• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelste camper ter wereld: Hymer Goldschmitt (207,6 km/u)

Auteur: robbie, gepost 18 januari 2010 om 22:54 – 53 Reacties

Hymer Goldschmitt


Wil je er zeker van zijn dat je op tijd aankomt op je vakantiebestemming? Dan wil ik je zeker aanraden om een na te denken over deze Hymer (geen Hummer dus) die is getuned door de Duitse firma Goldschmitt/ Volgens het Guiness book of Records is deze camper met een topsnelheid van 207,6 km/u namelijk de snelste camper ter wereld. En in april moet deze Hymer zelfs een topsnelheid van 230 km/u halen.

Momenteel staat deze Hymer (omgebouwde Fiat Ducato) nog te pronken op de vakantie beurs (Urlaubs-Messe CMT) in Stuttgart, maar zodra die is afgelopen gaan de heren van Goldschmitt hard aan het werk om in april op het testcircuit van Papenburg een topsnelheid van 230 km/u neer te zetten. Je vraag je misschien af waarom ze dat willen, maar in april van dit jaar bestaat de firma Goldschmitt 30 jaar en daarom willen ze dus een topsnelheid van 230 km/u halen.

Onder de motorkap van deze Hymer ligt een 2.3 liter grote viercilinder die een mengel(!) krijgt ingespoten van diesel en gas. Het feit dat beide brandstoffen tegelijk worden ingespoten maakt deze motor zeer bijzonder. Het vermogen ligt op 200 pk (standaard 120 pk). Verder is de Hymer door Goldschmitt voorzien van 20″ velgen en Yokohama banden. (via: goldschmitt.de)

Hymer Goldschmitt

Hymer Goldschmitt

Ook interessant!

  • Renault bouwt Trafic om tot een camper
    Renault Trafic camper nog steeds niet voor Nederlanders
  • We kopen allemaal maar een caravan of camper
  • Tesla Cybertruck camper is nu al een succes
    Tesla Cybertruck camper is nu al een succes
  • Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper
    Lekker slapen bij de laadpaal met je Mercedes camper

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

camper, ducato, Fiat, Hymer, maximumsnelheid, record, tuning

Vorig bericht: « Video: Jay Leno vs Arnold Schwarzenegger in Ford Focus
Volgend bericht: Honda HSV-010 GT racer: specs en pics »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tim zegt

    18 januari 2010 om 22:57

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. zlinx zegt

    18 januari 2010 om 22:58

    op zich vind ik dit een leuk projectje, maar wel een beetje half werk i.m.o. Die Transporters kunnen ze 300+ kmh laten gaan, dus met deze moet het toch ook wel wat extremer kunnen?

    Login om te reageren
  3. Flapkees zegt

    18 januari 2010 om 23:00

    Tjah, vast een grote afzetmarkt voor deze creatie..

    Login om te reageren
    • RickB. zegt

      19 januari 2010 om 08:20

      @Flapkees:
      Idd, lekker met 200+ over de autobahn jakkeren :D

      Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    18 januari 2010 om 23:01

    200 pk in zo’n bakbeest? Daar moet nog wel wat aangesleuteld worden voordat die 230 km/h haalt…

    @zlinx: Maar dat is niet bepaald met een standaard motor. Dit is volgens mij nog een flink aangepast origineel. Dat maakt het toch een stukje bijzonderder.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    18 januari 2010 om 23:02

    Brabus heeft zo toch ooit eens een Sprinter aangepakt?Wat zou die halen van topsnelheid?Had dacht ik iets van een 300 pk.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 januari 2010 om 23:05

      @SimonMc: maar die Sprinters waren niet omgebouwd tot camper ;)

      Login om te reageren
  6. Tinus zegt

    18 januari 2010 om 23:04

    idd!

    met slechts 200 pk in een huis de 230 halen? Lijkt me sterk..

    Diesel en LPG mengen.. respect! Beide brandstoffen worden het zwaarst belast door de fiscus.. een combi kan dus niet vaud gaan

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    18 januari 2010 om 23:05

    Ik heb een 7 meter lange (standaard 2,8liter diesel) bestelbus al eens op 160km/u gehad en dat was geen veilige snelheid (je moet er niet aan denken dat je moet remmen of uitwijken met zo’n hok bij zo’n snelheid). Compleet zinloos, maar ach… het kan.

    Login om te reageren
  8. Bob zegt

    18 januari 2010 om 23:07

    Vreemd verhaal, waarom nemen ze dan niet de 3.0 ipv de 2.3?
    Mengsel van LPG en diesel wordt meestal gedaan uit kostenbesparing niet echt bijzonder, in NL uiteraard wel illegaal.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 januari 2010 om 23:41

      @Bob: ze hebben voor de 2.3 liter gekozen omdat ze dan beter kunnen laten zien dat ze met een kleine motorinhoud ook prima prestaties neer kunnen zetten. Het is natuurlijk een veel leukere uitdaging om met een ‘kleine’ motor iets te presteren dan met een ‘grote’ motor.

      Login om te reageren
      • Kevski-Style zegt

        18 januari 2010 om 23:53

        @robbie:

        Amen :) ….

        Login om te reageren
  9. zlinx zegt

    18 januari 2010 om 23:11

    @ citro, point taken. Toch wel iets te extreme looks voor 200pk vind ik hoor, het lijkt me leuker als je met zo’n standaard witte camper een sjonnie op de autobahn voorbijknalt :p

    Login om te reageren
  10. lodewijk zegt

    18 januari 2010 om 23:26

    Euhm, waarom gewoon geen 5 liter V8 met 400+ pk erin en gaaaaaan??

    Login om te reageren
  11. J zegt

    19 januari 2010 om 00:01

    De diesels met gasinspuiting rijden ook al rond in Nederland. Er rijdt in ieder geval 1 335d rond met gasinspuiting en een zeer aantrekkelijk vermogen. Wordt overigens niet extra belast.

    Login om te reageren
  12. bassie zegt

    19 januari 2010 om 00:03

    transporter tdi met eenchipje loopt al 207km/h..

    dit stelt dus niet voor!

    Login om te reageren
  13. timberleek zegt

    19 januari 2010 om 00:03

    @lodewijk

    230km/h is waars al angstaanjagend in zo’n ding.

    Login om te reageren
  14. Flow zegt

    19 januari 2010 om 00:06

    Onder de motorkap van deze Hymer ligt een 2.3 liter grote viercilinder die een mengel(!) krijgt ingespoten van diesel en gas.

    Oh, mengSel.. ;)

    Login om te reageren
  15. Bitt zegt

    19 januari 2010 om 00:28

    @Bassie, dit ding is dan ook wel wat lomper dan een Transporter. Ik rijd voor mijn werk in de de LH2 met dezelfde 2.3 multijet, een transporter is een aerodynamische sportwagen in vergelijking.

    Lijkt me trouwens sterk dat ze zulke rare kunsten uit moeten halen om 200pk uit dat 2.3 multijet blok te halen. bedoel, er is al een mogelijkheid voor 160pk met chip. Dan nog iets met de turbo knutselen, dan moet >200PK toch echt wel lukken. Blokken hebben wel een aardig koppel trouwens.

    Login om te reageren
  16. KlaasB zegt

    19 januari 2010 om 00:30

    uh ik rij best vaak in een Ducato 2.3 jtd en die loopt zonder moeite al 180 en dan alsnog in een begrenzer. dus alleen met een fatsoenlijke chip moet dit toch wel mogelijk zijn lijkt me ?

    Login om te reageren
    • Timmie zegt

      19 januari 2010 om 09:44

      @BartB:
      Ik veronderstel dat je die 180 nooit uitprobeert in de Benelux…

      Login om te reageren
  17. jodocus zegt

    19 januari 2010 om 01:28

    Compleet kierewiet…Een camper is om op vakantie te gaan , en op vakantie trekken doe je toch om te relaxen, dan heb je tijd zat en geniet je van het landschap…aan een gezapig tempo over berg & dal…

    Als Goldsmith 30 jaar bestaat dat ze er dan eentje maken die 30 km/u rijdt en relax !

    Login om te reageren
  18. Jax zegt

    19 januari 2010 om 02:47

    Ehm, mijn Camper rijdt anders vrolijk 220 hoor … ?

    Login om te reageren
  19. Bob zegt

    19 januari 2010 om 04:12

    Grappig dit soort projectjes. Kan ik me wel een beetje in vinden.

    Login om te reageren
  20. Bobby_Orlando zegt

    19 januari 2010 om 04:37

    Wil je er zeker van zijn dat je op tijd aankomt op je vakantiebestemming?……………

    ………….dan vertrek je op tijd!!!!

    Login om te reageren
  21. killioq zegt

    19 januari 2010 om 06:57

    gaaf plan en dan over de autobahn. lol en levensgevaarlijk

    ps: Hoeveel kilometer per uur is de snelste hummer ooit eens geweest??

    Login om te reageren
  22. HDM zegt

    19 januari 2010 om 08:27

    Camper? Et lijkt nu gewoon een opgevoerd aannemersbusje.

    Login om te reageren
  23. roadronner zegt

    19 januari 2010 om 08:39

    Hymer Racing… hahahahaha hilariteit ten top!! :D

    Login om te reageren
  24. MercedesForum zegt

    19 januari 2010 om 09:06

    Ik denk dat de Viano Brabus 6.1 V8 aardig meekomt:

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    19 januari 2010 om 09:12

    Haha, dat is sneller dan de meeste boekhouders-Audi’s ! ;-)

    Login om te reageren
  26. wim zegt

    19 januari 2010 om 09:21

    ik snap ook niet dat ze geen vw transporter v6tdi hebben genomen. die heeft ook een prettiger wegligging. Of kunnen die westfalia dakjes niet tegen 230kmh..

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 januari 2010 om 09:54

      @wim: de Westfalia’s op [s]KDF[/s] vw basis zijn in duitsland niet echt “premium” onder de campers….Hymer daarentegen wel en aangezien Hymer véél met Fiat’s als basis doet en Goldschmitt véél met technische verbeteringen aan Fiat’s doet is de keuze verklaarbaar.

      Login om te reageren
    • Patrick zegt

      22 oktober 2010 om 11:21

      @wim: de transporters hebben naar mijn idee allemaal 5-cylinders?

      Login om te reageren
  27. JosJ zegt

    19 januari 2010 om 09:56

    wat is een mengel ;)

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      19 januari 2010 om 10:50

      @JosJ: dat vroeg ik ook al af :P
      206.7 km/h, dat moet harder kunnen :)

      Login om te reageren
  28. Ruudje zegt

    19 januari 2010 om 10:03

    Wat ik niet snap is dat ze ook de 2.4JTD als basis hadden kunnen gebruiken. Dan begin je al met meer dan 200PK maarja dat maakt het allemaal natuurlijk een stuk makkelijker.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 januari 2010 om 10:34

      @Ruudje: 2.4JTD wordt niet in de X250 serie (Fiat/Psa Ducato/boxer/Jumper) ingebouwd, die is alléén bedoeld voor de personenauto’s.
      Waarschijnlijk past de 2.4 JTD ook niet zonder slag of stoot in het vooronder van de X250.

      Login om te reageren
  29. luwek zegt

    19 januari 2010 om 11:05

    het mengen van lpg en diesel wordt ook op vrachtwagens toegepast:

    http://www.gasotronic.nl/

    zou ’t wel eens in werking willen zien

    Login om te reageren
  30. PeugeotGTI zegt

    19 januari 2010 om 11:07

    hm valt me tegen.
    Een Sprinter met gechipte dikke CDI haalt ook al bijna 200.
    Dit soort mafkezerij wordt pas leuk als die bus tegen de 250 loopt.
    Kom op duitse tjoenerts, dat moet beter kunnen!

    Login om te reageren
  31. bakkerst zegt

    19 januari 2010 om 11:38

    @ redactie,

    “mengel” of mengSel van diesel en gas?

    Login om te reageren
  32. bmw zegt

    19 januari 2010 om 13:29

    Al de mensen hier die dit vergelijken met een Transporter of een Vito hebben het werkelijk niet begrepen: daarop krijg je geen mobilhome (of camper) gebouwd, daarvoor heb je minstens een Ducato- of Sprinter-platform nodig (of een Transit). Ik vind het wel stoer, het is me trouwens al opgevallen dat die mobilhomes tegenwoordig sowieso erg snel gaan!

    Login om te reageren
    • Bobby_Orlando zegt

      19 januari 2010 om 13:35

      @bmw: mobilhomes gaan snel, want zelfs op vakantie wordt de trend van opgejaagd wild in het verkeer gewoon verdergezet.

      Login om te reageren
      • bmw zegt

        19 januari 2010 om 13:59

        @Bobby_Orlando: er wordt inderdaad harder mee gereden dan vroeger, omdat ze toen simpelweg niet harder konden (ze waren toen irritant traag voor de andere weggebruikers ook). Ik zou niet meteen zeggen dat sneller rijden gelijk staat aan “opgejaagd wild in het verkeer”, er is niets mis met een vlotte rijstijl, maar met een mobilhome zou ik toch stoppen met versnellen eens de 110km/h bereikt is, aangezien de handelbaarheid toch niet echt vertrouwen wekt…

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 januari 2010 om 15:50

      @bmw: Jij wilt niet weten hoeveel campers er rondrijden op een transporter onderstel…. (zoek bijv. eens op mobile.de naar VW icm. california ;) )

      En de Vito is zelfs áf fabriek als camper te bestellen (heet dan de Viano Marco Polo).
      http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/mpv_and_camper_van/home/new_mpvs_and_camper_vans/models/camper_vans/viano_marco_polo_westfalia_639.flash.html

      Login om te reageren
      • bmw zegt

        19 januari 2010 om 20:03

        @406_v6: ik ken die modellen, maar dat zijn geen echte mobilhomes, het zijn meer vrijetijdsversies van kleine bestelwagens.

        Login om te reageren
  33. casperianus zegt

    19 januari 2010 om 15:46

    wat ik dus wou zeggen:

    Top Gear motorhome racing:

    http://www.youtube.com/watch?v=wMX5JOhkhZ8

    Login om te reageren
  34. EJS zegt

    19 januari 2010 om 16:58

    Leuk project.. Mengsel van diesel en benzine is ook wel bijzonder, maar wat voegt het nou daadwerkelijk toe? Zou overigens ook een kleinere camper nemen voor z’n project, een Westfalia voldoet prima, en ligt beter op de weg…

    Login om te reageren
  35. TodayTomorrow zegt

    19 januari 2010 om 17:03

    Nooit meer het gezeur van je kinderen achter in : zijn we er al, zijn we er al, zijn we er al.

    Login om te reageren
  36. AMG Powerrr zegt

    19 januari 2010 om 19:36

    tja, het is maar net waar je van houd he. Niets voor mij in ieder geval :S

    Login om te reageren
  37. Oly zegt

    19 januari 2010 om 21:51

    Hm zet er dan gewoon een w16motor in achter in dan wel dan slaap je lkkr warm boven de motor. oke meschien een beetje gehorig ma who cares.

    BTW @Robbie: wanner kom je weer is met een top 10 lelijkste auto’s. heb wel weer is zin in een discusie.

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:47

    Volgens mij kan dit record zonder problemen verbroken worden;)

    Login om te reageren
  39. StudioRDW zegt

    2 februari 2010 om 09:20

    Ik rijd liever geen 206 met een camper, GEKKENWERK

    Login om te reageren
    • John zegt

      22 juli 2010 om 13:28

      @StudioRDW: 207,6 hè!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North