• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sla het A-segment over in Nederland, het verschil is te klein

Auteur: willeme, gepost 29 juli 2024 om 12:58 – 25 Reacties

prijs vernieuwde Hyundai Bayon

Nu de prijs van de vernieuwde Hyundai Bayon bekend is, kunnen we stellen dat het A-segment ten dode is opgeschreven.

Zijn er nog koopjes in Nederland? Op autogebied eigenlijk niet, zou je zeggen. A-segmenters worden duurder en duurder. Nu zijn ze ook completer, veiliger en beter dan ooit. Maar ja, een Hyundai i10 kost sinds de facelift 20.295 euro en dat is gewoon gekkenwerk.

Dit is niet helemaal de schuld van Hyundai zelf. Het is een combinatie van extreme belastingdruk van de Nederlandse Overheid en belachelijke regeldruk vanuit de EU.

prijs vernieuwde Hyundai Bayon

Het valt te prijzen dat Hyundai nog een compacte, lichte, zuinige en ‘betaalbare’ auto maakt, maar anno 2024 komt dat niet uit (in Nederland). Maak daarom meteen de stap naar de nieuwe Bayon. Of beter gezegd, de vernieuwde Bayon. Bij die auto krijg je namelijk veel meer waar voor redelijk wat meer geld.

27 mille

De prijzen zijn namelijk bekend: de vernieuwde Hyundai Bayon is er namelijk vanaf 26.995 euro. Ja, dat is bijna 7 mille meer dan de i10 en op deze prijzen is dat echt een enorme stap. Maar, je stapt dan wel in een B-segment crossover in plaats van een A-segment hatchback.

Voor die 26.995 euro krijg je een Bayon 1.0 T-GDI i-Motion. items als een airco, cruise control en navigatie zijn standaard, evenals superschattige 15 inch steelies! Als je wil kun je ook kiezen voor een ‘Comfort’ (16 lichtmetaal, LED-koplamen en een groter instumentenpaneel) voor 29.295 euro.

prijs vernieuwde Hyundai Bayon

Het topmodel is de ‘Premium’ met Bose audioinstallatie, climate control en parkeerassistent. Die mag weg voor 31.295 euro. Op zich allemaal prima, maar heb je die items allemaal nodig? Nee toch? Zo’n instappert is tegenwoordig al heel erg compleet.

Prijs vernieuwde Hyundai Bayon en de concurrentie

Uiteraard kijken we ook eventjes naar de concurrentie, dankzij @Loek weten we ook wélke auto’s dat zijn:

  • Seat Arona 1.0 TSI Reference | € 24.990
  • Kia Stonic 1.0 T-GDI ComfortLine | € 25.995
  • Hyundai Bayon 1.0 T-GDI i-Motion | € 26.995
  • Citroen ë-C3 Aircross | € 27.390
  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Essence | € 28.490
  • Opel Crossland 1.2 Turbo Elegance | € 28.499
  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI | € 29.990

De Hyundai Bayon is duurder dan zijn Zuid-Koreaanse neefje die ietsje ouder is. Toch, het scheelt 1.000 euro en de auto’s delen veel techniek met elkaar. Beiden hebben airco. De Citroen ë-C3 Aircross hebben we er ook bij gezet, speciaal voor de mensen die zeggen dat EV’s te duur zijn: dat is dus niet helemaal waar.

De Seat Arona lijkt een topaanbieding te zijn: een guitig doch ietwat verouderde crossover met airco (dat was niet altijd het geval, dus kijk uit met voorraadauto’s!). De Skoda lijkt duur, maar heeft de 116 pk sterke 1.0 TSI, niet de 95 pk-unit die de Arona en T-Cross hebben.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Hyundai Bayon is helemaal officieel!
  • Hyundai Inster: eindelijk nieuwe auto in het A-segment
    Hyundai Inster, eindelijk nieuwe auto in het A-segment
  • snelste Hyundai van Nederland
    Koop de snelste Hyundai van Nederland
  • Video: Nieuwe Hyundai Santa Fe

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

bayon, geld, Hyundai, Prijzen

Vorig bericht: « Gespot – Een schitterende Ferrari 275 op Nederlands kenteken
Volgend bericht: Video: Loeizware Escalade probeert aan politie te ontkomen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flutterbear zegt

    29 juli 2024 om 13:02

    Waarom een B segment als je voor iets meer C segment rijdt?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 juli 2024 om 13:06

      Waarom een C segment als je voor iets meer D segment rijdt?

      Login om te reageren
      • Mike zegt

        29 juli 2024 om 13:28

        Waarom een D segment als je voor iets meer E segment rijdt?

        Login om te reageren
        • Allison Burgers zegt

          29 juli 2024 om 17:21

          Waarom niet met de bus?

          Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    29 juli 2024 om 13:18

    Zonder EU regeltjes reden we nog allemaal in een Kadett ontworpen in 1974.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 juli 2024 om 14:09

      Wat een pertinente onzin. marktwerking zorgt er wel voor dat je daar niet mee wegkomt als fabrikant.
      Historisch gezien zijn het juist plan economieen die innovatie de nek omdraaien.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        29 juli 2024 om 14:31

        Is geen onzin..heel veel van de innovatie komt and gevolg van dat de overheid het afdwingt. Wat voor reden zouden fabrikanten hebben om te investeren in betere, schonere motoren als niemand tegen ze zegt dat de huidige motoren niet goed voor het milieu zijn. of waarom zouden ze investeren in veiligheid als niemand zegt/ Controleert hoe veilig het is?

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          29 juli 2024 om 14:41

          Simpel, de markt en de concurrentie dwingen het af.

          Login om te reageren
          • basman147 zegt

            29 juli 2024 om 14:51

            Kijk maar naar landen zonder duidelijke regels zoals Iran om te kijken wat daar nog rondrijdt. Hint, de 405 en de 206 zijn net pas uit productie.

            Login om te reageren
            • harrie zegt

              29 juli 2024 om 15:00

              Volgens mij heeft het huidige regime van Iran juist hele duidelijke regels, die exact het probleem zijn waarom het land niet meer floreert en innoveert.

              Login om te reageren
        • Hawkeye72 zegt

          29 juli 2024 om 14:52

          Er is wel een verschil tussen enige regeldruk en het pietluttig en betuttelende gelieg van de EU in haar huidige vorm. Of laat jij ISA lekker aanstaan op iedere rit om de innovatiedrang van de EU te vieren, schei toch uit zeg….

          Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      29 juli 2024 om 14:58

      Die zou nu nog geen 8000 euro kosten volgens Autoweek. Pk-tje of 50-60, top van 140. Geen airbags, 3 punts gordels, ABS, ESP, lane assist, ACC, ADAS, kreukelzone of wat dan ook. Dus even op je telefoon loeren om je appjes te lezen (Carplay, wat nou Carplay) en je bent zo goed als dood.

      Het zou er wel weer voor zorgen dat mensen weer bezig zijn met autorijden ipv hun sociale status.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        29 juli 2024 om 15:05

        Dat is geen probleem, want volgens dezelfde ‘logica’ we zouden nu ook geen mobiele telefoon hebben want de overheid heeft dat nooit afgedwongen.

        Login om te reageren
  3. kilum zegt

    29 juli 2024 om 13:49

    Ik vind de stap van 20K naar 27K wel echt extreem nog.

    27K voor een B-segment auto is ook wel echt absurd. Afhankelijk van de uitrusting reed je voor 20tot 30K in het D-segment niet eens zo heel lang geleden. Nu stap je dus in in het B-segment voor 27K.

    Login om te reageren
    • kromatic zegt

      29 juli 2024 om 13:57

      Procentueel gezien, is het een enorme stap. Om nog maar te zwijgen over de maandelijkse lasten die ook een pak hoger zullen zijn. Beetje vreemd artikel dit.

      Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      29 juli 2024 om 14:33

      Met welke auto reed je dan voor €20k in het d-segment? Volgens mij is minder dan €30k al een uitdaging om te vinden

      Login om te reageren
      • Mini Joe zegt

        29 juli 2024 om 17:44

        Alles wat niet Duits is

        Login om te reageren
        • henk123456 zegt

          29 juli 2024 om 22:45

          Dus dan word eens concreet? Iets in de trant van Talisman begint ook dik boven de 30

          Login om te reageren
      • kilum zegt

        30 juli 2024 om 10:30

        Peugeot 407 om maar wat te noemen.

        Login om te reageren
    • Allison Burgers zegt

      29 juli 2024 om 18:53

      Inflatie geldt niet alleen voor auto’s.

      Login om te reageren
  4. HZW zegt

    29 juli 2024 om 14:12

    Niet iedereen schut zomaar € 20K uit zijn mouw, laat staan € 27K.
    Voor een dubbel modaal gezin met huis en kinderen is dat al een uitdaging, of je moet gaan lenen tegen de overwaarde van je huis.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      29 juli 2024 om 14:46

      dat niet iedereen het kan betalen betekent niet dat niemand het kan betalen.

      Wat verdienen we dan in NL? Nou dat wordt gewoon uitgezocht door het CBS
      https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/ontwikkeling-cao-lonen/uurloon

      Login om te reageren
  5. MarcoM zegt

    29 juli 2024 om 16:38

    En dan vinden ze het gek dat het wagenpark verouderd in Nederland.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 juli 2024 om 18:29

      Gelukkig hebben ze dáár inmiddels wel wat op gevonden: vrijwel elk merk levert tegenwoordig auto’s met kleine turbo-torretjes en directe brandstofinspuiting, die soms al na minder dan een ton al helemaal naar z’n mallemoer zijn gereden – of slechts te fiksen is met een ‘diepte-investering’ van vier à vijf mille…

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        29 juli 2024 om 22:00

        @Robert: gewoon een auto van voor 2010 rijden, oerdegelijk, ruim, 5 cilinders en nul problemen. Wel onderhoud doen uiteraard.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North