Dit is de nieuwe Lamborghini Aventador S Roadster

Auteur: , 24 Reacties

Gelukkig is het momenteel een Bull Market op de beurs. Kan je deze snel even op de kop tikken. Maar pas op want zodra je op het gas drukt gaat de beer los!

Het is alweer enige tijd geleden dat Lamborghini de Aventador een flinke facelift verschafte in de vorm van de Aventador S. De uiterlijke verschillen ten opzichte van het oorspronkelijke model zijn niet groot, maar wel geslaagd. De Aventador S LP740-4 oogt iets strakker en cleaner dan de LP700-4. Geinig zijn de carbon-details rond het achterwiel die de wielkasten optisch doen denken aan de Gandini-Lambo’s van vroeger.

De grootste verschillen zijn echter onderhuids te vinden. Dankzij Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA) rijdt de nieuwe Aventador naar verluidt veel beter dan het origineel. Ik moet hierbij helaas zeggen naar verluidt, want ik heb het niet zelf kunnen testen. LDVA behelst onder andere vierwielbesturing, maar het systeem werkt ook samen met de actieve demping en vierwielaandrijving. Feitelijk maakt dit een veel groter verschil dan de 40 extra pk’s die er onder de kap huizen ten opzichte van de LP700-4.

Enfin, een prettige update dus, maar klanten die houden van de wind in de haren konden er tot op heden niet van profiteren. Daar komt nu verandering in: zie hier de eerste beelden van de Lamborghini Aventador S Roadster. De Roadster profiteert van dezelfde optische en technische updates als de gesloten Aventador. De auto is wel 50 kilo zwaarder dan zijn broer, waardoor de standaardsprint een tiende van een seconde langer duurt: je knalt in 3,0 in plaats van 2,9 seconden naar de honderd. De topsnelheid is 350 kilometer per uur.

Nu alleen nog even kiezen of je die dakpanelen in mat carbon wil hebben, of toch in glimmend carbon. Of misschien wil je er heel iets anders mee doen. Dat kan ook, maar dan moet je wel even langs de Ad Personam-divisie van de koppige stier.



24 reacties

Hè jammer… Ik vind die deuren altijd zo lastig in de parkeergarage. :)
@chrism: dan koop je een Tesla.
@batavus: Jaja.. ModelX zeker…
@chrism: daar kom je toch niet in met deze auto, door ietjes te weinig bodemvrijheid.
@mb10: Klopt. Het lukte met mijn LP700 ook al niet in de meeste garages. Gelukkig gaat het met mijn California beter…
Toch wel een gaaf ding hoor. Om hem een beetje uniek te maken wel even door Ad in een lekker kleurtje laten spuiten en er een smaakvol stukje leer in laten naaien en je hebt een heerlijk jankende V12 cabrio van een uitstervend ras.
@trustmeiamanengineer: Knalrood met hetzelfde interieur als op de foto’s is voor mij al goed hoor.
tja, daar zit je dan met je gewone aventador roadster…
@B00G1E: dit was al van toepassing toen de SV als Roadster kwam.
Djeesusfuck .. wat ziet dat ding er chagrijnig uit ..

Ideaal voor gelhoofdige zelfspotloze kneiers met een smegmapik ..
@lincoln: oké, die “smegmapik” zag ik niet aankomen. De rest zijn we wel van u gewend.
@pietertjep85d: Te lang aan de stekker gestaan pietertje?
@fmgarcia: Nee hoor, alles prima hier.
@pietertjep85d: O de halve reactie van onze huismafkees was niet zichtbaar.
@lincoln: Ik zie dan nog niet het probleem. Je hebt een lijpe supercar en seks, want daar krijg je smegma van op je tocus!
@fmgarcia:

Alleen. van sex met autospotters kan je dat oplopen ..

Match made in heaven dus ..
@lincoln: Thom en Kuifje plakken van de herpes vast aan hun Nikon..
Toevallig afgelopen weekend een dik half uurtje mogen sturen met een Aventador S op Salon Privé.

Wat… een… BEEST!!!

En deze Roadster is alleen maar leuker!
De velgen worden er de laatste tijd niet beter op bij Lamborghini, ook deze zijn niet om aan te gluren
@gecko: Die velgen zijn de laatste tijd echt mooi bij Lamborghini, ook deze zijn ge-wel-dig!
Maar dan is dit ding dus weer sneller dan de LP-750 Superveloce, door zn nieuwe onderstel? Met je mooi klaar met je super dure Superveloce.
Maakt hebberig ..
Ik hoop hem volgende maand oktober te kunnen aanschaffen of te bestellen . . .
Mijn vorige werkgever heeft een tijdje een roadster gehad en dat was altijd een genot als dat apparaat langs kwam brullen want hij was niet zuinig met het gaspedaal

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).