• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Auteur: machielvdd, gepost 23 juli 2021 om 16:55 – 21 Reacties

Wat kost een Polo met Golf 8-look, al dan niet pimpelpaars? We hebben het antwoord voor je.

Als sinds jaar en dag gaat de Volkswagen Polo als warme braadwursten over de toonbank. De echte hoogtepunten liggen in het verleden, maar de Volkswagen doet nog steeds prima zaken met de Polo in Nederland. Vorig jaar stond de Polo op nummer vier van de bestverkochte auto’s.

Dat is leuk, maar in 2018 stond de Polo nog met stip op nummer 1. Er is dus ruimte voor verbetering. Daar kan de stevige facelift die de Polo dit jaar kreeg wellicht een handje bij helpen. Dan sta je niet meer voor lul als er een gloednieuwe Golf 8 naast je komt te staan. En die kans is natuurlijk altijd aanwezig.

Qua uiterlijk zijn het vooral de nieuwe koplampen en achterlichten die in het oog springen. Daarmee is de Polo helemaal in lijn met zijn grotere broer. Binnenin zijn er geen schokkende wijzigingen. Wel is er een nieuw stuur, een groter infotainmentscherm en nieuwe bediening voor de automatische airco.

  • vernieuwde Polo GTI

Ook nieuw is de prijs. Die konden we in april nog niet meedelen, maar nu wel. De instapper is vanaf heden te bestellen voor €19.990. Deze instapper heet gewoon ‘Polo’, zonder verdere toevoegingen.

Volgens Volkswagen is de Polo nu scherper geprijsd dan voorheen. Dat ligt er een beetje aan wat je onder ‘voorheen’ verstaat. De goedkoopste Polo die je dit jaar kon bestellen kost €20.715, dus de nieuwe is inderdaad goedkoper. Vorig jaar kon je echter nog een Polo krijgen voor €16.900.

We moeten er wel bij zeggen: dat was de versie met 65 pk. Nu moet je verplicht voor 80 pk of meer gaan. Standaard krijg je onder meer LED-verlichting, een digitaal instrumentarium, Lane Assist en climate control mee.

Ondanks de ‘lagere vanafprijs’ is de Polo niet opeens de grote prijspakker in zijn segment. Maar dat had je waarschijnlijk ook niet verwacht. Daar is de Skoda Fabia ten slotte al voor.

We zetten de prijzen van de concurrentie even overzichtelijk voor je op een rijtje:

  • Skoda Fabia 1.0 TSI Greentech (95 pk): €17.890
  • Opel Corsa 1.2 (75 pk): €18.099
  • Ford Fiesta Trend 1.1 (75 pk): €18.485
  • Hyundai i20 1.2 MPI (84 pk): €18.635
  • Renault Clio TCE 90 Life (90 pk): €19.090
  • Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75: €19.200
  • Volkswagen Polo (80 pk): €19.990
  • Seat Ibiza 1.0 MPI EVO Reference (80 pk): €21.850

De opgefriste Polo is nu te bestellen en te configureren. Vervolgens moeten in september de eerste exemplaren bij de dealer verschijnen.

Ook interessant!

  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Audi RS Q e-tron is high tech rallymonster
Volgend bericht: Ferrari SUV mag buitenspelen, vermomd als Maserati »

Lees Interacties

Reacties

  1. singer zegt

    23 juli 2021 om 17:18

    1.0 driepittertje met 110pk & DSG. Full options voor 37k! 37k! Daar had ik 2 jaar geleden een full option 2.0 GTI voor gekocht. Dan moet de leaseprijs wel heel scherp zijn wilt er iemand zo gek zijn om hem zo samen te stellen..

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      23 juli 2021 om 17:58

      Neem dan een Dacia Sandero (platform Clio), al vanaf € 13.940,- als Bi-Fuel. De duurste uitvoering full options benzine is € 19.137,- En als Bi-Fuel (LPG) is de full option versie zelfs maar € 18.505,-

      Aan deze prijzen kan geen enkele auto uit bovenstaand rijtje tippen.

      PS.: de Polo heeft hetzelfde stuur als de Dacia Sandero, maar dat terzijde ….

      Login om te reageren
      • soundgarden zegt

        23 juli 2021 om 18:30

        @Erik: ooit in zo’n hok gereden, of eens goed naar gekeken? Man man man blik op wielen. Opties of niets, het is werkelijk waar helemaal niks. Bij het ophalen moet je tevens je testikels achterlaten bij de dealer.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          23 juli 2021 om 21:17

          Tja, dan heb je nooit de nieuwe Sandero gereden …..

          Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        23 juli 2021 om 19:12

        Het stuur is óók rond maar toch zeker een ander stuur dan die je terug vind in de Dacia Sandero, die overigens voor grote delen exact hetzelfde (knoppen eilanden) is als die uit een Renault Clio maar de onderkant van de Clio lijkt dan weer meer op het Polo stuur of andersom.

        Login om te reageren
      • outlook zegt

        23 juli 2021 om 23:19

        @Erik: haha leuk geprobeerd… maargoed je kunt hierin idd van a naar b en zit droog als het regent..🤗

        Login om te reageren
      • ontploffer zegt

        24 juli 2021 om 08:20

        @Erik: ik weiger als Autobedrijf dus echt Dacia’s in te kopen / ruilen. De meest smaakloze, meest lelijkste auto’s ooit geproduceerd. Meestal zie je ook vrij degelijke mensen erin rijden die idd niks maar dan ook niks om auto’s geven en dat dan ook graag uitstralen. Nee sorry echt een slechte vergelijking een hippe polo met een Dacia…

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          24 juli 2021 om 15:56

          Dus je weigert ook een Mercedes in te ruilen waar een Renault motor in ligt, dezelfde motor die ook geleverd wordt aan Dacia, begrijp ik dat goed?

          Login om te reageren
  2. erwin86 zegt

    23 juli 2021 om 17:35

    Waar is de tijd dat dit de vanafprijs van een Golf was… Oke, tijden veranderen, maar voor mijn gevoel is het nog niet zo gek lang geleden dat dit soort auto’s vanaf 12k te koop waren en je voor 20k al een aardig aangeklede versie en zwaardere motor had.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      23 juli 2021 om 17:52

      @erwin86: gewoon inflatie + marktwerking. Doe je niks aan. Gewoon kop in het zand, en hard en vooral slim werken

      Login om te reageren
      • erwin86 zegt

        23 juli 2021 om 18:10

        @camber24: En BPM, die doet ook wel een duit in het zakje denk ik. Inflatie alleen is bij lange na niet genoeg voor 50% stijging. Natuurlijk zijn de kleinere auto’s ook wel een stuk luxer en veiliger geworden in al die tijd, dus dat verklaart ook wel wat. De hele markt schuift gewoon langzaam op, wat vroegah C-segment was is nu B-segment, zowel qua luxe als qua grootte.

        Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      23 juli 2021 om 19:22

      Ok ik ga je helpen maar schrik niet..

      De laatste “12k nieuwe Polo” is een
      Polo 3 1.0 uit 1999 11.866 euro, inflatie zou maken : 17.799 euro
      Dus de nieuwe Polo is ~12% duurder dan zijn 22 jaar oudere voorganger nu is de auto ook ruim 12% groter dan zijn 22 jaar oudere voorganger dus eigenlijk is het even duur gebleven ondanks alle belasting trucerij.

      Login om te reageren
  3. camber24 zegt

    23 juli 2021 om 17:50

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. PunicaOase zegt

    23 juli 2021 om 17:54

    Kudos voor degenen die hem in het paars bestellen.. Hondslelijke
    kleur maar wel weer eens wat anders :-P

    Login om te reageren
  5. Dieseltor zegt

    23 juli 2021 om 18:09

    Ik stoor me nog steeds enorm aan die verdwaalde knop voor de alarmlichten en, mijn inziens, de misplaatste luchtroosters. De Ibiza heeft het toch beter voor elkaar.

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      23 juli 2021 om 18:31

      @dieseltor: welke? Ik heb de pre facelift, moet zeggen dat de facelift er niet beter op geworden is.

      Login om te reageren
  6. speedster72 zegt

    23 juli 2021 om 18:26

    Wat een waardeloze configurator ook, “polo, Life, Life Business, Style” etc. Zonder dat je ziet wat de verschillen zijn. Behalve de prijs. Andere merken laten tenminste nog zien wat de extra opties zijn t.o.v. het goedkopere model, maar bij VAG is natuurlijk bijna alles een betaalde optie.
    Die 0-100 tijd van 15,5 seconde is wel prima…. Zo kan ik met mijn kever uit de 70’s tenminste nog eens winnen bij een stoplichtsprintje.
    En je kunt kiezen voor 15″staal, 15″LM of een 2e set v16″LM met winterbanden er bij. Waarom dan niet 16″LM met zomerbanden? Nee, dan moet je natuurlijk “upgraden”.

    Login om te reageren
  7. Johanneke zegt

    23 juli 2021 om 18:39

    De 80pk met 4 uitlaten. Af fabriek.

    Login om te reageren
  8. azuli zegt

    23 juli 2021 om 19:58

    Ik had een vorig jaar een collega met een Polo en dat was eigenlijk best een fijne auto. Prima prestaties en had best veel opties. Weet ff niet wat voor blok daar inzat maar meer heb je niet nodig. Het was wel een 4 cilinder maar geen GTI. Een automaat was standaard weet ik nog. Echt een leuk ding! Snap nooit zo de negatieve reacties als het om een de Polo gaat. Je kunt tenminste nog redelijk normaal op de achterbank zitten.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      24 juli 2021 om 00:09

      @azuli: Dat zal de 1.5 TSI met 150pk geweest zijn. Meer opties blijven er niet over.
      Lijkt me een erg fijne motor voor de Polo. De 1.0 met 115 pk moet net even wat teveel z’n best doen.

      Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    24 juli 2021 om 00:20

    De nieuwe Polo, 2 jaar geleden, de nieuwe polo, 5 jaar geleden, de nieuwe Polo en ga zo maar door tot 1974. Verzin eens een nieuwe naam, Polooooo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North