• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshot: Porsche Panamera prototype

Auteur: Dennis, gepost 13 september 2006 om 23:24 – 46 Reacties

Porsche Panamera Prototype


Eerder gingen er nog geruchten van een Porsche Panamera prototype gecamoufleerd als Audi of BMW, maar nu is het Panamera prototype voor het eerst vastgelegd zonder jasje van een ander merk.

Helaas is ‘ie nog niet zo sexy als op de impressies die we eerder zagen en de Subaru blauwe kleur help dan ook niet echt, maar er wordt ongetwijfeld hard gewerkt aan z’n sex-appeal. Vanuit het geruchtencircuit hoorden we eerder ook al geluiden dat we eind deze maand in Parijs wellicht een pre-productiemodel mogen verwachten. Ik laat mij straks graag verrassen, maar ik reken nergens op (via: caradisiac.com).

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Mercedes-Benz E55 AMG: The Beast
Volgend bericht: Honda onthult de Civic Type-R »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nee! Die andere Rick zegt

    13 september 2006 om 23:30

    Waarom krijg ik 968 visioenen?!

    Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    13 september 2006 om 23:45

    Ik kan me haast niet voorstellen dat de productie-versie ook maar in de verste verte op deze foto zal lijken…
    Dat mag ik hopen tenminste voor Porsche!

    Login om te reageren
  3. ashton zegt

    14 september 2006 om 00:01

    hier gaan ze hun broek aan slijten, komaan dit koopt toch niemand

    Login om te reageren
  4. Bas zegt

    14 september 2006 om 01:37

    Mijn god, hopelijk veranderd er nog veel voordat deze auto in productie gaat. Hij is echt lelijk. Vanaf de neus tot aan de B-stijl denk je nog aan een sportieve auto, tot daar aan toe heeft de auto een elegante snelle lijn. Maar daarna maken ze er een 4 deurs sedan van. Die spoiler lijkt er ook achteraf opgezet. Ik vond de eerste foto’s/impressies van de auto veel mooier.

    Login om te reageren
  5. henk zegt

    14 september 2006 om 08:34

    dit lijkt idd nog echt nergens op!

    Login om te reageren
  6. bertje zegt

    14 september 2006 om 08:47

    het lijkt of ze er vrij laat achter zijn gekomen dat de personen op de achterbank ook hoofdruimte nodig hebben!! die daklijn uit de impressies was kennelijk toch iets te mooi om waar te zijn.

    Login om te reageren
  7. Bram zegt

    14 september 2006 om 08:57

    hahahah die achterkant is zo ontzettend prachtig ingepakt :D Dit kun je echt niet ‘zonder jasje’ noemen. Hij heeft z’n jasje aan de voorkant wat openhangen misschien, maar die achterkant kan gewoon niet echt zijn.

    Ik denk dat onder die bentley-achtige c-stijl een heel wat schuiner aflopende daklijn verscholen zit! Vooral als je op die ontwerpschets die een jaar geleden door porsche werd geshowed moet afgaan.

    Login om te reageren
  8. Remco zegt

    14 september 2006 om 09:06

    Whahaha…en dat noemt men de concurrentie van Aston Martin Rapide??

    Login om te reageren
  9. mr. ilovemorethan600hp zegt

    14 september 2006 om 09:09

    @ Remco
    inderdaad als porsche dat gaat gebruiken in de strijd tegen de AM, ben je beter als met een bmw m5

    Login om te reageren
  10. mvagusta zegt

    14 september 2006 om 09:24

    Boven de Spoiler zit nog een gedeelte opgehoog/opgeplakt. Daardoor lijkt hij helemaal hoog aan de achterkant! Maar door dat weg te denken zit er nog heel weinig vorm in die auto!
    Heeft Aston Martin ongeveer 100x beter gedaan!

    Login om te reageren
  11. Kachel zegt

    14 september 2006 om 09:35

    Ik krijg het idee dat niet iedereen hier begrijpt waarvoor een testmodel precies gebruikt wordt.

    Login om te reageren
  12. Remco zegt

    14 september 2006 om 10:08

    @ Kachel

    Ik begrijp heus wel waarom een testmodel wordt gebruikt. Een deel daarvan is om hun werkelijke body te verbergen, dat kan ook wel mogelijk zijn ja.

    @ mr. ilovemorethan600hp

    M5 kun je niet als concurrentje zien van Rapide, dat is heel wat anders. M5 is gewoon een sportsedan van een ander kaliber, daarbij moet je denken aan de concurrentie van Audi S4/S6 of Mercedes AMG-versies. Voor de Rapide zie ik nog geen concurrentie. Nou ja…Mercedes CLS misschien?

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    14 september 2006 om 10:17

    als dit wel lijkt op de echte wagen dan hebben ze gedaan wat ik niet voor mogelijk hield: een auto maken die nog lelijker is dan de Cayenne. Wat een kansloos hok is dit…. maar goed, ik denk dat Porsche wel iets beters in de pijplijn heeft en dat dit echt alleen maar een body is om componenten te testen.

    Login om te reageren
  14. Kachel zegt

    14 september 2006 om 10:21

    @Remco
    Een testmodel wordt op de openbare weg getest om te kijken of de motor, het onderstel en alle mechanische onderdelen naar behoren werken. Uiteraard wordt de carrosserie zoveel mogelijk afgeplakt cq anders gemaakt om het definitieve ontwerp nog niet te laten zien. Anders is het nieuws bij de definitieve onthulling geen nieuws meer.
    Reacties als “en dat noemt men de concurrentie van Aston Martin Rapide??“, “hier gaan ze hun broek aan slijten, komaan dit koopt toch niemand” en “het lijkt of ze er vrij laat achter zijn gekomen dat de personen op de achterbank ook hoofdruimte nodig hebben!! die daklijn uit de impressies was kennelijk toch iets te mooi om waar te zijn” gaven mij het gevoel dat niet iedereen dit begrijpt. Vandaar mijn reactie.

    Login om te reageren
  15. Remco zegt

    14 september 2006 om 10:32

    @ Kachel

    Ah…een beetje humor kan geen kwaad he? Maar ik ben het zeker met je eens, dat het nog maar een testmodel is waarvan we nog geen conclusies aan kunnen trekken. Het is gissen en speculeren hier. Dus vandaar die leuke reacties.

    Testmodellen worden niet alleen gecontroleerd op aandrijfsysteem en motor, maar ook hoe de auto zich aan de wensen van de bestuurder reageert o.a. wegligging en comfort. Om toch eigenlijk de wegligging en comfort te testen, moet je wel met een model komen dat “zo ongeveer” gelijk is aan definitieve model. Dit met name voor de lasten zoals het zwaartepunt en de verdeling van de lasten over alle wielen.

    Login om te reageren
  16. ashton zegt

    14 september 2006 om 10:36

    @ kachel

    het is eerder jij die mij niet begrijpt, de grove lijnen van de auto staan er al. Natuurlijk weet ik dat de velgen niet die van het productiemodel zijn, en dat porche een blauw plastiek over de auto heentrok, maar het is niet dat ze hopen karton onder dat plastiek hebben gestoken om de wagen onherkenbaar te maken. Ik had het dan ook niet per difinitie om het design. Het gaat mij hier ook om het concept, nu kan de cayenne ‘waar ook niet iedereen spontaan handje klap doet voor het resultaat’ een verkoopsucces zijn maar ik vind dat porche zijn ziel heeft verkocht door mee te doen aan de suv hype, maar economische belangen spelen hier een rol in. Zo denk ik net over deze wagen, dit heeft niks meer van doen met een idee dat ik me met porche voorstel.

    Login om te reageren
  17. Kachel zegt

    14 september 2006 om 10:37

    @Remco
    Humor kan zeker geen kwaad, alleen heb ik het idee dat niet iedereen zijn reacties met humor schrijft. Maar goed, ik zal er niet meer over zeuren.

    En voor wat betreft je 2e alinea, je hebt helemaal gelijk, was het vergeten erbij te zetten.

    Login om te reageren
  18. smaakversterker zegt

    14 september 2006 om 10:39

    achterkant lijkt op een liftback corolla e11…

    Login om te reageren
  19. Kachel zegt

    14 september 2006 om 10:42

    @Ashton
    Als je het zo definieert dan heb ik je reactie inderdaad verkeerd begrepen. Excuus.
    Het heeft idd niks meer te maken met een Porsche, wat ik overigens ook schande vind, maar misschien moeten we er aan wennen. Voor wat betreft die hopen karton, ik denk juist wel dat ze de achterkant behoorlijk veel gecamoufleerd hebben. Er klopt gewoon niks van. Om over die spoiler, die het productiestadium naar mijn idee nooit en te nimmer gaat halen, nog maar niet te spreken.

    Login om te reageren
  20. ashton zegt

    14 september 2006 om 10:46

    @ kachel

    is niks, ik had mijn eerste reactie ook beter kunnen afwegen. Als ik ze nu terug kijk is het wel plat en goedkoop gezegd. Het was laat gisteren ‘als dat geld als exuus’ :-).

    Login om te reageren
  21. rjb zegt

    14 september 2006 om 11:27

    Ik vind hem hier wel erg op lijken Bugatti EB112

    Login om te reageren
  22. rjb zegt

    14 september 2006 om 11:27

    http://img207.imageshack.us/img207/8636/image03bo2.jpg

    Login om te reageren
  23. tompi zegt

    14 september 2006 om 11:45

    lijkt op een platgedrukte cayenne

    Login om te reageren
  24. Bram zegt

    14 september 2006 om 12:04

    @ rjb > is dat niet een bugatti?

    @ de rest > dit is een rijdend lab jongens, niet het uiteindelijke model dat ze oppoetsen en op een show gaan presenteren.

    Login om te reageren
  25. Ome henk zegt

    14 september 2006 om 12:04

    beetje bentley alike aan de achterkant .. mja, ik hoop dat ze nog veel moeten aanpassen, want zo koopt niemand hem

    Login om te reageren
  26. Bram zegt

    14 september 2006 om 12:07

    @ rjb > ja het is een bugatti, want dat zei je al :P

    wat kan ik toch goed lezen!

    over die bugatti:
    hij doet bij de c-stijl idd beetje aan denken, die welving over het achterspatbord.

    Login om te reageren
  27. Kachel zegt

    14 september 2006 om 12:17

    @Ome henk
    Sssst, niet verder vertellen, maar heb net Porsche aan de lijn gehad en hij gaat precies zo in productie. Met spoiler en de auto wordt alleen leverbaar in deze schitterende blauwe kleur. Het handige is gelijk dat als je schade hebt, je de auto niet meer hoeft over te spuiten, je kan er gewoon een sticker overheen plakken…

    Login om te reageren
  28. Porsche Fan zegt

    14 september 2006 om 12:45

    Wacht maar jongens
    dit wordt een model die iedereen zal willen hebben

    :D

    Login om te reageren
  29. Trevor zegt

    14 september 2006 om 14:02

    ik denk dat ze toch ff bij ASTON (rapide) of Mercedes (CLS) moeten gaan kijken hoe het moet…. Dit ziet er echt gewoon NIET uit!!

    Login om te reageren
  30. JH zegt

    14 september 2006 om 14:08

    Wat loopt iedereen toch te klagen. Denk je nou echt dat dit het productiemodel is? Er is overduidelijk extra plastic op de deuren en achterkant geplakt. Er is onder het tape te zien dat het raam achter verder doorloopt. Aan de proporties te zien is de wagen hetzelfde als de schets die Porsche heeft laten zien…

    Login om te reageren
  31. Dink zegt

    14 september 2006 om 14:24

    Ik dacht nog “zal ik even mailen”, maar ik vond ‘m zo lelijk . . . Pak op die 928 en geef er een klein tikje tegen, dan kunnen we weer verder Porsche!!!

    Login om te reageren
  32. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 14:47

    @ kachel

    haha, jij hebt dus wel humor. je naam alleen al wie noemt zich zelf nou ‘kachel’?

    onntopic:

    Ik vind dit zeker niet geslaagd. Ik denk/hoop niet dat dit het productie model word, maar het zou wel kunnen. die achterkant is typisch porsche, leg je hand maar op de achter portier zodat de achterste ruit niet meer te zien is, je ziet dan een verhoogde 911. Het lijkt net alsof ze gewoon een stuk tussen een 911 hebben geplakt, en hem wat verhoogd hebben. Ziet er niet uit.
    Ik denk dat ze beter een beetje de coupe lijnen van een cls kunnen gebruiken, dat zal hem wat sportiever en ‘coupe achtiger’ maken.

    Login om te reageren
  33. Kachel zegt

    14 september 2006 om 15:13

    @slk
    Ach, bijnamen ontstaan door bepaalde meegemaakte situaties….

    Overigens, hebben ze niet hetzelfde geintje uitgehaald met de Cayenne? Dat is toch ook gewoon een opgehoogde 996?

    Login om te reageren
  34. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 16:26

    @ kachel

    De voorkant wel ja, maar de rest niet. Overigens vind ik de cayenne echt een TOP! auto, maar dat heb ik een paar topics terug al duidelijk gemaakt.

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    14 september 2006 om 16:33

    neeeeeeeeeee…. die vooruit moet platter :shock:

    Login om te reageren
  36. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    14 september 2006 om 16:51

    Ehm jongens, dit is allemaal neit waar. Het is de nieuwe M5 maar dan vermomt als een Porsche Panamera.

    Login om te reageren
  37. silasse zegt

    14 september 2006 om 17:40

    Ik hoop dat ze er iets van maken, en als ze het ook werkelijk doen zal het een topper worden.

    Login om te reageren
  38. slk55 amg zegt

    14 september 2006 om 17:51

    @ Jan-Jaap-Karel-Kees

    Een nieuwe m5? meestal was het omgekeerd een panamera in een m5. De nieuwe m5 komt toch pas in 2009? Hoe weet je zo zeker dat dit een m5 is?

    Login om te reageren
  39. Friedrich zegt

    14 september 2006 om 20:01

    Wat een gedrocht. Het zou in China of Korea ontworpen kunnen zijn. Dit legt het tien keer af tegen de Aston Martin Rapide. Ik neem aan dat deze body alleen nog maar is om de onderhuidse techniek te testen. De vormgeving moet heel anders worden, anders zie moet Porsche voor de verkopen het alleen hebben van zijn naam.

    Login om te reageren
  40. Alwood zegt

    14 september 2006 om 20:04

    ik hoop echt dat de productie versie niet eens een klein beetje op deze lijkt… dat zou o.a. echt té simpel zijn om gwn de voorkant van een 911 te gebruiken.

    verder hoop ik dat porsche met dit model eindelijk iets écht nieuws op de markt zet. de cayenne was ook té duidelijk een porsche (om maar ff een rare zin te maken).

    ik hoop dus dat ze een auto maken waarvan iedereen eerst loopt te klagen dat het toch echt geen porsche is, maar die uiteindelijk een heel mooie auto blijkt te zijn… als je verder kijkt dan porsche lang is.

    Login om te reageren
  41. Alwood zegt

    14 september 2006 om 20:06

    bmw-7-met-spoiler achterkant doet em trouwens ook niet goed :-P

    Login om te reageren
  42. mvagusta zegt

    14 september 2006 om 20:10

    Dekster… Die voorruit staat inderdaad wel erg recht! Dit zijn toch details die wel belangrijk zijn in het testtraject van een auto! Hopelijk slijpen ze dit ook nog wel glad!

    Login om te reageren
  43. Alwood zegt

    14 september 2006 om 20:30

    om nog ff op een aantal reacties mbt deze pre-productie te reageren… uiteraard gaat ie niet zo in productie… maar de lijnen die in en onder deze vorm kunnnen zitten vind ik wel heeeeel standaard.

    daarmee voeg ik me bij de mensen die de Rapide het voordeel van de twijfel geven omdat die veel radicaler en daarmee meer supercar-like vormen heeft wat ik bij een merk als porsche absoluut zou waarderen.

    Login om te reageren
  44. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    14 september 2006 om 21:10

    @ SLK55
    ;)

    Login om te reageren
  45. Porsche Fan zegt

    15 september 2006 om 12:08

    De eerste spypshot van de panamera en iedreen loopt de klagen :s

    joehoe hij komt in 2009 op de markt ze hebben nog 2 jaar de tijd om hem af te krijgen. wat een gescheur :S

    Login om te reageren
  46. dylhan zegt

    16 september 2006 om 08:55

    OMFG dis egt te erg hoor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North