• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelle dieselaar: Kicherer ML420 CDI

Auteur: evo, gepost 20 februari 2008 om 09:39 – 23 Reacties

ML420 CDI by Kicherer


De Duitse tuner Kicherer staat in onze ogen niet echt bekend om het subtieler maken van Duitse auto’s. Zie deze ML420 CDI: met z’n two-tone velgen lacht iedereen je genadeloos uit. Of dat wat boeit? Nee hoor, want jij trekt met deze aangepakte ML420 CDI wel even mooi een Cayenne S eruit!

En dat is met name interessant omdat een Cayenne S gebruik maakt van een 4,8 Liter V8 die heel wat meer peut verbruikt. Een ‘ICE tuning kit’ zorgt ervoor dat het vermogen wordt opgeschroefd van 306 naar 360 pk en dat het koppel stijgt tot een reusachtige 900 Nm. Drie keer raden met hoeveel je nu op de Autobahn kunt knallen: 280 km/u! Op de 100 zit deze ML trouwens in een respectabele tijd van 6,1 seconden.

Qua uiterlijk heeft Kicherer, naast het spuiten van de velgen, eigenlijk niets fouts gedaan. De tuner heeft namelijk gewoon de bodykit van de ML63 AMG overgenomen. Wel heeft Kicherer er pizza’s van remschijven onder gezet, want je wilt natuurlijk niet dat je bij een noodstop vanaf 280 km/u problemen met de remmerij krijgt.

Het interieur heeft Kicherer niet overgeslagen: overtrokken leer waar je maar kunt bedenken en hier en daar een reepje carbon. Om verder nooit de macht over het stuur te veliezen is de Kicherer ML voorzien van een ergonomisch gevormd sportstuurtje met paddle shifts.

ML420 CDI by Kicherer
ML420 CDI by Kicherer
ML420 CDI by Kicherer
ML420 CDI by Kicherer
ML420 CDI by Kicherer

Ook interessant!

  • Video: snelle reflexen versus iets minder snelle reflexen
  • Video: de bizar snelle Nordschleife tijd van de GT3
  • Alpine Ravage
    Alpine Ravage is heerlijke retro-tuning avant la lettre
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, kicherer, m-klasse, Mercedes, SUV, tuning

Vorig bericht: « Meer info over Volvo’s cross-over: de XC60
Volgend bericht: Wordt Jaguar na aankoop direct weer in etalage gezet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Endlezz zegt

    20 februari 2008 om 09:46

    mooi :) nu nog een roetfiltertje erop en we hebben weer wat minder smog…

    ja, ik woon in Antwerpen en iedereen rijdt hier 90, zogezegd door de dieseluitstoot van auto’s… dat vrachtwagens er voor iets tussenzitten, daar kraait geen haan naar :(

    in elk geval, mij storen de two toned velgen überhaupt niet

    Login om te reageren
  2. AMG zegt

    20 februari 2008 om 10:03

    Ik vind Mercedes machtig mooi maar dit heeft niet mijn waardering. Een AMG of een dikke Brabus weer wel.

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    20 februari 2008 om 10:08

    OOEEEEHHH, nice :D dat interieur ook, lijkt me zeer mooi afgewerkt, en niet overdone. zijn er trouwens foto’s van t stuur en t instrumentarium?

    Login om te reageren
  4. peter zegt

    20 februari 2008 om 10:13

    Mooie wagen! Ziet er wel beter uit dan een cayenne.

    Login om te reageren
  5. Wouter zegt

    20 februari 2008 om 10:22

    ziet er goed uit!! voorkant is wel mooi

    Login om te reageren
  6. FabianVTR16V zegt

    20 februari 2008 om 10:24

    is 280km/h niet rijkelijk overdreven voor zo’n zeecontainer op wielen ?
    Vindt hem trouwens qua styling ook niet echt geslaagd :(

    Login om te reageren
  7. Frissegast zegt

    20 februari 2008 om 10:24

    best mooi zo, maar de velgen zijn er voor mij inderdaad ook te veel aan… en die witte kleur, is toch ook niet je dat…

    Login om te reageren
  8. Audio-Online zegt

    20 februari 2008 om 10:48

    Ik zeg altijd maar: Groot en snel is beter dan klein en sloom!

    Login om te reageren
  9. bmw zegt

    20 februari 2008 om 10:56

    niet echt een verfijnde wagen… maar wel erg geschikt als je iets te compenseren hebt ;-)

    Login om te reageren
  10. C30CDIAMG zegt

    20 februari 2008 om 11:13

    Eindelijk weer eens een snelle dieselaar van MB. Wanneer komen ze nou weer eens met een CDI AMG!?!? C30 CDI AMG is de goddelijkste diesel allertijden. Goddelijker dan een E420 CDI met een AMG-pakket

    Login om te reageren
  11. Stephan zegt

    20 februari 2008 om 11:35

    Omdat die niet echt goed verkocht, daarom geen CDI AMG’s meer.

    Login om te reageren
  12. Michiel zegt

    20 februari 2008 om 11:46

    beetje raar commentaar van iedereen die zegt dat een amg mooier is want als je ook maar enigzins dit artikel leest zie je dit:
    ” Qua uiterlijk heeft Kicherer, naast het spuiten van de velgen, eigenlijk niets fouts gedaan. De tuner heeft namelijk gewoon de bodykit van de ML63 AMG overgenomen”
    dus iedereen die zegt dat een AMG mooier is of wat dan ook is gewoon lomp en gaat alleen af op namen en niet uiterlijk.
    Verder vind ik het wel een moooie wagen en dat koppel is echt GEWELDIG!!
    Ook moet ik zeggen dat ik om een of andere reden die two tone velgen wel wat vind hebben bij deze wagen, normaal vind ik het verschrikkelijk maar zo’n witte wagen en dan zwarte velgen met een randje wit is wel leuk!

    Login om te reageren
  13. roberto zegt

    20 februari 2008 om 11:49

    netjes, alleen had ik de witte rand op de velg laten polijsten.. dat maak hem af naar mijn zin:D

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    20 februari 2008 om 12:01

    Deze motor zou niet misstaan in een CLK als diesel-coupe! Zo trek je een M3 eraf!!! Of de CLK AMG natuurlijk!!!

    Login om te reageren
  15. bubbel zegt

    20 februari 2008 om 13:01

    ja kijk dat zijn nog eens motortjes he en dan wat ook een groot voordeel is die cayenne loopt zo ongeveer 1 op 1 á 1 op 2 en die ml gewoon 1 op 8 á 1 op 10

    Login om te reageren
  16. ML320cdi zegt

    20 februari 2008 om 18:26

    Persoonlijk, vind ik mijn versie mooier. Maar iedereen ze eigen smaak.

    Login om te reageren
  17. turboboy zegt

    20 februari 2008 om 19:38

    kan hij met 360PK wel tot z’on topsnelheid komen?? ik denk dat 280 fel overdreven uit maar de styling van de bak is grandioos ik vind het niet erg die duo-tone lak op de velgen

    ps:weet iemand hoeveel hij weegt en hoeveel hij verbruikt??

    Login om te reageren
  18. speedlimit zegt

    20 februari 2008 om 21:21

    Mooi vind ik ‘m nog steeds niet ook al heeft ie van die kia sorento koplampen :)

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    20 februari 2008 om 23:07

    Ik heb een tijdje de GL420 GL gereden, en kan je verzekeren dat het erg goed en snel rijdt.

    Login om te reageren
  20. bubbel zegt

    21 februari 2008 om 13:23

    @: turboboy

    ik heb zelf een e 320 cdi brabus gechipt, en ik kan je verzekeren die haalt de 250 al, dan moet een ml 420 cdi dat ook echt wel halen hoor, kijk dat koppel man

    Login om te reageren
  21. C30CDIAMG zegt

    22 februari 2008 om 12:30

    Nou, ik kan je vertellen dat ‘ie de 250 echt neit haalt hoor. Het is wel 2200 kilo wat vooruit moet komen ipv 1560 kilo bij een 320cdi. Overigens haalt een standaard 320cdi ook maar 230km/u

    Login om te reageren
  22. issiy zegt

    24 februari 2008 om 15:47

    ik ga mijn ml ook zo laten tunnen:P dit is fucking mooi

    Login om te reageren
  23. issiy zegt

    24 februari 2008 om 15:50

    deze mannekes zijn geen kinderen BMW M335 TOURING hun hebben heus wel de topspeed test gedaan ik heb de zelfde wagen maar dan orgineel en zelfs die haalt top van 240km/h

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North