• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Polo (2022) rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 10 december 2021 om 16:00 – 17 Reacties

Volkswagen Polo (2022) rijtest

De Volkswagen Polo is een begrip onder Nederlanders. Maar gezien het prijskaartje voor een aangeklede variant straks alleen nog maar in Het Gooi?

In een lijstje met totaal niet spannende dingen mag je gerust de Volkswagen Polo opnoemen. Het is een no nonsense auto die alles in principe prima doet. En zoek je wel fun in een praktische verpakking dan is er nog altijd de Polo GTI. Volkswagen vond het de hoogste tijd om de Polo eens van een facelift te voorzien. En het resultaat zie je in de Volkswagen Polo (2022) rijtest video.

Het is een typische facelift. Nieuwe verlichting en zelfs een doorlopende lichtstrip aan de voorzijde. En een opfrisbeurt voor het interieur. Maar wat ons met name bijblijft van deze rijtest is het prijskaartje. Het begint bij 19.990 euro. Daarmee heeft Volkswagen de prijs net onder de 20 weten te houden. Prima, maar zodra je met opties aan de slag gaat ziet het resultaat er heel anders uit.

Volkswagen Polo 2022 rijtest

  • Volkswagen Polo rijtest
  • Volkswagen Polo rijtest
  • Volkswagen Polo rijtest

Neem nu onze testauto. 31.747 euro schoon aan de haak. En nee, dat is geen 200 pk GTI. We reden met de 1.0 TSI met 95 pk en een 7-traps DSG. Deze variant sprint in 10,8 seconden naar 100 km/u en de topsnelheid ligt op 187 km/u. Niet alleen op papier ziet met name die sprint er teleurstellend uit. Ook in de praktijk valt het tegen. Meekomen met verkeer betekent het gaspedaal wat dieper intrappen, want die 1.0 TSI moet echt aan het werk. Daar heb je met een Volkswagen ID.3 (die er al is vanaf 33.490 euro!) geen last van. En dan ga je toch nadenken..

De Volkswagen Polo 2022 doet nog steeds wat ‘ie moet doen, zoals de uitkomst van deze rijtest ook stelt. Een goede hatchback en lekker no nonsense zijn. Maar het autoklimaat in Nederland, waar nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor de hoofdprijs kosten, helpt absoluut niet mee.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel

Nieuwste artikelen

  • U zet het mes in een McLaren P1, mag dat?
    U zet het mes in een McLaren P1, mag dat?
  • WK Snelladen 2025: welke EV tot €50k laadt het snelst?
  • Stop met rijden in je Citroën, ik herhaal. Stop met rijden in je Citroën!
    Stop met rijden in je Citroën, ik herhaal. Stop met rijden in je Citroën!
  • Gigantische Tesla Semi komt nu echt naar Europa
    Gigantische Tesla Semi komt nu echt naar Europa
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, polo, Rijtest, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Mercedes stuk sneller dan Red Bull tijdens VT2 Abu Dhabi
Volgend bericht: Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus »

Lees Interacties

Reacties

  1. pindakoning zegt

    10 december 2021 om 16:30

    De nieuwe Polo: de Golf onder de auto’s

    Login om te reageren
  2. dijan zegt

    10 december 2021 om 16:53

    Net dezelfde prijs als de concurrentie.

    Login om te reageren
    • Svenska II zegt

      11 december 2021 om 00:28

      @dijan: Natuurlijk niet. Een Yaris Hybrid kost zo 6 a 7 mille minder…

      Login om te reageren
  3. SpiderIV zegt

    10 december 2021 om 16:55

    is dit niet hetzelfde artikel als vorig jaar over de Polo 2021? twee jaar terug over de Polo 2020 en drie jaar terug over de Polo 2019?

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      10 december 2021 om 17:16

      @spideriv Je hebt overduidelijk het artikel niet gelezen, anders had je deze stokoude grap niet onderuit je lade gehaald.

      Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        10 december 2021 om 17:23

        @sportabgasanlage: was eigenlijk niet eens grappig bedoeld.

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          10 december 2021 om 18:00

          Spider, dan is ie wel erg flauw.

          Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    10 december 2021 om 18:02

    Voor die prijs had je een nieuwe C klasse 4jaar geleden

    Login om te reageren
  5. tinnemans zegt

    10 december 2021 om 19:04

    Ik begin opeens Dacia als merk te begrijpen. Geen ledstrip, geen digitaal dashboard, geen niet werkende adaptive cruisecontrol, geen parelmoer lak, maar ook geen 30 mille.
    Je zult maar de fout maken en met wat passagiers in Duitsland de snelweg op te willen bij zo’n korte oprit. En dan is het niet eens de langzaamste versie.

    Dat de Polo ooit populair was lag enkel en alleen aan de fiscaliteit. Wat zijn we toch een sneu volkje met een kruideniersmentaliteit. Als er volgend jaar een Chinees merk om de een of andere reden 2% bijtelling weet te ontlopen is dat opeens de verkooptopper. Wat een armoe.

    Login om te reageren
  6. ECU zegt

    10 december 2021 om 19:06

    Armoedig hok, wat een treurnis.
    Alhoewel bepaald volk hier lyrisch van wordt.

    Login om te reageren
  7. net10 zegt

    10 december 2021 om 19:13

    De nieuwe Polo is wel heel erg duur geworden, bij de concurentie koop je voor veel minder geld veel meer auto.

    Login om te reageren
  8. Yussie zegt

    10 december 2021 om 21:13

    Wat een saaie auto! En dan zon prijskaartje… Bah!

    Login om te reageren
  9. Johanneke zegt

    10 december 2021 om 21:29

    4 nepuitlaten op 3 cilinders. Wat sneu.

    Login om te reageren
  10. st220 zegt

    11 december 2021 om 00:38

    Tjee…. 30.000…. pfoe

    Login om te reageren
  11. Ot92 zegt

    11 december 2021 om 02:27

    Die DSG7 lijkt wel behoorlijk vertraagd. Destijds schakelden ze toch echt een stukken sneller..

    Login om te reageren
  12. MarcoM zegt

    11 december 2021 om 22:49

    Ik heb niet de moeite genomen om het filmpje te kijken, voor mij geen VW meer, veel en veel te veel onkonsten mee gehad met de CFCA motor.

    Login om te reageren
  13. roadkill zegt

    12 december 2021 om 21:04

    Van de 3 VW’s en de A6 die ik eerder reed vielen 3 zaken op: overrated, duur in gebruik door meerdere onverwachte reparaties, en zompig rijgedrag. Toch mag ik de Polo. Deze, en eerdere generaties

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North