• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende Cayman

Auteur: CasperH, gepost 3 juni 2013 om 09:10 – 16 Reacties

Afbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende CaymanAfbeelding Video: speedART SP81-CR is bruut gorgelende Cayman

Porsche Cayman speedART SP81-CR
We gaan nog even door met lekker uitlaatgeluid. De heren van speedART zitten graag met hun vingertjes aan Porsches. Het laatste resultaat daarvan is deze SP81-CR, gebaseerd op de nieuwste generatie Cayman.

We zagen al renders maar nu is hij echt en hebben we alle details. De nieuwe Porsche Cayman (981) kon namelijk wel een upgrade gebruiken volgens de dames en heren van speedART. Eigenlijk is de motorische verbetering niet eens het spannendste nieuws: 35 pk en 30 Nm is het resultaat van een opnieuw geprogrammeerde ECU. De upgrade is voor zowel de Cayman als de Cayman S leverbaar, wat betekent dat er nu maximaal 360 pk uit de 3,4 liter grote zescilinder van de Cayman S wordt gehaald. Ook de uitlaat is niet meer helemaal origineel, hoe dat klinkt hoor je op gorgeljunk.

Nee, meer in het oog springend zijn de uiterlijke wijzigingen van deze SP81-CR. De achterzijde wordt gesierd door een spoiler en diffuser, de voorzijde krijgt een andere lip onder de bumper. Het kekke blauwe kleurtje springt ook behoorlijk in het oog overigens. De wielen gaan weg onder de noemer LSC-Forged en zijn leverbaar in 20 en 21 inch. Daarnaast zijn er verschillende verlagingssets leverbaar voor straat- en circuitgebruik, naar wens in combinatie met een airlift om over drempels te kunnen komen. Het interieur kan ook onder handen worden genomen door speedART, mocht u daar behoefte aan hebben. Persoonlijk vind ik de aanpassingen van TechArt beter geslaagd, wat vinden jullie?

Ook interessant!

  • Video: zo bijzonder lekker klinkt de Cayman GT4 RS
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

981, blauw, cayman, cayman-s, Porsche, speedart, tuning, Video

Vorig bericht: « Ferrari tunnelvideo: welke V8 & uitlaat combo wint?
Volgend bericht: Volvo LCP 2000: Vergeten Concept Car wordt 30 jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    3 juni 2013 om 09:30

    Wat is de Cayman toch lekker, jammer dat je ze zo weinig ziet. Hier in Oisterwijk ook, struikelen over 911’s is zo gebeurd. Een Cayman zie ik nooit.

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    3 juni 2013 om 09:35

    Velgen zijn een tikkie ordinair maar hij kan het hebben, gaaf kleurtje alleen wel die klep ff meespuiten/wrappen graag.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      3 juni 2013 om 10:19

      @jrk68: Welke klep bedoel je?

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    3 juni 2013 om 09:37

    Dit zal wel niet de 2,7 zijn toch?

    Login om te reageren
  4. remydeb zegt

    3 juni 2013 om 09:39

    -edit: check-

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    3 juni 2013 om 09:43

    Eigenlijk he, als je zo’n dikke Cayman ziet, denk ik zelluf; waarom zou je nog een 911 willen?

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      3 juni 2013 om 10:01

      @desjonnies:
      Met een Cayman maak je minder indruk bij de autospotters dan met een 911. Dat kan je natuurlijk niet laten gebeuren als “geslaagde” 50 plusser…

      Login om te reageren
  6. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    3 juni 2013 om 09:43

    Wat vinden mensen nou toch zo mooi aan een contrasterende kofferbakklep? Net als op die Boxster 7 vind ik het er niet uitzien. Verder een erg dik apparaat.

    Login om te reageren
    • kor1 zegt

      3 juni 2013 om 18:58

      @mdemooistelettervanhetalfabet: dat dacht ik inderdaad ook, tot ik m gisteren in het echt zag staan. Wooow wat een mooie auto.

      Login om te reageren
  7. jens28 zegt

    3 juni 2013 om 10:01

    lijkt me wel lache als ze hier een keer een 911 torbo blok in lepelen.

    Login om te reageren
  8. vali1992nl zegt

    3 juni 2013 om 10:34

    Na het filmpje van die Ferrari V8 is dit geluid een beetje lafjes. :P Maar zeker niet verkeerd!

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    3 juni 2013 om 10:44

    Tijdens het revven vind ik het met de kleppen open beter klinken, maar bij het optrekken klinkt het weer beter met de kleppen dicht. Noem ik niet echt een heel goede verbetering dan.

    Login om te reageren
  10. baap zegt

    3 juni 2013 om 14:05

    Het lijkt wel of de auspuff een beetje scheef zit onder de Cayman.. la maar dan!

    Login om te reageren
  11. gash zegt

    3 juni 2013 om 14:52

    Ik denk dat maar weinig vrouwen/kappers voor zo’n uitlaat zullen kiezen.

    Login om te reageren
  12. lemans96 zegt

    3 juni 2013 om 18:22

    Mooie lak/wrap. Die wielen zijn too much voor mij.

    Login om te reageren
  13. tvr1974 zegt

    3 juni 2013 om 20:09

    Persoonlijk vind ik deze mooier en beter gebalanceerd dan een 911.. Het voelt allemaal natuurlijker.. Maar ja, Porsche zal er nooit een echt snelle versie van maken omdat ie dan gelijk de tekortkoming van de 911 aan t licht brengt en dat kan natuurlijk niet.. Aan de andere kant Nissan laat met zijn gt-r al de tekortkoming van de 911 al keer op keer zien dus misschien dat Porsche nu toch eindelijk eens een bi-(of tri)turbo bouwt op dit blok… En daarmee weer is echt van zich afbijt… Zou leuk zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North