• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spirra S

Auteur: autoblogger, gepost 26 april 2008 om 11:49 – 41 Reacties

Spirra S


Exact 3 jaar geleden(!) schreven we over de Spirra, een Koreaanse supercar. Er is nu eindelijk wat meer te melden, op de Beijing Auto Show stond namelijk een productieversie van de Spirra S.

De Spirra was destijds ontwikkeld door “Proto Motors“, dit bedrijf is echter in mei 2007 overgenomen door Oullim Motors. De tweepersoons handgemaakte supercar is in de afgelopen jaren verder ontwikkeld en in december van vorig jaar introduceerde men de Spirra GT270. Dit was een raceversie van de Spirra, met een 2,7-liter V6 24V Twin Turbo motor. Het beschikbare vermogen lag rond de 600 pk en de raceauto was redelijk succesvol te noemen (Yongin Speedway 2008 Extra Time Trial en GTM race series).

Afgelopen week is in Peking de “Spirra S” onthuld, welke wordt aangedreven door eenzelfde 2.7-liter zespitter (afkomstig van landgenoot Hyundai). Er is geen 600 pk beschikbaar maar dankzij een supercharger is er ongeveer 400 pk uit te halen. Het max koppel is 355 Nm. Deze specs zorgen voor een sprint van 0-100 in 4,8 seconden en een topsnelheid van 305km/u.

De Spirra S moet volgende maand in de verkoop gaan (in Korea) en men heeft voor dit jaar gepland om 100 units voor de Koreaanse markt te produceren. De maximale productie ligt rond de 300 per jaar. De omgerekende prijs voor de Spirra S ligt ongeveer op 100.000 U.S. dollars.

Spirra S
Spirra S
Spirra S

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Dit is de Hyundai Ioniq 5 in het echt! [video]
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, spirra, Supercars

Vorig bericht: « Porsche 911: “uitstekend” of “uitgemolken”?
Volgend bericht: 3800pk Jet motorfiets met afterburner… »

Lees Interacties

Reacties

  1. TBK zegt

    26 april 2008 om 11:55

    Koreaan of niet; zo hoort het!
    Breng maar hierheen zou ik zeggen.

    Login om te reageren
  2. Forza! zegt

    26 april 2008 om 11:55

    Mooie Koreaan! Zeer ten voordele gewijzigd tov het prototype
    van 3 jaar geleden. Doet u mij er maar 1…want 100000 dollar?
    Da’s omgerekend net 5000 euries ;)

    Login om te reageren
  3. ZonParaplu zegt

    26 april 2008 om 12:00

    Wow!
    Mooie auto, ook niet allemaal overdreven.
    Geen 1500Pk en 15 airducts.
    Andere velgen had geen kwaad gekunt.

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    26 april 2008 om 12:08

    Die brug op de achterkant is niet 100% mijn smaak, maar voor de rest is het een mooie auto.
    Een sportwagen zoals een sportwagen hoort te zijn.

    Login om te reageren
  5. M Freak zegt

    26 april 2008 om 12:15

    Ik vind dat het uiterlijk een beetje ‘rustig’ is, terwijl ik meer van lijnenspel hou en een bruute bak.
    Dat is deze ook natuurlijk, maar qua voorkant…mwuah.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    26 april 2008 om 12:16

    beetje kinderachtig design .. goede opvolger van de Honda nsx ..

    Login om te reageren
  7. ac.88 zegt

    26 april 2008 om 12:29

    Gelukkig kunnen jullie het allemaal wél goed en zijn jullie allemaal ook topdesigners ;)

    Login om te reageren
  8. Romeo zegt

    26 april 2008 om 12:33

    @ Forza!
    Was dat maar waar, 5000 euro!
    Importeren met een tiental procentjes bpm…
    Zet er morgen maar 2 op de stoep, een roze en een zwarte! ;)

    Login om te reageren
  9. hendrik zegt

    26 april 2008 om 12:33

    ik vind de oude achterkant beter, voorkant is wel o.k

    Login om te reageren
  10. bruine zegt

    26 april 2008 om 12:40

    ik vind hem wel vet. Zat de eerste versie (nog van Proto motrors) niet in Gran Turismo 4?
    100 000 dollar is bij mijn weten toch wel wat meer dan 5000 euro

    Login om te reageren
  11. ZOEF zegt

    26 april 2008 om 12:43

    mmm 60.000 euro voor 600 pk, da’s 100 euro per pk. Zelfs de Opel Astra OPC e.d. halen dat niet denk ik.

    Goed bezig!

    Login om te reageren
  12. TomRS6 zegt

    26 april 2008 om 12:44

    Hoog Farboud GTS gehalte, alhoewel ik een hekel heb om alle designers af te zeiken omdat ze kopieren. Dit is toch echt wel een kopietje.

    Login om te reageren
  13. Sven zegt

    26 april 2008 om 12:49

    @ ZOEF,

    Deze heeft 400pk voor 100.000 dollar. Geen 600.

    @ RomRS6,

    Deze Spirra was een stuk eerder dan de Farboud GTS, dus als er al iemand geript heeft is het Farboud…..

    Ik vind het wel iets hebben, is weer eens wat anders dan de gevestigde orde. Maar vond de oude (die uit GT4) toch mooier, zeker in dat flitsende oranje kleurtje. En een zeer schappelijke prijs, als je geen nederlands BPM stelsel hebt dan.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    26 april 2008 om 13:18

    Ik sla er niet stijl achterover van, maar het ziet er zeker wel leuk uit.

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    26 april 2008 om 13:19

    Ook even opmerken dat het interieur ongelooflijk mooi is.

    Login om te reageren
  16. Scuderia zegt

    26 april 2008 om 14:01

    WOOW!
    Wat een mooie bak zeg, de Spirra kende ik al uit GT4 die was al mooi maar dit slaat alles. Ik vindt er alles mooi aan, achterkant voorkant van binnen ziet het er heel erg goed uit. Hoop dat deze ooit naar Europa komt want het is echt een hele mooie bak. Koreanen kunnen het wel.

    bruine.
    Ja klopt, de Spirra zat in Gran Turismo 4. Met die wagen heb ik nog heel vaak gereden dat model vondt ik al heel erg mooi het leek een beetje op een Gallardo vindt ik.

    Login om te reageren
  17. STi-lover zegt

    26 april 2008 om 14:44

    persoonlijk vind ik dit een prachtig desgin alhouwel dat hij op het eerste zich erg op een ferrari f430 scuderia lijkt de specs zijn erg telleurstellend voor 100.000 euro koop ik mij liever iets met wat meer prestatie’s als ze er een betere moter inplaatsen kan dit een topcar worden dus om het kort te zeggen parchtig desgin maar met de verkeerde moter
    -edit: leestekens zijn beter-

    Login om te reageren
  18. R36 zegt

    26 april 2008 om 15:21

    de voorkant heeft wel iets weg van de koenigsegg ccx vind ik

    Login om te reageren
  19. LilJeezy zegt

    26 april 2008 om 15:38

    te ferarri en koonigsegg achtig.. lelijk dus…(ik bedoel iet dat alle ferarri lelijk zijn..)

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    26 april 2008 om 15:39

    @STi-lover

    chill zeg, je taalgebruik =) “moter” die is wel erg oud :), +1 voor de edit!

    ———
    OT: neahh, ik denk toch niet dat dit hém wordt, achterkant kan nog wel, maar de voorkant vind ik niet echt mooi… het is veel te standaard gewoon. Als je dit met de GT-R vergelijkt, is de GT-R toch veel beter, dus ik zie niet zoveel toekomst hierin.

    Login om te reageren
  21. RenJie zegt

    26 april 2008 om 15:41

    @STi-lover

    waarom is het een slechte motor dan? Hij levert genoeg vermogen en de specs zijn ook erg goed, dus ik zie het probleem niet.

    Login om te reageren
  22. Bert zegt

    26 april 2008 om 16:29

    Vind het gek genoeg wel wat hebben!
    Puur voor het rijden gemaakt!

    Login om te reageren
  23. V8 Vantage zegt

    26 april 2008 om 16:32

    Koreaanse Audi R8!

    Login om te reageren
  24. LJ zegt

    26 april 2008 om 16:41

    nice, en niet al te duur ook…

    Login om te reageren
  25. InF3Rn0 zegt

    26 april 2008 om 16:52

    lol

    Login om te reageren
  26. Tycho zegt

    26 april 2008 om 17:00

    Da’s nou ook toevallig, die had ik ergens tussen Geely en Chery door nog vlug even op de plaat gezet:

    Grotere platen zie: http://www.thetycho.com/news_spirra.htm

    Groeten uit Peking,

    Tycho

    Login om te reageren
  27. PT zegt

    26 april 2008 om 17:35

    Zelfs de badge(logo) en het interieur lijkt gecopieerd van Farbio.

    Login om te reageren
  28. appieflappie zegt

    26 april 2008 om 17:54

    @Tycho

    Geen lelijke dames by the way….. :D

    Login om te reageren
  29. Sebas zegt

    26 april 2008 om 19:54

    ehm ja 100.000 us dollars komt eerder overeen met 66.000 euro,
    en met belasting etc etc kun je rekenen op een ton :P

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 april 2008 om 19:58

    Die achterkant is werkelijk SCHITTEREND!!!

    Voorkant is helaas behooooooorlijk inwisselbaar.
    Maar zo schuin van achteren is het een mooi eigen model…

    Niet slecht!

    Login om te reageren
  31. Jax Dryke zegt

    26 april 2008 om 22:26

    Ben ik nou de enige die hem op een Ferrari F430 vind lijken ?

    Ik vind hem wel erg mooi ;)
    Past zeer goed op mijn net nieuwe carport hehe

    Login om te reageren
  32. kowalsk zegt

    26 april 2008 om 22:52

    Hij lijkt een beetje scheel te kijken… De achterkant vind ik veel te overdreven.

    reactie op ac.88 ‘Gelukkig kunnen jullie het allemaal wél goed en zijn jullie allemaal ook topdesigners’

    van dit soort reacites word ik zó moe, en toch voel ik me verplicht er iets van te zeggen: je hoeft geen topdesigner te zijn om andere designers te bekritiseren. Je denkt toch zeker niet dat als de crew van autoblog commentaar levert op een auto die ze net getest hebben, zij het beter kunnen?

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    27 april 2008 om 10:19

    Het lijkt ergens een beetje een allergaartje van stukjes van andere sportwagens (ik zie f430 in het achterraam, het achterspatbord in combinatie met de zijruitjes achter lijken op de vorige mustang coupé, als je de zijkant van voor naar achter bekijkt doet de auto me denken aan de R8 en de voorkant doet me idd denken aan de Farboud gts of hoe dat ding tegenwoordig ook mag heten) maar…………….Toch ziet de auto er erg goed uit en lijkt het één geheel… bijna alsof de overeenkomsten met de andere per toevalligheid zijn ontstaan.

    Complimenten voor de designer en een 2,7 liter met 400pk is meer dan zat voor een leuke sportwagen, alleen…. met die motor achterin zal er erg weinig ruimte zijn voor bagage enzo…. maar ik zie de auto graag komen voor dat geld. Misschien maken ze achter wel een mooie vierkante bagagebok met ruimte voor een bak bier en voorin ook nog wat ruimte voor wat spulletjes.

    Login om te reageren
  34. majinstar zegt

    27 april 2008 om 15:21

    ik vind de velgen alleen mooi ?

    Login om te reageren
  35. STi-lover zegt

    27 april 2008 om 16:32

    @RenJie omdat ik met 100.000 dollar liever iets koop als een nissan gt-r of iets dergelijk, dan heb ik betere specs en ook een mooie wagen voor het ongeveer hetzelfde geld.

    Login om te reageren
  36. Scorso zegt

    27 april 2008 om 23:53

    Voor € 65.000 koop ik toch liever iets met mooie voor- en achterlichten en met een degelijke kwaliteit, want geef toe: als het is zoals een kia valt er een deur af als je tegen een stoep rijdt (echt gebeurd). Kweet ni geef mij maar een 300C, Alpina B3, Hummer H3, Jaguar XF, Nissan 350Z, Porsche Cayman, Porsche Cayenne, Porsche Boxster of een VW Phaeton zelfs… Maar dit mogen ze houden…

    Login om te reageren
  37. F430Rijder zegt

    27 april 2008 om 23:59

    @ Scorso

    Dus omdat het uit Korea komt gelijk vergelijken met Kia.. dat is net als die Porsches en Alpina’s van je vergelijken met Opels.. allebei vinden de oorsprong in Duitsland niet? ;) Nee als die Cayenne net zo hard roest als een C Kadett dan neem ik liever deze Spirra S.

    Login om te reageren
  38. Sam325i zegt

    28 april 2008 om 00:13

    Ferrariwah!! threesixty :-p

    Login om te reageren
  39. rider zegt

    28 april 2008 om 08:35

    helemaal niet verkeerd. mooi design en prettige prestaties als ik die specs zo lees. en de prijs is ook al helemaal scherp te noemen. zo moet het. laat maar komen. hoop wel dat ze de wegligging ook voor elkaar hebben.

    Login om te reageren
  40. Carmaster zegt

    28 april 2008 om 18:18

    Raar, ik kan me nog herinneren dat de Spirra in GT4 een 4 liter V8 had.
    Wat is daar dan mee gebeurd? Heeft Oullim Motors deze motor afgschaft ofzo?
    Anyway, dit is een Koreaan die ik nog wel eens zou kunnen kopen.
    Strak design, goeie performance en wie zegt dat er in een supersporter geen V6 kan liggen?(Nissan GT-R)

    Login om te reageren
  41. rogerq zegt

    29 april 2009 om 17:35

    vette bak hoor doe mij maar 1.
    en vind hem meer weg hebben van een 360 als een 430.

    deze gaat 135.000 kosten ongeveer, en word officieel geimporteert door spirra Europe. en dat is echt een koopje hoor.

    er komt ook een turbo versie met 500pk en 571nm.

    ook komt er een geheel electrisch model dat 3.8 naar 100 doet en een top van 322 heeft..

    ook is de complete body van CARBON. vind dat maar eens bij de gevestigde orde voor deze prijs. enkel de deuren en achterklep zijn van alu, omdat dat in europa niet van carbon mag vanwege typegoedkeuring. deze zijn natuurlijk wel te importeren en achteraf erop te zetten.

    ook het gewicht van 1080 kg is ook erg laag te noemen.
    wat de handling en presaties erg ten goede komt. een vergelijkbare italiaan of nissan gtr is al snel 3 of 400 kg zwaarder.

    ook geen electronische fratsen als esp enzo, enkel uitschakelbaar abs.. lekker puur.

    staat ook in de nieuwe top gear…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North