• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots van een snellere Maserati Granturismo

Auteur: autoblogger, gepost 27 juni 2010 om 22:28 – 28 Reacties

Maserati Granturismo MC Corse spyshot
De Maserati Granturismo mag best wat extra vermogen krijgen, daarom zijn de Italianen druk aan het testen…

Althans, als we de geruchten mogen geloven. De verhalen over een straatversie van de GranTurismo MC Corse Concept zijn al ruim 1,5 jaar oud, het wordt tijd dat men dit apparaat officieel gaat onthullen.

Vooral de twee uitlaten van de hier gespotte Maser vallen op, de configuratie lijkt op die van de Ferrari 430 Scuderia. Die laatste heeft een V8 met een vermogen van 510 pk, maar zoveel zal de Granturismo niet krijgen. De MC Corse Concept heeft 450 pk, eenzelfde aantal mogen we verwachten van een straatversie. Standaard heeft de Granturismo een vermogen van 405 pk, de Granturismo S heeft 440 pk.

Video en geluid van deze Maserati is HIER te beluisteren!

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Maserati
    De MC Edition. Als je gewone Maserati niet speciaal genoeg is
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

granturismo, Maserati, spyshot

Vorig bericht: « Man biedt 100.000 Euro om rijbewijs te houden
Volgend bericht: Autoblog 2010 flashback: week 25 »

Lees Interacties

Reacties

  1. niemand zegt

    27 juni 2010 om 22:30

    Nice…..

    Login om te reageren
  2. Ruben00 zegt

    27 juni 2010 om 22:32

    Als ie er zo uit komt te zien vind ik het goed:

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      28 juni 2010 om 09:31

      @Ruben00: Inderdaad.. als ie er zo gaat komen, dan zal ie er bruut uitzien ;)

      Login om te reageren
  3. Pantoffeldier zegt

    27 juni 2010 om 22:33

    Iemand die lelijke uitlaten in de gaten?
    Dat ziet er nogal goedkoop uit….

    Zolang ze die maar aanpassen mag íe van mij komen.

    Login om te reageren
  4. Pantoffeldier zegt

    27 juni 2010 om 22:34

    EDIT:

    ZO klopt het hele design toch ook niet meer?
    Die bodykit is veels te overdreven, die 2 lompe vlakken bij de achterkant, waar normaal de uitlaten zitten zien er niet uit.

    Login om te reageren
  5. wouter zegt

    27 juni 2010 om 22:35

    zeker netjes die van ruben00.
    alleen hoelang sttat die nou al op google jo.
    ik denk niet dat dat um word.

    Login om te reageren
  6. floryn zegt

    27 juni 2010 om 22:43

    De beperking op het vermogen is nou precies waarom Maserati altijd een zorgenkindje zal blijven en Ferrari winst kan draaien. Natuurlijk is de normale maserati meer gericht op het GT gevoel en is het vermogen niet zo belangrijk, maar als het topmodel (dat volgens mij zwaarder is dan een Ferrari) het met minder vermogen moet doen is dat gewoon zuur. Er zit meer in die auto dan dit.

    Login om te reageren
  7. maartenooms zegt

    27 juni 2010 om 22:48

    de v8en van Maserati klinken beter dan dat ze snelheid genereren, jammergenoeg. Met minder dan 500 pk en toch zoveel uitstoot is het niet de meest logische keuze

    Login om te reageren
  8. Coubie74 zegt

    27 juni 2010 om 22:55

    Is het geen mule ? Ten eerste die uitlaten en ten tweede vind ik dat de wielen ook redelijk naar binnen staan, dus een smallere wielbasis.

    Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    27 juni 2010 om 22:56

    Hij wordt er niet mooier op zo…

    Login om te reageren
  10. HDM zegt

    27 juni 2010 om 22:56

    Kunnen ze niet gelijk effe die 3 dingetjes achter het wiel wat rechter zetten?

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    27 juni 2010 om 22:57

    Ik weet vrij zeker dat het meer dan 450pk gaat worden… ik zet in op 470/480pk. Nu nog wat minder pk’s en wat strakker onderstel (instelbaar) en dan hebben we een heeeele lekkere S-GT.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    27 juni 2010 om 23:01

    Zie ik daar nou een carbon dak?

    Login om te reageren
  13. euro95 zegt

    27 juni 2010 om 23:15

    euhm.. nee!

    Login om te reageren
  14. AlexanderEnschede zegt

    27 juni 2010 om 23:15

    @ Coubie74

    My thoughts exactly.

    Login om te reageren
  15. C220AMG zegt

    27 juni 2010 om 23:21

    @W0o0dy
    Scherp!

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    27 juni 2010 om 23:33

    Interieur is trouwens ook deels gestript met forse sportstoelen en zonder achterbank. Maar goed, dat kan omdat het een prototype is….

    Login om te reageren
  17. Patrick zegt

    27 juni 2010 om 23:37

    @pantoffeldier; dit is ook alleen maar een Granturismo (S) met innerlijke aanpassingen ;) dus dan moet je nog niet teveel op de uiterlijke aanpassingen letten..

    ot: ik snap het nut van die 10pk niet helemaal, en van een schreeuwende bodykit die er misschien opkomt ook niet!

    Login om te reageren
  18. Sorcerer zegt

    28 juni 2010 om 00:30

    Ik denk ook dat dit een mule is. Uitlaatjes doen me denken aan die van een 335i, maar het is nou een beetje overdreven om te denken dat hier de nieuwe 3-serie wordt getest. Iig een Maserati-body daarvoor gebruiken is wel heel extreem :D

    Login om te reageren
  19. RazorHead zegt

    28 juni 2010 om 00:48

    maar 10 pk meer?
    dan hoop ik dat ze toch er wat kilo’s afschaven en hem wat ruwer maken!
    anders is het maar een gewone variant naast de ‘gewone’ en de S

    Login om te reageren
  20. Eric zegt

    28 juni 2010 om 07:51

    Ze zouden beter een V12 inlepelen zoals AM van hun DB9 de DBS hebben gemaakt!!!!!!

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    28 juni 2010 om 09:31

    Geen heel hoogtoerig blok zo te horen? Wel een redelijk gaaf geluidje, maar bij een Maserati gaat het er toch vooral om hoe gaaf hij er uit ziet;) Nog even in spanning afwachten dus!

    Login om te reageren
  22. majinstar zegt

    28 juni 2010 om 11:00

    Ik vind die uitlaten nog niet eens zo erg, die wannabe A5 reet wel !!!

    Login om te reageren
  23. jorden zegt

    28 juni 2010 om 14:28

    ik ben er ook van overtuigd dat we met een “mule” te maken hebben.

    Login om te reageren
  24. dummy zegt

    28 juni 2010 om 14:28

    Gran Turismo MC Corse gaat binnenkort in productie. Mogelijk zijn dit de laatste tests geweest alvorens de productie van start kan gaan. Het gaat om een krachtiger versie van de Gran Turismo die op verschillende punten is verfijnd en ontdaan is van achterbank en dergelijke.

    Login om te reageren
  25. Trevor zegt

    28 juni 2010 om 15:21

    Vroeger bouwde Maserati van zijn coupé’s wel vaker een sneller speciale uitvoering. Zo was er van de 224 een racing uitvoering en van de Ghibli een cup uitvoering. Beide sneller, lichter en meer vermogen… Dus ben benieuwd wat dit totaal plaatje hier gaat opleveren.. Het zal echt niet om 10pk meer gaan want daarvoor zullen ze echt niet dat al dit (test) werk verrichten…

    Login om te reageren
  26. Auto-Nerd zegt

    28 juni 2010 om 17:30

    Regelmatig zie ik de Maserati Granturismo, echter het blijft een verschikkelijk lelijk ding. Zo’n rare neus. Alleen de QP is, ondanks dezelfde neus, wel gaaf.

    Login om te reageren
  27. Chuck Norris zegt

    28 juni 2010 om 21:50

    doemijdiemaar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North