
Nee, hij komt waarschijnlijk nooit naar Nederland maar dit is de Polo sedan.
De Polo Sedan, die ongetwijfeld een andere naam gaat krijgen. Van eerdere Polo’s was er ook altijd een sedan, maar de laatste versie werd in Nederland wegens overweldigend “succes” niet eens meer op de markt gebracht. In landen als Brazilië en Rusland is het ding echter enorm populair en aangezien dat de groeimarkten voor Volkswagen zijn wordt het ding dus toch gewoon gebouwd.
De familiebanden met de nieuwe Volkswagen Jetta -die we jullie eerder al toonden– zijn duidelijk aanwezig. We zijn benieuwd wat voor naam de Polo sedan gaat krijgen. De eerdere Polo sedan in Nederland heette Classic, maar ook de naam Vento gaat schijnbaar rond in de wandelgangen. (via blognachoferlo)







Hij heeft een beetje een Bora kontje
@Dirk: vond ik ook.
@Dirk: Ja inderdaad, doet mij ook aan de Bora denken…
Vind het op zich wel niet mis…
net als de vorige poloos sedan. foeilijk. dit ding zal dus hoogstens 35 cm kleiner zijn als de jetta ofzo?
Die achterlichten lijken van een Golf Variant te komen :P leuk bezig :D :)
@Laue
Een van de meest eenvoudige regels uit de Nederlandse taal. Kleiner …..? dan ja.
Dit zal vast een succesnummer worden in de wat minder rijke landen, waar een jetta nog te duur is. Per slot van rekening zijn het best goede, maar helaas saaie auto’s.
@floryn:
Exuses aan floryn en aan de rest aan autoblog.
ik typ/spreek al enkele jaren meer engels dan nederlands. mijn nederlandse grammatica gaat achteruit, ik weet het.
Vento was toch een groter model? zoiets als een golf sedan?
@Jurrian: inderdaad Vento/Jetta/Bora = Golf sedan.
Geen spannende auto, maar dat hoeft ook niet in de groeilanden. Gewoon weer een verstandige en logische zet van VW.
@Jurrian
ja inderdaad een soort jetta/bora erg lelijk en saai naar mijn zeer bescheiden mening, De politie reed er ook in.
Ligt het nou aan mij of staat dit ding achterlijk hoog op z`n poten? Het interieur en de neus zien er eigenlijk nog best volwassen uit! Die achterlichten zijn wel dramatisch, netzoals op de golf variant idd..
@John: Staat vermoedelijk op transportblokken.
Dit ziet er nog lelijker en goedkoper uit qua exterieur dan de gemiddelde Koreaanse sedan. Maar ja op de markten waar deze op gericht is rijden inderdaad allemaal van die hokken rond.
Geen slechte poging vind ik. Qua naamgeving zou ik teruggrijpen op de eerste generatie Polo met kont: Volkwagen Derby.
Ik blijf me erover verbazen dat men in sommige landen per se een sedan moet hebben. Zien die mensen dan niet dat de combinatie van smurfenautootje met zakelijke uitstraling nergens op slaat!?? (sedan = zakelijk (volgens hen))
Praktisch hoor, ik zou hem niet weigeren.
is toch niet te geloven dit lijkt wel een auto uit de jaren 80
“..hij komt niet naar Ned..”
nou vooruit dan maar
Eerst een man met een blauwe emmer over z’n hoofd en dan nu de nieuwe Polo sedan. Wat een begin van de week! Ik moet even gaan liggen.
Ik ga er meteen een importeren uit Rusland, wat een prachtige wagen is dit zeg.
Kan me niet voorstellen dat het anders dan gewoon een Polo Classic genoemd gaat worden, in Zuidelijk Afrika is dit al lang de gewoonte.
Eenheidsworst…
De mule van de nieuwe Touareg?
OT: de wereld een markt, dat duurt nog even. Maken!
de Vento Gaat in Juli in de Indiase Showrooms dit Jaar de prijs word tussen 12.000 Euro en 13.500 geschat
Toch denk ik dat er in Nederland wel een kleine markt voor zo’n polo sedan is, als je bijvoorbeeld kijkt naar de Ford focus dan zijn er toch mensen die perse de sedan willen rijden ondanks dat hij er niet uitziet en nauwelijks ruimer is
Wel een mooie basis voor een Polo Variant. Ben daar wel benieuwd naar.
@Laue
Excuses zijn niet nodig hoor. Toch sportief.
Wat staat dat ding lelijk hoog op zijn poten zeg! Bah…
Ik verbaas me er altijd over dat er in Nederland zo’n kleine markt voor is. Ik kom net terug uit Zuid-Afrika, en daar zie je vrijwel alleen maar sedans in deze klasse.
Als huurauto had ik de Polo Classic sedan, van het huidige model. Deze is in Nederland überhaupt nooit verkocht. In de kofferbak gingen twee fullsize koffers. Dat had ik bij de Polo hatchback niet hoeven proberen zonder de achterbank neer te klappen. Bovendien vond ik de auto best mooi. In ieder geval een stuk meer auto dan een hatchback. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom in Nederland iedereen zo nodig een hatchback moet hebben.
Hetzelfde verhaal gaat op voor de Toyota Corolla en Auris. In Zuid-Afrika is de Corolla (de sedan dus) de meestverkochte auto. In Nederland zie je hem zelden of nooit. Iedereen kiest kennelijk voor de Auris (de hatchback). Onbegrijpelijk, want de Corolla is veel meer auto.
@Bilskrot: idd, In SA zie je niet anders. Het is daar vooral Nissan Tiida, Corolla sedan, Aveo sedan of Polo Classic. Het zijn nou eenmaal geen super mooie auto’s, en mooier dan de hatchback verianten wil ik ze ook niet noemen, maar ze slikken toch wel héél makkelijk je koffers in. En daar gaat het om op dat moment.
Ik vind deze nieuwe Polo Classic eigenlijk wel mooi genoeg om hier uit te brengen. Alleen het lijkt alsof het dashboard van goedkopere materialen is gemaakt als de normale versie.
polo is iets te klein om een mooie sedan te vormen…
wie wil dit nou?
Kan mij eens iemand vertellen waarom je in landen zoals Turkije (net terug van reis en het is mij opgevallen) veel ‘sedan’ uitvoeringen van auto’s ziet die je hier enkel kent als hatchbacks? De Fiat Punto rijdt daar rond als sedan, wel onder een andere naam, Renault Clio sedan, enz enz. Sedan uitvoeringen vind ik heel onhandig, door de kleine kofferopening krijg je toch amper iets in je auto. En ik die dacht dat men daar vooral ‘praktische’ wagens zou gebruiken om vanalles mee te verhuizen. Ik heb meerdere keren een sedan zien rijden met het kofferdeskel open, had dat een hatchback geweest kon de lading er wel in….
Niks mis mee. 3 cm verlagen en een mooi setje 17 inch lichtmetaal er onder en je hebt een strakke wagen.
op zich niet eens verkeerd, rij nar polen of tjsechie en je kunt redelijk goedkoop zo’n wagenentje kopen, best leuk ook nog opzich…!
Als ze het gti blok (180 pk) erin stoppen is het wel een leuke auto.Wel met handbak a.u.b
Funny detail: Polo sedan is nooit in Rusland op de markt geweest en enkel leverbaar in Zuid-Amerika.
nou dat ziet er toch weer spannend uit!
Ik vind m’n nieuwe polo hatchback toch stukken mooier dan dit geval hoor…
2e plaatje *kuch*skoda*
Hoog op zijn poten: komt omdat de schokdemper bescherming er noog niet afgehaald is. Zo komen ze van de vrachtwagen. Idem bij Audi.