
De 1.800 pk sterke Lambo is niet meer na een zware crash.
640 pk, 600 Nm, 0-100 in 2,9 seconden en een top van 325 km/u. Het was allemaal niet genoeg voor de eigenaar van een Lamborghini Huracán Performante (LP640-4). En dus werd het vermogen bijna verdrievoudigd en kwam de Lambo bekend te staan als de ”snelste Huracán Performante van Europa”. Ik vermoed dat ie die titel nu kwijt is.
Gisteravond iets na negenen moesten de politie en een ambulance uitrukken vanwege een eenzijdig ongeval op de Zuiderkanaalweg, tussen het Zuiderkanaal en de Bergsche Maas vlak boven Capelle. Naar verluidt verloor de bestuurder van de Lambo de macht over het stuur en belandde zes meter lager onder de dijk en honderd meter verderop in een sloot. Op dat moment stond de sloot droog. Er zijn geen beelden van de crash, alleen van de nasleep.
De bestuurder van de supercar raakte gewond en werd ter plekke behandeld door het ambulancepersoneel. Zijn verwondingen waren ernstig genoeg om hem naar het ziekenhuis te vervoeren. We wensen hem uiteraard veel beterschap.
”Snelste Performante van Europa”
Onder spotters is deze Lamborghini bekend. Het exemplaar komt uit 2018 en kwam in 2022 op gele platen te staan. De Huracán is getuned door B-Tuning Germany & RS-Engineers. De twinturbo-V10 zou in eerste instantie opgepompt zijn naar 1.100 pk en 1.200 Nm. Daarmee zou de sprint van 100 naar 200 km/u in 3,5 seconden kunnen gaan en van 200 door naar 300 km/u in slechts 6,8 seconden. Later zou de power naar ruim 1.500 pk en uiteindelijk zelfs 1.800 pk gaan.

Bij zijn verkoop had de Huracán Performante een cataloguswaarde van € 352.873 waarvan bijna € 80.000 bpm. We kunnen wel stellen dat er meer geld in de Lambo is gaan zitten dankzij de vermogensbump. De schade aan de Lamborghini is gigantisch. Vooral aan de achterkant zit de Huracán helemaal in elkaar. Precies waar de getunede tiencilinder huist.
Beelden: Persbureau Heitink





Jammer van de auto. Aan de andere kant: de Nederlandse wegen zijn weer iets veiliger geworden.
Capelle als in Sprang-Capelle. Dit in tegenstelling tot Capelle aan den Greppel.
En je moet nog even naar de 0-100 cijfers kijken, geloof ik . . .
1800pk, denk dat ik de straat nauwelijks uit zou komen. Kan je zoiets überhaupt rustig rijden.
1800 pk komt niet vrij bij 3.000 toeren hoor.
Nee maar hoeveel pk en koppel heb je al vlak boven stationair? Zal overigens wel afhangen van hoe je gaspedaal gekalibreert is, lineair heeft geen enkele auto het meer.
Hoe meer piek pk’s een turbo auto, hoe minder power hij onderin heeft.
Vlak boven stationair heb je niet veel pk en koppel. Als je gewoon normaal gas geef kun je dr prima mee rijden.
Oei. Lelijk… Overigens leert het kenteken dat er ‘slechts’ 470kW geregistreerd is. Hopelijk heeft de eigenaar dit allemaal goed geregeld met zijn verzekeraar.
Ach dat deukje poets je er zo weer uit. Mat Armstrong regelt dat wel even.
Hopelijk is bij de bestuurder alleen zijn ego naar de getver.
Er is geen verzekeraar die z’n handen aan dit soort dingen brandt. De eigenaar gaat geen cent terug krijgen, en als hij pech heeft krijgt hij ook de rekening van de hulpdiensten. Ga ervan uit dat deze meneer niet onbemiddeld is, maar toch een (financiële) aderlating lijkt me zo. Beterschap voor de bestuurder!
De Kapotste Huracan Performante van Europa ?
Quote: “Onder spotters is deze Lamborghini bekend”
Deze Lambo is nu ook bekend bij spotters :DDD
Too hot to handle?
Tja, misschien de volgende keer een exemplaar met iets minder vermogen als je het niet onder controle kan houden. Maar ach, hij/zij/het zal vast niet te hard hebben gereden en/of hebben moeten uitwijken voor een overstekende naaktslak..