• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Specter Werkes GTR krijgt eindelijk 800pk

Auteur: Alwood, gepost 29 oktober 2009 om 21:50 – 43 Reacties

Afbeelding Specter Werkes GTR krijgt eindelijk 800pkAfbeelding Specter Werkes GTR krijgt eindelijk 800pkAfbeelding Specter Werkes GTR krijgt eindelijk 800pkAfbeelding Specter Werkes GTR krijgt eindelijk 800pk

Corvette Powerrr
Een bruut uiterlijk is immers niks waard als je het niet met passende prestaties kan onderstrepen, toch?

Sommigen zal de auto misschien bekend voorkomen. Dat kan, want de Corvette C6 Specter Werkes GTR bestaat al langer. Tot nu toe was er echter niet meer ‘umpf’ te krijgen dan bij Corvette zelf. De ZR1 was het topje van de ijsberg, en dat is nou niet een auto die heel hard een make-over nodig heeft. Standaard ziet een ZR1 er al tamelijk agressief uit.

Dus wat verzin je dan om je hippe bodykit aan de man te brengen? Een flinke portie extra vermogen. De 800pk en 1080Nm komen bij Lingenfelter vandaan. Het LS7 blok (uit de Z06) is flink aangepast en voorzien van twee turbo’s om dit te bereiken. Onder de juiste omstandigheden zijn 0-100 sprints van iets meer dan 2 seconden mogelijk. (via: Jalopnik)

Ook interessant!

  • Bied op deze 400 kilometer per uur snelle mokerhamer
  • Video - uitgebreide tour door een Mercedes CLK GTR
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Corvette, GM, lingenfelter, tuning

Vorig bericht: « BMW wil alles koolstofvezel
Volgend bericht: Video: Cursus navigeren in het Engels »

Lees Interacties

Reacties

  1. jmulleman zegt

    29 oktober 2009 om 21:51

    Wat een lelijk hok!

    Login om te reageren
  2. jou zegt

    29 oktober 2009 om 21:52

    Iets meer dan 2 seconden? Toe maar..

    Login om te reageren
  3. hakar zegt

    29 oktober 2009 om 21:53

    mooie agresieve achterkant, alleen de uitlaten mogen wel anders, zit er goedkoop uit

    Login om te reageren
  4. porsche zegt

    29 oktober 2009 om 21:53

    ik vind hem niet echt mooi, het is geen corvette meer, de neus is lelijk en de achterkant is veel te veel getuned

    Login om te reageren
  5. sir_smokalot zegt

    29 oktober 2009 om 21:54

    Mijn TDI lease-hok sprint ook in iets meer dan 2 seconden naar de 100….

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    29 oktober 2009 om 21:56

    nou, mij volvo sprint in two shakes of a lambs tail en twee seconden naar de honderd ;)

    Maaar, voor een andere Corvette met dezelfde specs is een 1,96s 0-60mph sprint genoteerd. Naar de 100km/u duurt altijd wat langer, en als je geen plakkerig rubber gebruikt op je achterbanden wordt de tijd ook meer :)

    Login om te reageren
  7. AMG Powerrr zegt

    29 oktober 2009 om 21:59

    Ik waan me in Need For Speed joh…

    Login om te reageren
  8. Neluz zegt

    29 oktober 2009 om 22:01

    Alleen de motorupgrade. En misschien hou ik wel een bugatti veyron bij in het begin… of niet. :P

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    29 oktober 2009 om 22:02

    waarom heb ik zo’n idee dat 2 seconden voor dit ding niet haalbaar is? die achterwielen blijven spinnen tot in de 3e versnelling ofzoo!

    Login om te reageren
  10. Osca zegt

    29 oktober 2009 om 22:13

    lelijke uitlaten voor de rest .. dammm O_O

    Login om te reageren
  11. jan1666 zegt

    29 oktober 2009 om 22:14

    blazeeeeeeeeeeeeeeeee

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    29 oktober 2009 om 22:20

    …bij welke stelling in de IKEA moet je hiervoor zijn ?

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    29 oktober 2009 om 22:24

    Die uitlaten x(

    Zelfs de gemiddelde Hot Wheels heeft mooiere.

    Login om te reageren
  14. Johan zegt

    29 oktober 2009 om 22:45

    Geloof niets van die 0-100 tijd, Voor een Veyron geven ze 2,5 op en die heeft 2x zoveel grip door 4wd.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 oktober 2009 om 22:55

      @Johan: de Zo6 heeft meer dan 500pk maar vertrekt desondanks zonder wheelspin met een launch vanaf 5000toeren… met de grip achter is niet veel mis dus. Deze zal nog meer grip hebben en ook veel meer vermogen.. en vergeet niet dat een corvette vrij weinig weegt… (1400kg voor de zo6), dat helpt enorm.

      Login om te reageren
  15. EJS zegt

    29 oktober 2009 om 22:46

    ik vind het geheel niet echt geslaagd.. de eerder genoemde uitlaten zijn toch op z’n minst dubieus… Het vermogen is leuk, maar het feit dat ze er turbo’s voor gebruiken spreekt me dan weer niet aan.. Oftewel, laat maar zitten.

    Login om te reageren
  16. smeck zegt

    29 oktober 2009 om 23:03

    is dat ding misschien in 2sec van 0-100 achteruit tegen een muur gereden?

    Voorkant ziet er lekker agressief uit…maar die achterkant lijkt net alsof halvewege het ontwerp de inspiratie opeens foetsie was…

    Login om te reageren
  17. JCD zegt

    29 oktober 2009 om 23:06

    sir_smokalot: Jou TDI in 2 sec (oke ietsje meer dan) op de honderd? Ja, toen ging de wekker!

    Login om te reageren
  18. bleegh zegt

    29 oktober 2009 om 23:34

    @wOoOdy

    juist door gewicht krijg je grip…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 oktober 2009 om 08:41

      @bleegh: een vrachtwagen heeft 2 aangedreven assen en 480pk dus die is sneller weg dan een R8? Lijkt me niet, dus het gaat om grip, vermogen en een laag gewicht.

      Login om te reageren
  19. opelsintrafreak zegt

    29 oktober 2009 om 23:37

    whahahaha die uitlaatpijpen dat zijn ja gewoon lange stalen of rvs platen o.0

    Login om te reageren
  20. M2_lover zegt

    29 oktober 2009 om 23:56

    Gave wielen maar wat een lelijke achterkant bah… en dan die Johnny-uitlaat bah!

    Login om te reageren
  21. Chriss zegt

    30 oktober 2009 om 00:24

    @ JCD, hey, hij heeft t over iets meer dan 2 seconde ;) ’t is maar net wat je met iets bedoeld..een trein dat iets vertraagd is kan ook 5 minuten later komen duss.. :P

    Login om te reageren
  22. mrB zegt

    30 oktober 2009 om 00:57

    zeer strakke achterkant. Ik vind juist de uitlaten en die ‘afgesneden’ lichtunits heel vet in combinatie met een zwarte achter kant. Voor deze corvette dan, niet voor een getunede golf en dergelijke. Voor de verandering is een geslaagde (naar mijn mening) tunings object

    Login om te reageren
  23. JamesBond007 zegt

    30 oktober 2009 om 08:41

    Auto voor inSpecter Gadget

    Login om te reageren
  24. kowalsk zegt

    30 oktober 2009 om 10:05

    2 grote ronde uitlaten op de hoeken ipv die batterijen en dan is -ie af!

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    30 oktober 2009 om 10:59

    0-100 in zo’n 2.8sec moet wel mogelijk zijn aangezien de Z06 standaard al een lange 1e versnelling heeft om zijn enorme koppel onder controlle te houden en met redelijk weinig wielspin te accelereren. Dus het komt puur door de 1e versnelling die over 100km/h gaat. Als ze de tweede versnelling ook iets langer maken dan gaat het gewoon goed tot 200km/h en verder…

    Login om te reageren
  26. C6_R zegt

    30 oktober 2009 om 11:30

    Ik ben geen tsjoenert fan, al helemaal niet als ze aan mooie auto’s zitten, maar ik kan deze erg waarderen! Vooral de kleur, velgen en achterkant. Al had die uitlaat wel iets minder gemogen!

    Login om te reageren
  27. johnny m zegt

    30 oktober 2009 om 11:30

    ”Johnny-uitlaat”

    die zijn zeker niet moeders mooiste.

    Login om te reageren
  28. bmwrobby zegt

    30 oktober 2009 om 12:48

    ik wil er nog niet dood in gevonden worden, lelijk ding

    Login om te reageren
  29. bmwrobby zegt

    30 oktober 2009 om 12:52

    @csl, wat bedoel je met een lange eerste versnelling? wil je zeggen dat de Z06 in de eerste versnelling door de vertandingen in de bak een laag transmissiegetal heeft? hierdoor krijg je een langere eerste versnelling maar je versnelt hiermee niet sneller.

    Login om te reageren
  30. Stan zegt

    30 oktober 2009 om 15:16

    Veelste veel plastic.
    Net een “New-kids-on-the-block-.-Uitlaat”

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    30 oktober 2009 om 17:46

    Ze hebben geprobeerd een scherp gelijnde auto van de Corvette te maken. Met een niet al te scherpe basis zal dat natuurlijk nooit lukken…

    Login om te reageren
  32. Rob USA zegt

    30 oktober 2009 om 18:13

    De standaard 4 pijpen eronder en hij is wel lekker.
    Lekker zwaar agressief die achterkant.

    Login om te reageren
  33. Benz.. zegt

    30 oktober 2009 om 18:16

    En uiteraard weer een grondig verbouwde Vette (lees: kei-lelijk!) met veel te veel power en uiteraard weer veel te veel plastic.

    En dan vinden de fanboys het raar dat er bepaalde cliches de ronde gaan.. ;)

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      30 oktober 2009 om 19:06

      @Benz..: Je hoeft niet te kijken hoor! :roll:

      Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    30 oktober 2009 om 19:15

    @C6_R: Hoeft niet, mag wel.. ;) :roll:

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    30 oktober 2009 om 19:29

    Geef mij maar die gts van geiger dan!!

    Login om te reageren
  36. gummer zegt

    31 oktober 2009 om 02:00

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  37. Camaro zegt

    31 oktober 2009 om 13:23

    Bah, die uitlaten, voor de rest wel mooi

    Login om te reageren
  38. koekepan zegt

    31 oktober 2009 om 19:34

    lichten: te camaro-achtig
    uitlaten: lijkt of ze scheef hangen en veel te goedkoop^
    kleuren: Verkeerd!
    maar voor de rest wel oké!

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    1 november 2009 om 15:23

    2 seconden? Dat moet ik zien!

    Login om te reageren
  40. hansjeboy zegt

    7 februari 2010 om 23:28

    das niet niks ik vindt alleen het uiterlijk te stealth

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North