• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog 2010 flashback: week 25

Auteur: autoblogger, gepost 27 juni 2010 om 23:20 – 16 Reacties

The Beast


Maak kennis met The Beast! Een Merlin V12 van 27 liter met maar liefst 850 pk.

Wat voor leuk materiaal zagen we een jaar geleden nog meer? Denk aan een EDO California en een ASI F430. De eerste officiele schets van de A5 Sportback werd getoond, Land Rover onthulde een onverwoestbare GSM en ook vorig jaar was de start van een nieuw seizoen Top Gear (net zoals vandaag).

Andere leuke weetjes: Brad Pitt helpt tegen hardrijders, cabriorijden verhoogt je zelfvertrouwen, Moszkowicz verkiest een Vanquish boven een DBS, Juliana had liever een Mercedes 380 SEL, de Veyron Grand Sport is lekker, GM bevestigde de verkoop van Saab (yeah right), het waren slechte tijden voor lifters, een Pagani motor werd gespot, maar een Kawasaki motor met 48 cilinders is nog leuker?

Tot slot toonde Appeltje wat spots in de herhaling en Wouter reed de nieuwe E-klasse coupe.

Ook interessant!

  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

flashback

Vorig bericht: « Spyshots van een snellere Maserati Granturismo
Volgend bericht: MINI facelift voor Cooper, Clubman en Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. C220AMG zegt

    27 juni 2010 om 23:23

    Waarom ben ik iedere keer weer verbaast dat al die artikels alweer een jaar geleden zijn?

    vind trouwens de motorkap asociaal kort!

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    27 juni 2010 om 23:30

    Ha, ja die Merlin bak. Mega. Dan te bedenken dat er nog een redelijke “mietjes uitvoering” van een Merlin inligt. 850 pk, pfff. Peanuts. De supercharged versies scopten er rustig 1400 pk uit.

    Login om te reageren
  3. Northwestern zegt

    27 juni 2010 om 23:56

    Amper 32 pk per liter. Dat kan echt niet.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    27 juni 2010 om 23:58

    Die Merlin lijkt trouwens wel op dat lelijke design van de SLS, wellicht is deze ook op basis van een Dodge?

    Login om te reageren
    • super458 zegt

      29 juni 2010 om 07:49

      @autoblogger: Je vindt ‘m niet lelijk, dat zeg je maar. Je wilt er namelijk 1 maar dat kan je nie betalen nie!

      Login om te reageren
  5. timberleek zegt

    28 juni 2010 om 00:46

    @bozewolf

    inderdaad
    En uit dat soort blokken is nog een stuk meer te halen imo.
    Alleen krijg je dan mogelijk wat complicaties
    brandstofverbruik 100:1 (ja l/km!)
    kromtrekkend chassis
    rondvliegende versnellingsbak

    Maar dan is het helemaal een beest

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      28 juni 2010 om 04:39

      @timberleek: Yeah in een auto is het lastig. In een vliegtuig wordt ’t een ander verhaal. Kun je er plenty vermogen in stoppen.

      Sowieso werkten ze graag met drukvulling (super- en turbochargers) in vliegtuigen omdat dat minder gevoelig is voor hoogte (ijle lucht).

      @ Northwestern: koppel is hier ook deels het sleutelwoord. Koppel, verbruik, soepelheid. Zelfse de hoogste pk vliegtuig zuiger motoren zijn niet afgesteld op pure pk, er zijn interessantere factoren.

      Dus de pk/liter verhouding is hier echt verwaarloosbaar.

      Login om te reageren
  6. Roelio zegt

    28 juni 2010 om 01:08

    Wil die meneer met die M5 alstublieft opzij gaan? Dank u!

    Login om te reageren
  7. de sjonnies zegt

    28 juni 2010 om 09:05

    Heb het altijd vreemd gevonden van Rolls Royce dat de man zijn RR grille eraf moest halen; hoe kun je nou nog betere PR krijgen ?
    Oh ja, er kwamen potentiële klanten bij Rolls aankloppen, die the beast hadden gezien en er eentje wilden bestellen !

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    28 juni 2010 om 10:13

    Leuke artikelfoto, ik zie ineens mijn ontbijt ook weer tevoorschijn komen.

    Login om te reageren
  9. Luuk---d zegt

    28 juni 2010 om 11:16

    there’s no substitude for cubic inches!

    Login om te reageren
  10. subaru96 zegt

    28 juni 2010 om 14:28

    en kijk die mini cooper er eens naast.lol

    Login om te reageren
  11. hobbes zegt

    28 juni 2010 om 17:44

    @ de sjonnies:
    Zo geweldig was die reclame niet, want het apparaat had regelmatig panne. En Rolls kon niets leveren wat ook maar in de buurt kwam. Verder was het vooral een principekwestie: volgens het merkenrecht moet je je merkbeeld wel verdedigen tegen dit soort ‘plagiaat’, anders verlies je uiteindelijk het alleenrecht op dat merk.

    De eigenaar (John Dood) gaf later toe dat de telefoontjes naar Rolls door ‘potentiële klanten’ van hemzelf afkomstig waren.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      28 juni 2010 om 18:16

      @hobbes:
      Weet ik, maar legendes moet je soms in stand houden ;)
      En wees eerlijk, het is een mooi stukje huisvlijt.

      Login om te reageren
  12. hobbes zegt

    28 juni 2010 om 17:46

    @ Northwestern:

    bedenk dat het vermogen een gevolg is van koppel en toerental. Als je max. 2500 rpm haalt, zal het vermogen (dus ook het specifiek vermogen) nooit vergelijkbaar zijn met automotoren die 7500 rpm halen.

    Login om te reageren
  13. boygeorge zegt

    8 november 2010 om 00:00

    Ik begin de weekoverzichten een beetje te begrijpen.
    Heel handig voor een nieuweling.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North