• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

speedArt tuningkitjes voor Cayenne Diesel

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 februari 2009 om 21:20 – 33 Reacties

speedArt Cayenne Diesel

Een oliegestookte Cayenne is natuurlijk een beetje zielig, want een A4 met hetzelfde blok rijdt je er te allen tijde uit. Gelukkig heeft speedArt nu een paar pakketjes ontwikkeld om de pijn van je miskoop een beetje te verzachten.

Niet alleen kun je bij speedArt bovenstaande plasticset en 22″ lichtmetalo’s laten monteren, je kunt ook je uitlaat laten aanpassen om optimaal te genieten van het dieselgekletter. Bovendien worden er desgewenst ook meer paardjes uit de Audi-zescilinder gevist. De betreffende kitjes zijn te koop onder de geïnspireerde namen ‘Power Kit I’ en ‘Power Kit II’. De eerste doet een Motronic-update en levert daarmee 280 pk en 580 Nm; de tweede voegt daar nog een VTG-turbo aan toe en komt tot 310 pk en 610 Nm.

Dat is al iets meer Porsche-waardig. Tot je een A4 met dezelfde aanpassingen tegenkomt natuurlijk.

speedArt Cayenne Diesel
speedArt Cayenne Diesel

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, speedart, tuning

Vorig bericht: « Toyota Urban Cruiser kost €19.990
Volgend bericht: Nee hè: Bangle wil eigen ontwerpstudio »

Lees Interacties

Reacties

  1. Citrofiel zegt

    13 februari 2009 om 21:23

    Je koopt toch geen Porsche om je eruit te laten rijden door een A4? :roll: Gewoon niet kopen in eerste instantie!

    Login om te reageren
  2. AutoInformatief zegt

    13 februari 2009 om 21:23

    Mooi kan ik het niet echt noemen. De voorbumper ziet er echt uit als een standaard bumper, en dan plakken we daar nog even een onderste helft aan van een andere bumper die we nog ergens in de schuur hadden liggen en klaar!

    En de velgen en sideskirts zien ook niet uit naar mijn mening.

    NEXT!

    Login om te reageren
  3. Tom zegt

    13 februari 2009 om 21:31

    Porsche is voor mij nog steeds een hardcore fun auto, geen dikke zware SUV met een diesel vanvoren. Het went moeilijk, maarja het zal wel moeten zeker ;)

    Login om te reageren
  4. Timmie zegt

    13 februari 2009 om 21:51

    “Een oliegestookte Cayenne is natuurlijk een beetje zielig, want een A4 met hetzelfde blok rijdt je er te allen tijde uit.” Wees nu eens eerlijk: wie ligt daar nu van wakker!!!

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    13 februari 2009 om 21:51

    Er wordt verwacht dat 90% van de Cayenne’s in Nederland op diesel gaat lopen dus er zal zeker een markt zijn voor dit soort motortuningssetjes. Ik hoop wel dat de mensen het plastic niet meebestellen.

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    13 februari 2009 om 21:51

    Hoe laat ik de neus van een Cayenne nog logger en hoger lijken…

    Login om te reageren
  7. Henk zegt

    13 februari 2009 om 22:04

    doe voortaan maar alleen motor dan is het goed

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    13 februari 2009 om 22:08

    Hmm obesitas Beemer, Obesitas Toyota en een Obesitas (nep) Porsche…. laat me raden het is de obesitas week op autoblog?

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    13 februari 2009 om 22:09

    auto ziet eruit alsof ie teveel sos heeft gesnoven ofzo.

    lelijk. maar dat was de cayenne toch al. dus, uh…tsja.

    lelijk :)

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    13 februari 2009 om 22:23

    Als een oliegestookte Cayenne een “beetje zielig” is, wat is een normale Cayenne dan?

    Een beetje, beetje zielig of gewoon zielig?

    Login om te reageren
  11. lorenz zegt

    13 februari 2009 om 22:30

    @ Timmie : vind ik ook ! altyd zo negatief over diesel en suv’s ! ok een auto met dezelfde motor zyn sneller maar de suv-kopers doen het wss voor het comfort ? wat ik gewoon wil zeggen is dat je de mensen die het willen kopen er niet voor verwyten. OT: ik aprecieer hem ^^

    Login om te reageren
  12. Ultralord zegt

    13 februari 2009 om 22:42

    Hoeveel PK heeft ‘ie standaard bij de Diesels dan?

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    13 februari 2009 om 22:51

    Hmm. Cayenne is wel een pimpmobile. maar doe mij maar geen 22” dan schud mn goud zo…

    Login om te reageren
  14. Mika_Hakkinen zegt

    13 februari 2009 om 23:45

    @ Ultralord Meen 240 pk en 500nm maar weet ik niet zeker

    ontopic.. ben niet zn porsche fan.. geef mij maar een xk of v8 vantage

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    14 februari 2009 om 00:51

    Dit is het resultaat van veelvuldig BBW op pornosites aanklikken.

    Login om te reageren
  16. Fej zegt

    14 februari 2009 om 01:24

    Ik ben blijkbaar de enige die de Cayenne echt mooi vind! Maar dan heb ik eigenlijk alleen over de S en de Turbo. De V6 en deze diesel vind ik heiligschennis, maar ik begrijp wel waarom Porsche deze weg inslaat!

    PS: Deze Speedart is een verkrachting van een prachige ;-) SUV

    Login om te reageren
  17. Headhunterz zegt

    14 februari 2009 om 01:47

    ik vind het echt zonde dat tuners zich wagen aan SUV’s, ze zijn veel te groot, hoog en noem maar op. de meeste zetten er een bodykitje er op en wat motorische aanpassingen en klaar!! naar mijn mening mogen ze er mee ophouden want het komt op een gegeven moment op hetzelfde neer: geldverspilling want niemand koopt zoiets

    Login om te reageren
  18. de sjonnies zegt

    14 februari 2009 om 08:51

    Als ik een Cayenne zou kopen, kocht ik absoluut de Diesel versie, zuinig en praktisch en niet zo’n flitspalen actuator als zijn benzine broers !
    Iedereen is plotsklaps de praktijk vergeten, snelheids kontroles, traject kontroles en dichtgeslibde wegen.
    Ik heb altijd meelij als ik iemand in een dikke M5 met 60 per uur in een file zie meesukkelen met de rest.
    En op zondagmorgen vroeg je bed uit om, zoals ik vroeger deed, even een snel rondje Nederland te maken kun je tegenwoordig ook wel vergeten dus zo’n slechte keuze is die Diesel nog niet, en die man met die Audi die sneller is?, ach dan ‘kan’ie in de kroeg vertellen dat ie sneller dan een Cayenne is, lekker belangrijk !

    Login om te reageren
  19. Sorcerer zegt

    14 februari 2009 om 10:15

    de sjonnies: jij snapt niet echt iets van autorijden hè? ;)

    Die Cayennes trek je er sowieso bijna allemaal uit. Alleen de GTS- en turboversies zijn waardige tegenstanders. En zelfs de GTS trek je er met een beetje auto nog uit; is nog steeds langzamer dan een standaard 260pk Boxster namelijk.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    14 februari 2009 om 10:48

    @ Sorcerer; Nee, hij heeft gewoon een andere beleving van autorijden.

    Login om te reageren
  21. Frans Meeuwissen zegt

    14 februari 2009 om 11:03

    Weer een hele berg slap gepraat, als je nou geen Cayenne kan betalen en er alleen maar naar mag kijken ( kijken ze straks maar weer staan op de RAI ),
    zelf niet eens in hebt gezeten – laat staan gereden.
    Heren waar praten we dan over, blijf nou gewoon bij de Focus – Mondeo – Opel of alle soorten aziaten en ga elkaar daarover zitten jennen.
    Eerst de Panamera platbranden en nu dit weer.
    Cayenne is één van de meest verkochte SUV’s waarom “omdat zo’n stom ën slecht automobiel is ”
    Droom lekker verder onder je opel kadatt dekbed overtrek.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    14 februari 2009 om 11:19

    @Frans Meeuwissen: één van de meest verkochte SUV’s HAHAHAHAHAHA joke of the day. Je kunt anderen wel willen afzeiken omdat ze kritisch zijn maar jij kunt beter verdergaan met dromen want de werkelijkheid als je wakker wordt zou waarschijnlijk nogal een schok voor je zijn. Dream on dude.

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 februari 2009 om 11:21

    Mooi ironisch stukje weer!
    :D

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    14 februari 2009 om 11:26

    @Frans Meeuwissen: ik zeik hem graag af hoor. Het is een goede auto (voor SUV erg goede wegligging, veel comfort, veel vermogen), maar t.o.v. een station of een sedan is het niks en voor een Porsche is hij traag (zoals ik al zei alleen de Turbo en Turbo S zijn echt serieus snel; rond de 5s of sneller naar de honderd; GTS blijft steken op 6,6s en da’s rap, maar niet sneller dan mijn Volvo :P).

    Verder is het niet een van de meest verkochte SUV’s. Dan moet je eerder kijken naar de KIA Sorento, de verschillende Range Rovers en de BMW X5. Ook zie ik nog steeds meer Audi Q7’s rijden dan Cayennes.

    Login om te reageren
  25. Timmie zegt

    14 februari 2009 om 13:23

    @ Mika_Hakkinen: geen 500 maar 550Nm. Heeft de A4 er geen 500?

    Login om te reageren
  26. Patrick zegt

    14 februari 2009 om 15:22

    Ik zie niet wat het probleem is voor sommige mensen dat Porsche dieselmotoren gaat gebruiken, ik denk wel dat het een goede beslissing is, bedienen een ander segment dus meer afname van Porsche! Neem maar aan dat hier goed is over nagedacht, en dat er in zekere mate toch wel vraag naar is.

    Login om te reageren
  27. matt zegt

    14 februari 2009 om 15:33

    @ Sorcerer: Jij snapt duidelijk wel wat autorijden is?
    Een KIA Sorento een SUV …..? :-D

    Login om te reageren
  28. Sorcerer zegt

    14 februari 2009 om 17:03

    matt: de KIA Sorento is een SUV. Dat ontkennen is net zoiets als ontkennen dat de aarde rond is.

    Login om te reageren
  29. DrT zegt

    14 februari 2009 om 17:13

    Jeetje, wat een commentaar van niet auto-kenners. Hoe kan je een SUV vergelijken met een sedan? Zet de Cayenne naast een Sorento en dan begrijp je waarom Porsche haar embleem op de auto heeft gezet. En dan nog iets. Ik heb zelf een A4 en overweeg een SUV te kopen omdat je in een A4 echt als een gebakje weggepropt zit. Veel PK’s is leuk voor bij de stoplicht, maar een allround te gebruiken auto is toch veel meer waard……

    Ik ben overigens wel fan van deze styling. Het is de enige SUV die er echt anders uit ziet als de anderen. Ik heb het niet zo op het kloon-gedrag van fabrikanten.

    Login om te reageren
  30. Sorcerer zegt

    14 februari 2009 om 19:26

    DrT: je kunt ook een A6 kopen… Verder blijft de Cayenne een stuk lelijker dan andere Porsches…

    En waarom kun je een SUV niet vergelijken met een sedan? Het enige verschil is vaak ‘meer kofferruimte’ (vaak niet meer dan in een station), ‘hogere instap (en bodemspeling)’, ‘andere rijpositie’… De meeste mensen die erin rijden zouden ook genoeg hebben aan een station.

    Login om te reageren
  31. Ronald zegt

    14 februari 2009 om 22:59

    je hebt gelijk citrofiel mijn vader heeft een 993 en heeft een tuningpakketje gekregen in aachen en rijd een r8 eruit op de terugweg en ik heb een oude targa 911 maar die moeten de tijd hebben om op 240 te zitten maar in het begin dag ik van de cayenne van is dit nou een porsche ofso maar ik koop liever een 911 of 997.

    Login om te reageren
  32. WieAndersDasAuto zegt

    14 februari 2009 om 23:25

    Hoe kun je een Cayenne pesten? Ja precies, koop een A4….

    Login om te reageren
  33. mando zegt

    10 juni 2009 om 09:41

    vind de SpeedART kit (Titan BTR) wel mooi maar met de tubo voor- en achterbumper. Sta zelfs op het punt er eentje te bestellen.
    Al eens over gedacht dat deze Cayenne voor velen de ginswagen/trekker (paardenkar of speedbood) is en dat ze voor de fun ook nog een Turbo of GT2 in de garage hebben staan.
    Alles draaid om comfort en laadruimte bij deze diesel en voor mij logisch met m’n 50.000km/jaar.
    Laat die A4 maar komen, dan neem ik m’n andere (iets plattere) wagen wel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North