Heb je ook zo’n hekel aan van die bijdehandte mensen die altijd ’told you so’ zeggen? Wij ook, maar toch: told you so! Natuurlijk komt er een SLS AMG Black Series, en met zo’n monster moet Mercedes wel een paar rondjes de Ring op natuurlijk.
In eerste instantie zou je je nog kunnen vergissen, en denken dat je gewoon met een SLS met een mat wrapje te maken hebt. Kijk echter nog een keer goed, en je ziet de gepopnagelde wielkasten, terwijl ook de voorkant met camouflage is dichtgetimmerd om te verhullen dat we met een ietwat gewijzigde bumper met MOAR luchtinlaat te maken hebben.
Omdat het vooronder een V8 met flink veel inhoud moet accomoderen is de motorkap lekker lang, en met die geprononceerde wielkasten komt het geheel nog platter en scherper over. Ik moest zelfs even denken aan de Cadillac Ciel Concept, hoewel de motorkap daar bij nader inzien niet genoeg voor bolt.
Hoeveel pk’s er op de standaard 571 komen, en hoeveel kilo’s er van de standaard 1.695 worden afgesnoept zal de tijd moeten leren. Tot dan hebben we in ieder geval de eerste foto’s voor jullie.
Nog een beetje sneller en scherper. Maar wat moet je ermee? Standaard SLS is snel genoeg voor mij in ieder geval.
Waarom een G65 AMG? Waarom een Ferrari 599 tunen? Er is kennelijk vraag naar. Bovendien kunnen we de gewichtsbesparing alleen maar toejuichen lijkt me.Jammer alleen dat ie onbetaalbaar wordt :)
@fiatsco: Voor jou? Jij rijd er 1 dan?
ben benieuwd
Wel mooi die camouflage aan de voorkant ,ik zou het zo houden .
ziet er dik uit maar ik hoop dat ze ook nog een dtm doen net zo als bij de clk, die heb zo’n lekkere spoiler er op :)
@veyronlover: Dat zal er helaas niet inzitten omdat Mercedes er in de DTM op het moment voor kiest om een C-Coupé model racer in te zetten.
@gschoots: o ja vergeten maar dat is inderdaad zo nu je het zegt
Ik zou zeggen dat die a\uto dat helemaal niet nodig heeft!
Hij ziet er op het eerste gezicht veel lelijker uit dan zonder die brede spatborden, ik hoop dat dat gaat veranderen!
Waarom wil je nog een standaard SLS als je dit ding kan krijgen… tenzij je een cabrio wil.
@xilver: een standaard sls zal iets comfortabeler rijden. Vering in een black series is vaak heel hard en stuiter je al uit je kuipstoel bij een grindkorreltje dat op de weg ligt.
@reinier73: Ah, dat is ook weer waar. Was de vergelijking tussen een SL en de SL BS al vergeten ;-) Hardere vering, grotere draaicirkel,…
Ik denk zelfde vermogen, en aanzienlijk minder gewicht. En meteen homologatie van de SLS GT3.
Zijn er ook filmpjes? Dit vraagt om geluid …..
jhhaaa mooi mooi, hopen dat ie net zo’n monster wordt als de SL 65 AMG black series
@love4sportcars:
Denk het niet, vermogen zal fors lager uitvallen, en het koppel al helemaal.. Het gewicht gaat dat niet helemaal compenseren, ben ik bang..
@EJS: Je hebt het wel over Mercedes ;-) Die lui zullen er wel voor zorgen dat de SLS de naam Black Series waardig wordt. Het gaat hier tenslotte om het topmodel van Mercedes/AMG en zal het dus zeker niet mogen onderdoen aan de SL BS.
@xilver:
Moa, weet niet of dat waar is.. Denk dat deze weliswaar op een bepaalde manier meer hardcore dan de SL65 BS wordt, maar de SL heeft een huge V12 met 2 turbo’s, 1000 nm en 670 pk en werd vooral zo’n beest genoemd omdat hij eigenlijk oncontroleerbaar veel vermogen had.. Verwacht de de SLS BS toch wat ‘verfijnder’ wordt. Bovendien is de SLS qua prijskaartje iig niet het topmodel van Mercedes.. de gewone SL65 doet 312.800, de SL65 BS 486.169, de SLS ‘slechts’ 256.200, verwacht eerlijk gezegd ook niet dat de SLS BS over de 4 ton heen gaat..
@EJS: Daar heb je inderdaad wel een punt. Een SL BS is onverantwoord rondrijden ;-) en inderdaad de duurste van het stel.
@xilver:
Ja, en hoe bruut de SL65BS dan ook is, ik zou er geen hoeven hebben want ik zou binnen no-time de auto en wss ook mezelf total loss hebben ;) Van de SLS BS moeten we dat nog gaan zien, maar vind dat iig een begeerlijker auto…
Waarom al die spyshots van ingepakte auto’s? Wacht totdat hij naakt gespot wordt ipv deze onzin
de SLS heeft het niet nodig, maar het is natuurlijk van harte welkom :mrgreen: gewichtsbesparing zal hem goed doen
Er waren ookal spyshots van de C63 sedan BS.
@The360box: Yep, die staan hier: http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/11/spyshots-mercedes-test-de-c63-amg-bs-sedan
Hoezo?
@sir_smokalot: Nee zomaar :o
@benjamin1 ga lekker naar autoweek.nl ;-)
Wat ik nou jammer vind van Mercedes AMG is dat er altijd wel verschillende versies van een model zijn. Zoals S63 en S65.. Van de CLK heb je standaard AMG, de black series en DTM…
En dan maak je een bijzondere auto als de SLS wat gebaseerd is op de 300SL.. Ik vind dat je dan als je zoiets maakt het ook zo moet laten. Geen dingen als black series erbij. Ik vind dan dan dat de bijzonderheid een stuk minder wordt. Dat heb ik bij de CLK het meest. Bij een CLK AMG denk ik eerder aan de black series dan de originele AMG. Waarom? Omdat je vaker spots, filmpjes en nieuws enzo van de Back Series tegenkomt..Die krijgen meer aandacht en vergeet je langzaam aan de originele.
Nordschleife immer +10miljoenmiljard :D
@sir_smokalot Lees jou berichten op de Frontpage het allerliefst trouwens tegenwoordig, prettige schrijfstijl, niet te irritant zoals sommigen op AB. Mag ook weleens gezegd worden, dus: ‘chapeau’ ;)
Ontopic : Vind de standaard SLS AMG al aardig ‘black’ hoor? Ik zou bijna zeggen, wat moet er nog beter aan? Als ik de review en filmpjes zo bekijk is het een aardig fijne, snelle en uitgebalanceerde bak.
Als ie dan toch black moet, dan zou het puur moeten zijn voor het uiterlijk in mijn opinie.
De SLS is een vrij comfortabele en relatief softe GTer, dus het kan altijd strakker, harder en bruter. En ja, heb de SLS gereden.
De SLS is een vrij comfortabele en relatief softe GTer, dus het kan altijd strakker, harder en bruter. En ja, heb de SLS gereden.
Ik vermoed zo’n 30 pk meer, zodat we aan een mooi rond getalletje zitten, en maximaal 100 kg gewichtsbesparing.
The usual eigenlijk, aangepast uitlaatsysteem, betere luchtaanzuig, lichtere velgen, lichtere stoelen, bepaalde bodypanelen die wat lichter zijn uitgevoerd enz…Niets té fancy, maar wel met een “leuk prijsje” lol.
Dit gaat in ieder geval wel een serieuze concurrent worden voor de gevestigde waarden me dunkt.
“Typically, Black Series performance enhancements have included weight reduction, bucket seats and exterior alterations.The SLS AMG Black Series will also have increased engine performance, which will have a minimum output of 610 horsepower, with handling to match.
The latest reports have suggested that AMG engineers will wrangle the 6.3 liter V8 to produce around 650-hp.”
Just sayin…
@Alwyn: Geloof ik niet direct. Er is nog geen enkele AMG geweest die meer dan 100 pk/liter produceert.Atmosferisch that is, en no way dat ze hier een turbo op gaan schroeven. Zou dan ook de eerste keer ooit zijn dat ze een turbo gaan schroeven op een motor die in eerste instantie niet ontwikkeld is voor met een turbo te werken.
Just sayin…
@SimonMc: ik verzin het ook niet…. ik heb het van mbworld! En met 570 pk uit het “standaard” sls blok lijkt me dat ze ten tijde van ontwikkeling wel rekening hebben gehouden met een eventuele black series?! Als je er vanuit gaat dat een standaard clk blackseries aangepast door evosport ook dik over de 600 pk gaat, lijkt me dat AMG dat zelf ook wel gaat lukken… of zeg ik nu iets geks?!
@Alwyn: 600 pk of 650 pk is wel een gigantisch verschil, zeker voor een motor die atmosferisch blijft, en niet geholpen wordt door een turbo.
En er is nog steeds een verschil tussen af-fabrieks, of getuned.Af-fabrieks moet je nog steeds een kwaliteit kunnen waarborgen, bij een tuner…minder.
Black series of niet, ik zou altijd voor de ‘gewone’ SLS gaan, uiteraard liefst als cabrio! Snel genoeg, nog steeds comfortabel en ziet er simpelweg briljant uit. Waarom dan gaan voor zo’n ‘foute’ Black series die een beetje sneller is (is dat nodig?) en veel minder comfi is om als daily ride te gebruiken??
Dus je hebt een mooie GT met vermogen, comfort en looks.
Dan pas je hem aan zodat het ding oncomfortabeler wordt dan een spijkerbed, je vraagt 25% meer aanschafprijs en mensen kopen het ook nog.
Yup, mensen zijn dom! SLS lijkt me eerlijk gezegd toch een auto die niet echt beter wordt van een Black Series behandeling…sowieso die hele BS series…ze zijn spijkerhard maar ze dragen allemaal nog wel die “gezellig dikke” Mercedes genen mee…zware botten, stuk voor stuk. Dus nog steeds eigenlijk te zwaar als rijdersauto, maar wel veel te hard voor de openbare weg.
Handig.
@bozewolf: En dan noem je nog niet eens het feit dat in bijna elke review of vergelijk het gebrek aan grip op de achterwielen een puntje is. Met meer pk/nm nóg meer wielspin?
@baasbas: Ik heb me niet echt verdiept in de SLS maar ik geloof je meteen.
Nu kun je dat bij de gewone SLS afdoen als “speelgraag karakter” en is er niet zo heel veel mis mee (op zich). Maar bij een Black Series moet je er wel iets aan gaan doen en dan het liefst mechanisch (itt elektronisch, als ze b.v. alleen de traction ctrl. zouden aanpassen).
Maar goed, dan nog steeds heb je beetje het probleem van de hele Black Series lijn…bruter, lager, strakker etc etc, maar gewoon totaal ongeschikt meer voor gewoon gebruik. Clarkson is gek van z’n Black Series (CLK of SL, weet ff niet meer welke hij heeft), maar geeft ook grif toe dat geexecuteerd worden comfortabeler is.
Dus dan rest de vraag: Wat moet je d’r nu eigenlijk mee? Dagelijks gebruik is onmogelijk, dus dan wordt het een speelauto. Speelauto voor wat? Berg- en landweggetjes? Te zwaar, te veel power.
Circuitspeeltje dan? Circuitspeeltje voor iemand die dan wel he-le-maal verzot is op Benzen. Want voor Black-Series geld kan ik (en ik niet alleen) ongetwijfeld wel 50 leukere en betere circuitspeeltjes opnoemen.
@bozewolf: Eens!
Overigens, uit jouw lijst van 50, doe mij maar de Ginetta G40R.. dan weet ik wel wat leuke weggetjes
@bozewolf:
Ik denk dat je ze niet echt moet zien als circuitspeeltjes.. Vooral als Musclecars, het concept klopt helemaal;
-grote auto’s
-nog grotere motoren met veel vermogen
@EJS: Maar dan een moderne incarnatie ervan, die met de originele muscle car cultuur weinig raakvlakken meer heeft.
-peperduur
-niet meer zelf sleutelen
-zeldzaam, moeilijk medeliefhebbers tegen het lijf lopen met een auto van een paar ton.
@bozewolf:
Dat dan wel natuurlijk.. Musclecars zijn anno 2011 sws een beetje verbehouden aan de rijken, met de huidige benzineprijzen worden auto’s met motorblokken van zulke formaten niet echt aantrekkelijker.. Ik zie soms al scheel van het verbruik van de 850 waar ik in rij:P
@EJS: Benzineprijs lijkt me een iets kleiner probleem dan de aanschafprijzen van een paar ton. Daarmee zijn dit soort auto’s volledig buiten het bereik van de gewone man, waar dit voor de ouwe muscle cars totaal omgekeerd was.
@bozewolf:
Dat is waar;)
@baasbas: Sja, bij AMG modellen in het algemeen zie je dat wel vaak.
nice ding!!!(maar doe mij maar de ”gewone”!!!)