet nodig is, en rijden veels te lomp, word toch betaald door het rijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North