• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]

Auteur: robbie, gepost 2 april 2013 om 18:43 – 104 Reacties

Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]Afbeelding Porsche Panamera facelift [updated: 14% bijtelling!]

Porsche Panamera facelift
Daar is hij dan! Na talloze spyshots, video’s en geruchten hebben we eindelijk de eerste foto’s en specs van de opgefriste Porsche Panamera. Keywords? Minder V8 motoren en meer hybriderommel.

Zullen we met de looks beginnen? Het uiterlijk van de Panamera is niet heel ingrijpend aangepast, maar we spotten wel subtiel aangepaste koplampen, achterlichten en bumpers. Ook kan je nu op de achterbumper ‘staan’. Oftewel: De boel is niet meer glad en rond, er is nu een randje. De achterlichten lijken ook iets minder hoog te zijn geworden.

Onder de motorkap zijn er wat grotere veranderingen. Zo raakt de Panamera S zijn 4.8 V8 kwijt. Die wordt vervangen door een 3.0-liter V6 met twee turbo’s die 420 pk en 520 Nm levert. (+20 pk en +20 Nm)

Daarnaast komt er nog een Panamera S E-Hybrid op de markt. Die heeft ook een 3.0-liter V6 + elektromotor die samen goed zijn voor 416 pk. Deze auto heeft ook een lithium-ion accupakket en een plug-in mogelijkheid. Deze auto lijkt ons ideaal voor Jan-Peter Balkenende.

UPDATE: We hebben meer info over de Panamera S E-Hybrid. Deze 416 pk sterke stekkerauto heeft een topsnelheid van 270 km/h en sprint van 0-100 km/h in 5,5 seconden. Het gemiddelde verbruik (New European Driving Cycle) komt uit op 3,1 l/100 km en hij stoot een miezerige 71 g/km aan CO2 uit. U raadt het al: hierdoor mag hij op 14% bijtelling rekenen. Alle ins en outs lees je HIERRR.

Naast het verdwijnen van de V8 in de Panamera S (de Turbo, met 520 pk, houdt de motor natuurlijk wel) introduceert Porsche met deze facelift ook Executive-uitvoeringen van de Panamera. Dit zijn modellen die 15 cm langer zijn zodat de Chinees koper achterin zijn beentjes beter kan strekken.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, facelift, Hybride, panamera, plug-in, Porsche, shanghai-2013

Vorig bericht: « Dronken Belg parkeert op snelweg en gaat slapen
Volgend bericht: Spitsstroken A4 bij Hoofddorp permanent open »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    2 april 2013 om 18:46

    Ik probeer me heel erg in te beelden hoe het er bij Porsche aan toe moet zijn gegaan toen ze voor het eerst de term ‘poepende hond’ hebben gehoord, wat er vervolgens voor consequenties zijn bedacht voor iedereen die die woorden ooit nog in de mond nam en met hoeveel haast ze een oplossing zijn gaan zoeken…
    Kan je zeker een seizoen comedy mee volschrijven ;-)

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      2 april 2013 om 18:55

      @Alwood: Die term bestond al eerder voor de Kreisler Kruisvuur.
      http://www.youtube.com/watch?v=V6-9jTTwEIQ

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    2 april 2013 om 18:46

    Ik blijf hem mooi vinden!

    Login om te reageren
    • quattromeister zegt

      2 april 2013 om 21:37

      @rufctr01: HAHAHAHA

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        2 april 2013 om 23:17

        @quattromeister: ik anders ook hoor. Prachtige auto, zit bovendien ook voortreffelijk.

        Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      3 april 2013 om 15:17

      @rufctr01: En buiten dat, zal de kwaliteit alleen maar toenemen nu porsche van Vag is

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    2 april 2013 om 18:47

    Wat is er gelift dan? Ik zie nog steeds een lelijke bultrug….

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      2 april 2013 om 19:22

      @jrk68: de koplampen gaan er nu nog makkelijker uit.

      Login om te reageren
    • norge zegt

      2 april 2013 om 19:29

      @jrk68: Boutje, moertje, koplamp, klaar. :)

      Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      2 april 2013 om 19:51

      @jrk68: Dat is bij Porsche altijd de vraag. Wat er precies vernieuwd is.

      Login om te reageren
      • frankylucas zegt

        2 april 2013 om 21:45

        @betonstaal: +10

        Login om te reageren
  4. jobh zegt

    2 april 2013 om 18:48

    Ik vind het nogsteeds geen schoonheid maar t is al een stukje beter

    Login om te reageren
  5. sanjo120 zegt

    2 april 2013 om 18:50

    de nieuwe nissan leaf is heftiger gefacelift

    Login om te reageren
  6. germancarsftw zegt

    2 april 2013 om 18:52

    Hè gatverdamme, wat een gedrocht! It has gone from bad to worse.

    Geef mij maar een Mercedes cls 63 s amg!

    Login om te reageren
  7. felix95 zegt

    2 april 2013 om 18:53

    Die achterkant doet mij denken aan iemand die volop in een citroen bijt. Niet sexy dus..

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    2 april 2013 om 18:53

    Ah, de Multipla heeft eindelijk navolging gevonden. De Panamera, nu met kont-vetrol!?

    Login om te reageren
  9. sandervolvo zegt

    2 april 2013 om 18:53

    wel lekker kontje

    Login om te reageren
  10. MAB zegt

    2 april 2013 om 18:54

    die led strip heeft het zeker niet mooier op gemaakt. het oogt zo goedkoop

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      2 april 2013 om 19:00

      @MAB: verplichte audi invloeden…helaas…

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        2 april 2013 om 19:21

        @Megakix: ik weet niet of het daar nou echt mee te maken heeft, elke merk heeft nu een led strip maar dit oogt gewoon zo goedkoop.

        Login om te reageren
      • quattromeister zegt

        2 april 2013 om 21:37

        @Megakix: wat een bullshit.

        Login om te reageren
    • fristie zegt

      2 april 2013 om 21:30

      @MAB: Tevens ook te gebruiken als richtingaanwijzer

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        2 april 2013 om 22:06

        @fristie: ja zou wel kunnen maar het ziet er nog steeds niet uit.

        Login om te reageren
  11. fristie zegt

    2 april 2013 om 18:56

    Gemiste kans hoor, maar wel een goed excuus voor jullie om nog een review te maken. Jammer dat ze de shooting-brake hebben laten zitten : (

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      3 april 2013 om 11:51

      @fristie: yup…met het VAG-concern heeft ook AB.nl hetzelfde als Autoweek.nl….ze mogen alles lenen en berijden.

      Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    2 april 2013 om 18:57

    Nog steeds even lelijk. Topprestatie hoor Porsche!

    Login om te reageren
  13. utr1984 zegt

    2 april 2013 om 18:59

    De auto was al ff verouderd ja. Te rond voor hedendaagse maatstaven. Prima facelift .Maar de Sport Turismo lijkt mij een fraaiere opvolger.

    Login om te reageren
  14. Lennart95vdk zegt

    2 april 2013 om 19:01

    panamera sport turismo ook in productie graag!

    Login om te reageren
  15. zdev zegt

    2 april 2013 om 19:04

    Nou maar wachten op de Panamera Sport Turismo dan…

    Login om te reageren
  16. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    2 april 2013 om 19:06

    Gemiste kans van Porsche, dit hadden ze wel beter kunnen doen.

    Login om te reageren
  17. Rick-dos zegt

    2 april 2013 om 19:09

    Prachtig! Prachtig! Prachtig! Wat is het toch een prachtige wagen!

    O….Nee…..wacht…..ik zat naar het plaatje van de Porsche Panamera Sport Turismo hier rechts te kijken.

    Never mind.

    Login om te reageren
    • vwally zegt

      2 april 2013 om 19:20

      @Rick-dos: Helemaal mee eens, wat een mooie bak is dat ook zeg..

      Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    2 april 2013 om 19:09

    blijft een prachtig imposant apparaat ..

    kruising van een Fiat Multipla en een jaren 70 Imperial ..

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      2 april 2013 om 23:15

      @lincoln: da’s best een belediging voor Imperial. Zij maakten mooie wagens, mede dankzij Chrysler’s ‘fuselage’ designtaal De Multipla is niet echt mooi, maar mooier dan een Panamera.

      Login om te reageren
  19. vwally zegt

    2 april 2013 om 19:20

    Een beetje strakgetrokken, maar nog steeds niet onwijs mooi.

    Login om te reageren
  20. ej20g zegt

    2 april 2013 om 19:21

    Fijne milieu-hippies allemaal… Wordt er allemaal niet beter op zo, zelfs niet bij Porsche.

    Login om te reageren
  21. KEV9 zegt

    2 april 2013 om 19:28

    Het blijft de ongeslagen winnaar als het gaat om kwaliteit, , snelheid, comfort en luxe.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      2 april 2013 om 19:51

      @Soulmaster: neehoor, aangezien in je de normale wereld (buiten nederland) een cls63 amg met opties voor de prijs van een kale gts kan kopen. Dan is de mercedes dus veel luxer, comfortabeler en sneller.

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        2 april 2013 om 20:10

        @lambo4all: dat is een zwaar aangepaste en opgefokte motor een porsche rijdt probleemloos 3x het klokje rond zie ik een amg nog niet doen

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          2 april 2013 om 23:03

          @Soulmaster: haha grapjas, een 5.5 liter biturbo v8 die +-500pk levert zwaar aangepast en opgefokt? Mercedes heeft die motor zonder aanpassingen tot meer als 1000pk getest, waarbij uiteindelijk de krukass naar zn grootje ging. Gaan gewoon 5 ton mee hoor als je er normaal mee omgaat. Het is geen vag!

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            2 april 2013 om 23:19

            @lambo4all: Porsches gaan ook rustig zo lang mee. Maar ik ben het ook niet eens met Soulmaster’s reactie, de motoren van Mercedes zijn ook érg goed.

            Login om te reageren
  22. Donstil zegt

    2 april 2013 om 19:31

    Vind die achterkant eigenlijk best opgeknapt maar die foto van de beenruimte is wel echt een mop, het lijk zo net ruim :D

    Login om te reageren
  23. bleguijt zegt

    2 april 2013 om 19:32

    Die foto 3 lijkt wel een soort van LWB, of is dat gewoon de belichting en positionering?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 april 2013 om 23:00

      @bleguijt: ik denk dat foto 3 en de interieur foto van de achterbank van een verlengde versie zijn. En die is niet moeders mooiste.

      Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    2 april 2013 om 19:35

    Balkenende slaapt niet vannacht.
    En morgen ligt zijn bureaulade vol met folders.

    Login om te reageren
  25. mercedesclk350 zegt

    2 april 2013 om 19:37

    Wauw, het nummerbord achter zit lager en hij heeft ledstreepjes gekregen! De facelift van de eeuw!

    Serieus, bij die ingepakte camo-plaatjes dacht ik al dat het niet heel veel anders zou zijn. Het klopte!

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    2 april 2013 om 19:44

    Zie je dat vouwtje in de bumper aan de onderkant van de koplamp? Daar zat voorheen het schroefje om de koplamp los te halen. True story.

    Login om te reageren
  27. ronin1130 zegt

    2 april 2013 om 19:44

    De Turbo versies behouden toch nog hun V8? Please?

    Login om te reageren
  28. Carreza zegt

    2 april 2013 om 19:44

    De achterkant is er niet bepaald op vooruit gegaan. Dat ze maar snel die Shooting brake op de markt brengen, ziet er veel beter uit.

    Login om te reageren
  29. rotjeknor zegt

    2 april 2013 om 19:46

    Netjes. Je ziet nogsteeds de “oude” Panamera, maar dan nét iets anders.

    Login om te reageren
  30. berlinetta zegt

    2 april 2013 om 19:46

    En die V6 is uit de schappen van Audi? Lijkt er wel op. Dat maakt zo’n auto toch een stuk minder aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  31. kapiteinaudi zegt

    2 april 2013 om 19:50

    What the fuck have they eaten?! Dit ziet er nog lelijker uit dan de vorige!

    Login om te reageren
  32. w0o0dy zegt

    2 april 2013 om 19:50

    Guttegut (en nee dat is niet de overtreffende trap van gut) het mocht weer eens geen drol kosten…. want ze maken al nauwelijks winst natuurlijk.

    Login om te reageren
  33. brabantia zegt

    2 april 2013 om 20:07

    Argh. Nogsteeds is ie niet van die achterkant af -_-

    Login om te reageren
  34. baseone zegt

    2 april 2013 om 20:09

    ai ai ai ai Porsche….. hij is…. eh.. niet bijster geslaagd…

    Login om te reageren
  35. spotu2 zegt

    2 april 2013 om 20:11

    Uhhhh… niets veranderd? Ach, vernieuwing bij Porsche.

    Login om te reageren
  36. spotu2 zegt

    2 april 2013 om 20:12

    Uhhhh… niets veranderd? Ach, vernieuwing bij Porsche is nooit echt spannend.

    Login om te reageren
  37. agera zegt

    2 april 2013 om 20:14

    Ik ben heel blij dat ze deze “poepende hond ” achterkant behouden hebben, dit maakt hem een echte Panamera. Ik ben hier wel dol op moet ik zeggen in de juiste kleurstelling, want ook de Audi A7 kan ik waarderen. De Panamera gewoon zo ongewijzigd houden en de Sport Turism erbij doen. Dus een en en situatie en geen of of situatie.
    In het wit met mooie velgen en met de spoiler is het een prachtig wagen. Mocht ik het geld hebben voor een dure comfortabele vierdeurs zou ik twijfelen tussen een Panamera en de nieuwe S-Klasse.

    Login om te reageren
  38. ropbp zegt

    2 april 2013 om 20:15

    Whahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaa, hier wil je toch nog steeds zelfs dood niet in gezien worden. Een voordeel voor de smakelozen die er wel een hebben gekocht: de ouwe blijft zijn waarde (ehhh…….) houden, want de rest ziet het verschil toch niet met een nieuwe.

    Login om te reageren
  39. reddeautorai zegt

    2 april 2013 om 20:24

    Geen paniek, het is juist een hele normale facelift. Alleen de voorkant wordt strakker getrokken terwijl er van achter steeds huidplooien bij komen.
    Het is te hopen dat voor panamera eigenaren niet hetzelfde geldt als voor een hond en zijn baas. Deze schijnen in de loop van de tijd ook steeds meer op elkaar te gaan lijken.

    Login om te reageren
  40. BrutaalAapje zegt

    2 april 2013 om 20:29

    Nah, ik vind het wel mooie bak. Zeker van binnen. De auto is niet zo fotogeniek. Toen ik hem voor het eerst aanschouwde in het eggie was ik toch onder de indruk… Dit had ik ook met de Audi A5. Op de foto geen bal aan maar irl een gave kar..

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      2 april 2013 om 21:54

      @BrutaalAapje: misschien kun je op korte termijn even bij een goede opticien langs voor een oogmeting. Waarschijnlijk gaat er wereld voor je open (als je je nieuwe brilletje op hebt natuurlijk).

      Login om te reageren
      • BrutaalAapje zegt

        2 april 2013 om 22:11

        @ropbp: Jij mag de Panamera een kakkende hond vinden. Jij doet mij denken aan een schijtende kameel…

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          3 april 2013 om 00:35

          @BrutaalAapje: kakkende hond? Zie je wel, zelfs lezen kun je niet :-). En dat zegt dan een aap………

          Login om te reageren
          • BrutaalAapje zegt

            3 april 2013 om 08:35

            @all: Bah, ik hoor nog steeds een kameel schijten. Heeft er iemand een tip hoe je van zo’n smerig beest af kunt komen?

            Login om te reageren
  41. Burdy zegt

    2 april 2013 om 20:32

    Is de v6 met die drukvullers ook iets voor de rs4/5??? Volgende generatie

    Blijft een lelijke Porsche. Ook al zou het geweldig rijden…..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 april 2013 om 20:54

      @Burdy: Ja je kunt je geld er wel op inzetten dat dat blok daar idd in komt te liggen. Zal nog wel een en ander aangepast worden. Het vermogen zal sowieso omhoog gaan.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 april 2013 om 20:54

      @Burdy: liever niet. Vinden de Audi bashers niet zo leuk als Audi’s opeens aantoonbaar betrouwbaar zijn.:) En nee, ik bedoel niet perse iemand hier.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 april 2013 om 21:58

        @ej20g: het blok is van Audi geloof ik. Porsche heeft geen eigen v6.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          2 april 2013 om 22:12

          @berlinetta: maar wel (lichterlijk) aangepast altijd. Dat zou een verschil kunnen maken. Maar dat is iets wat de tijd uit moet wijzen.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            2 april 2013 om 22:30

            @ej20g: Ja dit blok is zelfs flink aangepast. Voor zover ik weet levert Audi dit alleen met 310 en 333 pk. Hier is dus wel het een en ander aan gesleuteld. Maar toch had ik liever gezien dat Porsche er een eigen motor in gelepeld had.

            Login om te reageren
            • ej20g zegt

              2 april 2013 om 23:15

              @berlinetta: ik ook, maar het is niet anders. Toch zal het niet als een Audi blok aanvoelen. Bij Porsche weten ze wat ze moeten doen.

              Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              3 april 2013 om 12:49

              @berlinetta: flinkt aangepast? gewoon wat tweak en misschien grotere turbo’s.. wat ze bij VAG hebben gedaan is dus meer eenheidsworst en de designers zijn al sinds de golf 5 naarhuis gestuurd.

              Login om te reageren
  42. autorobin zegt

    2 april 2013 om 20:43

    Lelijker geworden. Jammer dat ze niet de nieuwe achterlichten er in hebben gezet

    Login om te reageren
  43. barbro zegt

    2 april 2013 om 20:47

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft…..

    Login om te reageren
  44. salberts93 zegt

    2 april 2013 om 20:48

    wat ze gedaan hebben eraan is zeker een verbetering, die nieuwe koplampen zijn een flink stuk beter dan ze waren! Jammer dat er niet iets meer gebeurd is want een echte looker is het nog steeds niet

    Login om te reageren
  45. raoulkroes zegt

    2 april 2013 om 20:51

    Bah. Hij is er niet echt op vooruit gegaan..

    Login om te reageren
  46. ej20g zegt

    2 april 2013 om 20:55

    Tsjah, jammer van de V8 want die klonk altijd erg goed. Dat krijg je met al die milieuhippies. Verder is het gewoon weer een Panamera, dus ik vind ‘m erg mooi.

    Login om te reageren
  47. ukbob zegt

    2 april 2013 om 20:58

    Oef…. Ik heb de huidige Panamera altijd wel ‘verdedigd’ als daar mensen over aan ’t klagen waren. Maar kan dit niet echt een verbetering noemen..
    De achterkant is nog steeds niet echt een beauty.

    Login om te reageren
  48. glennie zegt

    2 april 2013 om 21:01

    Achterkant stuk mooier geworden!

    Login om te reageren
  49. BloodSeaker zegt

    2 april 2013 om 21:08

    Mmm

    Aan de achterlichten is duidelijk de VW signature te zien. Ik dacht meteen aan de Beetle enzo.
    Je zult er maar boodschappen in willen stoppen seg. Goed voor een hernia of 2 :/

    Al bij al beter dan de vorige, maar het zij aanzicht is precies wel heel bizar?
    Zal wel aan mij liggen (:

    Login om te reageren
  50. kaasboerin zegt

    2 april 2013 om 21:09

    Subtiele wijzigingen dus.
    Gelukkig hebben wij de 4.8 atmo V8.

    Login om te reageren
  51. maurits123 zegt

    2 april 2013 om 21:27

    Beetje golf 6 – 7 facelift.
    Zoek de verschillen!

    Login om te reageren
  52. thomcarspotter zegt

    2 april 2013 om 21:33

    oh nee jongens, die achterkant ziet er niet uit!!!

    Login om te reageren
  53. bakkertje10 zegt

    2 april 2013 om 21:51

    Eens een lelijke auto, altijd een lelijke auto

    Login om te reageren
    • carsandmore zegt

      2 april 2013 om 22:36

      @bakkertje10: +100 ben het helemaal met u eens.

      Login om te reageren
  54. workhardplayhard zegt

    2 april 2013 om 21:53

    Nu is die een stuk gestroomlijnder, Mooi! Zou liever een panamera hebben dan bv een cls

    Login om te reageren
  55. drivingmenny zegt

    2 april 2013 om 22:06

    Is de middengrijze poeperd met kenteken S-GO 3223 nou een verlengde?

    Login om te reageren
  56. jawi94 zegt

    2 april 2013 om 22:12

    Nog steeds lelleke kont

    Login om te reageren
  57. mashell zegt

    2 april 2013 om 23:03

    Gekleurde remschijven op zo’n auto is als sneakers onder een kostuum. Toch minstens een beetje raar.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      3 april 2013 om 00:02

      @mashell: hangt er vanaf welke kleur. De gele PCCB’s vind ik persoonlijk altijd zéér lekker staan.

      Login om te reageren
  58. Maurice16 zegt

    2 april 2013 om 23:39

    Hoewel ik de huidige Panamera een prachtige wagen vind, is dit toch wel jammer! Kijk nou, die achterkant! Waarom?

    Login om te reageren
  59. Lucb zegt

    2 april 2013 om 23:44

    Wat een achteruitgang is dit. Die achterkant ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  60. autogek123 zegt

    3 april 2013 om 12:31

    Wat een geitenwollen sokken muesli bak zeg die Panamera. Ohh nee, dat geld natuurlijk alleen voor een Toyota hybrid als die 14% bijtelling heeft. :P

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      3 april 2013 om 13:08

      @autogek123: als een auto in de 14% bijtellling valt met minder dan 200pk is het inderdaad automatisch een geitenwollen sokken muesli bak

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        3 april 2013 om 13:52

        @melkkoe: Ohhh, er zijn dus uitzonderingen die wel staatssubsidie van “jullie” belastingsgeld mag gebruiken. ;-p

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          3 april 2013 om 14:51

          @autogek123: staatsubsidie? een minder belachelijk hoge CO2 belasting is nog altijd geen subsidie.

          Zo doet de staat het misschien voorkomen, maar zelfs autos als een prius en deze panamera leveren de staat nog genoeg geld op om heel wat bijstand, kinderbijslag en weet ik allemaal wat uit te keren.

          Login om te reageren
          • autogek123 zegt

            3 april 2013 om 23:07

            @melkkoe: Zeker nieuw hier? ;) Dat schrijf ik dus al jaren hier op Autoblog.

            Login om te reageren
  61. jayk zegt

    3 april 2013 om 12:58

    Vind hem al iets beter maar die achterkant is er nog lang niet

    Login om te reageren
  62. E34M5Touring zegt

    3 april 2013 om 15:11

    Still Fugly, maar dan nu met 14% bijtelling…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 april 2013 om 12:32

      @E34M5Touring:
      Het uiterlijk van een 14% hybride had hij al, nu dus ook de muesli aandrijflijn.

      Login om te reageren
  63. pand zegt

    3 april 2013 om 21:22

    Dit wordt de nieuwe leasetopper!

    Login om te reageren
  64. generalmotors zegt

    4 april 2013 om 12:27

    Waarom maken ze de achterkant nu nog lelijker dan dat ie al was

    Login om te reageren
  65. jodocus zegt

    7 april 2013 om 03:02

    Geeuw-geeuw, slaapverwekkend zo’n nieuwe of gefacelifte Porsche.
    sinds Porsche ergens in de jaren ’30 van vorige eeuw de Volkwagen Kever ontwierp hebben ze steeds hetzelfde modelletje uitgemelkt.
    Het eerste sportwagentje de Porsche 356 was een platgeslagen VW kever die werd door gefacelift tot de huidige en vorige 911’s. De Panamera is een uitgerekte en platgestreken VW-kever, de cayenne een dikke opgeblazen versie.

    maar toch wel heel fijn voor de mensheid dat ze die V8 afvoeren en nu een hybride in het gamma toevoegen ! Dat is pas vooruitgang!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North