
Verschillende autofabrikanten zijn momenteel druk in de weer met de diesel-hybride technologie, maar als het aan SsangYong ligt, zijn zij de eerste die in 2010 een productiemodel zullen lanceren.
Dit zal een diesel-hybride variant van de Rexton SUV zijn, aldus Daniel Kaiser, de aftersales manager van de Zwitserse divisie. Een 2,7 liter dieselmotor zal dan worden bijgestaan door een elektrische motor. SsangYong werkt met partners in Korea aan de ontwikkeling van de diesel-hybride.
Mercedes-Benz heeft ook een diesel-hybride op de agenda staan voor 2010 en PSA (Peugeot-Citroën) had ook concrete plannen, maar die werden door ingrijpen van Europa op een iets langere baan geschoven. (via: automotive news)





Ssangyong als eerste met diesel-hybride? Zal niet makkelijk worden met hun budget en technologische ontwikkeling.
dat komt verrassend uit de hoek.. ssang yong?
uhm kwam VW niet met een diesel-hybride golf in 2009 of vergis ik me nou heel erg??
suc6 zullen ze nodig hebbn met hun middeleeuwse techniek
SSang Yong gebruikt toch Mercedes motoren? Gaan ze dan nu hun eigen motoren ontwikkelen, en dan ineens ook maar diesel-hybrides?
nou mooi toch, hopelijk ook is wat mooiere modelletjes
wat een onzin zèg, laat ze eerst eens die gewone motoren van hun modellen zuiniger maken. ze hebben geen enkel ´c/label´ momenteel.
wordt wel erg moe van dat image-matige hybride geneuzel….
OMG fake-ML
Laat ze nou maar eerst fatsoenlijke modellen uitbrengen ipv hybride motoren !
En dat terwijl het mama-merk van Ssang Yong datzelfde jaar wil uitkomen met een B-klasse op waterstof (Amerika en emissieloos model eis).
Nouja…ieder zn ding.
@a_tomba : welke SUV van dat formaat heeft wél een C-label?
Dit is een simpele vraag, graag een duidelijk antwoord.
Lanceren, wat een goed idee.. naar de maan schieten dus? enkele reis?
@binkie : kun je ook een goede reden waarom?
@patrick:
in het grote suv formaat is de enige auto die wel een c label heeft wèl een hybride, nl. de lexus rx400h.
maar ik ben het niet helemaal met je eens, niet alle ssang yongs zitten in dat segment. de ssang yong actyon is veel kleiner, meer quasqai concurrent (op het uiterlijk na dan). de rodius is meer een ford galaxy/renault espace achtige auto. in die sector zijn wel degelijk zuinigere auto’s verkrijgbaar (namelijk de auto’s die ik als vergelijking genoemd heb!)!
sssssssanyyong met diesel hybride , met een schandalig verbruik als het aan hun ligt. (andere motoren van hun zijn ook al veelste slurperig)
Eerst roetfilters monteren, SsangYong, en dan zien we wel verder..
Hebben anderen dan wel per definitie roetfilters?
@ maikel; Dat dacht ik ook ja… :?
@ Patrick; Vast niet. Maar ik ben het wel eens met Marco dat als je een dieselhybride lanceert, dus milieuvriendelijk wilt doen, je niet aan kunt zetten met een auto zonder roetfilter…
En wie beweert dat deze SsangYong hybride geen roetfilter zal hebben? Wie bewwert dat tegen die tijd alle SsangYong diesels geen roetfilter zullen hebben.
Deze auto wordt al beoordeeld al jaren voor hij op de markt komt, en de reden hoeven we niet ver te zoeken.