• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shelby GT500 Mustang Supersnake voor $3.000.000

Auteur: chefke, gepost 9 januari 2008 om 18:22 – 71 Reacties

Shelby Mustang GT500 Supersnake


Het loopt uit de hand met de prijzen van de Mustang. Eerst hadden we al de allereerste Mustang Convertible en nu deze. Caroll Shelby heeft in 1967 twee Supersnakes en één GT500 supersnake gebouwd. Dit is die enige GT500 Supersnake.

Met deze auto hebben Caroll Shelby en zijn monteur Fred Goodell een bandentest voor Goodyear gedaan. Hiervoor hebben ze 800 kilometer afgelegd met een gemiddelde snelheid van 228 km per uur.

De motor is dezelfde als die in de GT40 die Le Mans won. Een normale GT500 heeft 355 pk, maar deze GT500 Supersnake heeft er 520. In eerste instantie zouden er 50 van deze auto’s gebouwd worden maar de kosten waren te hoog. Het is daarom bij deze ene gebleven. De striping van deze auto is ook de basis voor alle opvolgers tot het huidige model aan toe. Mocht je een bod willen uitbrengen, dat kan hier.

Shelby Mustang GT500 Supersnake
Shelby Mustang GT500 Supersnake

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

ebay, Ford, Klassiekers, mustang, shelby

Vorig bericht: « Aston Martin Vanquish of toch niet?
Volgend bericht: Doodskist op een Gallardo, mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. six trey zegt

    9 januari 2008 om 18:24

    De prijs van die auto is wel redelijk normaal voor zo een wagen
    ik koop mij veel liever een shelby super snake dan een ferrari of dergerlijke

    Login om te reageren
  2. lambofreak zegt

    9 januari 2008 om 18:26

    Bwa, musclecars is niks voor mij…

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    9 januari 2008 om 18:27

    de link naar ‘hier’ doet het niet…

    -Edit: Gefixt. Thanks!-

    Login om te reageren
  4. Michael zegt

    9 januari 2008 om 18:27

    Kijk, deze kan ik begrijpen dat hij een hoge prijs heeft. Die cabrio vind ik niet miljoenen waard.

    Login om te reageren
  5. jonas zegt

    9 januari 2008 om 18:31

    Een witte veyron en reventon zouden me toch beter liggen :p

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    9 januari 2008 om 18:35

    Parkeer maar voor de deur met een strikje er omheen. Bij voorbaat dank.

    Login om te reageren
  7. Michael zegt

    9 januari 2008 om 18:39

    (oh ff voor de duidelijkheid, 3miljoen is toch wel een beetje overdreven nog. Europese zeldzaamheden halen dit nog niet eens, usually. maarja dit is dan ook voor de amerikaanse markt een iconische wagen en een legende.)

    Login om te reageren
  8. StormRAM zegt

    9 januari 2008 om 18:43

    Misschien als eerste auto voor het Autoblog-museum? ;)

    Login om te reageren
  9. deora zegt

    9 januari 2008 om 18:46

    Ik vind het een terechte prijs. Want het is gewoon een icoon. En er is er maar 1 van op de wereld. En 520 PK is veel voor die tijd.

    Login om te reageren
  10. murf zegt

    9 januari 2008 om 18:47

    alweer zo’n fucking lelijk ding waarvoor je superveel betaal

    Login om te reageren
  11. Mustang zegt

    9 januari 2008 om 18:48

    Even kijken.. 1 , 2 , 3 euro..
    Nee ik heb het niet:(

    Login om te reageren
  12. DiDi zegt

    9 januari 2008 om 18:48

    520 pk :)

    Login om te reageren
  13. Poekie Lauda zegt

    9 januari 2008 om 18:57

    Je krijgt iig meer peekaa’s dan een Ferrari 250 GTO :P

    Login om te reageren
  14. VonStroke zegt

    9 januari 2008 om 19:00

    Deze prijs valt absoluut te begrijpen, die voor die idiote convertible daarentegen…

    Maar man wat is dit een mooie auto, bijna mooier dan de Eleanor.

    Login om te reageren
  15. Stephan zegt

    9 januari 2008 om 19:03

    Wel vaag dat er zoveel pk in zit. Lijkt mij wel naar boven te zijn afgerond.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 19:04

    Hoe ironisch, een auto die ooit als de “affordable” muscle car te boek stond, is nu de meest unaffordable.

    De prijs voor deze, overigens heerlijke, auto is niet reëel. Een tonnetje tussen de 5 en 8 zou reëeler zijn. Nog steeds absurd maar wel een stuk reëeler, kijkend naar de huidige classic markt.

    Login om te reageren
  17. Berbertjes zegt

    9 januari 2008 om 19:07

    TOch wel leuk meer dan een nieuwe shelby :D Maar toch vind ik het wel heel veel geld ookal zijn er maar 2 van gebouwd

    Login om te reageren
  18. Michael zegt

    9 januari 2008 om 19:14

    dude, maar 1.

    Login om te reageren
  19. Rob USA zegt

    9 januari 2008 om 19:15

    @Rick Dos: Ja Rick je hebt classics en echte classics! :)
    Rijd rondjes om elke classic ferrari en porsche enz.
    En het bewijs dat “domme en smaakloze” Amerikanen meer om auto’s geven dan wij!
    On topic: Een ICOON in het kwadraat!

    Login om te reageren
  20. RScosworth zegt

    9 januari 2008 om 19:22

    Inderdaad. Er zijn genoeg speciale uitvoeringen van musclecars die dit soort bedragen opleveren. Maar wat een beeldschoon exemplaar is dit!

    Login om te reageren
  21. Johannes zegt

    9 januari 2008 om 19:25

    Je hebt iig een mooi verhaal bij je auto, als deze op de stoep staat…

    Login om te reageren
  22. GeoBem007 zegt

    9 januari 2008 om 19:35

    Je kan ook een bod uitbrengen. Ik denk dat de eerste die 1.5mil biedt er ook wel mee weg is hoor. Hoge prijs, maar wel ubervette auto met een leuke geschiedenis.

    Login om te reageren
  23. Tom# zegt

    9 januari 2008 om 19:40

    @ Mustang, nee ik kom er ook net niet aan met mijn 4euro, een paperclip, punaise en stukje kauwgum dat ik uit mijn zak tover :( :P

    Als je ziet wie er in gereden heeft (Shelby himself…), en wat voor een icoon die auto is, kan ik die prijs best wel snappen.

    Login om te reageren
  24. DucK zegt

    9 januari 2008 om 19:53

    als je kijkt naar de wisselkoers issie misschien wel goed de prijs :P maarja vindt hem niet alles :p

    Login om te reageren
  25. The Devil Tuner zegt

    9 januari 2008 om 19:54

    er zijn inderdaad 3 supersnakes gemaakt, 2 waren cobra’s getuned tot in het oneindige, met een 427 CI (6996 cc!!!!!) met 2 superchargers… goed voor 800(!!!!!) pk.. eentje is er al in elkaar gerededen en de andere is in 2006 (geloof ik) verkocht voor 5.5 miljoen euro….
    (als je meer specs wilt weten vraag het maar)…
    en dan deze prachtige GT-500… met 520 pk…
    de tranen van blijdschap springen me in de ogen… ;)
    maar ik zal mn hele leven moeten verwerken dat ik de cobra supersnake noch de GT-500 supersnake nooit zal bezitten………….

    Login om te reageren
  26. Beaten zegt

    9 januari 2008 om 19:55

    murf schrijft,

    9 January 2008 om 18:47
    alweer zo’n fucking lelijk ding waarvoor je superveel betaal

    Murf, ga je mond spoelen.. Ga je auto-gerelateerde [en eventueel Nederlands] huiswerk doen, en kom over een jaar terug AUB!

    Blijft een hele dikke auto!

    Hij zou eigenlijk beter in een museum staan imho..

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 20:02

    @Rob USA

    Hé, eindelijk zijn we het met elkaar eens! Ja, je hebt inderdaad classics en èchte classics. Deze valt niet onder het laatst genoemde.
    Rondjes rijden om classics van Porsche en Ferrari zou kunnen. Maar niet ècht relevant voor een classic.
    “En het bewijs dat “domme en smaakloze” Amerikanen”

    Now who can argue with that? :D

    Login om te reageren
  28. Floris zegt

    9 januari 2008 om 20:16

    Grappig dat iedereen hier een mening heeft over de prijs en denkt een goede inschatting te kunnen maken. Flauwekul. In dit geval is het een uniek exemplaar, waar het gewoon afwachten is wat de gek ervoor geeft. Caroll Shelby’s eigen Super Snake Cobra heeft begin vorig jaar inderdaad $5 miljoen opgebracht. De eerste 2007 Shelby GT #001 is al voor $600.000 verkocht.

    http://www.mustangblog.com/index.php/2007/carroll-shelbys-super-snake-sells-for-record-5-million-dollars/

    Login om te reageren
  29. Rodeoro zegt

    9 januari 2008 om 20:22

    IK
    Dit is één van de grootste auto iconen in de geschiedenis van de amerikaanse muscle car!
    Buiten het feit dat het gewoon veel geld is, is het ook een goede investering.
    Als je het geld hebt zou ik een bod uitbrengen, helaas heb ik net als vele andere geen miljoenen op mij rekening. Wat dachten jullie van een co-ownership. als er nu eens 365 mensen 10 mille neerleggen verzekerd van succes. Iedereen heeft dan 1 dag per jaar waar hij naar uit kan kijken. Ik doe mee! Eventueel kan je later jezelf laten uitkopen zie het als een van de mooiste aandelen waar je en dividend(rijen) voor krijgt en een glimlach die je niet kan missen

    Login om te reageren
  30. Marco zegt

    9 januari 2008 om 20:32

    Wat een beauty!!
    3 mill is wel een beetje overdreven, maar als je bedenkt dat dit de enige Supersnake is die er is, is dit wel een beetje terrecht vind ik. En dan ook nog 520pk in die V8… geweldig.
    Shelby rules the world!!!! :D :D

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 20:36

    “waar het gewoon afwachten is wat de gek ervoor geeft.”

    Precies, het zegt dus meer over de personen die het er voor overhebben dan over de reële waarde van de auto. ;)

    Login om te reageren
  32. bakkerst zegt

    9 januari 2008 om 20:52

    kijk geld is’t probleem niet,
    maar zo oud, 520 pk,
    en dan van zulke smalle bandjes?
    nah..
    laatmaar

    Login om te reageren
  33. Valleyman zegt

    9 januari 2008 om 21:00

    Godverdomme manne ik wordt helemaal mushy van zo’n posts, er zit iets in men oog…
    Kzou het dubbele geven moest ik het hebben :-(

    -edit: probeer het een beetje netjes te houden hè-

    Login om te reageren
  34. Laurens zegt

    9 januari 2008 om 21:05

    Denk niet dat er nog steeds 520 pk uitkomt.. Die Mustang van Hammond had er nog 250 over, van de 325 als ik me niet vergis!

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    9 januari 2008 om 21:20

    Schitterende auto, en de dollar staat lekker laag dus sla je slag! Maar nog steeds overpriced.

    Login om te reageren
  36. Patrick zegt

    9 januari 2008 om 21:21

    Wat een ongelooflijke schitterende wagen !!!!

    Login om te reageren
  37. dekster zegt

    9 januari 2008 om 22:16

    Ik zou er wel 3miljoen aan willen hangen hoor(5miljoen zelfs), is eigenlijk een “normale” prijs voor een one-of icoon. ;)

    Zou mooi staan nast mijn GT40 en daytona coupe… :)

    Login om te reageren
  38. RScosworth zegt

    9 januari 2008 om 23:22

    Rick dos schrijft,
    “Precies, het zegt dus meer over de personen die het er voor overhebben dan over de reële waarde van de auto.”

    Daar ben ik het met je eens, maar wellicht zijn dat dezelfde soort figuren die het noodzakelijk vinden om bijvoorbeeld een Reventon aan te schaffen.

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 23:24

    @RScosworth

    Die verklaar ik al hélemáál voor gek! ;)

    Login om te reageren
  40. gekke turbo zegt

    9 januari 2008 om 23:53

    @rick dos hé dat pik ik niet ;)

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    9 januari 2008 om 23:56

    @gekke turbo

    Gelukkig maar! Jij bent dus iemand die een Reventon KOOPT. Spullen pikken is ook niet leuk. ;) :P

    Login om te reageren
  42. RScosworth zegt

    10 januari 2008 om 00:05

    @ Rick dos
    Ik ook. Maar de Reventon zal vroeg of laat ook en echte classic genoemd worden, waarschijnlijk omdat er maar 20 van gebouwd worden ofzo. Dan vind ik deze Stang helemaal een echte classic. ;)

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    10 januari 2008 om 00:10

    @RScosworth

    Ik ook, maar vind je het een $3 miljoen zijnde classic? Ik niet namelijk.

    Login om te reageren
  44. RScosworth zegt

    10 januari 2008 om 00:23

    Ik begon er in eerste instantie over omdat je tegen Rob USA zei dat het geen echte classic is. Ondanks dat jullie wel vaker licht spottend op elkaar reageren wist ik niet of ik het serieus moest nemen of niet, maar het antwoord gaf je me al in je vorige comment. :)

    Op de vraag of ik het een $3.000.000 zijnde classic vind zeg ik ja en nee. Ja omdat er maar een van is, het een veelzeggend model is en alle andere niet tastbare zaken die je erbij krijgt. Maar nee omdat ik zelf niets geef om overpriced bolides die enkel een symbolische waarde hebben, zo ook auto’s waar volgens sommigen een bepaalde status bijhoort. Daarnaast vind ik een normale Mustang net zo mooi en die staan ook in de Classic Trader voor een kleine $2.800.000 minder. ;)

    Login om te reageren
  45. RScosworth zegt

    10 januari 2008 om 00:24

    @ mezelf
    Laten we daar maar een flinke $2.880.000 minder van maken.

    Login om te reageren
  46. joey zegt

    10 januari 2008 om 00:40

    omfg wat een bom.
    als de gt500 nog geen legende is is het de gt40.
    en hij heeft dezelfde motor wat een monster.
    je kan wel zeggen dat een andere 2.800.000$ goedkoper is.
    maar dit is een uniek exemplaar.

    Login om te reageren
  47. Kevski Style zegt

    10 januari 2008 om 08:56

    PK’s vallen wel mee hoor. 335 werd opgegeven vanwege verzekeringsissues. Meestal kwam de blokken tussen de 425 en 485 pk uit op de dyno. Beetje afhankelijk van de uitvoering. Uitgaande van de 428 Cobrajet motor….

    Login om te reageren
  48. Lout zegt

    10 januari 2008 om 08:58

    Voor dat geld bouw ik m zelf wel!

    Login om te reageren
  49. Stiggie zegt

    10 januari 2008 om 10:06

    @ Lout; IDD, het is wel belachelijk veel geld voor de 1e auto met 500+ pk die niet niet snel de bocht om kan.

    Login om te reageren
  50. Stiggie zegt

    10 januari 2008 om 10:07

    500+ PK en DIE bandjes? ik heb brede sloffen liggen onder mijn Kalos

    Login om te reageren
  51. Kevski Style zegt

    10 januari 2008 om 12:30

    @ Stiggie & Bakkert:

    Das 225 minimaal. Als je dat onder je Kalos hangt komt hij niet eens meer vooruit, laat staan dat het er uberhaubt onder past. En nog een keer jammer, maar dit is 1 van de weinige die wel goed hoekt. Enige andere die ik zo kan bedenken is de Superbird….

    Login om te reageren
  52. R. Lestat & Dr. Waflo zegt

    10 januari 2008 om 13:06

    Als je $ 3 Miljoen voor een auto af gaat tikken lijkt mij dat beter besteed aan een Mercedes SL Gullwing. Dat is nl pas echt een plaatje…

    Login om te reageren
  53. Chip zegt

    10 januari 2008 om 18:04

    Even een benchtest doen, wedden dat hij amper 400pk heeft. (ook niet mis hoor, maar die amerikanen geven toch steeds een stuk meer op dan ze werkelijk hebben)

    Login om te reageren
  54. RScosworth zegt

    10 januari 2008 om 19:21

    @ Chip
    Ja wed maar want dat verlies je. Wanneer Amerikanen het over pk’s (hp) hebben bedoelen ze dat ook op de wielen. Wanneer zij het over bhp (break horsepower) hebben meten ze pas het vermogen van de motor zonder verlies van aandrijving zoals wij dat doen.

    Met andere woorden, wij als Europeanen geven meestal teveel op aangezien onze opgegeven vermogens op het vliegwiel gemeten zijn.

    Login om te reageren
  55. No.pain zegt

    11 januari 2008 om 08:36

    Die motor levert veel pk en enorm veel torque,en torque daar gaat het om.Het vermogen op de aangedreven wielen is een stuk lager dan de motor levert.Maar daar malen de Amerikanen niet zo om.Andere wiel ophanging eronder,inc remmen,transmissie en differentieel en beter banden en voor al een directere stuurinrichting en je hebt een monster race wagen die snel is op het rechte stuk en zowel in de bochten. Zo standaard is het een pracht wagen maar zo traag als dikke stront in de winter.En een wegligging als een winkel wagentje van Appie Heyn.
    Verders zijn de Shelby wagens gewoon allemaal bruut.

    Login om te reageren
  56. l.laverman zegt

    11 januari 2008 om 09:56

    He he eindelijk gevonden wat ik al jaren zoek.Nu even gauw naar de bank om te pinnen.
    Bedankt bedankt bedankt voor deze info.

    Login om te reageren
  57. exotic zegt

    11 januari 2008 om 12:30

    voor dat geld zou ik geen mustang kopen.ik houd meer van exotics zoals de ferrari enzo,
    lamborghini murcielago,Porsche Carrera of een mercedes benz mclaren dat soort auto’s.

    Login om te reageren
  58. Dolf Brouwers zegt

    11 januari 2008 om 14:40

    Een leuk wagentje… maar 3000k = te veel van het goede ! maar er is ongetwijfeld een koper.
    Zo’n Ford blijft wel heel en dat kun je van andere exoten niet zeggen ! maar ik heb toch liever een Aston Martin DBS.

    Login om te reageren
  59. maralta zegt

    11 januari 2008 om 14:52

    yepp..this is the mother off all musclecars!
    & dat heeft n prijs,toch vind ik die 3miljoen wel wat overdone..
    ITS A BEAST!!!!

    Login om te reageren
  60. jeffrey zegt

    11 januari 2008 om 16:03

    473pk gemeten laatst op discovery gezien;)

    Login om te reageren
  61. frans de nijs zegt

    11 januari 2008 om 16:06

    een super auto
    heb vroeger ook zo een auto gehad spijt dat ik hem niet meer heb maar heb nog wel een wrangler4ltr uit 1989

    Login om te reageren
  62. pim zegt

    11 januari 2008 om 16:14

    nou 3000000 is wel erg veel.

    Login om te reageren
  63. HakimElmagrebi zegt

    11 januari 2008 om 19:02

    Tja, als je erg rijk bent en ook liefhebber van deze wagen. Zou ik het zeker doen …

    Login om te reageren
  64. exotic zegt

    12 januari 2008 om 04:12

    Dolf Brouwers schrijft (11 January 2008 om 14:40 ):
    Een leuk wagentje… maar 3000k = te veel van het goede ! maar er is ongetwijfeld een koper.
    Zo’n Ford blijft wel heel en dat kun je van andere exoten niet zeggen ! maar ik heb toch liever een Aston Martin DBS

    een aston martin dbs is ook mooi hoor

    Login om te reageren
  65. nails zegt

    14 januari 2008 om 16:09

    god, ik moet toch even zoeken naar die oude sok.
    Waar had ik die nou ook alweer verstopt ?

    Login om te reageren
  66. maclean zegt

    14 januari 2008 om 18:40

    473pk gemeten laatst op discovery gezien;)

    Login om te reageren
  67. Micky zegt

    15 januari 2008 om 11:24

    Vette bak maar als je vind dat ie in een museum hoort kun je beter je mening voor je houden. Die auto is gebouwd om mee te rijden dus doe dat dan ook! Auto’s horen niet stil te staan..

    Login om te reageren
  68. goofy zegt

    26 januari 2008 om 10:20

    ik vind het wel het investeren waard.Dat is gewoon de idealste auto van de 3 eeuwen dat ze al auto’s maken

    Login om te reageren
  69. sunshine zegt

    11 juni 2008 om 23:07

    op http://www.sunshinecars.hyves.nl ..staat ook een vette mustang .. dan wel een ford mustang eleanor .. meer dan 800 pk !!!!!! kenne bell ;) vette bak ;)

    Login om te reageren
  70. Fordfan zegt

    13 december 2008 om 20:10

    ‘k Ben wel een beetje laat, maar goed: ik vind het een mooie auto!

    Login om te reageren
  71. fai-gun zegt

    25 april 2010 om 11:14

    hmm, voor deze auto heb ik het geld er vooor over.
    een mooie klasieker ik wil hem graag kopen ik betaal zelfs 4.000.00000

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North