• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spannend! Ferrari gaat de California GT online onthullen

Auteur: chefke, gepost 9 mei 2008 om 20:58 – 57 Reacties

Ferrari teaser


Het aftellen is nu echt begonnen! Na de vele spyshots en de lange discussies over de naam is het grote moment van de onthulling nu bijna aangebroken. Ferrari heeft namelijk een teaser site in het leven geroepen waarop de eerste plaatjes van deze “betaalbare” Ferrari te zien zijn. Ook kan krijg je alvast een voorproefje van het heerlijke motorgeluid van de nieuwe V8.

De specs waren al eerder uitgelekt dus het wachten is echt op het definitieve design. De auto zal voor het eerst in het echt te bewonderen zijn op de autoshow van Parijs in oktober. Maar op de site www.ferrarigtcountdown.com zal stukje bij beetje meer informatie te vinden zijn. Op 19 mei zal in ieder geval iets belangrijks onthuld worden want de site heeft een countdown timer tot die dag. Tot de officële onthulling zullen meer afbeeldingen en zelfs virtuele rijtesten worden toegevoegd. Ze weten de spanning dus goed op te bouwen in Maranello. Het motorgeluid is in ieder geval de moeite waard maar houd dus ook de site in de gaten voor extra plaatjes.

Ferrari teaser
Ferrari teaser
Ferrari teaser

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

california, dino, Ferrari

Vorig bericht: « Voor de praktisch ingestelde mens: Corvette Pick-up
Volgend bericht: Cadillac CTS-V pakt de concurrentie aan op de ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. Remon zegt

    9 mei 2008 om 21:00

    Jaaaaaaaaaaaaaaah,
    een betaalbare Ferrari, nu is het plaatje compleet!

    Wat is volgens jullie trouwens betaalbaar?

    Login om te reageren
  2. chefke zegt

    9 mei 2008 om 21:06

    @ Remon

    Hij gaat ongeveer 110.000 euro kosten excl. belastingen.

    Login om te reageren
  3. Mtkizle zegt

    9 mei 2008 om 21:08

    Nog een concurrent erbij voor de M3, C63, RS4 en niet te vergeten de IS-F.

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    9 mei 2008 om 21:11

    Ze mogen hem houden! Een betaalbare Ferrari gemaakt voor een specifieke plaats op de markt, bah! Straks krijg ik er nog slapeloze nachten van!

    Login om te reageren
  5. Jonas zegt

    9 mei 2008 om 21:13

    Binnekort ferrari gratis bij een pakje boter

    Login om te reageren
  6. feep zegt

    9 mei 2008 om 21:17

    Ik denk dat hij wel eens 2 ton kan gaan kosten. Met al die sluptaxen enzo zal hij niet echt goedkoop zijn.

    Login om te reageren
  7. Silverarrow zegt

    9 mei 2008 om 21:18

    Ze moeten toch iets met de naderende regelgeving over uitstoot. Klinkt in ieder geval wel vet.

    Login om te reageren
  8. TweetyV6 zegt

    9 mei 2008 om 21:42

    Tjeeee wat schakelt dat ding snel, zeg.
    Heerlijk geluid, maar de 8C Competizione klinkt nèt iets mooier.

    Login om te reageren
  9. Apache zegt

    9 mei 2008 om 21:42

    Op mijn 18e verjaardag!!! :D

    Ik krijg dan al een Gibson Les Paul Classic Custom, dus dit is een kers op de taart :P

    Login om te reageren
  10. Luc zegt

    9 mei 2008 om 21:47

    hier heb je wat aan, zou net zo goed een 612 of 599 kunnen zijn

    Login om te reageren
  11. Antonius zegt

    9 mei 2008 om 21:49

    klinkt wel lekker die v8, dus niet zeuren en ongeveer 110000 ex btw is geen koopje dus dan blijft het wel lekker exclusief, niks mis mee…

    Login om te reageren
  12. wotevajjjj zegt

    9 mei 2008 om 21:51

    omg dat geluid !!! spijtig dat je het niet kan downloaden

    Login om te reageren
  13. Racer X zegt

    9 mei 2008 om 21:52

    Ik ben bang dat Ferrari me niet meer kan verrassen. Midden jaren 90 zijn de laatste mooie Ferrari’s gemaakt…

    Maargoed, ik blijf open minded en hoop dat Ferrari de design afdeling een schop onder de reet heeft gegeven.

    Login om te reageren
  14. Solstice zegt

    9 mei 2008 om 21:57

    Iedere Ferrari is betaalbaar als je maar over de liquide middelen beschikt. Beetje een oxymoron, ‘betaalbare Ferrari’… Instap-Ferrari is wellicht beter? ;-)

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 22:05

    Als je even naar de site van de Maserati Granturismo gaat en daar de mp3 download van de acceleratie… bedenk dan de die auto schakelt in 40 milliseconden (0,04 seconden)…. luister dan nog eens naar de nieuwe Ferrari… dat ding schakelt als ik het zo hoor nog een stuk sneller. Ongeveer 0,02? Amazing.

    Ben trouwens wel zeer benieuwd naar het uiterlijk, deze auto begon zijn leven namelijk (als het geruchtencircuit klopt) als Maserati…

    Login om te reageren
  16. Jos zegt

    9 mei 2008 om 22:05

    Ik hoop dat het een beetje zal lijken op de dino. Klinkt in ieder geval heerlijk!

    Login om te reageren
  17. Kimi en Felipe zegt

    9 mei 2008 om 22:19

    @Mtkizle: ik weet niet waarmee je Ferrari wilt vergelijken, maar als je nou serieus meent dat die vierwielers die jij vermeldt “concurrenten” zijn, dan snap je er werkelijk helemaal niets van.
    @w0o0dy: ik weet uit eigen ervaringen in Maranello en Fiorano dat Ferrari en Maserati hun prototypes altijd veel op elkaar laten lijken. Vaak maar met minimale verschillen, maar wees gerust; deze Ferrari is niet als Maserati begonnen, al begrijp ik goed dat mensen dat denken.

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 22:24

    @Kimi en Felipe: Hoe weet jij dat zo zeker? Je moet je maar eens wat zoeken…. ik heb dat gelezen op een zeer betrouwbare autosite en het is ook niet zo gek dat er een ingekort Grantursimo chassis als basis zou worden gebruikt… Ferrari heeft namelijk geen chassis voor een front engined auto….

    Login om te reageren
  19. Kimi en Felipe zegt

    9 mei 2008 om 22:34

    @w0o0dy; die informatie is mij ter ore gekomen. Of dat betrouwbaar is, zal blijken. Kan het niet zijn dat Ferrari een nieuw chassis voor een front engined auto heeft ontwikkeld, al dan niet in samenwerking met Maserati?

    Login om te reageren
  20. vla zegt

    9 mei 2008 om 22:35

    @ w0o0dy
    Ik maak me nu mss ridicuul want ik weet dat jij dit weet, maar what about de 599 GTB? Of staat er ergens expliciet geschreven dat het een kleinere wielbasis dan de 599 GTB wordt?

    Login om te reageren
  21. papa mk1 zegt

    9 mei 2008 om 22:42

    @Kimi en Felipe:

    Ik ben het helemaal met je eens mtkizle heeft geen gelijk als hij denkt dat de nieuwe Ferrari een concurrent is van de auto’s die hij noemt. een m3 (bijv.) kost ongeveer 100.000 € en die nieuwe Ferrari kost 110.000 zonder belastingen, dan laat ik nu aan jou over om een schatting te maken wat de nieuwe Ferrari gaat kosten (tip: de prijs is dichter bij een F430 als M3)

    Login om te reageren
  22. vla zegt

    9 mei 2008 om 22:46

    @ Apache
    Word jij op 19 mei 18 jaar? Viel SpaB!! It’s legal baby!

    Login om te reageren
  23. Kimi en Felipe zegt

    9 mei 2008 om 22:49

    @papa mk1: mijn schatting is een bedrag tussen de 210.000 en 225.000 euro, uitgaande van de informatie die nu is vrijgegeven. Het is koffiedik kijken.
    Jij?????

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 22:56

    @de Vlaeminck: ja, je hebt gelijk, de 599 is ook front engined. Mijn formulering was iets te kort door de bocht, maar dat is een extreem duur high tech chassis ontwikkeld voor een v12 met een wielbasis van 2,75 en een breedte van maar liefst 1,96. Daar zouden ze natuurlijk ook wel zo’n 10 to 15 cm uit kunnen halen (misschien) maar dat is wel duur… De 612 en de 599 zijn wel frontengined maar ook een andere klasse (en waarschijnlijk ook nogal zwaar..)

    Logischer is dat ze een (smaller want “maar 1,85”) Granturismo chassis nemen dat reeds ingekort IS (voor de 8c Competizione is de wielbasis al naar 2,65 gebracht) en dat zou beter passen aangezien de v8 ook gedeeld wordt…De supersnelle sequentiele versnellingsbak wordt vrijwel zeker ook gedeeld… alleen schakelt de bak nog sneller in de Ferrari dan in de Granturismo S.

    Login om te reageren
  25. sjaak zegt

    9 mei 2008 om 23:00

    W0o0dy hoe kom je erbij dat de maserati GT in 40ms schakelt? de 430 scuderia doet er 60ms over, die GT is echt niet sneller met schakelen tenzij maserati uit het niets opeens een versnellingsbak heeft gemaakt die Ferrari nog geeneens in hun F1 wagens krijgt…

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 23:05

    @Kimi en Felipe en papa mk1: als je bedenkt dat een M6 zonder belastingen ongeveer 100.000 euro kost en uitkomt op 162.000 euro incl belastingen dan zou de nieuwe Ferrari misschien wel onder de 2 ton kunnen beginnen qua prijs…. maar eigenlijk denk ik iets hoger. Dus gok idd maar op 210.000 en hoger

    Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 23:10

    @Sjaak: ik zit te slapen, lol…. je hebt gelijk het is 0,1 voor het schakelen en 0,04 voor het selecteren van de versnelling….dat staat er vlak onder…. kijk maar.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 23:12

    grr werkt de link ook nog eens niet….

    Login om te reageren
  29. Kimi en Felipe zegt

    9 mei 2008 om 23:15

    @w0o0dy: het wordt bedtijd voor je. Truste ;)

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    9 mei 2008 om 23:31

    Teveel rond gecrossed met de mx5 vandaag (2x30km woon/werk en daarna nog ff 60 voor de lol) en een redelijk drukke week gehad… dan komt zo’n fles bier best aan, lol Dus idd, bedtijd. Truste en de groeten!

    Login om te reageren
  31. vla zegt

    9 mei 2008 om 23:48

    @ w0o0dy
    Je moet profiteren van het weer! Vooral als je in het bezit bent van een dergelijke auto! :P En wat je zei over deze Ferrari heeft mijn opengesperde ogen nóg wat meer open gedaan. Ik weet één en ander van Ferrari maar het is niet zo doorgrond dat ik weet of er al dan niet ooit delen van een Ferrari gemeenschappelijk zijn geweest met een andere wagen dus zal ik me behouden van ongefundeerde uitspraken als ‘Het is een samenraapsel van brokjes échte auto’s, zo hoort het niet.’ Hoewel die zin wel constant door mijn hoofd speelt…
    Verder ook allen een goede nachtrust en see you tomorrow!

    Login om te reageren
  32. Birger zegt

    10 mei 2008 om 00:53

    Wow die schakelt snel!! Heel mooi gemaakt die site :) Ben super benieuwd, euh en wat is betaalbaar dan? :)

    Login om te reageren
  33. Tombnolz zegt

    10 mei 2008 om 02:23

    Wie nu nog durft beweren dat de AMG V8’s het mooist klinken van al…

    Wat me nogmaals opvalt: jullie, Nederlanders, betalen achterlijk veel autobelasting! Waarom blijft die revolutie uit? Verdienen jullie misschien het dubbele van ons?

    Ik word op 20 mei een jaartje ouder, dus met een beetje goodwill kan ik deze release ook als verjaardagsgeschenk beschouwen :) Dank bij voorbaat!

    En wat ik me nog afvraag: ben ik nu echt de enige die m’n Ferrari met handbak zou bestellen?

    Login om te reageren
  34. Svensson zegt

    10 mei 2008 om 02:53

    Ben ik de enige die het geluid bij het opschakelen wel erg “DSG / dual clutch gearbox achtig” vindt klinken?

    Login om te reageren
  35. C6.R zegt

    10 mei 2008 om 05:36

    Oeh, die velgen zien er goed uit, strak en simpel!

    Login om te reageren
  36. Rayner zegt

    10 mei 2008 om 08:42

    @ apache
    waarom een lespaul? Neem en SG :D

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    10 mei 2008 om 09:19

    @Svensson: nee, het is helemaal correct dat het klinkt als dsg want het is ferrari’s versie van die techniek die ook al in de granturismo s gebruikt wordt alleen schakelt deze nog sneller dan in de Maser. Ik gok dat ie dezelfde schakeltijden haalt als de scuderia en dat de bak misschien zelfs wel dezelfde is met andere overbrenging is ook heel goed mogelijk.

    @vla: kijk hoe verschillend de auto’s zijn en vergeet niet dat de nieuwe technieken zo sneller toegepast kunnen worden bij meer merken.. Anders hadden maserati en alfa waarschijnlijk veel geld moeten steken in de eigen ontwikkeling en nu kan dat geld naar andere technologische ontwikkeling en nieuwe modellen, en je bent het vast met me eens dat meer fraais uit italië een welkome afwisseling is voor al de duitse blik.

    Login om te reageren
  38. Pieter-Jan zegt

    10 mei 2008 om 10:07

    Alfa C8 iemand?

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    10 mei 2008 om 10:16

    @Pieter-Jan: Werkt Spyker nu ook samen met Alfa? ;)

    Login om te reageren
  40. Pieter-Jan zegt

    10 mei 2008 om 10:23

    8C, excuseer. :p

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    10 mei 2008 om 10:52

    Mooi geluid hoor, maar ik begin de laatste tijd er toch meer een 13 in een dozijn gevoel van te krijgen. Ik bedoel, vroegah was het geluid van een Ferrari hét geluid onder de vele auto’s. Het was het geluid waar je als autofanaat kippenvel van kreeg.

    Tegenwoordig heb je zoveel aanbod in autoland dat dit niet meer er uitspringt. Ik bedoel tegenwoordig kun je een sedan (denk M5, RS6, E63 etc.) standaard of misschien met een aangepaste uitlaat zulke geluiden laten produceren.

    Jammer.

    Login om te reageren
  42. Tombnolz zegt

    10 mei 2008 om 11:03

    @ Rick dos: Nog niet goed wakker, maat? Een E63 met Ferrari-sound, daar zou ik nog voor tekenen!

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    10 mei 2008 om 11:25

    @Tombnolz

    Ik zeg ook niet mét een Ferrari-sound. Ik zeg dat je tegenwoordig auto’s hebt die ook heerlijke geluiden produceren waar je ook wel kippenvel van kán krijgen. Vroeger mocht je bijv. bij een M5 al blij zijn als boven een normale l6 cil. uitkwam. Nu ligt het geluid meer in sportwagen territorium.

    Login om te reageren
  44. Henne zegt

    10 mei 2008 om 12:06

    Ik denk dat het gaat om het chassis van een Alfa Romeo 8C.
    Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati en natuurlijk Ferrari zijn allemaal van de Fiat groep en kunnen ‘alles’ van elkaar gebruiken.
    Paolo Matinelli is ook van Ferrari naar de Abarth afdeling van Fiat verhuisd.

    Ook de 159 gaat na de facelift als het goed is geen GM motoren meer gebruiken. Dezelfde P. Matinelli heeft de nieuwe motoren op zich genomen.

    Login om te reageren
  45. Tombnolz zegt

    10 mei 2008 om 12:08

    @ Rick dos: Da’s waar. Hoe duurder de brandstof wordt, hoe meer pk-monsters er op de markt komen. En begrijp me niet verkeerd: M-, AMG- & RS-modellen klinken lekker, maar voor mij is het Italiaanse gehuil het allerhoogste goed.

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    10 mei 2008 om 12:17

    @ W0o0dy (via andere pc?)
    Inderdaad, ik had nog niet zo ver gedacht!

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    10 mei 2008 om 12:20

    mooi geluid .. ga toch weg ..
    dit geluid is 100% chemisch .. en speciaal gemaakt zodat je het asocieert met een dure auto ??

    als er bij had gestaan “after-market sportuitlaat voor 92er Honda crx ..
    dan had het kabaal geweest ..

    Login om te reageren
  48. Birger zegt

    10 mei 2008 om 15:29

    @birger

    Wil je niet onder mijn naam posten? Dat wordt als hinderlijk ervaren.

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    10 mei 2008 om 15:53

    Ik hou wel van dat gejank.
    Het blijft een feit. Ik zie dit met mijn beste maatje ook. Hij houd van brullers zoals een dikke V8, ik hou van jankers zoals F1. We zullen het op dat punt niet snel eens worden, hoewel we het toch wel allebei kunnen waarderen.
    Dus hiervoor is het ook zo, smaken verschillen. :D

    Login om te reageren
  50. StormRAM zegt

    10 mei 2008 om 16:08

    @ Autoblog: Kunnen jullie die mooie geluidjes op de ferrari-site ff converteren naar Autoblog-ringtones? Zou wel heeel vet zijn…:D klinkt allemaal erg goed! :o

    Login om te reageren
  51. Slager Korrel zegt

    10 mei 2008 om 22:41

    Ik weet niet of er al duidelijkheid over de naam was, maar dit staat in de broncode van deze teaser-site:
    meta name=”keywords” lang=”en” content=”F149, 149, New Ferrari, Ferrari GT, New GT, Maranello, Granturismo”

    Dus het lijkt me F149 te worden, en niet California GT.

    Login om te reageren
  52. vla zegt

    10 mei 2008 om 23:14

    @ Slager Korrel
    :o ! Die truck zal ik nooit vergeten! Danku! Vanaf nu ben je in mijn ogen een topspion! :P :D Damn… Ik zou er écht niet opgekomen zijn…

    Login om te reageren
  53. dekster zegt

    10 mei 2008 om 23:19

    @Slager Korrel
    California GT is gewoon de bijnaam.
    dus dat wordt dan Ferrari F149 California GT.

    Login om te reageren
  54. Rens zegt

    11 mei 2008 om 11:46

    Zie hieronder voor de directe links.

    http://www.ferrarigtcountdown.com/assets/flash/sections/teaser/videos/Ferrari_02_Lg.flv
    http://www.ferrarigtcountdown.com/assets/flash/sections/teaser/videos/Ferrari_03_Lg.flv
    http://www.ferrarigtcountdown.com/assets/flash/sections/teaser/videos/Ferrari_04_Lg.flv
    http://www.ferrarigtcountdown.com/assets/flash/sections/teaser/videos/Ferrari_05_Lg.flv

    Login om te reageren
  55. classic red zegt

    11 mei 2008 om 22:35

    @Slager Korrel

    F149 is de interne benaming. Zo heet de 599 GTB intern F139.

    Login om te reageren
  56. Incognito zegt

    12 mei 2008 om 10:40

    @ RD

    Beetje onzin en vergezocht, maar goed. I suppose you had to let off some steam.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 10:42

    @Incognito

    Nee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North