• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Startech geeft Discovery Sport wat extra oempf

Auteur: RubenPriest, gepost 11 februari 2016 om 10:36 – 13 Reacties

Afbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempfAfbeelding Startech geeft Discovery Sport wat extra oempf

StarTech Dsport
De tuner brengt scherpe styling naar de hoge Brit in combinatie met dikkere performance.

De Discovery Sport krijgt een keurig aangemeten bodykit van Startech. De boel oogt strak en zeker niet over de top. Soms kan tuning wél mooi zijn. De extra kermis LED-lampjes die verwerkt zijn in de voorbumper vergeven we de Duitse tuner voor deze ene keer.

De Sport rolt op 22-inch Monostar R wielen en de SUV staat staat 30 mm dichter bij de grond. De 2.2 liter grote turbodiesel krijgt met het PowerXtra SD22 pakket een schop van 190 pk naar 210 pk. Het koppel kruipt van 420 Nm naar 460 Nm en waar voorheen alle kracht vrijkwam bij 3500 t/pm is dat met het performance kitje bijgesteld naar 2000 t/pm. Dit moet resulteren in een sprintje naar de honderd in 8,9 seconden.

Startech voorziet het model van een ruime scala aan opties die aangevinkt kunnen worden. Voor wie dit niet genoeg is doet de tuner ook interieur-aanpassingen op verzoek, door gebruik te maken van leder en alcantara materialen. Het interieur kan ook optioneel worden voorzien van een houten of carbon behandeling, al dan niet gespoten in een kleur naar wens.

Ook interessant!

  • Gestolen Land Rover Discovery
    Video - gestolen Land Rover Discovery eindigt op spoor
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

discovery-sport, geneve-2016, Land Rover, startech, SUV, tuning

Vorig bericht: « Brekend! Dit is het complete Top Gear-team
Volgend bericht: Opel komt met ‘betaalbare’ stekkerwagen; de Ampera-e »

Lees Interacties

Reacties

  1. uselessguy zegt

    11 februari 2016 om 10:44

    “En de SUV staat 30 mm dichter bij de grond” het nut van een SUV verlagen ontgaat mij echt volledig, noem het dan een SV..

    Anyway, geen verkeerde auto om te zien

    Login om te reageren
    • willempjuh zegt

      11 februari 2016 om 10:46

      @uselessguy: sports vehicle??

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2016 om 10:46

    Vermogens upgrades zijn altijd goed (al vind ik ze ook weer niet schokkend) maar laat de optische meuk maar achterwege.

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    11 februari 2016 om 10:47

    Ziet er niet verkeerd uit, eigenlijk. Brabus kan wel netjes doen als hun hoofd er naar staat. Alleen het ‘waarom’ ontgaat mij een beetje. Want iemand die een mid-size SUV er leuk uit wilt laten zien gaat toch automatisch voor de Range Rover Evoque?

    Dus een zeer nette auto, maar ik ben benieuwd wat de doelgroep is. En de naam Discovery Sport is nogal vreemd, de Focus heet ook niet ‘Mondeo Sport’. Maar ja, daar kan Brabus niets aan doen.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    11 februari 2016 om 10:53

    Een welkome verbetering van het origineel

    Login om te reageren
  5. cla220 zegt

    11 februari 2016 om 11:08

    Super!

    Login om te reageren
  6. bmwnumberone zegt

    11 februari 2016 om 11:12

    Ovale uitlaten zouden de auto mooier staan

    Login om te reageren
  7. driftkicker zegt

    11 februari 2016 om 11:48

    Ziet er echt goed uit maar ik zou’m niet verlagen.

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    11 februari 2016 om 11:54

    Ik vind het erg mooi, daar niet van. Het leuke van de Freelander/Discovery Sport vind ik echter dat het een goede SUV is zonder patserige uitstraling. Hou het dan ook zo.
    Het powerkitje is wel leuk, maar niet erg bijzonder. Afhankelijk van de prijs zou ik dat al dan niet aanschaffen.

    Login om te reageren
  9. spylegion zegt

    11 februari 2016 om 12:29

    Wat iemand wil die een land rover danwel range rover koopt/leased met de term ‘Sport’ achterop ontgaat me een beetje…
    Contradictio in terminis

    Login om te reageren
  10. Rob zegt

    11 februari 2016 om 13:15

    Tsja. Typisch ding weer. Grote wielen, ‘stoere’ bumpers en nog wat andere prullaria. Meh. Saai. Weinig origineel.

    Oja, meer vermogen nog. Ge-wel-dig. Welke koper van een Discovery zit daar nu helemaal op te wachten…?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 februari 2016 om 13:28

      @Rob: Niemand, maar het koppel is wel gestegen en veel eerder beschikbaar. Dat is wel mooi meegenomen in zo’n diesel.

      Login om te reageren
      • turbobrick zegt

        11 februari 2016 om 18:38

        @Edge: Ja, maar om nou stijl achterover te vallen van de cijfers ….. Vind het maar traag voor zoiets.
        Eer je dit soort wagens voor de deur hebt staan ben je dik 80mille kwijt. Bij dat soort bedragen is het niet peppie om een kleine 9 seconden te doen van 0 naar 100.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North