• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spitsstroken A4 bij Hoofddorp permanent open

Auteur: robbie, gepost 2 april 2013 om 20:02 – 24 Reacties

Spitsstrook permanent open


We wachten er al sinds 2010 op, maar vanaf nu zijn de spitsstroken op de A4 tussen knooppunt Burgerveen en de aansluiting Hoofddorp (De Hoek) in beide richtingen altijd open.

Minister Schultz riep in 2010 (en 2011) al dat ze van mening was dat (bepaalde) spitsstroken beter altijd open konden zijn. Op de A4 bij Hoofddorp is dat nu gelukt en zijn de spitsstroken dus permanente rijbanen geworden. De spitsstroken hebben dezelfde breedte als de overige rijstroken en dus zijn extra aanpassingen niet nodig.

De spitsstrook tussen knooppunt Burgerveen en de aansluiting Hoofddorp (De Hoek) was sinds 1999 in gebruik en de strook de andere kant op werd sinds 2003 gebruikt. Zo’n 10 jaar later is het dus een normale weg geworden.

Laten we hopen dat dit ook snel ingevoerd gaat worden bij andere snelwegen. Heeft iemand nog een voorkeur?

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Video - daarom houd je je dus aan de snelheid

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4-rijksweg, files, melanie-schultz-van-haegen, rijkswaterstaat, spitsstrook

Vorig bericht: « Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]
Volgend bericht: Video: Zo blaas je een pinautomaat bij een tankstation op »

Lees Interacties

Reacties

  1. ferrari94tr zegt

    2 april 2013 om 20:05

    A12 bij veenendaal.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      2 april 2013 om 20:17

      @ferrari94tr: Die is zeker niet altijd open.

      Login om te reageren
    • rsvbf1 zegt

      2 april 2013 om 22:19

      @ferrari94tr: Word eens tijd dat die de hele tijd open blijft, en dan wel 120 aanhouden ipv 100, heb je een extra baan, mag je hem.nieteens gebruiken

      Login om te reageren
    • BRT zegt

      2 april 2013 om 23:02

      @ferrari94tr: Laat die maar lekker dicht zodat we overdag gewoon 120 en s’avonds 130 kunnen blijven rijden. Daarnaast is die plusstrook smaller dan de andere stroken.

      Wat me trouwens ook irriteerd is dat ze die stroken veel te snel open doen. Om 2 uur s’middags bijvoorbeeld. Dan is het meestal niet nodig en toch gaan ze open als het rustig is.

      Login om te reageren
  2. thomaz zegt

    2 april 2013 om 20:12

    A12 Woerden-Gouda.

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    2 april 2013 om 20:15

    Ja hoor geef het beestje dan gewoon meteen een andere naam… 3 baans snelweg!

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      2 april 2013 om 20:25

      @VeniVidiVici: sorrie, 5 baans natuurlijk

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        2 april 2013 om 20:37

        @VeniVidiVici: banaan

        Login om te reageren
  4. ropbp zegt

    2 april 2013 om 20:16

    Alle spitsstroken! Ze liggen er toch niet voor niets?

    Login om te reageren
  5. lemans96 zegt

    2 april 2013 om 20:22

    De spitsstrook. Eén van DE voorbeelden van de ambtelijke kortzichtigheid in dit land.
    Hoe vaak wel niet is gebleken dat deze spitsstroken juist werden gesloten TIJDENS het spitsuur. Men kwam dan met onzinredeneringen als: ‘ja, maar zo voorkomen we een file bij die en die bottelnek’. Aah, om de file maar vervolgens éérder te laten beginnen? *facepalm*
    Hoe vaak ik wel niet die spitsstroken heb gebruikt als er van die hinderlijke rode kruizen boven zichtbaar waren…

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    2 april 2013 om 20:24

    Hoera, hoera hoera.

    Login om te reageren
  7. Lustigson zegt

    2 april 2013 om 20:25

    Da’s wel typisch. Gaat het op de A4 soms om spitsstroken naast de linkse baan? Dan is het effectief gewoon een extra rijbaan geworden. Prima.

    Maar als het om een spitsstrook helemaal rechts gaat, is er toch geen vluchtstrook meer. En dan is het argument altijd dat het de veiligheid niet ten goede komt. (Vandaar dat het bij geopende spitsstroken doorgaans langzamer rijden is.)

    Login om te reageren
  8. Teerdz zegt

    2 april 2013 om 20:30

    A27 hoeven ze voor mij niet permanent open, maar zorg op z’n minst dat die flessenhals-bruggen worden aangepast. De oude Moerdijkbrug bij Raamsdonkveer mogen ze vervangen voor een 6 baans exemplaar en helaas is die bij Gorichem nog te nieuw..

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      2 april 2013 om 21:04

      @Teerdz: inderdaad! Moet er vaak overheen en maakt bijna niet uit welk moment van de dag je komt, het loopt daar altijd vast of flink trager..

      Maar wat gebeurt er nu met de borden 120 bij spitsstrook open/gesloten

      Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    2 april 2013 om 20:35

    een mooie duiding is dat er eigenlijk te weinig asfalt ligt in Nederland.

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    2 april 2013 om 20:39

    kortom, extra rijbaan erbij….de tekst ‘spitsstrook permanent open’ is overbodig dan…

    Login om te reageren
  11. mercedesbenzzzz zegt

    2 april 2013 om 20:56

    Me happy

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    2 april 2013 om 20:57

    ik wil de carpool stroken terug ..

    want toen was geluk nog heel gewoon ..

    Login om te reageren
  13. Emile_Benz zegt

    2 april 2013 om 21:16

    Denk ff na wat dit met de maximumsnelheid gaat doen omwille van “het milieu”… :(

    Login om te reageren
  14. cupsport zegt

    2 april 2013 om 21:24

    Ik rij elke dag over de A4 en ik heb mezelf vaak afgevraagd waarom die stroken juist TIJDENS de spits dicht waren. Dit met langzaam rijdend verkeer op de andere rijstroken tot gevolg… Maar het beleid paste wel bij de twee trajectcontroles, lagere snelheidslimieten en dagelijks mobiele flitsers. Misschien hebben ze nu genoeg burgertje gepest…?

    Login om te reageren
  15. bakkertje10 zegt

    2 april 2013 om 21:48

    En dan weer 110 km/h gaan rijden! Ja leuk top echt geweldig

    Login om te reageren
  16. baasbas zegt

    2 april 2013 om 22:20

    Ik kom nooit op de A4, maar elders zie ik dat ze echt slecht gebruikt worden… Veel dufkoppen die gewoon middenop blijven rijden

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    2 april 2013 om 23:09

    Gokje: binnen een halfjaar heeft een aanliggende gemeente ze bij de rechter weer dicht gekregen.

    Login om te reageren
  18. shew zegt

    3 april 2013 om 00:24

    Jazeker, de strook voor vrachtwagens op de A16 vanaf knooppunt Ridderkerk richting knooppunt Terbregseplein moet permanent open voor al het verkeer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North