• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sensatie op vier wielen: Aventador S Roadster

Auteur: willeme, gepost 12 september 2017 om 21:15 – 3 Reacties

Lamborghini Aventador S Roadster
Nu perfect op dronk.

Het is bijna altijd hetzelfde liedje met de vlaggenschepen van Lamborghini. Bij de introductie zijn ze spectaculair, buitenaards en strak vormgegeven. Vervolgens komen er allerlei specialties met rare bumpers, grote spoilers en buitenissige kleurstellingen. Daarna lijken de designers zich toch weer bedacht te hebben en komt er weer een fraaiere, strakgetrokken versie. Denk aan de laatste Countach, Diablo 6.0 VT, Murcielago LP-640 en nu ook bij de Aventador, die Lamborghini heel fantasierijk ‘Aventador S‘ noemt.

Van die laatste is er nu ook een Roadster-variant en deze staat te shinen op de beursvloer van de IAA. Eigenlijk is de Roadster het enige juiste koetswerk voor de Lamborghini. De grenzen ga je er toch niet mee verkennen en met het dak eraf kun je die ma-gi-stra-le V12 nog beter horen. En magistraal is geen eufemisme. De 6.5 liter V12 is geheel atmosferisch en levert 740 briesende paarden bij maar liefst 8.400 toeren. Het koppel is gezien het vermogen relatief bescheiden (690 Nm bij 5.500 toeren), maar is nog altijd voldoende.

Omdat de Roadster wat zwaarder is dan de Coupé (zo’n 50 kilogram) duurt de sprint 0,1 seconde langer naar de 100 km/u. Deze duurt nu dus 3 tellen. Maar de grooste vernieuwing vinden we ditmaal ónder het koetswerk. De Aventador S beschikt namelijk over een systeem genaamd LDVA (Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva). Dit systeem zorgt ervoor dat de vierwielaandrijving, vierwielbesturing en de actieve dempers. Het systeem kent vier standen: Sport, Strada, Corsa en Ego. De Italianen kennende zal het allemaal wel ‘Volgas: dood of de gladiolen’ betekenen. De topsnelheid van dit monster? 350 km/u, ondanks veel betere downforce. Blijft je toupetje lekker zitten.

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Lamborghini Aventador Ultimae
    Lamborghini Aventador Ultimae is de laatste der mohikanen
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Nederlandse Youtuber koopt Aventador van €660k

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, aventador, aventador-s, Cabrio, iaa, iaa-2017, Lamborghini, roadster

Vorig bericht: « Dit is de allersnelste Mustang naar de 97 km/u
Volgend bericht: Waarom deze auto een verkoopknaller moet worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. pechweg zegt

    12 september 2017 om 22:36

    Altijd al een zwak gehad voor de Lamborghini Roadsters met V12! Wat een machines, deze ook weer !

    Login om te reageren
  2. unknown32 zegt

    13 september 2017 om 00:28

    Prachtige wagen! Heb het geluk gehad om met de pre facelift coupe te hebben mogen rijden; on-ge-lof-elijk!

    Login om te reageren
  3. rikus zegt

    13 september 2017 om 07:17

    Maar waar zorgt LDVA nu voor? Want dat haal ik er nu niet uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North