• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SsangYong LIV-1 is wéér een SUV concept [updated]

Auteur: CasperH, gepost 27 maart 2013 om 10:56 – 17 Reacties

Afbeelding SsangYong LIV-1 is wéér een SUV concept [updated]Afbeelding SsangYong LIV-1 is wéér een SUV concept [updated]Afbeelding SsangYong LIV-1 is wéér een SUV concept [updated]

SsangYong LIV-1 SUV Concept
SsangYong flikkert het ene na het andere SUV concept de wereld in. Schijnbaar werkt de tekenafdeling wat harder dan sales bij de Koreanen.

Dit vehikel wordt getoond op de autoshow van Seoul die op dit moment bezig is en moet ons -gezien de zevenzits configuratie- waarschijnlijk voorbereiden op de opvolger van de SsangYong Rexton. Zouden ze zich bij SsangYong eigenlijk wel eens aan afgevraagd hebben of wij daarop zitten te wachten?

Hoe dan ook: LIV-1 staat voor ‘Limitless Interface Vehicle’ en wij hebben werkelijk geen idee wat men daarmee nou eigenlijk wil zeggen. We weten wel dat de SUV uiteindelijk moet leiden tot een productiemodel en dat het wederom een concept is –na de SIV-1 en de e-XIV en de XIV-2– dat er wederom niet slecht uitziet. Dat één merk dit én het hondslelijke automotive equivalent van Patty Brard in zijn gamma kan hebben, het is bijna niet voor te stellen.

Wat vindt u ervan?

Update – Gallery toegevoegd. De afmetingen zijn Lengte 4.87 meter x Breedte 1.95 meter x Hoogte 1.85 meter. Wielbasis: 2.84 meter

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, rexton, SsangYong

Vorig bericht: « Video: twee broers pakken wereldrecord fileparkeren
Volgend bericht: Eindelijk. Parkeren in Amsterdam afrekenen per 7 minuten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    27 maart 2013 om 11:01

    Renderings van niveau kinderschool, proporties heel vreemd, maken dat hij raar om zijn wielen staat. Kort om, hij was kennelijk nog niet klaar. Terug naar de teken tafel aub

    Login om te reageren
    • pier zegt

      27 maart 2013 om 11:08

      @sketcher: ze hebben volgens mij ook veel designelementen van een X3 gebruikt, verklaart een boel.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      27 maart 2013 om 11:09

      @sketcher: Snel een beetje met de proporties gespeeld om mijn punt kracht bij te zetten. Aan jullie of ik gelijk heb.
      http://img853.imageshack.us/img853/4686/g4l4vf76.jpg

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        27 maart 2013 om 11:10

        @sketcher: hoe plats je eigenlijk afbeeldingen?

        Login om te reageren
      • hanzel zegt

        27 maart 2013 om 15:06

        @sketcher:
        Ziet er beter uit zonder meer beter dan het origineel maar dan nog vind ik het maar een hok op wielen, ik kan niet echt mijn vinger op de zere wond leggen tis niet af te gedrochtig lijkt wel een neushoorn op wielen.
        Nee niet mijn ding te pompeus net als de eerste Porsche Cayenne te lomp te geprobeerd om mee te doen net als die Bentley SUV gewoon niet doen.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      27 maart 2013 om 13:23

      @sketcher: grappig dat ze bij SsangYong er dus waarschijnlijk verlegen om zitten om feedback te krijgen… en niet zo;n beetje, als ze dus zelfs halfbakken renderings de wereld in sturen.
      Verder zitten er leuke elementen in. De hoge heupen, een interessante opvatting op de trend van kleine achterlichten op SUVs en het gebruik van een hoop licht.
      De wielkasten mogen nog wat hoger.
      Nou SsangYong. Nu weer terug naar de tekentafel en laat ons met rust totdat je iets met staal en plastic kan produceren!

      Login om te reageren
  2. lemans96 zegt

    27 maart 2013 om 11:07

    D’r zal maar een kiezel op dat glazen dak vallen en een barst achterlaten…

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      27 maart 2013 om 11:13

      @lemans96: er zijn toch al zat auto’s met glazen dak? Bovendien zou voor het dak lexan gebruikt kunnen worden. Dat barst niet zomaar.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        27 maart 2013 om 11:14

        @sketcher: Dat is zo. Geen idee hoe dat zit met die moderne glazen daken.

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          27 maart 2013 om 11:17

          @lemans96: Het gaat idd niet altijd goed, ik denk aan de smart dakjes die spontaan sprongen.

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 maart 2013 om 11:21

        @sketcher:
        Lexan is te kras gevoelig dus gebruiken ze gehard glas. Smart is daar in 1998 mee begonnen en dat ging niet altijd goed.
        Buiten het risico op breuk voeg je een hoop gewicht toe op een plaats waar je dat niet wil hebben. Alsof het zwaartepunt van een suv al niet hoog genoeg zit.

        Login om te reageren
    • audirs7 zegt

      27 maart 2013 om 11:29

      @lemans96: ja en als er een kiezel tegen je raam aan komt is hij ook stuk en ken je een auto zonder ramen?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        27 maart 2013 om 11:51

        @audirs7:
        Ja, de Donkervoort D10,Caterham RS500, Ktm X-bow en de Renault sportspider om er een paar te noemen.

        Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    27 maart 2013 om 11:14

    Mooi is anders maar ze durven zich tenminste te onderscheiden en dat is tegenwoordig al heel wat….

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    27 maart 2013 om 11:58

    Ziet er niet eens zo verkeerd uit!

    Login om te reageren
  5. jolig zegt

    27 maart 2013 om 12:54

    10 jaar geleden kotsten we massaal de Porsche Cayenne uit. Nu is dat qua ontwerp al een middenmoter. Wat is er toch gebeurd in SUV-land.

    Net zoals het raar was om een 911 met 70 centimeter te verhogen heb ik hier ook het gevoel dat hij er als station nog best aardig uit zou zien. Gewoon even dat stuk metaal dat teveel is aan de onderkant eruit halen.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      27 maart 2013 om 13:08

      @jolig: ik vind ook al 10 jaar long de cayenne (1ste generatie) heel erg lelijk. Maar er zijn wel SUV’s die kwa verhoudingen wel kloppen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North