
Het snelheidsrecord voor productie-auto’s ligt niet meer in handen bij SSC, maar sinds kort weer bij Bugatti, waar ze met een gem. snelheid van 431 km/u weer wat ademruimte hebben. Toch? Fout. Concurrentie in de vorm van een Koenigsegg Agera en een nieuwe Ultimate Aero zitten op de hielen. Om dat duidelijk te maken heeft SSC alvast een teaser op het internet geplaatst.
Oké, dit screenshot zegt natuurlijk nog niet veel. Maar we weten wel dat Shelby Supercars ons binnenkort zal blij maken met het nieuwst pk-monster uit The States. In september moet ‘ie ongeveer af zijn. De huidige Ultimate Aero sleept 1.305 pk uit een geblazen V8. Maar dat zal niet genoeg zijn willen ze Bugatti aftroeven. Zal de nieuwe SSC dan een vermogen krijgen van om en nabij de 1.400 pk’s? Wie weet. Voor het einde van de zomer krijgen we meer duidelijkheid.
Check HIER de teasersite, en let ook even op de meest briljante slogan uit de autowereld: “Because Life Begins at 250”. Amen.





Ik ben benieuwd
ik ben benieuwd! verwacht er veel van..
Gemiddelde snelheid ? Topsnelheid….toch zeker…
De auto is hopelijk mooier vanbinnen geworden dan het oude model ? Wellicht een beetje meer (spartaanse) klasse ?
Briljante slogan (voor wie Europees denkt, 250 = 250mph = 400km/h).
Ik ben ook benieuwd. Beetje concurrentie in deze klasse auto’s kan leuk worden…
pk’s worden steeds meer over 10 jaar zitten we in auto’s met 10000 pk maar ben benieuwd :D
@akif7:
ach joh .. vandaag de dag zijn we ook zwaar over-powered ..
dan kunnen de auto fabrikanten nog meer “veiligheids” meuk verkopen ..
Maar doen ze het dan ook met zoveel luxe als de Veyron? Of is het gewoon een kale “race” uitvoering waar je elkaar niet kan verstaan als je legale snelheden rijdt.
kennen jullie die mosler mt900 twin turbo ‘land shark’van heeeel lang geleden nog… die verslaat ze alle drie
@megakix: voor een recordpoging moeten er 2 runs in tegengestelde richting gedaan worden. De gemiddelde snelheid van de 2 is dan het nieuwe record. Dus misschien lag de snelheid in een van de runs hoger dan 431 dus het is niet echt topsnelheid
@ricardo: “Because Life Begins at 250″ ;)
Voor de rest lijkt me het wel geinig, maar je krijgt dan van die mensen die dat ding dat boven de Veyron willen plaatsen. Ik heb een keer in een Veyron gezeten, de kwaliteit van al dat spul is echt top. Kan bijna niet beter.
mooie teasert hoor met dat fake carbon, only in America.
@JanJansen:
Ik denk dat jij nog nooit carbon in de hand hebt gehad. Misschien dat sierstripje in je audi a4 met S-line pakket.
Als de meest briljante slogan uit de autowereld “Because Life Begins at 250″ is, stelt het leven van bloggert ricardo alleen nog iets voor als hij in een vliegtuig zit, maar in een auto geen ene mallemoer. Arme jongen.
@Laue:
Sterker nog, ik heb er zelfs een klein oventje voor gebouwd. Carbon is echt niet veel moeilijker te hanteren dan glasvezel. Alleen veel netter werken.
@JanJansen:
Oke dan.
@lincoln:
yup meer regels meer eisen en wie weet moeten we dan om de half jaar een neiuwe apk
Hopelijk word ie niet zwart met oranje..
En hij wordt ook nog eens ontworpen door Jason Castriota
http://wot.motortrend.com/6654330/tuners/ssc-hires-jason-castriota-to-design-next-ultimate-aero-new-smaller-model/index.html
Blah… weer die Amerikanen die beter moeten kunnen zijn als Europeanen… de Veyron komt uit.. moeten ze die direct kunnen verslaan met de SSC… de Veyron SS komt uit, en weer hetzelfde kunstje. Ik hoop dat ze heel veel moeite zullen moeten doen om uiteindelijk te falen in het verslaan van de Veyron… Dat Koenigsegg dit doet kan me niet schelen, ik gun het die lui want zij hebben nog een briljante wagen in elkaar gezet maar de Ultimate Aero is puur gemaakt om Bugatti te baas te kunnen, want hij is alleen snel…
@xilver:
klopt .. als je in een subsidie landje woont word je vanzelf een racist ..
hier gaat het echter om bedrijven die zichzelf moeten bedruipen ..
ambtenaartje ..
i like it allready,…
@ Megakix
De top was 436 kmh, 432 kmh was volgens mij het gemiddelde over twee runs in tegengestelde richting.
wat een usa bashers weer , ze hebben zelf nog nooit in z,n auto gereden weten het allemaal goed te vertellen, en maar afzeiken , terwijl die zogenaamd stomme amerikanen wel geregeld records neer zetten .ga gewoon eens in een amerikaanse sport auto rijden om in ieder geval wat ervaring op te doen want in z,n kl..te audi kan elk kind de was doen, en zoals jeremy clarkson zei kon de stig de zr1 temmen en hij niet dus kan je nagaan .
Alhoewel ik het heel gaaf vind wat SSC doet, begin ik me toch af te vragen wat het nut ervan is. Uiteindelijk zullen ze de 450 wel kunnen halen, maar dat zal zeker ten koste gaan van de handling van deze auto(‘s). Ergens is het dus verspilling van middelen, aangezien ik veel liever zie dat SSC een mooie racewagen bouwt. Maar goed, de Veyron SS was ook bruut vlug over het Top Gear circuit, dus we zullen zien wie…
Mja.. Misschien kan die ssc wel sneller worden dan die Bugatti, maar zo’n Bugatti ziet er wel mooier en beter gemaakt uit… Zowel vanbinnen als vanbuiten ziet die wagen er goed uit (Geld ook voor de Koenigsegg trouwens…), wat ik niet bepaald van een ssc kan zeggen…
Heb al medelijden met die opgevoerde V8 van SSC. Na 10 ritten op topsnelheid en er zal al sleutelwerk aan zijn. Een V8 opvoeren tot 1400pk… duurzaam is anders.